Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag van een vrouw aan een vrouw...

"Moet je als vrouw zijnde speciale lessen volgen om met zo'n zware motor te kunnen sturen?"

Grrrr!! :( :( :(

Mijn vrouw heeft ook speciale lessen gehad :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
We hebben samen gelest, maar ze misten de schakelbrommer ervaring. Ze moest dus eerst even leren schakelen ed. :Y )

ze halen uiteindelijk wel een maand of 5 eerder dan mij haar rijbewijs A -O-
 
Oke, pas sinds augustus 2005 mijn 1e bike, maar inmiddels wel al rare vragen gehad van o.a. collega's:

Collega: "Wat heb jij voor een rare jas aan dan?" (->Motorjas, en ja... ik stond met m'n helm in mijn handen, dus 't lag voor de hand)
Na uit te leggen dat 't 'n motorjas was begon ze 't 'n beetje te snappen (nadruk op beetje!)
Collega: "Oh... nou zie ik 't. En dat vakje op je borst is zeker voor je telefoon? Da's ook handig... hoef je tijdens het rijden je jas niet open te maken om te telefoon op te nemen."
Ik: "Ja tuurlijk, dit is ook een special helm die 't geluid van telefoons goed doorlaat, dus bellen gaat makkelijk op de snelweg!" (kon m'n lachen inmiddels niet meer inhouden)
Collega: "Heb ik iets raars gezegd?

Collega: "Loopt dat niet moeilijk, die laarzen van je?"
Ik: "Nee joh, hartstikke goed. Vooral lekker als ik 'n blokje om ga lopen met m'n motor!" :X

Zat met een vriend van m'n meissie over motoren te ouwehoeren:
Vriend: "ja, maar het is toch ook belachelijk hoeveel pk's motoren tegenwoordig hebben! Wat moet je nou met 80 pk?"
Ik: "Uhmmmmm..... ik heb 125 pk. En de grote jongens komen zelfs in de buurt van de 200pk!"
Vriend: "Belachelijk, zelfs met 80pk kan je toch al niet meer normaal rijden?
|(
Ik: "Wie wil er nou normaal rijden??
Vriend: "Huh?"
 
Oke, pas sinds augustus 2005 mijn 1e bike, maar inmiddels wel al rare vragen gehad van o.a. collega's:

Collega: "Wat heb jij voor een rare jas aan dan?" (->Motorjas, en ja... ik stond met m'n helm in mijn handen, dus 't lag voor de hand)
Na uit te leggen dat 't 'n motorjas was begon ze 't 'n beetje te snappen (nadruk op beetje!)
Collega: "Oh... nou zie ik 't. En dat vakje op je borst is zeker voor je telefoon? Da's ook handig... hoef je tijdens het rijden je jas niet open te maken om te telefoon op te nemen."
Ik: "Ja tuurlijk, dit is ook een special helm die 't geluid van telefoons goed doorlaat, dus bellen gaat makkelijk op de snelweg!" (kon m'n lachen inmiddels niet meer inhouden)
Collega: "Heb ik iets raars gezegd?

Collega: "Loopt dat niet moeilijk, die laarzen van je?"
Ik: "Nee joh, hartstikke goed. Vooral lekker als ik 'n blokje om ga lopen met m'n motor!" :X

Zat met een vriend van m'n meissie over motoren te ouwehoeren:
Vriend: "ja, maar het is toch ook belachelijk hoeveel pk's motoren tegenwoordig hebben! Wat moet je nou met 80 pk?"
Ik: "Uhmmmmm..... ik heb 125 pk. En de grote jongens komen zelfs in de buurt van de 200pk!"
Vriend: "Belachelijk, zelfs met 80pk kan je toch al niet meer normaal rijden?
|(
Ik: "Wie wil er nou normaal rijden??
Vriend: "Huh?"
_O-
Kan die reactie van die maat wel begrijpen. Je wilt tenslotte ook geen auto met 500 pk :+
 
mn moeder gisteren:

ma: en je gaat op je nieuwe rijden? (doelde op mn GTR)
ik: ja, lekker veel koppel enzo
ma: maar je hebt je rijbewijs toch nog niet?
ik: nee klopt, haal ik binnekort
ma: en mag je daarmee op de snelweg?
ik: |(
ik: ja ik mag daarmee op de snelweg
ma: maar je gaat niet harder dan 100 rijden he?
ik: mam, ik mag daarmee op de snelweg, ik mag net zo hard als iedereen
ma: jamaar dat is gevaarlijk, ik vind het in de auto eng om 120 te rijden (citroen BX :9 )
ik: *tevergeefse poging uit te leggen dat een motor iets anders is dan een auto B| |(
 
_O-

Dacht ik al ;) 160 dus :+

Hey anders doen we even lief! Mijn motor is heel leuk en braaf en anders kom je er even op rijden om er achter te komen dat ze ongeveer net geen 200 gaat!!!
grrr... :(
Ik zal voortaan mijn woorden zorgvuldiger kiezen als het over power, pk's en snelheden gaat...zucht.... beter?
 
ma: jamaar dat is gevaarlijk, ik vind het in de auto eng om 120 te rijden (citroen BX :9 )

Hey dr is niks mis met een BX hè :( :P

Puike wagentjes, ik vond het jammer dat ik de mijne weg moest doen. Had 428.000 op de teller en rijdt nog steeds rond. Alleen met 180 km/u zweefde je over de weg, dat was geen lekker gevoel _O-
 
Hey anders doen we even lief! Mijn motor is heel leuk en braaf en anders kom je er even op rijden om er achter te komen dat ze ongeveer net geen 200 gaat!!!
grrr... :(
Ik zal voortaan mijn woorden zorgvuldiger kiezen als het over power, pk's en snelheden gaat...zucht.... beter?

Aliss heeft gelijk hoor, de 25kw R6 van mijn zoon haalt ook 180+, duurt alleen ff voor die daar is. Vooral die laatste 15-20 km/h duren (voor een motor) erg lang, maar het kan dus wel degelijk....
 
kheb een paar keer de opmerking gehad..."is die motor van jouw" O-) ,


nooit geweten dat tomos motoren maakte *O*

:+
 
Ik: Ik heb zaterdag mn eerste motorijles gehad
Hij: Owh tof en waar reed je op?
Ik: Een honda CB250
Hij: Owh en hoeveel CC is dat?
Ik: 250
Hij: Mag je daarop rijden dan?
Ik: |( Waarom niet dan?
Hij: Je mag toch maar 25 kw?
Ik: Laat maar... :]
 
Wat ik ook altijd zo irritant vindt is wanneer mannen (ja, sorry, maar het zijn altijd mannen!) heel stoer zeggen:

"Ik zou ook wel mijn motorrijbewijs willen halen, maar het is veel te gevaarlijk voor mij, want ik kan niet van het gas afblijven, dan rij ik mezelf zo naar een andere wereld! Als het hard kan, dan moet het ook hard!"

Laffe smoes hoor! Zeg maar gewoon dat je niet durft omdat je een motor gewoon eng vindt! ;(
 
ikke ben ook aant lessen,
ik begin daarom ook niet gelijk op een racer, wantuh verschil tussen bromaap/motorcross en een racer is ietsie te groot in 1x.

:]
gelukkig was er toen *O* SuperMotard *O*
en daarna ook een racer te gaan rijden.
eerst nog ff een rijbewijs.

Ohja en "niet te hard rijden hor, ik vind het zo eng"... Ja Oma :+
 
Collega: "Met dit weer wil ik echt geen motor hebben... Veel te gevaarlijk!!"

Ik: "Heb je al eens gereden op een motor dan?"

Collega: "Nee, maar het is toch glad enzow, dan zit ik liever in de auto."

Ik: "Het valt best mee hoor, je moet alleen een beetje opletten."

Collega: "Op een motor rij ik toch te hard, dat weet ik wel zeker."




Kortom: weer eens een kansloze discussie met iemand die nog nooit op een motor heeft gezeten en erg weinig zelfvertrouwen lijkt te hebben :+
 
Ach, de gemiddelde 'beginnersmotor' laat ze waarschijnlijk al een keer zo hard schrikken dat ze het gelijk afleren om overmoedig te zijn.
Verder, een 25 kW kan best richting de 200 op de teller, hangt af van de stroomlijn, en ook hoe de motor zelf is.
 
"Ik zou ook wel mijn motorrijbewijs willen halen, maar het is veel te gevaarlijk voor mij, want ik kan niet van het gas afblijven, dan rij ik mezelf zo naar een andere wereld! Als het hard kan, dan moet het ook hard!"
een motor met 200pk is ook veel te gevaarlijk voor mij... ik rij dan altijd veeeeeeel te hard...




m.a.w. IK WIL HET HEBBEN! })

idd dat soort dingen hoor ik ook regelmatig, ook over auto's (zelfs over mijn oude auto met maar 170 pk)
 
Mijn vrouw heeft ook speciale lessen gehad :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
We hebben samen gelest, maar ze misten de schakelbrommer ervaring. Ze moest dus eerst even leren schakelen ed. :Y )

ze halen uiteindelijk wel een maand of 5 eerder dan mij haar rijbewijs A -O-


_O- _O- _O- 5 maanden eerder, dat doet zeer :Y :Y _O-

Je hebt natuurlijk 5 maanden lang dat moeten aanhoren :+

Hey anders doen we even lief! Mijn motor is heel leuk en braaf en anders kom je er even op rijden om er achter te komen dat ze ongeveer net geen 200 gaat!!!
grrr... :(
Ik zal voortaan mijn woorden zorgvuldiger kiezen als het over power, pk's en snelheden gaat...zucht.... beter?

_O- _O- _O- _O- :W
 
_O- _O- _O- 5 maanden eerder, dat doet zeer :Y :Y _O-

Je hebt natuurlijk 5 maanden lang dat moeten aanhoren :+
Denk dattie dat nog steeds aan moet horen, sterker nog, zolang hij bij diezelfde vrouw blijft zal hij dat de rest van zijn leven aan moeten horen }) :+
(en hier sowieso nu hij de fout heeft gemaakt het aan ons te vertellen :P ;) )
 
Hey anders doen we even lief! Mijn motor is heel leuk en braaf en anders kom je er even op rijden om er achter te komen dat ze ongeveer net geen 200 gaat!!!
grrr... :(
Ik zal voortaan mijn woorden zorgvuldiger kiezen als het over power, pk's en snelheden gaat...zucht.... beter?

Beter idee........WIJ gaan gewoon een keer samen bijna 200 rijden,
lijkt me erg gezellig hahahaha :]
 
Beter idee........WIJ haan gewoon een keer samen bijna 200 rijden,
lijkt me erg gezellig hahahaha :]
[me]Fladder wil best een keer samen met Aliss rijden, en het hoeft dan niet eens 200 te gaan, mag best wat langzamer :)
[/me]

kan ik langer genieten ;)
[me]Fladder heeft liever kwaliteit dan kwantiteit :P [/me]
 
Ey, kom op mensen, je kan niet van al die koeken verwachten dat ze weten hoe een motor werkt. Als iemand aan jullie details over klassiek ballet vraagt, weten jullie het ook niet. Is maar net waar je interesse ligt.





:+
Géén idee waar ik die politieke correctheid vandaan haalde :P Geniaal topic dit! Kan niet wachten tot ik ook motor rijd, dan kan ik tenminste meeposten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan