Welke all-road als 1e motor?

Ik zou, mits geld zat, een bmw gs800 nemen. Daar kun je alles mee doen wat je ooit had willen doen op de weg en in het zand. De ultieme allroad. Hoewel ik voor alledag tevreden ben over een knetteroude transalp, loopt me bij de gs het water in de mond. Die 1100 gs zou ik beslist niet nemen. Ik heb er in en paar jaar tijd drie van gehad. Veel en veel en veel te zwaar in het zand. Hoe minder kilo's hoe meer lol. Zo'n tdm - heb ik er ook een paar van gehad - is voor naast de weg, totaal ongeschikt. Veel te hoog zwaartepunt en korte veerwegen. Is een echte asfalthapper. Wat ook geldt voor de tiger en de kle van kawa trouwens. Ook al gehad, inderdaad. De F-jes van BMW zijn wel weer leuk, de gs voorop, die bevielen me prima. De dakar doet het heel aardig off-road, hoewel wat zwaar. Maar op vette noppen, een lekker ding. Zo'n nx650 van honda is ook nog wel goed te doen, maar standaard nogal slapjes vond ik. Moest dus wieberen. Blijft over, ik blijf erbij, een 800gs als ultieme allroad.
Nou de centen nog.
gr
hans

Als er fatsoenlijke veren onderzitten wel. :?
Maar dat kun je ook niet verwachten voor die aanschafprijs,
gelukkig zit er wel een goed , Oosterijks motorblok onder....... })
 
DL650 oftewel de V-Strom heerlijke fiets (na wat aanpassingen) en rijdt nog eens zuinig ook gemiddeld 1 op 23,5 a 1 op bijna 25.

Heb hem zelf hyper-pro's aan laten meten en 3 cm verlaagd.

De TDM is ook een leuke fiets alleen rijdten stuk zenuwachtiger dan de V-Strom en is gevoeliger voor de wind.
 
Ik heb begin augustus een TDM900 uit 2006 gekocht, met 1600(!)km op de teller. Deze:
full


Is uiteindelijk meer een tour-fiets geworden dan All-road, maar bevalt in ieder geval prima!
 
Kruip dan maar eens op een Ténéré.
Ik wou zeggen, op de XTZ660 nooit problemen gehad. Ook de XTZ750 die ik proefgereden heb zat goed. De Africa Twin was wel heel raar, erg opgefrommeld zat ik erop (1.80). M'n 1100GS zit opzich ook goed, alleen zadel-step afstand is klein, verlagers zijn wel aan te raden.
 
Als ik jouw was zou ik eens proef gaan rijden op de bmw f650gs in rally trim van hamster. Deze BMW F650 GS Dakar in rallytrim

Hij is volgens mij helemaal roadlegal en er zitten nu noppen onder. Setje tourance eronder en je hebt voor weinig een leuke motor met een hoop touratech spul erop. Dikke 1 cilinder met injectie en abs erop. 60nm koppel en lekker goedkoop in de verzekering met 37kW. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat de fotos het niet doen bij mij. Ben benieuwd hoe die tweewieler dr uit ziet :)
 
Niet echt een all-road maar wel met die roots (Dakar ;) ) is een KTM SuperDuke 990. Ook voor langere mensen een genot om op te rijden :Y


Ik hoop dat je de Adventure bedoeld, en de KTM superduke is niet echt een genot op te rijden voor lange mensen (/me is 1m95).. Je kunt als je voor zoiets wilt gaan beter voor de SM, of zelfs SM T gaan.. Zelfde blok, beter handelbaar en meer comfort..

De adventure is ook vet, een 950 valt misschien binnen je budget vanaf 7000 euro xD..
 
Laatst bewerkt:
Ik wou zeggen, op de XTZ660 nooit problemen gehad. Ook de XTZ750 die ik proefgereden heb zat goed. De Africa Twin was wel heel raar, erg opgefrommeld zat ik erop (1.80)


Ik pas ook op m'n Tenere, ben 173, maar niet met platte voeten.
Dus zomaar zeggen dat een Japanse motor voor kleinere mensen gemaakt is... waarschijnlijk een heel deel, maar de tenere toch niet.

BMW F800GS zit niet zo hoog als een Tenere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan