Welk motorblad?

Heb hem ook vandaag binnengekregen, is wel pas de 3e keer in een paar jaar tijd dat hij zo laat is.

Heb hem ondertussen al wel op de ipad gelezen, maar het liefst toch op papier.
 
Is er niet een engels/Amerikaans motorblad met de kwaliteit van bijvoorbeeld topgear? Kickstart vind ik wel een mooi blad, maar bestaat ook teveel uit testen van nieuwe motoren, zou graag een blad zien dat voor de helft uit nieuws en de andere helft over het verleden gaat.

En die ook hier verkrijgbaar is.
 
HOERA!!!!!!!

Ik heb mijn Motoplus ontvangen. Precies 1 week later dan bedoeld.😢
Althans dat denk ik, want na mijn telefoontje van gister, zal dit nog niet de nazending zijn.
Het heeft postnl behaagd om het blad in mijn brievenbus te stoppen.

Wat ook zo fijn is:
In dit blad staat de laatste info voor de TT. Alleen jammer dat die vorig weekend al is verreden. :X

Al met al K** met peren!
Ik wist niet dat ik hem nog niet gehad heb maar ook hier vandaag binnen. 8)7
Inderdaad leuk die vooruitblik op de TT van Assen. :Y
Wat zal Bo Bendschneider gaan doen..
Zeer nuttig. :Y
 
Is er niet een engels/Amerikaans motorblad met de kwaliteit van bijvoorbeeld topgear? Kickstart vind ik wel een mooi blad, maar bestaat ook teveel uit testen van nieuwe motoren, zou graag een blad zien dat voor de helft uit nieuws en de andere helft over het verleden gaat.

En die ook hier verkrijgbaar is.
Vroeger las ik ook het Engelse Fast Bikes. Niet dat politiek correcte dat veel Europese magazines kenmerkt, maar dikwijls lekker Engels platvloers, recht voor zijn raap en vanuit de praktijk geschreven. Altijd ook wel een of meer artikelen over oudere machines. Dit blad bestaat nog steeds maar abo is pittig duur geworden.

Subscribe to Fast Bikes
 
Vroeger las ik ook het Engelse Fast Bikes. Niet dat politiek correcte dat veel Europese magazines kenmerkt, maar dikwijls lekker Engels platvloers, recht voor zijn raap en vanuit de praktijk geschreven. Altijd ook wel een of meer artikelen over oudere machines. Dit blad bestaat nog steeds maar abo is pittig duur geworden.

Subscribe to Fast Bikes
Ik had altijd performance bikes, maar ben nu ook over op fastbikes. Omdat pb dus niet meer bestaat helaas. Ze zijn de laatste tijd wel iets volwassener geworden. Maar nog zeker niet hun wilde haren kwijt.
Goede technische artikelen ook.
vooral John McAvoy ben ik altijd wel erg fan van.
 
Heb motoplus vandaag ontvangen.
Ach tt verhaal en info slaat als ik het vandaag een week later lees nergens op.
En de acties bij diverse motorzaken en je dan korting krijgt als je wat koopt of besteld bij ze tijdens de tt allemaal leuk maar die zijn ook al verlopen.
Maar staan wel als advertentie in de motoplus afgedrukt.
Afijn motoplus gebeld maar die laten het ook maar gelaten over zich heen komen dat Postnl zo slecht bezorgd en Aboland daarop allerlei stomme excuusjes verzint.
Maar als ik hier zo lees ben ik niet de enigste met deze ervaring met motoplus.
 
Dat heeft niets met Motoplus te maken, het heeft met de bezorgdiensten te maken.
Wij hebben op meerdere bladen een abonnement. Degene die daarvan het meest onder tijdsdruk staat is de tv-gids.
Normaal komt deze op woensdag aan, maar ook vaak op donderdag.
Maar soms dus ook niet. Is hij er op donderdagmiddag niet, dan bellen we dan meteen. De nazending gaat dan diezelfde middag nog de deur uit, en die hebben we dan op vrijdag. Mooi op tijd voor de nieuwe tv-week die op zaterdag begint.
Dit is afgelopen jaar ergens tussen de 10 en de 15 keer voorgevallen.
De normale zending komt dan meestal op dinsdag bij ons binnen, waardoor de halve week al "verloren" zou zijn.
Oplossing zou een digitale tv-gids zijn, maar ik vindt ze allemaal even verschrikkelijk. Net als alle andere online magazines eigenlijk.
En ja, ik ben ouderwets in die dingen.....

Andere bladen komen ook vaak een week of soms meer later dan dat ze in de winkel liggen.
 
De lullige waarheid: in Nederland is "Print" op weg naar de uitgang terwijl digitaal publiceren maar niet winstgevend wordt. De ganse keten is al een jaar of 10 aan het bezuinigen, maar of de prijs voor een magazine moet met minstens 75% omhoog, of dit soort special interest drukwerk houdt op te bestaan. Tot het zo ver is, zal de kwaliteit (inhoudelijk, opmaak, bezorging etc.) blijven dalen. Ook adverteerders ontdekken dat Facebook, Twitter enz. mega goedkoper maar minstens net zo effectief zijn als centjes naar tanende magazines brengen.
Jammer, wat mij betreft.
 
De lullige waarheid: in Nederland is "Print" op weg naar de uitgang terwijl digitaal publiceren maar niet winstgevend wordt. De ganse keten is al een jaar of 10 aan het bezuinigen, maar of de prijs voor een magazine moet met minstens 75% omhoog, of dit soort special interest drukwerk houdt op te bestaan. Tot het zo ver is, zal de kwaliteit (inhoudelijk, opmaak, bezorging etc.) blijven dalen. Ook adverteerders ontdekken dat Facebook, Twitter enz. mega goedkoper maar minstens net zo effectief zijn als centjes naar tanende magazines brengen.
Jammer, wat mij betreft.
Wij maken een gespecialiseerd muziekblad dat 1200 abonnees heeft, en geen losse verkoop.
Dat is krap, maar het kan.
Echter, alle medewerkers zijn vrijwilligers en krijgen niets betaald. Alleen onkostenvergoeding (vervoer) en gratis concertkaartjes en CD's/DVD's.
 
De lullige waarheid: in Nederland is "Print" op weg naar de uitgang terwijl digitaal publiceren maar niet winstgevend wordt. De ganse keten is al een jaar of 10 aan het bezuinigen, maar of de prijs voor een magazine moet met minstens 75% omhoog, of dit soort special interest drukwerk houdt op te bestaan. Tot het zo ver is, zal de kwaliteit (inhoudelijk, opmaak, bezorging etc.) blijven dalen. Ook adverteerders ontdekken dat Facebook, Twitter enz. mega goedkoper maar minstens net zo effectief zijn als centjes naar tanende magazines brengen.
Jammer, wat mij betreft.
Treffende observatie. En ik merk dat een abonnement op een tijdschrift voor mij niet werkt. Ik lees ze zelden volledig, ze belanden vaak op de stapel "moet nog een keer", maar dat komt er nooit van. Dus koop ik eigenlijk alleen voor de zomervakantie een stapeltje tijdschriften. Ben nog wel geabonneerd op "De Bassist", maar die lees ik ook steeds slechter.
 
Wij maken een gespecialiseerd muziekblad dat 1200 abonnees heeft, en geen losse verkoop.
Dat is krap, maar het kan.
Echter, alle medewerkers zijn vrijwilligers en krijgen niets betaald. Alleen onkostenvergoeding (vervoer) en gratis concertkaartjes en CD's/DVD's.
Dat is dus voor het grootste deel liefhebberij. Niks mis mee, in tegendeel, maar niet de basis waarop je een groot motorblad zou kunnen maken.

Als een gedrukt tijdschrift niet meer te melden heeft dan een on-line uitgave, dan is het einde nabij. Dus wil drukwerk een toekomst hebben dan is meer diepgang noodzakelijk. En een kritischere houding dan de gemiddelde (motor-) test die ik nu lees hoort daar dan bij.
 
Dat is dus voor het grootste deel liefhebberij. Niks mis mee, in tegendeel, maar niet de basis waarop je een groot motorblad zou kunnen maken.

Als een gedrukt tijdschrift niet meer te melden heeft dan een on-line uitgave, dan is het einde nabij. Dus wil drukwerk een toekomst hebben dan is meer diepgang noodzakelijk. En een kritischere houding dan de gemiddelde (motor-) test die ik nu lees hoort daar dan bij.
Zoals de jongens van Performance Bikes, die nog weleens met alleen een stuur terug kwamen lopen van de verste bocht op het circuit. "Nee, deze wegligging valt tegen }) "
 
Treffende observatie. En ik merk dat een abonnement op een tijdschrift voor mij niet werkt. Ik lees ze zelden volledig, ze belanden vaak op de stapel "moet nog een keer", maar dat komt er nooit van. Dus koop ik eigenlijk alleen voor de zomervakantie een stapeltje tijdschriften. Ben nog wel geabonneerd op "De Bassist", maar die lees ik ook steeds slechter.
Ik ga er elk toiletbezoek even voor zitten hoor. :+
Momentje rust.
 
Dat is dus voor het grootste deel liefhebberij. Niks mis mee, in tegendeel, maar niet de basis waarop je een groot motorblad zou kunnen maken.

Als een gedrukt tijdschrift niet meer te melden heeft dan een on-line uitgave, dan is het einde nabij. Dus wil drukwerk een toekomst hebben dan is meer diepgang noodzakelijk. En een kritischere houding dan de gemiddelde (motor-) test die ik nu lees hoort daar dan bij.
Of de digitale versie van de uitgave is zo beroerd leesbaar dat je wel terug valt op de gedrukte uitgave.
Zie motoplus wat een ellende is dat digitaal proberen te lezen.
Die hele digitale website is een groot drama.
Zo vreemd in elkaar gezet.
Dan leest het gedrukte tijdschrift van motoplus vele malen beter.
Maar dan moet het wel op tijd bezorgd worden.
 
De digitale versie van motoplus is naar mijn mening erg k*t. Je kan niet normaal een pdf kijken ofso het is een pagina. Het leek mij dus een goed idee dat je als lid ze kan downloaden als pdf om te lezen onderweg oid. Maar kan me voorstellen dat het dan makkelijk doorsturen is.
Dit dus de digitale motoplus versie is beroerd en ik ben niet de enigste die dit dus ervaart.
 
Of de digitale versie van de uitgave is zo beroerd leesbaar dat je wel terug valt op de gedrukte uitgave.
Zie motoplus wat een ellende is dat digitaal proberen te lezen.
Die hele digitale website is een groot drama.
Zo vreemd in elkaar gezet.
Dan leest het gedrukte tijdschrift van motoplus vele malen beter.
Maar dan moet het wel op tijd bezorgd worden.
O jee, ik heb me afgelopen week juist opgegeven voor Motoplus digitaal. Nou, ik zal wel zien.
 
De digitale versie is best goed te bekijken vind ik, maar je moet een vrij groot scherm hebben, ik heb een 14 inch tablet... Maar op papier blijft beter.
 
Dit dus de digitale motoplus versie is beroerd en ik ben niet de enigste die dit dus ervaart.
Zeker niet. Als je een artikel via de motoplus site wil lezen is het ook wel is een hele lange lap tekst zonder enige alinea's. En als je het digitale blad wil lezen dan moet je inzoomen om het te lezen, waardoor je niet echt lekker door kan lezen.
Zou mooi zijn als het als een e-book kan worden gedownload of beschikbaar is als je een abonnement hebt (nou weet ik niet of dat technisch/software matig ook mogelijk is).
 
Zeker niet. Als je een artikel via de motoplus site wil lezen is het ook wel is een hele lange lap tekst zonder enige alinea's. En als je het digitale blad wil lezen dan moet je inzoomen om het te lezen, waardoor je niet echt lekker door kan lezen.
Zou mooi zijn als het als een e-book kan worden gedownload of beschikbaar is als je een abonnement hebt (nou weet ik niet of dat technisch/software matig ook mogelijk is).
Het is minder makkelijk gemaakt in verband met kopiëren en delen denk ik.
 
Het enige Nederlandstalige digitale motormagazine dat een goed format heeft (lees: simpel te navigeren site en GRATIS) en het tot nu toe uithoudt, is Motorfreaks.nl. en dat zonder schijtlollige auteurs als Joost Overzee en de deug-oppervlakkigheid van Motoplus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan