Welk motorblad?

Weer voor zoveelste keer leverings problemen met motoplus.
Ik heb uitgave 13 nu nog niet ontvangen.
Normaal moet deze vrijdag 23 juni of zaterdag 24 juni bezorgd worden.
Dus ik heb maandag 26 juni naar aboland gebeld.
Hoor ik daar dat postnl logistieke problemen heeft en daardoor motoplus later bezorgd word.
Dus dan zou volgens dame van aboland woensdag 28 juni motoplus bezorgd worden.
Je raad het al niet bezorgd op 28 juni dus ik bel later op de dag aboland.
Krijg eerst als ik ze bel een gesproken bericht te horen waarin uitgebreid verteld word dat postnl logistieke problemen heeft en daardoor tijdschriften later bezorgd worden.
Later krijg ik een dame aan de telefoon en die weet niet eens te vertellen wanneer motoplus eens bezorgd gaat worden.
Ze denkt ergens volgende week pas.
Afijn dan komt uitgave 14 eraan maar die gaat ook niet goed komen zei de dame aan de telefoon.
Dus denk dat ik wel klaar ben met motoplus.
Elke keer is er iets met bezorging.
En dat word op den duur irritant.
Gaat het een paar weken goed is het weer erna slecht.
Maar deze bezorg problemen van nu zijn wel echt heel erg.
Wat heb ik met postnl te maken en hun eindeloze problemen daar.
Vreemd dat motoplus zich laat mee slepen hierin door postnl.
En denk hierdoor wel abonnees kwijtraakt.
Kortom ben klaar hiermee .
Ga vandaag ook motoplus zelf maar eens bellen hierover en vragen of dit normaal is zo een rare bezorging.
Er verandert gewoon niks en niemand doet er iets aan.
Je hebt helemaal gelijk.
Als je belt komt er een bandje dat er bezorgproblemen zijn bij Post.nl. (dat is meer normaal dan uitzondering)
Bezorging Motoplus bij Post.nl is gewoon een heel slecht. Snel STOPPEN met die gasten.:X

Ik heb zojuist gebeld. Ik meld dan dat ik al voor de zoveelste keer aan de lijn hang.
Tegenbericht is dat ik de laatste jaren nauwelijks gebeld zou hebben voor bezorgproblemen.
ONZIN!! Dit is al zeker de 20-ste keer. :(

Ja, ze gaan 'm nu nazenden. Wrs pas na het weekend te ontvangen. <hoop je dan maar>
Maar dan ligt al weer bijna de volgende editie in de bus. (als deze mss wel een keer op tijd wordt gebracht?)
Linksom of rechtsom ik wil het blad gewoon op tijd in de bus. Desnoods gaat de directeur zelf met een bestelwagentje rond.

Ik heb al een paar keer een voorstel gedaan om een voucher-abo mogelijk te maken.
Op dag van uitgifte ligt die dan in de book-shop. Kan je 'm zelf met je voucher op gaan halen.
Er wordt gezegd dat ze dat niet (kunnen?) doen. Hard tijd om deze mogelijkheid aan te bieden!
 
De kwaliteit van dienstverlening van Post.nl is VER beneden peil.
Kan ook niet anders, omdat de 'echte' postbodes al jaren geleden de zak hebben gekregen.
Nu wordt iedere willekeurige dakloze van de straat geplukt en op pad gestuurd met belangrijke post voor klanten.
Die gasten interesseert het geen zak of de post een week later komt.
Maar wat wil je voor €2.50/hr? Dan is de motivatie vanzelf heel ver weg.

Maw beter is allemaal aan de voucher. Dan staat post.nl gelijk buitenspel!
 
Weer voor zoveelste keer leverings problemen met motoplus.
Ik heb uitgave 13 nu nog niet ontvangen.
...
De mijne kwam woensdag binnen.

Maar sowieso lijkt post bezorging met vandaag verstuurd morgen in huis steeds meer een loterij, en dan nog los van de geplande bezorgtijd ❓❔
 
Je hebt helemaal gelijk.
Als je belt komt er een bandje dat er bezorgproblemen zijn bij Post.nl. (dat is meer normaal dan uitzondering)
Bezorging Motoplus bij Post.nl is gewoon een heel slecht. Snel STOPPEN met die gasten.:X

Ik heb zojuist gebeld. Ik meld dan dat ik al voor de zoveelste keer aan de lijn hang.
Tegenbericht is dat ik de laatste jaren nauwelijks gebeld zou hebben voor bezorgproblemen.
ONZIN!! Dit is al zeker de 20-ste keer. :(

Ja, ze gaan 'm nu nazenden. Wrs pas na het weekend te ontvangen. <hoop je dan maar>
Maar dan ligt al weer bijna de volgende editie in de bus. (als deze mss wel een keer op tijd wordt gebracht?)
Linksom of rechtsom ik wil het blad gewoon op tijd in de bus. Desnoods gaat de directeur zelf met een bestelwagentje rond.

Ik heb al een paar keer een voorstel gedaan om een voucher-abo mogelijk te maken.
Op dag van uitgifte ligt die dan in de book-shop. Kan je 'm zelf met je voucher op gaan halen.
Er wordt gezegd dat ze dat niet (kunnen?) doen. Hard tijd om deze mogelijkheid aan te bieden!
Dat nazenden werkt ook niet.
Want er zijn bij postnl logistieke bezorg problemen.
Stel dat nazenden opeens wel werkt en ze beweren dat er logistieke problemen zijn dan zit of motoplus te liegen.
Of aboland.
Want logistieke problemen gelden ook voor het nazenden.
Afijn ga zo even motoplus bellen kijken wat ik daar te horen krijg.
Want op deze manier raakt motoplus echt abonnees kwijt en dat willen ze niet want minder abonnees minder geld en minder bestaansrecht.
En dan vallen ze eens om omdat er amper leden zijn.
Bij mij is de limit wel bereikt.
 
Laatst bewerkt:
Een en ander hangt ook af welk bezorgcontract de uitgeverij met PostNL heeft. Hoe groter de spreiding van bezorgmoment na aanlevering bij PostNL, hoe goedkoper.
(Gedrukte media verliezen helaas steeds meer terrein tov digitaal publiceren op het internet. Uitgeverijen proberen daarom op alle uitgaven te beknibbelen omdat eindeloos de verkoopprijs en advertentietarieven verhogen geen haalbare kaart is.)
 
Paketten gaan beter is mijn ervaring
Maar heb vorig jaar de Motoplus ook een keer (of meer??) niet ontvangen.
En dat merkte ik dan maanden later pas omdat ik een bepaalde test gemist had.
Ik moet het beter in de gaten houden, maar dat zou niet nodig moeten zijn. O-)
 
Pakketservice is idd ook goed. Enige is wel dat ze nu 1x een bezorgpoging doen en als je niet op tijd open doet, brengen ze het naar een ophaalpunt. Laatste keer net gemist, dus kon het met de auto ophalen. Daarom wilde ik het juist laten bezorgen, kon ik de auto mooi laten staan.
 
Pakketservice is idd ook goed. Enige is wel dat ze nu 1x een bezorgpoging doen en als je niet op tijd open doet, brengen ze het naar een ophaalpunt. Laatste keer net gemist, dus kon het met de auto ophalen. Daarom wilde ik het juist laten bezorgen, kon ik de auto mooi laten staan.
Het ophaalpunt is hier te lopen maar meestal komt het bij de buren.
Vorig jaar wel voor €200,00 aan spullen kwijtgeraakt omdat ik de melding ophaalpunt heb gemist.
Mijn oude mailadres is ineens opgeheven.
 
Het ophaalpunt is hier te lopen maar meestal komt het bij de buren.
Vorig jaar wel voor €200,00 aan spullen kwijtgeraakt omdat ik de melding ophaalpunt heb gemist.
Mijn oude mailadres is ineens opgeheven.

Ja dat is dan lastig idd. MAar goed, dan gaat het terug naar afzender.
Hier is het 15 minuten lopen, maar grote en zware doos. Ik moet eigenlijk een keer zo'n opvouwbaar bolderkarretje kopen voor dat soort dingen. Met de auto is het een paar minuten, maar voor die kleine afstanden ga ik de auto niet starten, behalve nu dan. :+
 
Ja dat is dan lastig idd. MAar goed, dan gaat het terug naar afzender.
AliExpress. -O-
Orders afgehandeld en naar de historie.

Alleen al een setje Stealth spiegels van €129,-
Hier is het 15 minuten lopen, maar grote en zware doos. Ik moet eigenlijk een keer zo'n opvouwbaar bolderkarretje kopen voor dat soort dingen. Met de auto is het een paar minuten, maar voor die kleine afstanden ga ik de auto niet starten, behalve nu dan. :+
Daar start ik hem ook niet voor. :t
Mijn vriendin en buurman rijden electrisch.
Vooral de buurman zien we regelmatig in de auto stappen als wij 700 meter naar het centrum lopen. _O-

Hier wel toevallig pas een opvouwbare fietskar via de weggeefhoek gescoord.
Zo kan het ook. ;)
 
Even gebeld naar aboland en naar motoplus.
Aboland vrouwelijke medewerkster daar gaat een nabezorging inplannen.
Me vraag over een voucher abonement zoals,@mean-machine al eerder schreef dit zou ze terug koppelen aan motoplus.
Verder weet aboland niet wanneer nabezorging motoplus komt daar postnl interne problemen heeft met bezorgen.
Dus telefoontje daar heen leverde niks op.

Motoplus daarop gebeld en gesproken daar met een wel aardige meneer.
Die verteld mij dat er 1,5 miljoen poststukken etc vertraging hebben bij postnl en daar ook de motoplus bij zit.
De uitgeverijen en iedereen motoplus etc hebben postnl ook de positie van alleen heerser- monopolist op dit gebied gegeven omdat ze voor het goedkoopste tarief pakketten en tijdschriften konden bezorgen en daar vallen de uitgeverijen en tijdschriften voor.
Andere bezorg diensten zijn hierdoor kapot gemaakt.
Ook daar een voucher voorstel bij motoplus geopperd.
Hij zou het meenemen in overleg.
Afijn komt erop neer dat niemand aboland en motoplus weet wanneer het motorblad nou bezorgd gaat worden.
En ik was niet de enigste die geirriteerd belde hierover begreep ik van aboland en motoplus.
Afijn hoe het nu gaat werkt niet.
Ik zelf wacht af tot volgende week zo niet dan zeg ik het abonnement lekker op.
Ga niet betalen voor iets wat niet geleverd word.
En ik heb als abonnee niks te maken wat er allemaal speelt tussen aboland motoplus en postnl.

En in kiosken is motoplus wel altijd op tijd maar dat gaat via andere kanalen beweren ze.
Maar nee ook daar bezorgd postnl de tijdschriften dus dat is gewoon stom geklets van aboland en motoplus.
 
Laatst bewerkt:
Nederlandse kiosken worden bevoorraad door Aldi Press en door Beta Press (Audax). Welke van deze twee kun je zien aan de ean code op het omslag (AP of BP).
En ja, PostNL kon onder marktprijzen opereren omdat het (staats)bedrijf door de overheid jarenlang de hand boven het hoofd werd gehouden. Lees: gesubsidieerd werd en op belangrijke punten bij wet het alleenrecht kreeg.
 
En in kiosken is motoplus wel altijd op tijd maar dat gaat via andere kanalen beweren ze.
Maar nee ook daar bezorgd postnl de tijdschriften dus dat is gewoon stom geklets van aboland en motoplus.
Gooien ze die bij winkels ook stuk voor stuk in de bus?
 
Gooien ze die bij winkels ook stuk voor stuk in de bus?
Nee zag vaak genoeg een grote witte postnl bestel bus die een kar vol bladen en boekjes de bruna in reed.
De mensen daar ken ze erg goed leggen erna de bladen in de schappen en ook daar zit motoplus en andere motorboekjes bij.
Dus postnl verspreid het ook daar.
Ook al wil aboland en motoplus anders doen voorkomen.
Toen ik vroeg welk ander bedrijf dan? wisten ze het niet.
Nee die bestaan niet meer postnl heeft alleenheerschappij hierin als het andere is echt kapot geconcureerd en failiet of opgekocht door postnl.
 
uitgevers leveren hun magazines aan bij BetaPress te Gilze. Daar stelt men pakketten bestaande uit allerlei magazines en boeken samen voor iedere kiosk. Die pakketten (pallets) gaan wekelijks per expediteur/koerier/PostNL pakketdienst/whatever naar de kiosken. Daar wisselt men oud voor nieuw. De niet verkochte exemplaren gaan per verzenddienst terug naar BetaPress. Daar wordt de boel weer uit elkaar gehaald zodat er per titel met de uitgevers afgerekend kan worden.
Logisch dat PostNL pakketdienst dit bezorgtraject WEL serieus neemt. BetaPress is immers een grote klant.
 
Hier wacht ik ook op de meest recente uitgave van Motoplus. Ik kan hem beter in Varsseveld ophalen. Heb ik het blad sneller dan dat ik wacht op Postnl. Het interesseert mij niet hoe ze het doen, maar ik verwacht tijdige levering. Dan schakelen ze maar een andere partij in. Sandd bijvoorbeeld.
 
Ja en bij Sandd had ik een ander probleem.

Blijkbaar ergens in de distributie-keten was er een motorliefhebber die graag ook Motoplus wilde lezen.
Wel lezen, maar geen abo nemen. Jawel zijn abo dat was steeds MIJN blad. Grrrrrrrrrrrr :(
Iedereen in deze regio kreeg zijn blad behalve ik. Tsja, dat was natuurlijk die gratis lezer!
Ondertussen hing ik bijna iedere 2 weken aan de lijn om mijn blad alsnog te krijgen.
(nu zegt Motoplus dat ik niet veel geklaagd zou hebben in verleden. Gloeiende...... ik belde bijna iedere 2 weken)

Ik had al aangegeven dat ze het blad niet in transparante folie moesten doen maar in een blinde enveloppe zonder afzender.
Nee, dat kon ook niet. Bull shit!
Eindresultaat steeds dezelfde: Geen blad in de brievenbus.
 
AliExpress. -O-
Orders afgehandeld en naar de historie.

Alleen al een setje Stealth spiegels van €129,-

Daar start ik hem ook niet voor. :t
Mijn vriendin en buurman rijden electrisch.
Vooral de buurman zien we regelmatig in de auto stappen als wij 700 meter naar het centrum lopen. _O-

Hier wel toevallig pas een opvouwbare fietskar via de weggeefhoek gescoord.
Zo kan het ook. ;)

Eh ja, met AliExpress is dat mooi ruk.

Sommige mensen rijden idd korte stukjes ook met de auto. Op z'n Amerikaans. :)
Al kan je in Amerika ook niet overal lopen. Soms stopt de stoep gewoon. En dan? Dan moet je in de berm verder lopen.
Maar goed, ze fietsen ook weer op wegen waar auto's 80-100 km/u rijden. Vaak genoeg dode fietsers.

Opvouwbare fietskar kan ook idd. Maar lopend dan weer een bolderkar. Kunnen de kids eventueel ook in zitten.
 
1688143998672.png

1688144014066.png

1688144054551.png

1688144115673.png
 
HOERA!!!!!!!

Ik heb mijn Motoplus ontvangen. Precies 1 week later dan bedoeld.😢
Althans dat denk ik, want na mijn telefoontje van gister, zal dit nog niet de nazending zijn.
Het heeft postnl behaagd om het blad in mijn brievenbus te stoppen.

Wat ook zo fijn is:
In dit blad staat de laatste info voor de TT. Alleen jammer dat die vorig weekend al is verreden. :X

Al met al K** met peren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan