Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

ook een gebruikte kapotte ?
Ja trekhaak was uit de verpakking gehaald, had op de staat gelegen, en geprobeert te monteren, dus zaten hier en daar ook wat krassen op, was geen probleem.
Met Ebay heb je ook gewoon garantie.
Dus als je meer wilt betalen voor het zelfde product in NL ben je wat mij betreft een beetje koekoek.
Goedkoop is vaak ook gewoon goedkoop, en duurkoop is vaak gewoon duurkoop:)
 
Zo,n SM is niet te vergelijken met een CBR1000 die veel meer weegt,dat gezegd hebbende is bijvoorbeeld een 300 weer veel lichter,
maar ook lichter dan een 690.
Gooien en smijten gaat met een 950 ook heel goed,


Leuk filmpje .als je zo kan rijden moet je wel verslaafd zijn. vind een duke zeker wel wat. alleen ben is gaan kijken naar de prijzen en is toch weer boven mijn budget. die dukes beginnen bij 4500 euro. ik zoek tot 4000 euro en het liefste er nog iets onder zodat ik nog wat over houd.
 
Dat topic had ik inderdaad ook al gelezen. ik heb vandaag weer een mail gedaan naar iemand met een KTM 300 en mail terug gekregen. het is altijd weer een beetje hetzelfde verhaal .vorige eigenaar was een monteur of had een motorzaak en die heeft hem helemaal gereviseerd en kreeg er geen bonnen bij dus moest hem maar geloven op zijn woord. heb er zelf maar een 4 keer mee gereden in 2 jaar tijd. alleen de motor valt nu stil in lage toeren als die rijd maar in hoge toeren rijd die gewoon goed. en dan vragen ze nog 4000 euro. ik denk dat ik maar stop met zoiets te zoeken. kan beter mijn XR 600 houden en er nog eens een keer zo goedkoop mogelijk 2 takt crossmotortje erbij kopen waarvan je vooraf weet dat die gereviseerd moet worden. dan heb je dat in ieder geval al gehad als je dat toch al moet gaan doen. weet je zeker dat je weer even vooruit kan. .althans ik wel want ik cross zo'n revisie niet in een paar uur aan gort.
 
Dat topic had ik inderdaad ook al gelezen. ik heb vandaag weer een mail gedaan naar iemand met een KTM 300 en mail terug gekregen. het is altijd weer een beetje hetzelfde verhaal .vorige eigenaar was een monteur of had een motorzaak en die heeft hem helemaal gereviseerd en kreeg er geen bonnen bij dus moest hem maar geloven op zijn woord. heb er zelf maar een 4 keer mee gereden in 2 jaar tijd. alleen de motor valt nu stil in lage toeren als die rijd maar in hoge toeren rijd die gewoon goed. en dan vragen ze nog 4000 euro. ik denk dat ik maar stop met zoiets te zoeken. kan beter mijn XR 600 houden en er nog eens een keer zo goedkoop mogelijk 2 takt crossmotortje erbij kopen waarvan je vooraf weet dat die gereviseerd moet worden. dan heb je dat in ieder geval al gehad als je dat toch al moet gaan doen. weet je zeker dat je weer even vooruit kan. .althans ik wel want ik cross zo'n revisie niet in een paar uur aan gort.


Je wil voor 4000 euro een crosser/enduro die gereviseerd is en met bonnen erbij. Waarom niet een oudere motor kopen voor 2500/3000 piek? Dan heb je budget om het ding fatsoenlijk zelf te reviseren.Voor het doeleind waar jij de motor voor gaat gebruiken volstaat een oudere Honda of KTM prima. Bouwjaren 2000 / 2005 zou je voor 2500 piek best wel een leuke motor kunnen kopen. Nieuwe fatsoenlijke zuiger en lagers in het blok en dan knallen! Plasticwerk kost geen drol en dan heb je een goeie fiets en mooie fiets! Gebruikte crosser of enduro hebben dit toch nodig, althans bij 99% van wat er te koop staat. En ik heb dit altijd zelf zo gedaan, geeft mezelf een goed gevoel omdat ik dan zeker weet dat het ding goed is. Zo moeilijk is het allemaal niet.

En ik deel je mening dat je beter je zoektocht kunt staken naar een perfecte gereviseerde crosser of enduro op marktplaats met complete onderhoudshistorie erbij. Die zijn er namelijk niet. Maar om er nou helemaal mee te kappen, zonde man... ik denk dat je met je zoektocht op verkeerde spoor zit. Maar dat is mijn mening...
 
Een crosser cq wedstrijd Enduro moet je of nieuw of 1 waarvan je in je budget rekening houd met eventuele revisie kopen.
Of er moet aantoonbaar met rekeningen recent een revisie aan gedaan zijn,wil nog niet zeggen dat het rijwielgedeelte in orde is
maar het scheelt dan weer in de kosten.
 
Dat zeg ik...

Maar dan nog zeggen mij rekeningen helemaal niks. Gebruikt ding is gewoon nieuwe zuiger erin wat mij betreft.Ding uit elkaar trekken zodat je weet wat je hebt. En zo spannend is dat niet. Rijwielgedeelte idem dito, nieuwe lagers erin, nieuwe vorkolie erin en achterpomp ff laten reviseren. Dan heb je een lekker fris ding waar je een mooi poosje mee door kunt!!
 
Laatst bewerkt:
Er staan zat gebruikte crossers te koop voor relatief weinig,het probleem is alleen
dat zodra het woord kenteken valt de prijs omhoog schiet.
 
Ook een crosser met kenteken heb je wel voor 2500 piek. Staan er een aantal op MP. Dingen zien er niet uit, maar valt wel weer wat van te maken. En dat is toch ook een mooie kant van de motor hobby vind ik persoonlijk..
 
Tja ben nog van de oude garde die alles nog omrekent naar guldens,2500,- is dan meer dan 5000,- gulden vind ik een heel bedrag
voor een afgetrapte crosser,in mijn tijd kocht je die voor een appel en een ei;)
Ik heb mijn CR500 met kenteken begin 2003 voor 1750,- gekocht,met veel reserve delen erbij.
Ding was gereviseerd en in een heel nette staat.
 
Die tijden zijn allang voorbij... CR500 zijn echt bizar duur. Al moet ik wel zeggen dat ook in 2003 1750 euro voor een knappe 500 met reservedelen erbij echt een koopje is geweest!!!
 
Ik ben begonnen met een Suzuki RM125 van 1978. Goed lopend en best een net ding. Voor 300 gulden... maar ja, dat was in 1995...
 
Ik heb een XR 600 die ook toe is aan revisie en heb nog steeds ook de plannen er een dikke bigbore van te maken.an de aanschaf ben ik al geen geld meer aan kwijt .ik heb de motor nu 3 jaar in bezit en vind het eigenlijk ook zonde om weg te doen. Mijn CBR heb ik verkocht omdat ik liever enduro rijd.het liefste heb ik er natuurlijk 2 zoals elke fanaat ..alleen moeten wel in orde zijn. 2de versnelling is iets hoorbaar maar slipt niet .3de ook niet. de bak schakelt als een mes door de boter zo soepel. de vrij is ook zeer makkelijk te vinden.
motor slaat meestal ook met 1 trapje al aan als het zacht weer is. bij kouder weer start hij soms erg moeilijk.. rookt wel een beetje als die koud staat. ook bij warm weer. begint eigenlijk steeds meer te roken? iets wat mij niet bevalt. voor de rest pakt hij nog goed op in elk toeren gebied ,vanwege het koppel hoef je ook niet lang door te trekken in de lage versnellingen want zit zo op de 100 maar ik denk dat een versleten XR altijd wel blijft rijden zolang er niks in de soep draait..het is tenslotte een Honda .top merk!

Ik heb het blok nog niet open gehad maar vraag mij af wat voor kosten aan een revisie daarvan een beetje kan verwachten. zal je voor complete blokrevisie bij een XR 600 aan 2000 euro genoeg hebben? ik demonteer en monteer zelf. dus het is enkel onderdelen kopen wat eraan vervangen moet worden die zet ik er dan in en de rest besteed ik uit. daarnaast misschien beter een oud 2 takt Honda crossmotortje uit jaren 90 zonder kenteken voor 1500 euro kopen en die later als ik weer wat geld heb reviseren .zonder kenteken koop je ze vaak nog van een nieuwer bouwjaar ook dan met kenteken, want inderdaad zodra er een kenteken op zit schieten de prijzen ineens ontzettend omhoog.. ik zie regelmatig genoeg losse kentekens te koop staan voor Honda CR 250 voor rond de 300 euro dus kan die er later dan ook nog opkopen.. dan heb ik een gereviseerde 4 takt en een 2 takt waar ik nog lekker aan kan knutselen. 2 takt voor op zondagen of zomeravond diep in de polder te crossen waar geen huizen staan en nooit geen politie komt .de XR voor op de weg overdag omdat het iets legaler is. maar die 2 takt gaat er zeker komen. alleen ligt mijn hard meer bij Honda als ik mijn XR ook kan houden hoef ik geen KTM enduro als enigste motor. want anders moeten daar ook weer al road bandjes op of SM wielen onder als je meer op straat ermee gaat rijden dan op het zand.
 
Ik ben begonnen met een Suzuki RM125 van 1978. Goed lopend en best een net ding. Voor 300 gulden... maar ja, dat was in 1995...

Dat is altijd leuk. ik ruilde een keer een Honda MT5 brommer voor een Suzuki RM 125 ,ook begin jaren 90. in die tijd kon je inderdaad nog crossmotoren kopen voor 500 gulden en die waren dan nog goed ook en niet eens zo oud.. tegenwoordig betaal je voor een oud wrak nog het meer dan het dubbele. de prijzen zijn flink aangetrokken crossmotoren en endurootjes zijn heel erg gewild.
 
Tja ben nog van de oude garde die alles nog omrekent naar guldens,2500,- is dan meer dan 5000,- gulden vind ik een heel bedrag
voor een afgetrapte crosser,in mijn tijd kocht je die voor een appel en een ei;)
Ik heb mijn CR500 met kenteken begin 2003 voor 1750,- gekocht,met veel reserve delen erbij.
Ding was gereviseerd en in een heel nette staat.


Tja, zo lust ik er nog wel een paar.
Mijn eerste "zelf gekochte/betaalde" crossmotor kocht ik voor 10 hele guldens op een rommelmarkt in Zeijen. (schuurvondst Zundap 175cc)
En in dezelfde tijdsperiode, een Fiat 127 voor 25 gulden, een Ford escort voor 75 gulden, en nog wel een paar. Allemaal slopers uiteraard, maar wel goed om nog een aantal weken als crossauto te dienen. Voor 10 gulden benzine had je een hele zaterdagmiddag plezier. Mijn uurloon was iets van 3,50, en niet eens slecht voor een 13/14 jarige, maar het duurde wel even voor je wat bij elkaar had verdiend.
En een soortgelijk verhaal ken ik ook over een jeep die door de Canadezen werd verkocht voor een paar losse guldens. Alleen verdiende men toen 6 gulden in de week.....
 
ben bezig aan een KX500, blok had ik al jaren.bedoeling was om in een KR1 te steken voor op circuit, maar nooit afgemaakt vanwege teveel trillingen. Heb nu een complete KX500 gekocht zonder blok voor 1000 euro. kompleet zal hij me dik onder de 2000 gekost hebben mét nieuwe plastiek. je vindt ze niet voor onder de 4000 (bij ons toch niet).
 
ben bezig aan een KX500, blok had ik al jaren.bedoeling was om in een KR1 te steken voor op circuit, maar nooit afgemaakt vanwege teveel trillingen. Heb nu een complete KX500 gekocht zonder blok voor 1000 euro. kompleet zal hij me dik onder de 2000 gekost hebben mét nieuwe plastiek. je vindt ze niet voor onder de 4000 (bij ons toch niet).

Welk bouwjaar is je KX? Zo'n Kawa geeft ook hele dikke klappen, mooi!!!
 
ook een gebruikte kapotte ?

en who cares ? voor een performante 2-takt weet je nu eenmaal dat je bepaalde zaken op orde moet hebben. net zoals met 2-takt olie, prijs interesseert mij niet, het moet gewoon top zijn. is uiteindelijk véél goedkoper ;)
Ik ben het helemaal met Janbros eens, alhoewel ik wat tweetaktolie niet echt kieskeurig ben. In mijn RD flikker ik in wat voorhanden is, nu is dat bij benzinepompen meestal geen B keuze maar mijn voorkeurolie (Castrol) is niet overal verkrijgbaar. Met alle verschillende olie die er in ging reed ik het onwaarschijnlijke aantal kilometers van 58000 met de eerste zuigers :Y
 
Welk bouwjaar is je KX? Zo'n Kawa geeft ook hele dikke klappen, mooi!!!

1987

KX.jpg
 
En anders een RD350

Ja heel leuk, maar ook daar zijn de prijzen van omhoog geschoten en crossen kan je er niet mee.
@MrDanger, roken zegt niet alles,het kan condens zijn,tenzij de motor ook veel olie verbruikt.
Oorzaak kan dan een versleten olieschraapveer of klepseals cq klepgeleiders zijn.
 
Nee de motor verbruikt eigenlijk niet echt olie. ik controleer telkens als ik gereden heb en blijft steeds goed op peil staan. heb tot boven aan upper op de peilstok afgevuld. wel lekt er iets olie van tussen het kleppendeksel. die olie loopt ook over de koelribben naar beneden en waar de uitlaat op de cilinder zit het ook aan zag ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan