Welke supersport zit je vrij rechtop?

Volgens mij schelen alle supersports elkaar niet veel; het is op de polsen of heel erg op de polsen.

Er is maar 1 supersport die daadwerkelijk een andere houding heeft: ZX9R.
Deze motor heeft namelijk de clip-ons boven de kroonplaat gemonteerd, hierdoor zit je veel rechterop.

In alle vergelijkingstests toentertijd waren er zelfs figuren die noemden een zx9r om bovenstaande reden een 'sport/toerfiets'. Kan me niet herinneren dat dit ooit over een andere supersport is gezegd vanwege de houding. (soort van bewijs dus :+)
 
CBR600F kan ik beamen, rijdt heel lekker, ontspannen zithouding. Jammer dat er geen nieuw model meer is, maar alleen de veel meer circuitgerichte CBR600RR
 
Kromme vraag....supersport.....rechtop zitten....comfortabel.... kun je dan niet beter een toer-sportfiets kopen ?

probeer eens een 748 oid dan zit daarna iedere R6 oid comfortabel en rechtop
 
Laatst bewerkt:
Tijdje geleden heb ik een proefrit gemaakt met de r6 2008. Bij het remmen vond ik de druk die op me polsen/handen stond niet echt chill want kreeg er kramp van.. Nu is dus mijn vraag welke supersport motoren minder op de neus staan alsware?

Gr.

Hayabusa/Blackbird :+
 
ik sluit me aan bij de laatste, ik heb een superbike stuur op mijn hayabusa gezet en mijn voetsteps vervangen door buell stepjes zijn 5 cm lager dan de originele en je zit lekker rechter op. en toch stuurt het prima. En ik wil het woorden steekspel niet beginnen over het al dan niet goed rijden van een gsxr1300, ik ben er blij mee en zeer tevreden over de zit. Ik heb een klein flip up ruitje en zit tot ver boven de rijbewijskwijtraakgrens lekker uit de wind. Mijn vrouw een een standaard type haya en daar heb ik bij een veel lagere snelheid al hinder van de rijwind.

ik heb ook een zzr 1100 gereden en die zit ook al een stuk rechter op.
 
Klopt het dat je op een gsx-r 600 k6 iets rechter op zit als op een r6 '06?

Ik heb zelf een 750 K6 en ik heb het idee dat ik idd iets rechter op zit dan de R6 (heb het met die van mijn maat vergeleken, die heeft er een). Ik zit in ieder geval comfortabeler dan op mijn vorige 600RR en ook als de '06 - '07 R6.

Verder ben ik het wel met de overige reacties eens. Een supersport is nou eenmaal minder comfortabel en is er ook totaal niet op gemaakt. Het heeft denk ik ook met je lichaamsbouw te maken. De ene fiets is wat lager dan de ander en als je zelf lang bent en gaat op een kleinere fiets zitten, vanzelfsprekend dat je meer last gaat krijgen.

Het standaard advies is gewoon: ga naar een dealer die in meerdere merken doet en ga gewoon een middag proefrijden. Een goede dealer maakt hier geen problemen van.

Succes ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan