Welke navigatie zou het beste voor mij zijn?

Nou in zoverre speelt geld geen rol dat ik in 1x een goeie wil kopen en vind het wel weer zonde om er 2 (of 3) te kopen.

Belangrijkste is dat ik vooraf routes kan inladen maar ook onderweg meerdere punten kan ingeven. In de truck bijvoorbeeld:

Ben onderweg naar losadres 1.
Krijg een SMS met laadadres 2 en het losadres van 2.
Wil dan dus inplannen dat ik via losadres 1 naar laadadres 2 en naar losadres 3 ga.
En dat dus allemaal gewoon onderweg zonder hem eerst aan de computer aan te sluiten.

Ik ga vanmiddag even op pad en zal eens wat info inwinnen. Erg veel duidelijkheid is er niet iig ;)


Garmin (diverse modellen die waterdicht zijn)
TomTom Rider (en dan 1 van de vele versies)

Meer is er eigenlijk niet of wel?

in principe kan je dan gewoon uit de voeten met een tomtom rider v2
garmin kan ook maar die zijn weer prijziger.
enige wat er is, dat je extra dockingstations moet kopen want de motorhouder zit echt vast aan de motor en is neit ff los te maken.

edit: en de rider v2 kan je nu upgraden met de urban rider software middels de uitleg op motorshopper. krijg je de functie kornkelwegen erbij en dat is best fijn voor op de motor als je wel erghen s heen wilt maar niet eerst de tijd hebt om een hele route uit te stippelen die neit over de snelweg leid
 
Laatst bewerkt:
Dat van die kronkelwegen had ik net idd gelezen en is wel leuk ja. Zoals ik al zei maakt de aanschaf prijs "niet" uit. Als het maar goed werkt ;)

Maar met de Garmin zal ik toch net zo goed een andere mount erbij moeten kopen? Op de motor zal zowel de TT als de Garmin niet met een zuignap aan het raam zitten ;)
 
Ik heb zelf de Tomtom Urban rider. Waterdicht, met handschoenen te bedienen, en de heerlijke optie "kronkelweggetjes" voer gewoon een punt in en tik het aan. Hij zoekt dan een mooie route via binnenwegen. Hoe vaker je tikt, hoe langer de route.

Je kunt er een kit op krijgen voor in de auto, ook dat werkt ideaal. No nonsens, gewoon van A naar B.

Ik heb zelf geen ervaring met garmin, maar wel met voorrijders met garmin. O-)

En die moeten perse die waypoints halen anders werkt de route niet meer... en daar heb ik een grondige hekel aan. :P Ik wil niks "moeten" .
 
Ik heb zelf de Tomtom Urban rider. Waterdicht, met handschoenen te bedienen, en de heerlijke optie "kronkelweggetjes" voer gewoon een punt in en tik het aan. Hij zoekt dan een mooie route via binnenwegen. Hoe vaker je tikt, hoe langer de route.

Je kunt er een kit op krijgen voor in de auto, ook dat werkt ideaal. No nonsens, gewoon van A naar B.

Ik heb zelf geen ervaring met garmin, maar wel met voorrijders met garmin. O-)

En die moeten perse die waypoints halen anders werkt de route niet meer... en daar heb ik een grondige hekel aan. :P Ik wil niks "moeten" .

Die tussenpunten is juist met tt als je een route maakt.

Die voorrijders moeten eerst maar eens leren hun garmin te gebruiken, want dat is JUIST het voordeel van garmin tov tomtom, dat je niet van tussenpunt naar tussenpunt hoeft!
 
Die tussenpunten is juist met tt als je een route maakt.

Die voorrijders moeten eerst maar eens leren hun garmin te gebruiken, want dat is JUIST het voordeel van garmin tov tomtom, dat je niet van tussenpunt naar tussenpunt hoeft!

Ik heb geen flauw idee, ik gebruik de tomtom alleen in de auto, mijn vriend gebruikt hem op de motor en ik kachel er wel achteraan.
Volgens mij was het toch echt garmin waar je eerst de waypoints moet halen anders stuurt hij je steeds terug.

Als ik alleen rij heb ik helemaal geen navigatie... zelfs geen coördinatiegevoel. :+
Ik zie wel hoe ik thuis kom. :P
 
Ik heb geen flauw idee, ik gebruik de tomtom alleen in de auto, mijn vriend gebruikt hem op de motor en ik kachel er wel achteraan.
Volgens mij was het toch echt garmin waar je eerst de waypoints moet halen anders stuurt hij je steeds terug.

Als ik alleen rij heb ik helemaal geen navigatie... zelfs geen coördinatiegevoel. :+
Ik zie wel hoe ik thuis kom. :P


Heb ervaring met beide en kan je verzekeren dat het juist TomTom is die je steeds naar een tussenpunt terug stuurt *D

Dat is lastig, maar je kunt ze onder het rijden ook makkelijk verwijderen
 
Heb ervaring met beide en kan je verzekeren dat het juist TomTom is die je steeds naar een tussenpunt terug stuurt *D

Dat is lastig, maar je kunt ze onder het rijden ook makkelijk verwijderen

Hmmm, dan is Garmin interessanter want ik heb een hekel aan om onder het rijden ook nog eens telkens met dat ding te moeten kloten.
Hij moet als ik er om wat voor reden en oversla gewoon de route weer oppakken.
 
Dat van die kronkelwegen had ik net idd gelezen en is wel leuk ja. Zoals ik al zei maakt de aanschaf prijs "niet" uit. Als het maar goed werkt ;)

Maar met de Garmin zal ik toch net zo goed een andere mount erbij moeten kopen? Op de motor zal zowel de TT als de Garmin niet met een zuignap aan het raam zitten ;)

tja maar geld besparen is altijd beter toch :P
en ook met de garmin zal je er een extra houder bij meoten halen dan ja. (ga ik iig van uit)

Ik heb geen flauw idee, ik gebruik de tomtom alleen in de auto, mijn vriend gebruikt hem op de motor en ik kachel er wel achteraan.
Volgens mij was het toch echt garmin waar je eerst de waypoints moet halen anders stuurt hij je steeds terug.

Als ik alleen rij heb ik helemaal geen navigatie... zelfs geen coördinatiegevoel. :+
Ik zie wel hoe ik thuis kom. :P

tomtom stuurt je ook terug als je ene punt mist, maar zoals al gezegt die zijn te verwijderen tussendoor.

Hmmm, dan is Garmin interessanter want ik heb een hekel aan om onder het rijden ook nog eens telkens met dat ding te moeten kloten.
Hij moet als ik er om wat voor reden en oversla gewoon de route weer oppakken.

garmin kan je wel meer waypoints gebruiken, geloof dat tomtom iets met max 40 heeft en van ene vriend kreeg ik ene route richting ons adres in duitsland met zo'n 800+ waypoints.. dus tjah ligt er net aan hoe grote routes je wilt maken.
maar de oplossing voor zoveel waypoints is nu dus de kronkelwegen optie :)
 
Maar ik bepaal ook graag zelf welke kronkelwegen ik gebruik. Leuk om even snel wat te doen. Maar niet handig (die 40 waypoints) als ik zelf een route maak.

Garmin it is... denk ik :P
 
Garmin zumo 660 heeft zowel een autosteun alsook een motorsteun in de doos zitten.

Waypoints in de tomtom zijn er 48 en voor een tocht van 400 km echt wel voldoende :D Zijn er mee naar de eifel en moezel geweest en dan gaat het echt wel goed.

Heb zelf de tt630 en een zumo 660 en ze bevallen allebei kei goed!
 
Laatst bewerkt:
Een TomTom rider had toch geen ingebouwde speaker en is daardoor toch waardeloos voor in de (vracht)auto?
 
Een TomTom rider had toch geen ingebouwde speaker en is daardoor toch waardeloos voor in de (vracht)auto?

idd die nieuwe zeker, weet niet de tt rider 1 en de tt rider 2 of die een ingebouwde speakert hebben

Denk dat die garmin660 het beste aan de verwachtingen voldoet, behalve volgens mij de snelheid die je in kunt stellen
 
Ik heb het geluid van die dingen altijd uitstaan dus dat is totaal niet boeiend ;)

Maar zijn er nog meer opties naast de Garmin Zumo's en de TT rider? Of is dat eigenlijk wel alles qua motor navi's?
 
Ik heb het geluid van die dingen altijd uitstaan dus dat is totaal niet boeiend ;)

Maar zijn er nog meer opties naast de Garmin Zumo's en de TT rider? Of is dat eigenlijk wel alles qua motor navi's?

dat zijn de enige waterdichte (en met motorsteun) die ik ken iig
 
Er zijn ook van die "el-cheapo" Chinese dingen op de markt die waterdicht zijn. Dingen draaien meestal/altijd "Windows CE" als operating system en daar kun je praktisch alle typen navigatiesoftware op installeren (meestal wordt er iGO op gezet).

Zal eens kijken of ik ergens een linkje gevonden kan krijgen naar die "meuk" ...

En met "meuk" bedoel ik niks negatiefs, die dingen schijnen 't écht gewoon goed te doen afhankelijk van de Navi-Software die de gebruiker er zelf op frommelt.
 
Er zijn ook van die "el-cheapo" Chinese dingen op de markt die waterdicht zijn. Dingen draaien meestal/altijd "Windows CE" als operating system en daar kun je praktisch alle typen navigatiesoftware op installeren (meestal wordt er iGO op gezet).

Zal eens kijken of ik ergens een linkje gevonden kan krijgen naar die "meuk" ...

En met "meuk" bedoel ik niks negatiefs, die dingen schijnen 't écht gewoon goed te doen afhankelijk van de Navi-Software die de gebruiker er zelf op frommelt.

Nah, ik hou wel van (bekende) kwaliteit. Doe voor mij geen moeite iig.

Dan weet ik waarvan ik even specs ga vergelijken op het www.
 
Terug
Bovenaan Onderaan