Welke olie het beste?

nijtram1

Die hard MF'er
14 jul 2008
471
0
Welke olie kan ik het beste in me kawasaki zx6r 99 gooien?
Is dit goeie olie:
full
 
wrijf ff lekker mee dan, boven aan het topic staat: welke olie het beste.

Ik gebruik ook motul, motor loopt er het lekkerst op.
Wat bovenaan het topic staat, hoeft niet relevant te zijn voor de rest van de discussie. Is het meestal niet op MF. In dit geval bedoelde Jaspah de Bel Ray prijs.

Ik dacht, laat ik het er nog maar even inwrijven. :Y
 
hema en praxis en gamma hebben ook hele goede eigenmerk olie en kost €20.00 per 5 liter. O-)
Onzin om dure motorfiets olie te gebruiken.
De olieboeren maken daar goed gebruik van.
Zo lees ik het vaak in olietopics van dit forum. :9
 
hema en praxis en gamma hebben ook hele goede eigenmerk olie en kost €20.00 per 5 liter. O-)
Onzin om dure motorfiets olie te gebruiken.
De olieboeren maken daar goed gebruik van.
Zo lees ik het vaak in olietopics van dit forum. :9

Ik heb anders al verschillende katastrofes gezien bij mijne motoman (mechanieker) van mensen die van die goedkope supermarkt-olie in hun scooters en brommers smijten en even later stil staan omdat de nest vast zit..

Ikke doe het niet, ik bespaar liever door er zelf aan te proberen sleutelen
 
Die gladde olie van een premium merk, das goede olie.

Castrol, Valvoline, Motul en wat dan ook lijkt me prima glijden.

Als je eens je boekie zou raadplegen staat er waar je op moet letten.

Belangrijkste is dat er geen meuk in gaat van 5 euro per 5 liter, dat je geen automotor olie erin gooit (natte koppeling) en goed oplet met mineraal, half syntheet of syntheet. Staat in je boekje.

En ja, dan nog viscositeit... Kilometrage speelt een rol. En als doorrijder speelt ook het weer een rolletje.

Genoeg huiswerk.

Viscositeit heeft niets met het aantal km's te maken
 
sjit, heb ik het al die tijd mis gehad :P

Ontopic: met olie moet je niet gooien, wordt een kliederboel. Ik gebruik motul, bel ray, castrol, valvoline... rest laat ik staan.
 
Ik heb het niet over merken onder elkaar, maar ik heb begrepen dat je geen half en vol synthetische moet mengen. Daarbij zijn natte koppelingen wat kieskeuriger met olie. Maarja, dat is inderdaad hear-say....want ik gebruik altijd dezelfde
Half syntheet kan je gewoon mengen met volsyntheet, alleen kan je volsyntheet niet mengen met minerale olie en andersom. Das ook de reden dat ik bij oudere motoren gewoon half syntheet gebruik die kan met allebei gemengd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan