Welke motorfiets voor een beginner ?

Tja op de corrosie na een beetje gezeur voor niks,het is nu eenmaal een goedkope motor daar kan
je geen 10000,- euro fiets kwaliteit voor verwachten,dan had hij een Jap moeten kopen.
Deze Enfields zijn al een hele verbetering tegenover de oudere Enfields die zelfs door de Indiërs zelf werden afgekraakt voor hun slechte kwaliteit.
 
Juist ter info.
Vooral serviceinterval lijkt me een bummer.

Op zijn kanaal heeft hij ook wel de pro's denk ik. Lijstje voor de interceptor.
https://www.youtube.com/user/TheMissendenFlyer/search?query=interceptor

Onderhoudsfrequentie is niet elke 3000 mijl (of 5000 km bij ons), maar om de 6000 mijl (10k km). Om de 5000 km is het gewoon een kleine checkup. Ik veronderstel, gezien het een nieuwe motor betreft, dat Royal Enfield het zekere voor het onzekere neemt en alles zo goed mogelijk wil opvolgen.
Het is een classic bike, en hoewel hij wat 'nieuwe technologie' aan boord heeft, zoals brandstofinjectie en ABS, gedraagt hij zich als een 'classic'. Dat je dan eens vaker op onderhoud moet gaan, vind ik helemaal niet erg.

Van die corrosie, iets om in de gaten te houden, maar denk niet dat je nu meteen moet gaan denken dat het een 'rust bucket' is. Zo erg zal het wel niet zijn, en het feit dat ze 3 jaar garantie geven is toch een geruststelling. TheMissendenFlyer (heb trouwens bijna al elk filmpje op zijn kanaal gezien, én zowat elke video over de Interceptor en Continental GT 650 van andere kanalen) heeft z'n Interceptor ongeveer een jaar. Mocht die corrosie erger worden in het jaar dat volgt, zal Royal Enfield dat wel aanpakken.
Er is trouwens al een terugroepactie voor 'mogelijke' corrosie ergens aan de remmen, die KAN voorkomen als je in een 'zoutrijke' omgeving woont zoals de kust. Is dus een preventieve actie, wat trouwens bij alle motor- en automerken voorvalt.

De andere opmerkingen, tja, so what. Is geen premium bike, dus dat weet je. Had ik een motor willen kopen waarmee ik door weer en wind rijd, had ik misschien wel een Honda CB1100RS of zoiets gekocht, maar voor het zondagse ritje bij droog weer, zal mijn Continental GT me meer dan genoeg voldoening schenken.

Koop nou maar een guzzi v7 :]

Te laat ! 😋
 
Laatst bewerkt:
Ja en dat gezeur over plastic spatborden en achterlicht cq knippers slaat ook nergens op ,bij de meeste motoren
is dat van kunststof,dat heet gewicht besparing,ik ken die knakker wel,is een figuur die leeft voor het maken van filmpjes
voor op You Tube ,dus zal iedere keer weer wat moeten verzinnen om op YT te kunnen zetten.
 
Onderhoudsfrequentie is niet elke 3000 mijl (of 5000 km bij ons), maar om de 6000 mijl (10k km). Om de 5000 km is het gewoon een kleine checkup. Ik veronderstel, gezien het een nieuwe motor betreft, dat Royal Enfield het zekere voor het onzekere neemt en alles zo goed mogelijk wil opvolgen.
Het is een classic bike, en hoewel hij wat 'nieuwe technologie' aan boord heeft, zoals brandstofinjectie en ABS, gedraagt hij zich als een 'classic'. Dat je dan eens vaker op onderhoud moet gaan, vind ik helemaal niet erg.

Van die corrosie, iets om in de gaten te houden, maar denk niet dat je nu meteen moet gaan denken dat het een 'rust bucket' is. Zo erg zal het wel niet zijn, en het feit dat ze 3 jaar garantie geven is toch een geruststelling. TheMissendenFlyer (heb trouwens bijna al elk filmpje op zijn kanaal gezien, én zowat elke video over de Interceptor en Continental GT 650 van andere kanalen) heeft z'n Interceptor ongeveer een jaar. Mocht die corrosie erger worden in het jaar dat volgt, zal Royal Enfield dat wel aanpakken.
Er is trouwens al een terugroepactie voor 'mogelijke' corrosie ergens aan de remmen, die KAN voorkomen als je in een 'zoutrijke' omgeving woont zoals de kust. Is dus een preventieve actie, wat trouwens bij alle motor- en automerken voorvalt.

De andere opmerkingen, tja, so what. Is geen premium bike, dus dat weet je. Had ik een motor willen kopen waarmee ik door weer en wind rijd, had ik misschien wel een Honda CB1100RS of zoiets gekocht, maar voor het zondagse ritje bij droog weer, zal mijn Continental GT me meer dan genoeg voldoening schenken.



Te laat ! 😋

Ervaring met goedkope schakelbrommer AGM Devil: In de winter in de droge schuur gezet, na de winter meeste verf weggeroest en bouten/moeren compleet vastgeroest.
 
wij hebben zonder een druppel regen half vlaanderen doorgreden vanmorgen tot half middag.
dus heb je je eerste fout gemaakt.:N
 
Foto’s komen, hoor. En als ik ook maar vermoed dat het slecht weer wordt, komt mijn motorfiets niet buiten 😊
Had gezegd dat het een motorfiets was voor het weekend, he.

Neemt niet weg dat ik er later misschien één kan aanschaffen om door regen en wind te rijden, he 😋
 
Foto’s komen, hoor. En als ik ook maar vermoed dat het slecht weer wordt, komt mijn motorfiets niet buiten 😊
Had gezegd dat het een motorfiets was voor het weekend, he.

Neemt niet weg dat ik er later misschien één kan aanschaffen om door regen en wind te rijden, he 😋

Gelijk heb je. Hier waren ook zo'n 3 a 4 druppels regen, met zo'n Enfield zou ik het ook niet riskeren.
 
Gaaf fiets hoor, erg tof. En ook leuk dat je laat weten wat het geworden is. Meestal laat de TS zich na de eerste post nooit meer zien. =)

Edit: je kunt trouwens de plaatjes ook heel makkelijk aan je post toevoegen, zodat we ze meteen zien en we niet steeds naar een andere site hoeven. Dat doe je hier:
1596098730730.png
 
Gaaf fiets hoor, erg tof. En ook leuk dat je laat weten wat het geworden is. Meestal laat de TS zich na de eerste post nooit meer zien. =)

Edit: je kunt trouwens de plaatjes ook heel makkelijk aan je post toevoegen, zodat we ze meteen zien en we niet steeds naar een andere site hoeven.

Thx !
Ja, is meer uit gewoonte dat ik de link plaats. Op veel fora kan je gewoon geen afbeeldingen invoegen. Zal niet meer gebeuren 😉😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan