Welke BV had JIJ op je examen

ik moest doen:
halve draai
slalom
8-je
en de remproef.. waarbij hij eigenlijk al niet echt meer kijkt als de rest allemaal goed doet!
en alle rondjes en oefeningen zijn toch linksom?? :?
 
remproef 2x eerste keer was niet goed
achtje en 3 rondjes..

heb men rijbewijs in een keer gehaald
in 2005 mag ik op zware motor rijde |(
 
Ik had:

- Stapvoets rijden
- achtje
- slalom
- rem proef (verplicht)

En ben blij dat ik er vanaf ben :P
 
Remproef
Lopen met de motor
8-je
rondje (de 9 dus)

Rem proef was spannend omdat ik een uur voor het examen tijdens mijn laatste les mezelf onderuit geremd had (tijdens het oefenen van de remproef dus).
Mijn instructeur stond te kijken dat ik moest lopen met de motor. Dit had hij nog nooit meegemaakt. De bv's werden dan ook afgenomen door een stagiaire. Hij zei dat ik een parkeervak moest uitzoeken en daarna de motor moest opbokken. Dus ik loop met dat ding naar een parkeervak en bok hem op.Daarna zoek ik de instructeur om te vragen wat ik nog meer moest doen. Staat die verderop een heel parcours uit te zetten met pillonnetjes. Ik moest dus 10 meter lopen en dan een bocht maken en opbokken. Zo gezegd zo gedaan. Dit was mijn laatste bv en ik dacht dus dat we weer verder zouden gaan rijden. Hij zei dat ik de motor moest afbokken dus ik ga op de motorzitten en geef hem een zet naar voren. Nou dat was toch niet de bedoeling. Ik moest de motor afbokken terwijl ik er naast stond. Moest ik de hele oefening weer overnieuw doen! Ik had deze bv dan ook nooit geoefend tijdens mijn lessen.

Mijn instructeur heeft tijdens de verdere rit nog een opmerking gemaakt dan ze nu wisten dat ik kon motorrijden omdat ik met de motor kon lopen!
 
Laatst bewerkt:
8-tje
halve draai
slalom
remproef...

Ging op de les motor trouwens makkelijker dan op mijn zx.. :?
Redelijk logisch , daarom dat een zx 6 ook geen ideale stadsmotor enzo is , supersports zijn niet in alles het beste hoor B| , je moet effe denken aan zaken zoals een lange wielbasis , een kleine stuuruitslag , stugge vering die niets doet op lage snelheid enzoverder ..
 
Volgens mij kijkt iedereen voor het examen het meest op tegen de bijzondere verrichtingen.....
 
Achtje
Slalom
Stapvoets rijden
Remproef (2x)

Ben blij dat ik die nieuwe BV's niet hoef te kunnen zeg!
 
ZIjn al die bv's linksom of rechtsom, veel mensen vinden rechtsom moeilijker.
(dat werd mij tenminste verteld)

Bij mij de 8, remproef, halve draai en slalom.

En het is altijd rechtsom. Weet het omdat ik mijn 8 linksom deed en hem toen moest herhalen. Of was het nou linksom? In ieder geval dus maar in 1 richting.
 
Volgens mij kijkt iedereen voor het examen het meest op tegen de bijzondere verrichtingen.....
Nee, zeker niet! Volgens mij moet je die dingen echt wel met twee vingers in je neus kunnen doen tegen de tijd dat je examen doet.. ik keek er in elk geval bepaald niet tegenop, ik was veel angstiger voor onvoorspelbare eikels die graag weggebruikers met een L achterop pesten :(
 
Bij mij de 8, remproef, halve draai en slalom.

En het is altijd rechtsom. Weet het omdat ik mijn 8 linksom deed en hem toen moest herhalen. Of was het nou linksom? In ieder geval dus maar in 1 richting.

Een 8tje in 1 richting? Dat kan niet :+
 
Uhm....

* 8-tjes (2x)
* halve draai
* remproef (2x)
* stapvoets rijden

De achtjes waren beide keren goed, maar de examinator vond ze niet netjes genoeg.
Aangezien het 28 januari was en het 2 graden vroor en er ijs lag op de pakeerplaats, ging mijn motor helemaal dwars bij de remproef, gelukkig ging het de tweede keer wel goed!
 
Effe denken..... ik geloof dat dit het was:

- slalom
- halve draai
- cirkeltjes
- remproef

Alles in één keer voldoende.
 
- Slalom (moest ik overdoen, want ik had één pilon geraakt, was me niet eerder overkomen |( )
- Stapvoets rijden (heeft ie volgens mij nauwelijks gezien, stond te kletsen met instructeur)
- Drie rondjes (ook overnieuw, omdat ik de eerste keer tot de ontdekking kwam dat er grind lag :X , alhoewel het wel ging -alleen stotterig-)
- Remproef (ook hier stond ie bijna niet te kijken, ging ook super)
- Achtje, ging prima

Tijdens de bv's verschillende keren laten zien dat het halve rondje makkelijk ging (was maar een klein ongelijk terreintje in Haarlem, op natte kinderkoppies B| )

Later zei hij dat hij vóór de bv's al overtuigd was van slagen :} Ik ben blij dat ik hem (en mijzelf) niet teleurgesteld heb :)
 
- Slalom (moest ik overdoen, want ik had één pilon geraakt, was me niet eerder overkomen |( )
- Stapvoets rijden (heeft ie volgens mij nauwelijks gezien, stond te kletsen met instructeur)
- Drie rondjes (ook overnieuw, omdat ik de eerste keer tot de ontdekking kwam dat er grind lag :X , alhoewel het wel ging -alleen stotterig-)
- Remproef (ook hier stond ie bijna niet te kijken, ging ook super)
- Achtje, ging prima

Tijdens de bv's verschillende keren laten zien dat het halve rondje makkelijk ging (was maar een klein ongelijk terreintje in Haarlem, op natte kinderkoppies B| )

Later zei hij dat hij vóór de bv's al overtuigd was van slagen :} Ik ben blij dat ik hem (en mijzelf) niet teleurgesteld heb :)

5 verrichtingen?

Bij mij de 8, remproef, halve draai en slalom.

En het is altijd rechtsom. Weet het omdat ik mijn 8 linksom deed en hem toen moest herhalen. Of was het nou linksom? In ieder geval dus maar in 1 richting.

Volgens mij is alles linksom.

Mijn bv:
achtje
stapvoets
halve draai
remproef (2x)

Remproef net niet gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan