Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij Spa (Belgie) een (Duitse) spyker c8 aileron tegengekomen, wat een p0rnobak! Anyway, touringcar ging een vrachtwagen inhalen ik er dus achter samen met de spyker. Toeringcar aan de kant en hopa, gaan met die banaan! Ging er wel erg snel overheen :S, had meer verwacht... Is slechts 400pk maar toch? Misschien niet vol ervandoor?
 
Vanmiddag op de rondweg @ Deventer stond ik netjes rechts, komt een Audi RS4 naast mij staan (net het oude type van 2007 met de 4.2 FSI V8).

2 patsertjes erin en een beetje gassen, je kent het wel....
Ik zette me schrap en dacht: Kon totaan de 100 nog wel eens gelijk opgaan, allebei tegelijk weg, toen ik doorschakelde naar de 2e versnelling had hij al een grote achterstand. Bij het volgende verkeerslicht ging het raampje open en hij zei: Sorry, ik had vol gas, heb mijn best gedaan :).

Had meer van de gespierde Duitser verwacht....
 
Laatst bewerkt:
KL*tezooi, ik ben er net uitgetrokken door een auto! :$

Voor het stoplicht, een klein recht stuk, en dan een 90 graden krappe bocht naar links en dan een bochtige oprit de snelweg op, stond een (recente) Mercedes-Benz SL 65 AMG

En er zijn weinig auto's waar ik bij het stoplicht er netjes achter blijf staan, omdat ik niet verwacht dat ze sneller weg zijn, maar voor deze ene keer, bleef ik er maar even achter...

Die bestuurder had mij door, en trok hem hard op. Op kleine rechte stuk bleef ik hem bij, maar toen moest ik eerder en harder in de remmen dan hij...Mijn achterband begon te schuiven bij het remmen, maar ik hield de motor in bedwang...daarna vol het gas erop...

maar ik had al te veel snelheid verloren in die eerste krappe bocht naar links, en liep daarna niet meer in op de oprit op de AMG...

Dus, mijn oude trouwe beestje, een honda cbr 600 f uit 1998 finally beaten...

in de bochten door een Mercedes SL 65 AMG:
Adviesprijs: 308000 euro + 82000 euro BPM, dus 390.000 euro...
Mijn motor kostte toch wel minstens een factor 100+ minder.


[afbeelding]

[afbeelding]

Vette bak..... :Y

Hij is zeker duur maar wel iets minder dan jij zegt....... de 308 keuro is incl. BPM en BTW (klik)

:W
 
Vette bak..... :Y

Hij is zeker duur maar wel iets minder dan jij zegt....... de 308 keuro is incl. BPM en BTW (klik)

:W

Afgelopen vrijdag ging ik richting Eifel. Was Nederland nog niet uit of er zat een SL 63 AMG cabrio achter me op de A76 bij Heerlen. Een Belg (tenminste zijn kenteken, kan ook een gevluchte rijke NL-er zijn...) en hij had wel zin om te sporten. Ik was net iets sneller, maar hij kon er toch mee lachen. Ik zat namelijk veel moeite te doen om snel te gaan, terwijl hij gewoon met 1 handje aan het stuur aan het planken was. Wel mooi, mijn eerste serieuze sprintje. Denk dat ik het bij een stoplicht moeilijker had gehad, aangezien ik als amateur toch niet het volledige uit de bike kan krijgen... :+ :X
 
ja, dit weekend voor het eerst meegemaakt: twee petjes in een corolla... _O- _O- _O- Ze gingen links naast me staan aan het stoplicht, en vertrokken vol gas toen het groen werd. Trok zelf rustig :z op in 1 (bleef gelijk :] met hun) en was het toen beu. beetje gas gegeven in 2 en :W :W petjes... Was de eerste keer dat ik dit meemaak, en normaal kan dit mij niet zo boeien. Ik herinnerde me dit topic toen dit gebeurde en kreeg er gelijk plezier in O-)
 
Ik kan mij dit ook herinneren. Maar volgens mij was dit blik op de weg: situatie waarbij 3 bestuurders (op leeftijd) met allen een ss bij een dubbele doorgetrokken streep een auto inhaalden die hiervoor speciaal de ruimte maakte. Ze bleven dus op de baan waar ze al in reden.
Ik weet alleen niet of ze daarvoor ook beboet werden.

Heb even gezocht, maar kan hem niet meer vinden.
Nee, daarvoor niet. Het rechts inhalen later wel ;)
 
Had gisteren ook wat. Stond voor een open brug in Groningen. Ik rij rustig naar voren toe om een zootje auto's voor te zijn. Brug omlaag, licht op groen. Trek met een rot gang naar de 200 (70weg) waar ik vervolgens mijn gas terug neem naar de 140 (stukje 70 daarna 120 weg). Komt daar 5km verderop een auto met een rotgang aan zetten. Ik dacht... Leuk die wil vast spelen. Ik mijn gas terug naar 120. Kijk ik naast me is het politie in politie wagen. Beste man deed een gebaar van: volgen. Ik dacht... 140km op de teller, 20 te hard - correctie en afwijking km teller. Dat komt wel goed. De eerste volgende partkerplaats namen we de afslag. Geef de agent een hand. Zij reactie direct: ik zat vanaf de brug al achter je aan. Heb volgas moeten geven om weer bij je te komen. Ik kon geen meting maken omdat ik je al kwijt was voordat ik een meting kon starten. Heb ook geen colega bij me dus ik hou het bij een waarschuwing. Hij zij: Ik had je je rijbewijs kunnen afpakken en je een dure maandag morgen kunnen bezorgen.
Wat ben ik blij dat ik zonder bon en met rijbewijs nog thuis ben gekomen. Dus bij deze: Welke koekblik probeerde jou eruit te trekken? Een politie wagen :Y
 
Wat doen jullie op stukjes waar het 1 baan is , dubbele berm waarbij de bestuurder voor je zich opgejaagd voeld en ruimte maakt zodat je er langs kan? Gooien jullie hem er voorbij of blijven jullie er mooi achter. Na mijn idee zijn dit wegen waar je geen koekblik mag inhalen. Heb het vaak meegemaakt en mijn reactie licht er net aan hoe ik me voel en wat voor een auto er voor me zit.
.

Je mag niet met twee voertuigen op een rijstrook rijden.
Dus hoe vriendelijk ook bedoeld en hoe verleidelijk ook, officieel mag het niet.
Pas als er een tweede rijstrook is, mag je er langs.


Bij inhalen in de file rijd je in feite ook met twee voertuigen op een rijstrook.
Daar wordt het nu, mits je je aan de gedragscode houdt, gedoogd.
En zul je geen prent krijgen.
Het is echter nog steeds geen recht.
 
Laatst bewerkt:
Je mag niet met twee voertuigen op een rijstrook rijden.
Dus hoe vriendelijk ook bedoeld en hoe verleidelijk ook, officieel mag het niet.
Pas als er een tweede rijstrook is, mag je er langs.

Bij inhalen in de file rijd je in feite ook met twee voertuigen op een rijstrook.
Daar wordt het nu, mits je je aan de gedragscode houdt, gedoogd.
En zul je geen prent krijgen.
Dat is niet waar. Als je hiervan overtuigd bent, dan moet je vast wel een wetsartikel kunnen vinden dat het met twee voertuigen op een rijstrook rijden verbiedt.
 
Dat is niet waar. Als je hiervan overtuigd bent, dan moet je vast wel een wetsartikel kunnen vinden dat het met twee voertuigen op een rijstrook rijden verbiedt.


Mijn stelling was gebaseerd op de wet van voor 1996. :$

In de nieuwe WVW is het artikel geschrapt dat je niet op dezelfde rijstrook mag inhalen.
Het mag dus wel, mist het veilig gebeurt.
Een automobilist die ruimte geeft mag dus WEL ingehaald worden.

Dank voor je kritische opmerking.
 
Mijn stelling was gebaseerd op de wet van voor 1996. :$

In de nieuwe WVW is het artikel geschrapt dat je niet op dezelfde rijstrook mag inhalen.
Het mag dus wel, mist het veilig gebeurt.
Een automobilist die ruimte geeft mag dus WEL ingehaald worden.

Dank voor je kritische opmerking.
*O* en zegt het voort, opdat ook de automobilisten dit weten, en dat filerijden dus niet gedoogd wordt, maar is toegestaan! :)

(en laat het topic weer verder gaan over die gekkerds die denken sneller te zijn dan een motor _O- )
 
Laatst bewerkt:
inhalen tijdens file mag inderdaad... echter er zijn voorwaarden waar niet elke motorrijder zich aan houdt. :N snelheidsverschil tussen ons en de koekblikkers mag max. 10km/u zijn en zij mogen niet sneller dan 30 km/u rijden.
 
inhalen tijdens file mag inderdaad... echter er zijn voorwaarden waar niet elke motorrijder zich aan houdt. :N snelheidsverschil tussen ons en de koekblikkers mag max. 10km/u zijn en zij mogen niet sneller dan 30 km/u rijden.
Die voorwaarden zijn niet wettelijk vastgelegd, maar slechts een richtlijn, en deze getallen staan daar überhaupt niet in. Maar laten we dit mooie topic niet verpesten met file-geneuzel, maar dat bijv. hier doen: File rijden wordt gedoogd, want het is eigenlijk verboden
 
Laatst bewerkt:
Heb het een paar jaar geleden opgenomen tegen een Dodge Viper. Zo'n cabrio ding met twee duitsers erin.... vanaf de pomp mijn GSXR 750 opgetrokken met de Viper in mijn spiegel, alle versnellingen keihard doorgetrokken.... dik over de 200... een paar kilometer verder kwamen we elkaar weer tegen bij het stoplicht. Dat viel ze echt vies tegen!!!

:)
 
Ik ben zelf van de week in elk geval bij de 160+ uitgetrokken door dit ding :P (mag ook wel voor die centjes, 500.000).

590pk, 710nm koppel en 1100kg, een straatversie van een circuitlambo.

Lamborghini Murcielago R-GT (en ervoor reed een Nissan Skyline GT-R35).
 
Laatst bewerkt:
Die voorwaarden zijn niet wettelijk vastgelegd, maar slechts een richtlijn, en deze getallen staan daar überhaupt niet in. Maar laten we dit mooie topic niet verpesten met file-geneuzel, maar dat bijv. hier doen: File rijden wordt gedoogd, want het is eigenlijk verboden


Vind het heel mooi van je dat je deze discussie nog durft aan te gaan, ik ben de mensen die over gedogen en 10 km/h snelheidsverschil blijven keuvelen al zat :P

Eergisteren kwam ik een groepje jochies op scooters tegen, jaar of 17. Allemaal wel iets kapot aan hun scooter. Paneeltje weg, lampje stuk, of voor 99% gedemonteerd maar nog wel op straat. jongens stonden hun blokje te slopen met remmen vast volgas te geven. Schoot niet op dus ben ik er maar flink voorbij gegaan. Volgende stoplicht kwamen ze weer vooraan bij me staan, maar één van de bobo's had ook bedacht dat ie wel voor me kon gaan staan, die heb ik flink laten schrikken toen het groen werd ^_^.

Daarna niet meer gezien.
 
Ik ben zelf van de week in elk geval bij de 160+ uitgetrokken door dit ding :P (mag ook wel voor die centjes, 500.000).

590pk, 710nm koppel en 1100kg, een straatversie van een circuitlambo.

Lamborghini Murcielago R-GT (en ervoor reed een Nissan Skyline GT-R35).

Dikke reet dat hij je pas voorbij kwam bij de 160 zeg; godsamme op die brakke thundercat :X . Zal wel bij de 16km/h zijn geweest :') :')
 
Vanmiddag op de rondweg @ Deventer stond ik netjes rechts, komt een Audi RS4 naast mij staan (net het oude type van 2007 met de 4.2 FSI V8).

2 patsertjes erin en een beetje gassen, je kent het wel....
Ik zette me schrap en dacht: Kon totaan de 100 nog wel eens gelijk opgaan, allebei tegelijk weg, toen ik doorschakelde naar de 2e versnelling had hij al een grote achterstand. Bij het volgende verkeerslicht ging het raampje open en hij zei: Sorry, ik had vol gas, heb mijn best gedaan :).

Had meer van de gespierde Duitser verwacht....

nice one! 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan