Onderhoudsfrequentie is niet elke 3000 mijl (of 5000 km bij ons), maar om de 6000 mijl (10k km). Om de 5000 km is het gewoon een kleine checkup. Ik veronderstel, gezien het een nieuwe motor betreft, dat Royal Enfield het zekere voor het onzekere neemt en alles zo goed mogelijk wil opvolgen.
Het is een classic bike, en hoewel hij wat 'nieuwe technologie' aan boord heeft, zoals brandstofinjectie en ABS, gedraagt hij zich als een 'classic'. Dat je dan eens vaker op onderhoud moet gaan, vind ik helemaal niet erg.
Van die corrosie, iets om in de gaten te houden, maar denk niet dat je nu meteen moet gaan denken dat het een 'rust bucket' is. Zo erg zal het wel niet zijn, en het feit dat ze 3 jaar garantie geven is toch een geruststelling. TheMissendenFlyer (heb trouwens bijna al elk filmpje op zijn kanaal gezien, én zowat elke video over de Interceptor en Continental GT 650 van andere kanalen) heeft z'n Interceptor ongeveer een jaar. Mocht die corrosie erger worden in het jaar dat volgt, zal Royal Enfield dat wel aanpakken.
Er is trouwens al een terugroepactie voor 'mogelijke' corrosie ergens aan de remmen, die KAN voorkomen als je in een 'zoutrijke' omgeving woont zoals de kust. Is dus een preventieve actie, wat trouwens bij alle motor- en automerken voorvalt.
De andere opmerkingen, tja, so what. Is geen premium bike, dus dat weet je. Had ik een motor willen kopen waarmee ik door weer en wind rijd, had ik misschien wel een Honda CB1100RS of zoiets gekocht, maar voor het zondagse ritje bij droog weer, zal mijn Continental GT me meer dan genoeg voldoening schenken.
Te laat !