Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oma maakte zich zorgen over de snelheid van mijn 25-kw motor

Oma: en nou ie begrenst is, hoe hard kan ie nou nog?
Madvillainy: ik had ergens gelezen dat ie de 160 wel kan halen
Oma: Maar jongen toch, zo hard rijd jij toch niet he!?

:+

Ik had haar ook nog aangeboden om achterop te gaan, maar dat deed ze toch maar niet... Ach, ze is nog trots ook dat haar kleinzoon motor rijd, en staat me altijd blij uit te zwaaien als ik weer eens met de motor op pad ga.
 
Collega op het werk:

C: met de motor mag je toch rechts inhalen ?
A: nee hoor,gelden zelfde regels voor als auto.

C: dacht toch echt dat dat mocht.....
A: B| |(

C: welke regel is het dan die niet voor motoren geld ?
A: :z :W

Voor motorrijders wordt rechts inhalen in de file gedoogd.. ;)
 
Broerlief zojuist...
B: Ga je zo mee met de auto, gooien we hem gelijk door de wasstraat....
ik: Nee, denk dat ik zelf even me motor ga wassen.
B: oh, nou dan rijden we toch samen erheen, kan de jouwe ook gelijk door de wasstraat!
Ik: :? Euhmm nee doe maar niet.
B: Ik betaal wel *D
Ik: Oh nou in dat geval, even me zwembroek halen.
B: :?

Zo lief he *O*
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week in een motorzaak.

Ik op zoek naar een textielen jas met bescherming, heb al 5 jassen gepast en trek nu de 6e aan. komt er zon gast aan lopen zegt ie:

Zo op zoek naar een jas...................................... :o


in me hoofd kwam van alles op maar toch netjes gebleven O-)
 
Afgelopen week in een motorzaak.

Ik op zoek naar een textielen jas met bescherming, heb al 5 jassen gepast en trek nu de 6e aan. komt er zon gast aan lopen zegt ie:

Zo op zoek naar een jas...................................... :o


in me hoofd kwam van alles op maar toch netjes gebleven O-)


Wat is daar raar aan?
 
Dit valt ook onder redelijk onder stomme koekblikkers die denken dat ze snel zijn in hun 1.9 Laguna Diesel (chipped!!!!!!!):

FOK.nl cookie-informatie

*stomme koekblikker meldt zich :W

Even een kleine samenvatting;

Ik rij een logge diesel stationcar, welke (imho) best rap is voor zo'n grote diesel.
(in die prijsklasse dan, dus niet met een BMW 330D oid vergelijken aub)

Een VW corrado daagt me uit, waarop een kleine 'race' volgt over een semi-verlaten
bochtige weg, welke uitmond in een hoofdweg. Ik rij de corrado eruit, en de corrado
is tenslotte helemaal uit mijn zicht.

Dan draai ik de hoofdweg op om me (toegestane snelheid) aan te sluiten aan het overige verkeer.

Iets later (op dezelfde hoofdweg), verschijnt de corrado weer (ik zie hem in mijn buitenspiegel) en al slalommend probeert hij bij mij te komen. Als hij eenmaal
enkele auto's achter mij rijdt, haalt hij de hele rij auto's (inclusief mijzelf) in met
een snelheid die ver boven de toegestane 80 is, denk zelf meer dan 130.
(ja, en ik wéét dat een motor nog harder kan, maar daar ging het in mijn topic niet om)

Nadat hij bijna frontaal tegen een tegenligger opklapt, vliegt hij van de weg af,
over 2 sloten en beland in het weiland. Ik zet de auto in de berm en bel meteen 112.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Het ging dus niet zozeer dat mij auto o zo snel was, maar meer dat ik die gast die me
uitdaagde er uitreed, terwijl zijn wagen eigenlijk sneller dan de mijne zou moeten zijn.
Het einde had ik graag anders gezien, vandaar het "..met fikse domper" in de topictitel.

En Peertje, als jij me een "stomme koekblikker" vind, so be it..
De voetjes van motorrijders op de weg zeggen me wat anders. :]
 
Volgens mij is "Opa_vertelt" een beetje in de war over op welk Forum hij zit..... 8-)

Nee hoor, wou alleen even duidelijk maken dat het niet ging dat ik, zoals Peertje zo
stoer vermeldde, 'dacht dat ik snel was'. in die diesel. Ik was sneller dan die Corrado,
en verbaasde me daarom (en om de afloop). That's all, no hard feelings dudes.. :W
 
weer n opmerking posten :)

ik heb n honda pan european en die ziet er niet uit zonder de zijkoffers dus lekker laten zitten... krijg ik de vraag van joh wat zit daar dan allemaal in?

ik: aan de ene kant mn sloten, aan de andere kant mn hoes.
hij: hoes? die je er overheen kan trekken tegen de regen?
ik: ja en vogelstront enzo, scheelt weer poetsen.
hij: neem dan n auto ofzo, dan zie je nog wat als je rijd..



ut ging over de hoes die er overheen zit als ik hem thuis parkeer sukkel ;)
 
Het rechts inhalen , is zowel voor motoren, auto's en vrachtwagen's toegestaan LET WEL!! uitsluitend in het file rijden, de regel wat gedogen betreft is het tussen 'rijstroken door rijden, in het geval van b.v. een schade is de motorrijder toch echt fout. voor verzekeringen is er wel degelijk een verschil tussen dogen en het toestaan. En eerlijk gezegd vindt ik dat best aangezien ik me ook uitermate irriteer aan motoren die als gekken tussen de auto's door scheuren, ikzelf hou het altijd op een snelheids verschil van max 20km/u en voeg weer in de rij op het moment dat de hele handel weer +/-50km/u rijdt.
 
weer n opmerking posten :)

ik heb n honda pan european en die ziet er niet uit zonder de zijkoffers dus lekker laten zitten... krijg ik de vraag van joh wat zit daar dan allemaal in?

ik: aan de ene kant mn sloten, aan de andere kant mn hoes.
hij: hoes? die je er overheen kan trekken tegen de regen?
ik: ja en vogelstront enzo, scheelt weer poetsen.
hij: neem dan n auto ofzo, dan zie je nog wat als je rijd..



ut ging over de hoes die er overheen zit als ik hem thuis parkeer sukkel ;)

_O- _O- _O-
 
Het rechts inhalen , is zowel voor motoren, auto's en vrachtwagen's toegestaan LET WEL!! uitsluitend in het file rijden, de regel wat gedogen betreft is het tussen 'rijstroken door rijden, in het geval van b.v. een schade is de motorrijder toch echt fout.
Niet weer |(

Nog maar een keertje dan:

Sinds 1991 is het niet meer verboden voor een motorrijder om langzaam tussen de file door te rijden.

Bron: MAG

En:

advies.jpg


:W
 
Niet weer |(

Nog maar een keertje dan:En:

[afbeelding]

:W

Niet weer |( |(

We hebben het niet over tussen de file door rijden..
Over het rechts inhalen in de file.

Dit is toegestaan voor motoren auto's vrachtauto's onderzeeërs en spaceshuttles.

Het is toegestaan rechts in te halen:

1. In een langzaam rijdende of stilstaande file.
2. Vlak voor en op een rotonde

:Y Heus waar

Edit: Of had je het over de evt schade en het gedoogbeleid (dus schijnbaar geen gedoogbeleid, maar gewoon toegestaan?) van wél tussen de file doorrijden? :o

Dan heb ik namelijk niks gezegd :X
 
Laatst bewerkt:
quote:
Sinds 1991 is het niet meer verboden voor een motorrijder om langzaam tussen de file door te rijden.

Bron: MAG


Sterker nog Sinds 1991 is het niet meer verboden voor welk motorvoertuig dan ook tussen de file door te rijden. :Y

Moet wel passen natuurlijk. ;)
 
*stomme koekblikker meldt zich :W

Even een kleine samenvatting;

Ik rij een logge diesel stationcar, welke (imho) best rap is voor zo'n grote diesel.
(in die prijsklasse dan, dus niet met een BMW 330D oid vergelijken aub)

Een VW corrado daagt me uit, waarop een kleine 'race' volgt over een semi-verlaten
bochtige weg, welke uitmond in een hoofdweg. Ik rij de corrado eruit, en de corrado
is tenslotte helemaal uit mijn zicht.

Dan draai ik de hoofdweg op om me (toegestane snelheid) aan te sluiten aan het overige verkeer.

Iets later (op dezelfde hoofdweg), verschijnt de corrado weer (ik zie hem in mijn buitenspiegel) en al slalommend probeert hij bij mij te komen. Als hij eenmaal
enkele auto's achter mij rijdt, haalt hij de hele rij auto's (inclusief mijzelf) in met
een snelheid die ver boven de toegestane 80 is, denk zelf meer dan 130.
(ja, en ik wéét dat een motor nog harder kan, maar daar ging het in mijn topic niet om)

Nadat hij bijna frontaal tegen een tegenligger opklapt, vliegt hij van de weg af,
over 2 sloten en beland in het weiland. Ik zet de auto in de berm en bel meteen 112.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Het ging dus niet zozeer dat mij auto o zo snel was, maar meer dat ik die gast die me
uitdaagde er uitreed, terwijl zijn wagen eigenlijk sneller dan de mijne zou moeten zijn.
Het einde had ik graag anders gezien, vandaar het "..met fikse domper" in de topictitel.

En Peertje, als jij me een "stomme koekblikker" vind, so be it..
De voetjes van motorrijders op de weg zeggen me wat anders. :]

Dag "stomme koekblikker" (quote, no offence)

Welkom op het MOTOR forum. Heb je een motorfiets?

Volgens mij had je je verstand moeten gebruiken en die puber in z'n Corrado zijn gang moeten laten gaan. Je verstand gebruiken was in jouw voorbeeld misschien niet zo stoer, maar wel het verstandigst (achteraf natuurlijk, makkelijk praten)

Je mag trouwens blij zijn dat je het einde van de rit nog gehaald hebt. Zo'n Renault Laguna staat nou niet bepaald bekend om zijn betrouwbaarheid..........

:W
 
Het rechts inhalen , is zowel voor motoren, auto's en vrachtwagen's toegestaan LET WEL!! uitsluitend in het file rijden, de regel wat gedogen betreft is het tussen 'rijstroken door rijden, in het geval van b.v. een schade is de motorrijder toch echt fout.

Zolang er tussen de rijstroken alleen onderbroken strepen zijn is er geen enkele wetsartikel dat het verbiedt om afwisselend op de ene en de andere strook te rijden. Evenzo is er geen enkel wetsartikel dat het verbiedt om naast een ander voertuig in dezelfde strook te rijden. Dat gecombineerd met het feit dat rechts inhalen is toegestaan in geval van file maakt het perfect legaal om met de motor tussen de file door te rijden. Van gedogen is geen sprake.

En inmiddels zijn er ook al voldoende uitspraken om duidelijk te maken dat de rechter daar ook zo over denkt in geval van schade.

Maar goed, deze discussie is hier al vaak genoeg gehoord, het verbaast me alleen altijd weer dat motorrijders zelf vaak niet weten wat hun rechten zijn.
 
Niet weer |( |(

We hebben het niet over tussen de file door rijden..
Over het rechts inhalen in de file.

Dit is toegestaan voor motoren auto's vrachtauto's onderzeeërs en spaceshuttles.

Het is toegestaan rechts in te halen:

1. In een langzaam rijdende of stilstaande file.
2. Vlak voor en op een rotonde

:Y Heus waar

Edit: Of had je het over de evt schade en het gedoogbeleid (dus schijnbaar geen gedoogbeleid, maar gewoon toegestaan?) van wél tussen de file doorrijden? :o

Dan heb ik namelijk niks gezegd :X


nog even aanvullen, bij voorsoorteer situaties, dus als jij voor linksaf voor het stoplicht staat en ik neem de baan voor rechtdoor, mag ik je ook rechts inhalen...

maar verder, kom op mensen, ga opnieuw je theorie halen ofzo :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan