Welk motorblad?

AL jaren moto 73 lid, laatste tijd veel problemen met bezorging, sinds ze een nieuwe distributeur hebben,
Dat probleem heb ik met Motoplus. Blad is oke, maar de bezorging....... :(
Meermaals gebeld, dan sturen ze 'm na. Maar daar ben ik onderhand zat van.
Ik neem aan dat blad wel wordt verzonden, maar dat er onderweg een motorliefhebber is met een gratis abonnement.:X
Al geopperd dat ze blad in witte enveloppe sturen. Dat lijkt te moeilijk. (nabezorging lukt wel in blanco enveloppe)
Andere optie is dat ze me vouchers geven, dan haal ik 'm wel bij de kiosk. Dat gaat ook niet.

Nu hebben ze toegezegd dat vanaf febr een andere bezorging gaat komen.
Maar als bezorging niet beter wordt, dan is 't voor mij wel klaar!!:W
Heel simpel, ik wil blad iedere 2e vrijdag in de brievenbus. Wat heb je aan een abo met steeds bezorg-problemen.

Soms krijg ik stapel met andere bladen, waaronder Moto73. Die is ook wel prima.
Ga ik daar kijken of bezorging beter wordt...............:?

MOTOPLUS........DOE ER IETS AAN! |(
(die lezen hier ook mee)

Inderdaad, Das Motorrad (moet je Duits wel goed genoeg zijn) heeft alles waar je om vraagt.
Niet voor niets verreweg het grootste motormagazine van Europa.
Dass ist auch noch eine gute Möglichkeit!
Mein Deutsch ist beträchtlich, also dass kann ich mich sonst auch noch überlegen!!
 
Laatst bewerkt:
Wist niet dat er zoveel verschillende bladen te koop zijn..... :?

Ik stam uit de tijd van moto’73 die ik af en toe kocht en verlekkerd zat te kijken naar motoren van 5999 gulden...en MV’s bij van dijk waren 14999 gulden.

Ik haal nu voldoende info uit internet...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, Das Motorrad (moet je Duits wel goed genoeg zijn) heeft alles waar je om vraagt.
Niet voor niets verreweg het grootste motormagazine van Europa.

Yup. Eind jaren 70 (jaja) ging ik met mijn brommertje van Nieuwegein-Z naar Utrecht om daar op het station een Motorrad te kopen. Die hadden ze in ons dorp niet.
Geloof dat ik ze altijd los gekocht heb...
 
Eeeeh.................. Piet van Dijk Gronau ? (vroeger de Lutte)
Jan Dokter Motoren Ede was vroeger v Dijk (ca 1980?) was nog vroeger Motor Teunissen.............

Want je sprak over FL 14999 (gulden)?
 
Ik lees nog weleens het Belgische Motorrijder (of motorwereld, of hoe het ook heet). Een stuk leuker geschreven dan de Nederlandse bladen, vind ik.
 
Kicxstart is erg leuk, wel redelijk sportief georiënteerd.

Motoplus is ook goed, vooral vanwege de grondige testen. Het normale blad verschijnt iedere twee weken, maar je kunt ook een goedkoper XL-abonnement kiezen, daarin zijn de beste artikelen samengevoegd in 1 dikke uitgave.

Moto73 is niet verkeerd.

Daarnaast heb je nog de Engelstalige bladen zoals ps, performance bikes, mcn etc.

Yep, Kickstart is zeker een leuk blad, al lid geworden toen het nog zwart wit was maar na een jaar of 20 vond ik het een beetje teveel van hetzelfde geworden.
Haal mijn informatie waar wat te doen is en testverslagen enz wel van het net.
 
Is dit wat voor je? Heb 'm zelf al een paar jaar. Vooral de reisartikelen zijn leuk leesvoer en de beschreven tochten in de benelux zijn in mijn ogen prima (en ook te downloaden voor je GPS)
 
Dat probleem heb ik met Motoplus. Blad is oke, maar de bezorging....... :(
Meermaals gebeld, dan sturen ze 'm na. Maar daar ben ik onderhand zat van.
Ik neem aan dat blad wel wordt verzonden, maar dat er onderweg een motorliefhebber is met een gratis abonnement.:X
Al geopperd dat ze blad in witte enveloppe sturen. Dat lijkt te moeilijk. (nabezorging lukt wel in blanco enveloppe)
Andere optie is dat ze me vouchers geven, dan haal ik 'm wel bij de kiosk. Dat gaat ook niet.

Nu hebben ze toegezegd dat vanaf febr een andere bezorging gaat komen.
Maar als bezorging niet beter wordt, dan is 't voor mij wel klaar!!:W
Heel simpel, ik wil blad iedere 2e vrijdag in de brievenbus. Wat heb je aan een abo met steeds bezorg-problemen.

Soms krijg ik stapel met andere bladen, waaronder Moto73. Die is ook wel prima.
Ga ik daar kijken of bezorging beter wordt...............:?

MOTOPLUS........DOE ER IETS AAN! |(
(die lezen hier ook mee)


Dass ist auch noch eine gute Möglichkeit!
Mein Deutsch ist beträchtlich, also dass kann ich mich sonst auch noch überlegen!!

Hier exact hetzelfde probleem! Ik heb het blad dit jaar zonder overdrijven de helft van de tijd niet of veel te laat ontvangen. Voor mij is het nu klaar, ik koop het blad wel weer gewoon in de winkel, of kies voor een ander blad.
 
Hier exact hetzelfde probleem! Ik heb het blad dit jaar zonder overdrijven de helft van de tijd niet of veel te laat ontvangen. Voor mij is het nu klaar, ik koop het blad wel weer gewoon in de winkel, of kies voor een ander blad.

Yep, ik heb het ook vaak niet ontvangen.
Ook deze editie die Vrijdag beschikbaar kwam heb ik nog niet ontvangen dus nu maar weer mailen.

Heb het ook opgezegd, maar weer gewoon naar de bladenwinkel op Zaterdag.
Ik begrijp niet dat Motoplus dit niet aanpakt, kost ze best veel abonnementen blijkbaar.
 
Ik heb de Promotor een paar jaar gehad maar merk dat ik 'm niet / nauwelijks meer lees dus heb 'm opgezegd.
Toevallig kwam ik laatst een interessant stukje tegen aangaande motortests... :X

Wat ik dan weer jammer vind is dat een "eerlijk en betrouwbaar persoon die geen blad voor de mond neemt" zoals hij zelf schrijft een kleine 20 jaar meedoet aan snoepreisjes maken, geschenken aannemen en mooie stukjes schrijven, maar meteen de vuile was buiten hangt als hij "er niet meer bijhoort". Blijkbaar was het al die tijd geen bezwaar om "een blad voor de mond te nemen"

Zelf heb ik ook een poosje het motorjournalisten wereldje mogen meemaken, en ik moet zeggen dat het aanbieden van presentjes, uitstekende diners en luxe hotelkamers absoluut gebeurt. Vaak gaat het dan om een introductie en een korte rij indruk. En natuurlijk is elke motor dam geweldig. Het echte testen wordt pad hier,in Nederland en omstreken gedaan. En het klopt dat niet elke importeur even goed omgaat met kritiek op zijn product. Ik herinner mij nog dat we voor een vergelijkingstest van de 600 supersports een CBR600 hebben moeten huren omdat de importeur deze niet ter beschikking wilde stellen. Maar om daar nu de conclusie aan te verbinden dat motorjournalisten nu alleen maar positief durven schrijven gaat mij te ver.
 
Over bezorging Motoplus:
MotoPlus gaat met name via Sandd en die bezorgt de laatste tijd ruk. Maar Sandd is nu overgenomen door PostNL, dus ben benieuwd wat dat gaat brengen in de toekomst.

Met die introductietests en zogenaamde snoepreisjes, zijn de routes over het algemeen vooraf bekend en kan men vaak niet eens alles testen.
Dat lukt pas beter als je het spul in Nederland bij de importeur gaat halen voor een uitgebreidere test (die komt er niet altijd, het aanbod van motoren is groot).
Die introductietests zijn dus, zoals al werd gezegd, meer een uitgebreide advertentie voor een nieuw model.
Soms kan je bepaalde zaken dan ook niet opmerken, omdat je maar beperkt in je tijd bent.

Ik ben dan geen echte motorjournalist, maar haal wel met enige regelmaat een motor op bij een importeur om een weekje te rijden en er over te schrijven op mijn eigen site, die qua bezoekersaantallen maandelijks meer heeft dan motorbladen aan abonnees. In mijn tests komt ook wel eens kritiek voor en ook als ik wat minder positief ben in een verslag, mag ik nog steeds bij de importeur op bezoek komen. De importeurs zijn het niet altijd eens met mij. Dat mag ook en ze vragen mij echt niet om iets weg te laten om de motor positiever neer te zetten. Ik zie als je terecht kritiek uit op een motor, dat de fabrikant dat moet zien als een cadeautje. Ze kunnen met de gratis tip(s) het product verbeteren in komende modeljaren.
 
Eigenlijk is het simpel. Zo veel bladen zijn er ook weer niet. Koop een exemplaar van elk blad en bepaal welke het best aansluit bij je behoefte. Neen daar een abonnement op. Klaar.
 
Over bezorging Motoplus:
MotoPlus gaat met name via Sandd en die bezorgt de laatste tijd ruk.
Maar Sandd is nu overgenomen door PostNL, dus ben benieuwd wat dat gaat brengen in de toekomst.

Die introductietests zijn dus, zoals al werd gezegd, meer een uitgebreide advertentie voor een nieuw model.
Bij klachten over de bezorging heb ik van abonnee-service van Motoplus begrepen dat ze per februari overgaan naar andere manier van verzenden.
Te veel klachten gehad van BETALENDE abonnees......................??
Als ik de verhalen hierboven lees, lijkt het alsof er meer post-medewerkers zijn die Motoplus leuk vinden om te lezen. En vooral GRATIS!!:X
Allemaal prima, maar wij als ECHTE abonnees zitten daarna met de 'gebakken peren'..................:(

Over uitgebreide advertentie dat idee heb ik van Promotor.
Die krijg ik vaak van een kennis om te lezen. Vaak denk ik dan dat dit blad komt van de promotie-afdeling van BMW-NL.
Mss verkeerd gevoel, maar al te vaak lees ik in Promotor.....BMW-BMW-BMW.................... :? (not my cup-of-tea) promotor....is.......promotie??
Overigens vind ik Promotor het minste motorblad om te lezen. (en dan ben ik toch vnl 'toerder') Maar dat is voor iedereen mss anders?
 
Laatst bewerkt:
De gratis abonnees (Sandd-bezorgers? :+ ), klagen anders niet. Die krijgen ze prima op tijd en dus gratis. :P
Nee, maar het is wel vervelend. Ik ken het, ik heb ze ook met enige regelmaat niet op tijd of helemaal niet.
Vraag je er eentje na bij MotoPlus, die komt dan netjes in de bus, maar óók soms die ene die je dus dacht niet te hebben ontvangen. Is dan een week ergens anders blijven plakken. Ben benieuwd hoe ze dat dan in feb gaan doen. Ook voor MotoPlus is het irritant, want het kost uiteindelijk abonnees.
Maar goed, ze pakken het altijd wel direct en goed op, als je een mail stuurt dat het niet ontvangen is en ze hebben dus al actie ondernomen door het in februari anders te doen. Ik ken het proces er achter verder niet, wat voor ons 'pas' in februari kan zijn, is misschien in deze business snel.

Maar goed, Sandd is opgenomen in PostNL en volgens mij knikkeren ze er Sandd-medewerkers uit. Dit alles staat denk ik los van wat ze in februari dan gaan doen, maar het is jammer dat je niet op een bezorgdienst kan vertrouwen.

Promotor lees ik al jaren niet meer, voorheen nog wel eens toen het van ANWB was. Maar ik lees sowieso weinig motorbladen, het grootste deel lees ik online of kijk ik op YouTube, of probeer ik dus zelf. :] Ik weet dus niet of het zoveel BMW-promotie is in Promotor. Ik hoor mensen ook wel eens zeggen dat bij MotoPlus ook extra positief is over BMW. Valt mij niet heel erg op, moet ik zeggen. Dat zeggende, ik lees ook niet elke test, alleen wat mij aanspreekt.

Ik denk verder dat motorbladen dan ook erg grote moeite hebben om abonnementen te verkopen aan millennials, waar ik zelf ook onder val. Niet alleen motorbladen, tijdschriften in het algemeen hebben volgens mij moeite om het hoofd boven water te houden, zeker als de oudere abonnees sterven en er weinig aanwas is. De jonkies doen en lezen alles op internet en het liefst gratis.

Maar wat Deputy Duc al zei; koop er een paar en kijk welke het meest bevalt. Wat ik voorheen nog wel eens deed, was geen abonnement nemen, maar af en toe eentje kopen die toevallig net een test had over een motor die mij aansprak. Maar zoals hierboven geschreven is alles ook op internet te vinden en zeker ook op YouTube. Internet is mooi, maar voor de gevestigde orde een ramp als men zich niet aanpast en ook ik help mee aan minder abonnees, door A1/A2-tests gratis online te zetten. 🤪
 
Eeeeh.................. Piet van Dijk Gronau ? (vroeger de Lutte)
Jan Dokter Motoren Ede was vroeger v Dijk (ca 1980?) was nog vroeger Motor Teunissen.............

Want je sprak over FL 14999 (gulden)?
Lees nu pas je reactie, wordt zeker een dagje ouder door alle geneuzel topics door te lezen en aan mee te doen.

Piet van Dijk begin jaren ‘70 had een motorzaak in stadsdeel Boswinkel aan de wethouder Elhorststraat te Enschede. Voor ‘70 weet ik niet omdat ik toentertijd aan de andere kant vd wereld leefde.

Van Dijk is later overgenomen door Safe en toen een zaak heeft opgezet in Gronau....en is ook allang ter ziele.

Kortom, ik denk dat het een andere van Dijk is.

BOR = de Lutte
 
Lees nu pas je reactie, wordt zeker een dagje ouder door alle geneuzel topics door te lezen en aan mee te doen.

Piet van Dijk begin jaren ‘70 had een motorzaak in stadsdeel Boswinkel aan de wethouder Elhorststraat te Enschede. Voor ‘70 weet ik niet omdat ik toentertijd aan de andere kant vd wereld leefde.

Van Dijk is later overgenomen door Safe en toen een zaak heeft opgezet in Gronau....en is ook allang ter ziele.

Kortom, ik denk dat het een andere van Dijk is.

BOR = de Lutte
Die conclusie had ik al getrokken...............
Het rijtje Motor Teunissen->Motor v.Dijk->Jan Dokter Motors zal veel Edenaren niet (meer) bekend zijn.
Ik denk zelfs bij de motorrijders niet. Ik lees net op FB dat bedrijf (JD) al 27jr klaar staat voor zijn klanten. Start was dus in 1992.
Motor v.Dijk in Ede zal op dat adres dan tussen ca 1975 en 1992 daar hebben gezeten.
Mss wel de broer van Enschede............ :? Maar dat gaan we nooit weten..................
 
Geen idee, ooit een ervaring gehad met van Dijk (tussendoor eind ‘70 aan de Lombokstraat te Enschede) gehad en nooit weer...ik zocht nadien ‘mijn’ motorzaken door ervaringen zorgvuldiger uit... ;)
 
Deze koop ik ook weleens
1577179383207.jpeg
Voor de routes
De meeste Nederlanders kunnen wel plaatjes kijken :+
 
Het valt me op dat het Belgische Motorrijder slechts één keer genoemd wordt, tussen alle (naar mijn mening) tamme Nederlandse bladen. Een veel persoonlijkere schrijfstijl, en de laatste keer dat ik het las ook echt leuke artikelen. Een tip om zeker eens uit te proberen, al dan niet met een abonnement.
 
Die conclusie had ik al getrokken...............
Het rijtje Motor Teunissen->Motor v.Dijk->Jan Dokter Motors zal veel Edenaren niet (meer) bekend zijn.
Ik denk zelfs bij de motorrijders niet. Ik lees net op FB dat bedrijf (JD) al 27jr klaar staat voor zijn klanten. Start was dus in 1992.
Motor v.Dijk in Ede zal op dat adres dan tussen ca 1975 en 1992 daar hebben gezeten.
Mss wel de broer van Enschede............ :? Maar dat gaan we nooit weten..................
Gijs van Dijk Motoren was het toen in Ede. En geen broer oid van die andere van Dijk voorzover ik weet. Als klein jochie stond ik altijd bij Motorhuis Teunissen te kijken naar de Jawaas en Triumph in de showroom, Lees winkel pandje. Na Teunissen nam Gijs het over die er toen als monteur werkte. Al die jaren was ik er vaste klant totdat Gijs ermee stopte. Henk Wolters liep er toen ook vaak en is later Henk, 's Motor Store begonnen. En is inmiddels helaas overleden.
Terug naar van Dijk Motoren.. Jan Dokter en Marco namen het over samen maar Marco is op zeer jonge leeftijd iets later door een motor ongeval, Lees geschept door een auto overleden. Jan Dokter moest toen toch verder en heeft deze zaak nu nog steeds. Ik ben zelf altijd bij Henk, 's Motor Store klant geweest maar kwam en kom soms ook wel bij Jan.

Gr driver
 
Terug
Bovenaan Onderaan