Welke supersport (1000CC)??

Welke?

  • GSX-R1000

    Stemmen: 10 17,2%
  • R1

    Stemmen: 10 17,2%
  • V-twin

    Stemmen: 33 56,9%
  • anders??

    Stemmen: 5 8,6%

  • Totaal aantal stemmers
    58
Als je de specs (vermogensgrafieken) trekkracht een vergelijking maakt tussen bv de R1 ('98) en de Mile (2000) zie je de R1 echt niet onder doen tegenover die v-twin qua het vermogen onderin.

De R1 heeft over de hele linie (vanaf 2000 rpm) gewoon even veel of zelfs meer vermogen dan de mile.

qua trekkracht onderin (snelheid/acceleratie beleving) vond ik de R1 ook echt niet minder trekken dan de Mile. Maargoed het geluid van een dikke twin is wel al een beleving opzicht :}

de TLR heb ik nog nooit op gereden maar het model spreekt me net iets minder aan dan bv een SP1
 
Laatst bewerkt:
Totdat er wat kapot gaat en je onderdelen moet hebben...... :X

Praat niet ergens over als je ergens geen verstand van heb.
Ten 1e zijn aprilia's minstens zo betrouwbaar als honda's.
Ten 2e is de prijs van de onderdelen helemaal niet zo hoog als jij wil laten geloven. Kortom aprilia is geen Ducati
 
Als je de specs (vermogensgrafieken) trekkracht een vergelijking maakt tussen bv de R1 ('98) en de Mile (2000) zie je de R1 echt niet onder doen tegenover die v-twin qua het vermogen onderin.

De R1 heeft over de hele linie (vanaf 2000 rpm) gewoon even veel of zelfs meer vermogen dan de mile.

qua trekkracht onderin (snelheid/acceleratie beleving) vond ik de R1 ook echt niet minder trekken dan de Mile. Maargoed het geluid van een dikke twin is wel al een beleving opzicht :}

de TLR heb ik nog nooit op gereden maar het model spreekt me net iets minder aan dan bv een SP1
Damn.. je gaat een motorbeleving toch niet op papier doen. :?

Met die Gixxer wil je gewoon de hele tijd maximaal doortrekken.
En met een V-twin heb je daar bijna nooit zin in, alleen als er maatjes zijn die je moet aftroeven.
Het is gewoon veel relaxter, en toch krachtig. :]

Maar iedereen is anders, dus ik praat teveel uit ervaring. :+
Je stelt wel een vraag, maar wil gewoon tot het gaatje qua motor. O-)

Qua motorblok karakter is die mille overigens bijna een vierpitter.
Het blok is veel soepeler dan een SP1 en een TLR.
Dus die proefritervaring is geen maatstaf.
 
heb een rsv '00 gehad, ging als een speer maar had het idee dat het misbruik waar ik de motor aanblootstelde (zondagochtend frustratie ritjes en circuitdagen) toch teveel er voor de motor werd.
daarbij, ik had een 16t voor tandwiel voor betere trekkracht maar het eindschot werd serieus minder hierdoor en stopte het feest bij 245 op de tellert.
kortom vermogen te kort..
wel kon ik me in de bergen er bijzonder goed mee uitleven.. met name in krappe bochten en bergpassen.
nu dan een gix 1000k5, echt een gekkenhuis en alles wat ik zoek in een motor.
koppel, bizar eindschot en stuurt goed (vering kan beter maar dat is met hyperpro's volgend jaar afgelopen)ben zelf 1.88m maar zit er perfect op.
had wel het gevoel dat ik beter op de Mille zat, daarbij wil ik het zadel van de Gix 3 a 4 cm hoger zetten ik heb nu nog het gevoel dat ik teveel in de motor zit.
verder bij lange tochten geen pijn / kramp oid.

hoop dat je er wat aan heb!
 
Objectief verhaalstukje uit een training voor motorfietsmonteurs. ;)

INTRODUCTION
This supplement contains additional information about TL1000SV running characteristics which was not available during 1997 New Model Update Seminar presentations. The information in this supplement is intended to familiarize your staff with the TL1000S engine performance characteristics and provide additional low RPM tuning information.
The TL1000S has a high performance V-Twin engine. This high revving engine is designed to produce optimum mid-to-high RPM power. The engine is equipped with an aggressive camshaft profile, large valves and large throttle bodies.
The TL1000S will have different running characteristics than four cylinder motorcycles, especially at lower engine speeds. When riding the TL1000S, the operator can feel the power pulses the engine produces from idle to 4000 RPM.
Break-In
We recommend to put some miles, (approximately 20 miles), on a TL1000S motorcycle before performing any adjustments and delivering the motorcycle to the customer. With at least 1000 or more miles of operation the piston rings will begin to seat which will improve the effectiveness of throttle body synchronization.
Maar het moet wel je ding zijn.
De emmer is nog minder snel leeg bij een GSX-R1000. ;)
 
heb een rsv '00 gehad, ging als een speer maar had het idee dat het misbruik waar ik de motor aanblootstelde (zondagochtend frustratie ritjes en circuitdagen) toch teveel er voor de motor werd.
daarbij, ik had een 16t voor tandwiel voor betere trekkracht maar het eindschot werd serieus minder hierdoor en stopte het feest bij 245 op de tellert.
kortom vermogen te kort..
wel kon ik me in de bergen er bijzonder goed mee uitleven.. met name in krappe bochten en bergpassen.
nu dan een gix 1000k5, echt een gekkenhuis en alles wat ik zoek in een motor.
koppel, bizar eindschot en stuurt goed (vering kan beter maar dat is met hyperpro's volgend jaar afgelopen)ben zelf 1.88m maar zit er perfect op.
had wel het gevoel dat ik beter op de Mille zat, daarbij wil ik het zadel van de Gix 3 a 4 cm hoger zetten ik heb nu nog het gevoel dat ik teveel in de motor zit.
verder bij lange tochten geen pijn / kramp oid.

hoop dat je er wat aan heb!

Weet je ook toevallig hoe een K1 tm K3 zit??
 
duik nou gewoon en motorzaak in, kijk ff lief naar het personeel, en zeg dat eerst ff een uurtkje komt proefzitten voordat je een proefritje gaat maken ;)
 
Weet je ook toevallig hoe een K1 tm K3 zit??

maatje van me heeft een gix750k4 (vergelijkbaar met de 1000 qua afmetingen dus) en dat zit niet veel anders, die van mij stuurt wel beter!
ik zou gewoon even proefzitten.
als ik niet tegen mn gix aangelopen was had ik misschien wel een R1 uit 2005 gekocht (wel de rode :) ) maar ik heb geen spijt van mn keuze, vooral met die
yoshi die eronder zit.. wat een kabaal!


ps ik zag bij motorhandel tjeerdsma een R1 uit 2002 staan met schade voor 5500 op zn site. ik heb mn motor er ook vandaan het is een aparte vogel maar wel een liefhebber.. en een 2002 R1 voor dat bedrag met kuipschade... ik zou het wel weten als ik nog niets had
http://www.motorhandeltjeerdsma.nl/
 
Laatst bewerkt:
Praat niet ergens over als je ergens geen verstand van heb.
Ten 1e zijn aprilia's minstens zo betrouwbaar als honda's.
Ten 2e is de prijs van de onderdelen helemaal niet zo hoog als jij wil laten geloven. Kortom aprilia is geen Ducati


Alleen omdat jij aprillia rijdt heb jij er wel verstand van! :? :X
Aprillia's zijn absoluut geen slechte motoren, en dat zeg ik ook helemaal niet.
Maar ga maar eens onderdelen bestellen, ALS er wat kapot is.....
Ken zekers twee personen die bijna een heel seizoen niet hebben kunnen rijden, omdat de heren in noale geen onderdelen konden leveren. -O-
Zal je met een jappenfabrikant niet snel gebeuren...
 
Alleen omdat jij aprillia rijdt heb jij er wel verstand van! :? :X
Aprillia's zijn absoluut geen slechte motoren, en dat zeg ik ook helemaal niet.
Maar ga maar eens onderdelen bestellen, ALS er wat kapot is.....
Ken zekers twee personen die bijna een heel seizoen niet hebben kunnen rijden, omdat de heren in noale geen onderdelen konden leveren. -O-
Zal je met een jappenfabrikant niet snel gebeuren...

dat is niet slecht, dat is karakter
 
dit is slap gelul :W

ik heb geen problemen gehad met vervangings onderdelen, maar ik heb er ook geen orginele spullen voor moeten bestellen toendertijd en kan me voorstellen dat ze het niet bij de jappen daarbij halen.
Alle slijtage delen zijn op de gewone markt goed te krijgen voor Appies en aangezien ze behoorlijk storingsvrij en betrouwbaar zijn moet je het daar mee redden.
Ik heb 12k gereden met die van mij een krap jaar tijd en ik rij alleen voor mn plezie. Hij heeft het best OK vol gehouden alleen aan het einde begonnen er keuren op te doemen (olie / rare ratel blok) en toen ingeruild..
(bij de link die ik plaatste,dus......)

als ik t geld had zou ik een nieuwe factory mille er wel bij willen maar niet ipv van mn gix..
 
toch wel geinig dat je eerst een vooroordeel tegen spreekt, maar het in de laatste zin toch nog ff bevestigd voor ons jappen raggers ;)
 
Wat iig wel een groot voordeel is, is dat ze bij Aprilia het maken van de motorblokken van de mille's en tuono's uitbesteed hebben aan Rotax ipv zelf :Y

;)
 
Heeft er ook een SP1 staan met :9~ extra's, en voor weinig!!
Dat heeft een reden bij Tjeerdsma.
Mijn vorige motor (een Blackbird) kwam daar vandaan. Een door hemzelf opgeknapte schade Duitser.
Toegegeven, het kostte niet veel. Maar die machine was ook verre van netjes. En achteraf bleek er een deuk in het frame te zitten....
Geen verkeerd word over hem hoor. Maar kijk wel goed naar wat je koopt bij hem.
En staar je niet blind op de prijs.
 
toch wel geinig dat je eerst een vooroordeel tegen spreekt, maar het in de laatste zin toch nog ff bevestigd voor ons jappen raggers ;)


ja ach een appie heeft meer emotie dan mn gix.. en ik vind die nieuwe mille factory wel ontzettend mooi en het rijdt ook super.
alleen ik mis het top vermogen wat wel in mn gix zit..
wat ik zal zei, voor geweldig voor erbij maar dat geldt in mijn geval voor twins in t algemeen en dan zou ik toch de Mille eerder kiezen dan een Honda SP

grappige discussie, ik hoor de TS niet eens meer over zn keuze of zou hij al gemaild hebben voor die R1 in Friesland :)
 
Dat heeft een reden bij Tjeerdsma.
Mijn vorige motor (een Blackbird) kwam daar vandaan. Een door hemzelf opgeknapte schade Duitser.
Toegegeven, het kostte niet veel. Maar die machine was ook verre van netjes. En achteraf bleek er een deuk in het frame te zitten....
Geen verkeerd word over hem hoor. Maar kijk wel goed naar wat je koopt bij hem.
En staar je niet blind op de prijs.


Mijn Gix komt ervandaan, heeft schade gehad maar ziet er spikerdespan uit.
was midden in de zomer de enige die mn Mille in wou ruilen (er stonden maar 3 K5-en op marktplaats)
hij heeft die K4 750 trouwens zelf een jaar als circuitfiets gebruikt en weer teruggebouwd naar wegmotor....
 
Trouwes...
Ben 1,97m, rij SP-1 en heb na 400 km sturen alleen een ietwat gevoelig zitvlak.
Druk op de polsen, daar wen je wel aan. Maar het blijft een extreme fiets.
Meest opmerkelijk vond ik dat ik op mijn VFR en op mijn Blackbird na een km-tje of 200 last van knieen begon te krijgen. Op de VTR, nergens last van!

Mijn 2 eurocenten... :)
 
Mijn Gix komt ervandaan, heeft schade gehad maar ziet er spikerdespan uit.
was midden in de zomer de enige die mn Mille in wou ruilen (er stonden maar 3 K5-en op marktplaats)
hij heeft die K4 750 trouwens zelf een jaar als circuitfiets gebruikt en weer teruggebouwd naar wegmotor....
Toen ik er was reed hij met een Gix Duuz'nd op het circuit. Mooi mannetje vind ik het. Hij had toen ook net een of andere 500 cc 2 cilinder Bimota staan, zelf uit italie opgehaald. Gaaf ding.
 
Toen ik er was reed hij met een Gix Duuz'nd op het circuit. Mooi mannetje vind ik het. Hij had toen ook net een of andere 500 cc 2 cilinder Bimota staan, zelf uit italie opgehaald. Gaaf ding.
Bimota V-due. 8-)

Tjeerdsma is inderdaad een aparte gast. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan