Chineesboer
MF veteraan
Ik ben dus de vering van mn oude XR600 (1985) aan het aanpakken. Staan er bekend om slap te zijn, nu reageerde deze schokbreker ook niet meer goed op de clicks vd rebound. Toevallig had ik nog een schokbreker liggen, deze had hetzelfde probleem.
Nu staat er in het handboek min of meer dat je deze niet uit elkaar moet halen. Bij het handboek van het 88-90 model staat de beschrijving wel (iets ander type). Daat staat in als olievoorschrift ATF or equivalent. Nou denk ik dat de ATF olie in de laatste 30 jaar misschien wel wat gewijzigd is en dat er betere alternatieven zijn.
Schokbreker staat er dus bekend om slap te zijn. (Origineel afgeveerd op 75kg)
Ik heb een andere veer gevonden die meer geschikt is voor mn 100kg maar twijfel over welke olie ik moet gaan gebruiken. Een vorkolie 5w of 7,5w? Ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken.
Ik wil de originele schokbreker behouden. De originele olie zat er nog in denk ik, leek meer op water dan olie. Dus het zal in ieder geval beter worden, heb alleen weinig zin om hem nog een keer open te trekken
Nu staat er in het handboek min of meer dat je deze niet uit elkaar moet halen. Bij het handboek van het 88-90 model staat de beschrijving wel (iets ander type). Daat staat in als olievoorschrift ATF or equivalent. Nou denk ik dat de ATF olie in de laatste 30 jaar misschien wel wat gewijzigd is en dat er betere alternatieven zijn.
Schokbreker staat er dus bekend om slap te zijn. (Origineel afgeveerd op 75kg)
Ik heb een andere veer gevonden die meer geschikt is voor mn 100kg maar twijfel over welke olie ik moet gaan gebruiken. Een vorkolie 5w of 7,5w? Ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken.
Ik wil de originele schokbreker behouden. De originele olie zat er nog in denk ik, leek meer op water dan olie. Dus het zal in ieder geval beter worden, heb alleen weinig zin om hem nog een keer open te trekken