Welk merk helmen heeft (specifiek) grote maten?

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.086
18
Den Haag
Een oom van me is, na een kleine 50(!) jaar weer opgestapt.
Op een 150cc scooter, maar toch...
Nu rijdt hij met een ca. 25 jr. oude helm.
Ik dring er krachtig op aan dat hij als de donder een nieuw moet kopen.
Mijn stelling: een goedkope nieuwe is altijd nog beter dan eentje van 25 jaar oud.
Nu moet hij een grote maat helm hebben en die zijn niet makkelijk / tot op heden niet te vinden.
Welk merk kan ik hem aanraden, zodat hij zo gauw mogelijk met een goeie helm op zijn krasse knar rijdt?
 
Hoe groot is groot? Schuberth-helmen gaan tot 62/63 cm... Best groot. Goedkoop zijn ze echter niet :N
 
Nee, daar was hij (ook) al achter gekomen (en geschrokken van de prijs).
Heb hem gezegd dat ARAI, 1 van de beste naar het schijnt, ook een dure is.
Dat merk schijnt diverse schaalvormen te hebben, net als je verschillende leesten bij schoenen hebt.

Zijn er ook minder prijzige merken die de grote maten voeren en welke zaak heeft die op de plank?

Ik blijf hem zeggen: beter een goedkope nieuwe dan zo'n oude.
 
Iedere motorzaak heeft grote maten helmen, misschien niet op voorraad maar leverbaar zeker!
Laat hem gewoon eens langs gaan.

Verder natuurlijk perfect dat jij aandringt op een nieuwe helm :}
 
Ik ga net zolang door tot hij iets fatsoenlijks heeft. ;)

Het is handiger als ik hem een zaak (liefst bij Zwolle in de buurt) kan wijzen waar ze de grote maten op de plank hebben staan, zodat hij erheen kan en proberen.
Eentje speciaal laten komen en hem vervolgens niet kopen vind ik eigenlijk lullig; zoveel grote maten zullen er niet verkocht worden lijkt me.

Ik heb hem Termaat in Nijmegen al genoemd (Ok, wat verder weg) omdat die een grote sortering schijnt te hebben.
 
Ga even bij Ten Kate in Nieuwleusen kijken, zij hebben veel helmen liggen ook in grote maten.

Ze hebben daar ook een korting hoek (tot 50%) daar blijven vaak de grote maten liggen.

Je kunt ook bij Kalsbeek in Zwolle kijken maar de service daar vind ik een stuk minder.

Succes
 
Check anders ff de site van Kalsbeek..
Er staat een mooie helm van HJC op voor €99,- in maat XXL

Site -> aanbiedingen -> helmen -> 2de pagina -> 12de helm :+
 
Bedankt voor de reacties!
Ik ga hem naar die zaken verwijzen; ze zullen vast wel iets voor hem hebben.

Hij heeft een hekel aan een helm; hij reed in de tijd dat je die niet verplicht hoefde te dragen.
Het zal dus wel een jet helm of zo worden omdat ik me enigszins voor kan stellen dat zij zich te opgesloten voelt in een integraalhelm.
En de wind om zijn kop is voor hem 1 van de redenen om weer op een 2-wieler te willen rijden.
 
Helaas Kalsbeek en Ten kate was hij al geweest en niks gevonden :N

Ja, weer opgestapt na zo lange tijd! :]
Hij is de 70 al ruim voorbij.
Tijdens de bevrijding stiekem een Canadese legermotor bereden en daarna weleens de BMW van zijn oudere broer.
Vanaf zijn 18e op een BMW R25 rondgereden. Zelfs naar Italie en Z Frankrijk geweest.
Begin jaren '60 in een auto gestapt en nu dan wederom op 2 wielen.
Hij rijdt nu sinds een dikke week en geniet ervan!
 
shoei heeft grote buiten schalen voor grote (kop)maten, heb zelf ook een grote kop (63cm) en heb rij al jaren met shoei.
kost wat maar dan heb je ook wat

ander merken hebben vaak dezelfde schaal maar een aangepast binnenwerk, hopeloos
 
Idd, ik heb ook een groot hoofd en heb op de motorbeurs vele helmen gepast.
De enige 2 die mij pasten (de meeste kwamen zelfs niet over mijn hoofd) waren een shoei (een hele dure systeemhelm) en de Nolan N84, en die was op de motorbeurs zelfs maar 80 euro. De keuze was voor mij dus snel gemaakt. Mijn vader die ook een groot hoofd heeft zweert bij shoei, voornamelijk ook door de pasvorm.
 
Helaas Kalsbeek en Ten kate was hij al geweest en niks gevonden :N

Bel Randy Mamola!

full

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan