Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

Dat is ook het leuke eraan .de bezigheid. kan wel een zware vermogende motor gaan kopen maar dan ben je gelijk klaar..
deze CR heb ik voor een prik gekocht. wie weet wat ik nog ga tegen komen
 
Ik hoop dat er wel een startmotor op zit ipv kickstart.


Haha het kicken is nu geen probleem meer maar ik heb het nog wel eens dat de kickstarter van de XR terugslaat. gewoon bij de eerste kick al ook al trap ik hem flink door op mijn crosslaarzen. mogelijk zit ik dan wel eens op de verkeerde slag ,alleen het doet mij geen pijn. de stalen platen in de laarzen vangen de klap volledig op zodat ik niks voel en alleen maar pok hoor. als ik van begin af aan crosslaarzen had gekocht dan had ik mezelf daarmee een hoop blessure leed kunnen besparen. kortom die crosslaarzen was de beste koop ooit.
 
Dat is ook het leuke eraan .de bezigheid. kan wel een zware vermogende motor gaan kopen maar dan ben je gelijk klaar..
deze CR heb ik voor een prik gekocht. wie weet wat ik nog ga tegen komen

En die prik was minder duur dan een fatsoenlijke testbank sessie?....
 
Wil in ieder geval dan wel harder gaan als standaard als ik hem laat tunen. is het niet zo dat er standaard aanpassingen zijn voor meer vermogen? manu heeft gewoon op de gok mijn xr cilinderkop uitgeruimd. achteraf met het verhaal komen geen ervaring te hebben met dubbele carburateurs. dat vind ik echt nog steeds onbegrijpelijk en wellicht zit daar het probleem in. maar goed meneer geeft niet meer thuis

Tja, wie laat er zijn cilinderkop nou flowen bij een witgoedboer? :+
 
Of koop een cr500 supermotard.
Dan heb je een lekkere overpowerd motor.
En dan ga je die nog een beetje tunen...

Ik heb ook ooit een keer op zo'n ding op de weg gereden.
Heb ik nog steeds nachtmerries van 😂
 
Of koop een cr500 supermotard.
Dan heb je een lekkere overpowerd motor.
En dan ga je die nog een beetje tunen...

Ik heb ook ooit een keer op zo'n ding op de weg gereden.
Heb ik nog steeds nachtmerries van 😂

Overdrijven is ook een vak.
 
Een CR500 is geen rijden op de openbare weg,ding wil alleen maar knallen en dan het liefst volgas , fatsoenlijk langzaam rijden gaat er niet mee.
 
Een CR500 is een geweldig ding voor op de weg, knallen en wheelien!!! Fatsoenlijk langzaam rijden wil geen enkele tweetakt crosser. Maar lijkt me toch ook niet dat je een crosser met kenteken koopt om lekker te touren??
 
Haha, blijkbaar ben ik wat banger aangelegd.
Maar ik vond mijn xr600 veel fijner om te rijden.
En nu een xt600, die doet helemaal geen gekke dingen,maar start wel met een pussybutton....

Maar terug on topic, ik lees weer lekker mee 👍
 
Een CR500 is geen rijden op de openbare weg,ding wil alleen maar knallen en dan het liefst volgas , fatsoenlijk langzaam rijden gaat er niet mee.

Heb zelf een cr500 supermotard op kenteken gehad, gaat prima op de weg.
Alleen constante gaspositie en verbruik is niet top.
 
Heb zelf een cr500 supermotard op kenteken gehad, gaat prima op de weg.
Alleen constante gaspositie en verbruik is niet top.
Ja ik ook maar vond het geen rijden,vooral wat je zelf ook aangeeft met de constante gaspositie,dat vond het apparaat niet fijn.
 
Wat verwacht je dan van een motor die is gebouwd om serieus competitie te rijden?
 
Honda CR500 is mijn droom. alleen zo erg duur . en ik wil dan liever ook geen oud model uit de jaren 80'

net weer even gereden op mijn XR .ik vind het echt niet indrukwekkend. volgas gebeurd er vrij weinig en geen wheelie. alleen een hoop lawaai, dat wel..en de tank die zo leeg is..
 
Heb ook een CR500 sm gehad die ik zelf helemaal opgebouwd had, heel mooi ding en fuck-alle-jezus-snel...met lange gearing vond ik het niet fijn rijden, met korte gearing probeerde het ding me met regelmaat te vermoorden...!

Had ik ‘m nog maar.
 
Heb ook een CR500 sm gehad die ik zelf helemaal opgebouwd had, heel mooi ding en fuck-alle-jezus-snel...met lange gearing vond ik het niet fijn rijden, met korte gearing probeerde het ding me met regelmaat te vermoorden...!

Had ik ‘m nog maar.


Jammer dat je die CR500 niet meer hebt. die dingen zie je niet veel meer en als je ze ziet staan er prijzen op van meer dan 6000 euro. eigenlijk belachelijk hoog en boven de waarde .om die reden blijven ze ook heel lang te koop staan of worden zelfs helemaal niet verkocht. met de CR250 gaat het dezelfde kant op. ik zag er ook al staan voor 4000 en 5000 euro. uiteraard altijd gereviseerd maar als ik zo de prijzen bekijk van revisie onderdelen voor een CR dan zou een gereviseerde XR waar de onderdelen veel duurder van zijn meer moeten opbrengen maar die zijn minder gewild.
 
Vanmiddag de blok olie eens ververst. er kwam een precies een liter uit terwijl op het blok 850ml staat. er zal dus totaal 1,1 liter ingezeten hebben..
en de vlotterbak van de carb zat vol met olie. lekker fris allemaal..
ik heb er daarna 750ml ingedaan en het overloop boutje aan het deksel bij een rechtstaande motor los gehaald en er kwam net olie.

daarna de koelvloeistof gecontroleerd. is ook met zo'n overloop boutje op het waterpomp deksel en bij rechtstaande motor kwam het er gelijk al uit. geen koelvloeistof maar gewoon water?? dit klopt toch ook niet?

en daarna kwam ik erachter dat de koppeling weer vast stond. ik kon deze wel een klein beetje losduwen in de versnellingen maar heel zwaar en met volledig koppeling handel in geknepen ging de zuiger af en toe nog rond dus de koppeling geeft niet voldoende vrij. waar zou dit aan kunnen liggen?
 
daarna de koelvloeistof gecontroleerd. is ook met zo'n overloop boutje op het waterpomp deksel en bij rechtstaande motor kwam het er gelijk al uit. geen koelvloeistof maar gewoon water?? dit klopt toch ook niet?

aub, stop met sleutelen, want dit is echt te triestig voor woorden ...
met een XR kan me dat allemaal niet schelen, maar een CR verdient dit niet , zelfs al is het een Honda ;(
 
aub, stop met sleutelen, want dit is echt te triestig voor woorden ...
met een XR kan me dat allemaal niet schelen, maar een CR verdient dit niet , zelfs al is het een Honda ;(

Stoppen met sleutelen en dan zo laten? ik wil hem juist redden van de ondergang.

ik denk dat er verkeerde olie in zat en veel te lang ook. deze was zwart/grijs. mogelijk met vocht . t'zou me niks verbazen als er gewoon auto olie in zat.

ik maak anders wel een nieuw topic aan want het zwaard van damocles hangt weer boven mijn hoofd.
 
daarna de koelvloeistof gecontroleerd. is ook met zo'n overloop boutje op het waterpomp deksel en bij rechtstaande motor kwam het er gelijk al uit. geen koelvloeistof maar gewoon water?? dit klopt toch ook niet?

Prima dus. Er zijn waarschijnlijk wedstrijden mee gereden....

Lees bij dit eens gaat een wereld voor je open O-) :

1573057607978.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan