Welke bandjes voor onder motorscooter?

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
Heb gisteren een motorscooter gekocht voor gebruik in en rond de stad, een Honda SH 150 ( *O* ), dik 17 pk, met de originele dunlop bandjes eronder :N .
Maten: 100/80-16 en 120/80-16.
Klotebandjes , terwijl ik hier wel dagelijks heerlijke bochies tegenkom waar ik met m'n vorige 100cc scooter met Michelin MT bandjes goed hard doorheen ging, terwijl ik daar nu alle kanten op glibber.
Ben bij een motorzaak geweest voor het eea en gelijk gevraagd welke bandjes er geschikt zijn om gewoon als een vent op die scootert te kunnen raggen.
Na wat geheen en -weer zei de beste man dat er motor-banden voor die maten zijn, maar hij wilde niet vertellen welke .
Dit aangezien hij er per set 180 € voor vroeg terwijl bij mij in de buurt de gebroeders Dalton zitten die banden voor afbreukprijzen verkopen.
Nu moet ik dus alleen nog weten welk merk en model die plakbandjes zijn om ze daar rap te bestellen.
Kan iemand hier me helpen?

Owja, kwoon in spaans-baskenland, dus kan niet ff bij jouw bandenboer langsrijen ;)
 
En kunnen ze je het antwoord dan niet bij die gebroeders dalton geven :?
Jij kent duidelijk de Daltons niet; jointje in hun waffel,slaan elkaar steeds de harses in,lange rijen schorremorrie met M3's en Porsches die wachten op hun bandjes etc.
Mij kennen ze en als ik m'n bandjes op ga halen vragen ze welke prijs we ook alweer hadden afgesproken. })
Als je hen vraagt welke bandjes je voor zo'n scootert moet hebben kijken ze je waterig aan.
Dus zal ik zelf met merk en model moeten komen, zodat zij die vervolgens voor de helft van wat ik er elders voor zou betalen, meegeven.Vandaar
 
Metzeler Lasertec (oude ME33/55) is er in 100/90/16 en 130/90/16
Pirelli heeft de sport demon in die maten en de MT75 in de officiele maten.
De BT45 is er ook in die iets te grote maten.

Is nog redelijk wat keuze aan fatsoenlijke bandjes dus :) .
 
Metzeler Lasertec (oude ME33/55) is er in 100/90/16 en 130/90/16
Pirelli heeft de sport demon in die maten en de MT75 in de officiele maten.
De BT45 is er ook in die iets te grote maten.

Is nog redelijk wat keuze aan fatsoenlijke bandjes dus :) .
Kijk, daar heb ik nog's wat aan! :} Had al sites van bandenfabikranten afgezocht maar niets kunnen vinden.
 
..............
hmmmm die maten zitten op een oude kawa gpz500s..... ongeveer 100-90-16 en 130-90-16 er is een duitse bandenboer die zelfs winterscooterbandjes levert (zul je daar wel niet nodig hebben)
maar op de website van verschillende bandenfabrikanten moet wel wat te vinden zijn in die maat lijkt me.
bt45 is top band ..... gaat lang mee en heeft veel grip(tot nu toe het meeste grip van de banden die ik heb geprobeerd)

succes


edit..... linkje duitser
http://www.reifenwerk-heidenau.de

en bt45 is idd net niet leverbaar wel in de maten die ik hierboven heb gezet dus als ze passen....
 
Laatst bewerkt:
OK danke schön Cawa en Mafketel, er zijn dus wel bandjes met iets meer profiel die er eventueel onder zouden kunnen......nu nog kijken wat voor effect dat extra profiel op het rijgedrag heeft.
Maar ben iig een stuk wijzer.
 
ik zou trouwens niet voor die pirelli sport demon gaan ik heb ze er nu omliggen en de achterband slijt sneller maar ik heb minder grip dan met de bt45.
 
Terug
Bovenaan Onderaan