Welke fietsenteller van dit rijtje op de motor?

als je de diameter van het wiel +de band op meet
doe je dat maal 3.14 , dat is dan de omtrek

pietagoras heete die man vroeger
Als je toch aan het meten bent kan je net zo goed een rolmaat om je loopvlak leggen, hoef je niks te berekenen ;)
Van pythagoras ken ik alleen berekeningen met rechthoekige driehoeken,je weet wel; A kwadraat+B kwadraat=C kwadraat :o
 
Als je toch aan het meten bent kan je net zo goed een rolmaat om je loopvlak leggen, hoef je niks te berekenen ;)
Van pythagoras ken ik alleen berekeningen met rechthoekige driehoeken,je weet wel; A kwadraat+B kwadraat=C kwadraat :o
:^

"pietagoras" iets te maken met simpel omtrek berekeningen.... en dan nog 3.14 gebruiken om te rekenen ook...
Omtrek van een cirkel = 2 maal pi (ja pi, niet pietagoras) maal R, waarbij R de helft van de diamater is.
 
Je zet de motor op een vlakke ondergrond. Zet een streepje op de band en op de grond. Schuift de motor zover vooruit tot dat het streepje op de band weer recht naar beneden staat. Zet dan weer een streepje op de grond en meet vervolgens de afstand tussen de twe streepjes, die op de grond staan.

EgbertO
 
Het is ook een optie om een touwtje om de buitenste diameter van de band te leggen. En deze lengte na de tijd nouwkeurig opmeten. deze lengte voer je in. vervolgens rijd je een stukje met een tom tom er bij naast. Geeft de fietsteller een te lage snelheid aan dan de omtrek groter maken en te hoog juist kleiner aangeven. Dit doe je zo vaak als nodig en vervolgens moet hij goed staan.

succes met het proberen
 
De nieuwe teller !
Mn eigen magneetje gebruikt veel sterker.

GroteFoto-S6P7N6G3.jpg


GroteFoto-XT7X43TU.jpg


GroteFoto-3DKC7AKV.jpg


GroteFoto-GXGQUDCE.jpg
 
Laatst bewerkt:
Enig idee hoe heet je schijf wordt :?
Ben bang dat tzt de tie-wraps zulen doorsmelten, en het magneetje met een akelige snelheid nog wel eens eraf kan vliegen. (hopenlijk niet in je oog..)

Dat valt wel mee. ik heb 50.000 kilometer gereden met de magneet zo op het hart gemonteerd met een nog dunnere tie-wrap, en dat bleef gewoon prima zitten. De motor zelf hield het minder lang uit. ;)

(en wie rijdt er nou zonder helm rond?)
 
:^

"pietagoras" iets te maken met simpel omtrek berekeningen.... en dan nog 3.14 gebruiken om te rekenen ook...
Omtrek van een cirkel = 2 maal pi (ja pi, niet pietagoras) maal R, waarbij R de helft van de diamater is.

en waar staat pi dan voor denk je ?
ik werk dagelijks met omvang/diameter
diameter maal pi [ 3,14] is omtrek
omtrek gedeelt door pi [3.14] is diameter
 
Laatst bewerkt:
en waar staat pi dan voor denk je ?
ik werk dagelijks met omvang/diameter
diameter maal pi [ 3,14] is omtrek
omtrek gedeelt door pi [3.14] is diameter

pi heeft niks te doen met pitagoras...

seriously. omdat je ermee werkt wil niet zeggen dat je verstand heb van het truucje :+

Het symbool π is de kleine letter pi uit het Griekse alfabet (overeenkomend met de Latijnse p). Het teken is hiernaast vergroot afgebeeld.
Dit symbool werd door Engelse wiskundigen William Oughtred in 1647, en Isaac Barrow in 1664 al gebruikt als afkorting van het Griekse woord περιφέρεια (perifereia=omtrek van een ronde vorm, vergelijk Engels: periphery, circumference).[1] De verhouding tussen diameter en omtrek gaven zij aan als δ/π waarbij δ als afkorting van het Griekse woord διάμετρος (diametros = diameter) werd gebruikt.

m.a.w.

pi is niks meer als een afkorting uit het grieks voor, jawel, omtrek ;)

verder is wiskunde nooit mijn vak geweest, dus mbt de berekeningen moet ik het altijd opzoeken...

gewoon de omtrek meten is makkelijker :P in ieder geval makkelijker als een goede meting van het diameter... :P
 
Laatst bewerkt:
pi heeft niks te doen met pitagoras...

seriously. omdat je ermee werkt wil niet zeggen dat je verstand heb van het truucje :+m.a.w.

pi is niks meer als een afkorting uit het grieks voor, jawel, omtrek ;)

verder is wiskunde nooit mijn vak geweest, dus mbt de berekeningen moet ik het altijd opzoeken...

gewoon de omtrek meten is makkelijker :P in ieder geval makkelijker als een goede meting van het diameter... :P


pietapegras zal dan wel een andere geleerde geweest zijn :+
voor de rest is het me worst hoor, ik zit in de isolatiebranche en reken al zo,n 25 jaar zo

hier van wikipedia,
De omtrek van een cirkel is π maal de diameter ofwel 2π maal de straal(2πr). Dit is een belangrijke eigenschap want de verhouding tussen de omtrek en de diameter definieert het getal pi.
en deze ,
Het getal π, soms geschreven als pi, is een wiskundige constante, met in decimale notatie de getalswaarde 3,141592653... Deze waarde is de verhouding van omtrek en diameter van een cirkel.

maar verder maakt het niet uit gelukkig, de teller werkt,
en dat vind ik wel intresant want ik was zelf ook al aan het klooien geweest :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan