Welke tribune op de sachsenring?

daanali

MF'er
23 jul 2007
100
0
Wij zijn van plan om aansluitend aan onze vakantie de MotoGP op de Sachsenring te bezoeken! heeft iemand nog tips m.b.t. de te kiezen tribune? Ik zit te denken aan de tribune T11, T12 of T13 deze zijn qua prijs nog redelijk te doen en je hebt zicht op een scherm waardoor het goed te volgen is

Tips en ook ervaringen zijn van harte welkom!

Hoteltips mogen ook! :)
 
Gewoon staanplaatsen neme, kun je overal op het binnenterrein komen :)
Zitten mooie stekjes tussen :Y
 
Heb een paar jaar geleden ook gewoon staanplaatsen genomen, vanwege het hoogteverschil zie je dan nog steeds veel.
 
Ik denk dat het heel erg persoonlijk is waar je gaat zitten. Zelfde geld als de TT. Hoop mensen willen en moeten op de hoofdtribune zitten, terwijl ik er niet aan moet denken daar te zitten. Iedereen heeft zo zijn eigen stekje.
 
Wij gaan al paar jaar met vrienden naar de sachsenring GP...met de brommertes 5 dagen lang knallen, bier drinken en feestje bouwen! We rijden helemaal binnendoor met mooie stuurwegen...eerste jaar hebben we geslapen in Zwickau. Stad die ongeveer 20km van Hohenstein Ernstall ligt waar het circuit is. Later hebben we rondgezocht naar een geschiktere plek...in de dorpen eromheen zijn genoeg gasthauses waar je voor ca 35 euro pppn incl ontbijt een heel mooi verblijf kunt vinden. Maar je moet wel goed zoeken, de meeste locaties zijn al vol en dichtbij eht circuit betaal je echt de hoofdprijs!!!! We hebben nu een gasthaus gevonden op 20km van circuit, we zitten hier nu straks voor het 3e jaar en ze reserveren altijd voor ons, ideaal! In Dld zijn genoeg gasthauses te vinden of je moet liever in een hotel zitten...

En tibune, we zitten meestal op de yamaha/honda tribune, prima zicht op 2 schermen en je kunt een mooi stuk van het circuit zien! Het is een prachtig circuit en kijk er altijd naar uit!

En gewoon staanplaatsen is ook prima, zit je op het middenstuk middenin de baan en kun je naar veel mooie bochten lopen, met een staanplek heb je ook echt wel goed zicht en kun je mooie plekken hebben!! Niks mis mee en ja zo mooi als de tribune!
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed, GSCorse!

Hoe kan je het beste die gasthauses zoeken?
Meestal boek ik via de Booking.com site, staan die gasthauses daar ook op?
 
Het zoeken van gashauses was makkelijker geweest. _O-

Übernachting nähe Sachsenring

Kan me haast niet voorstellen dat veel nu al weg is.

Je staat er nog versteld van hoe lastig het is om binnen een straal van 20km tegen normaal tarief wat te vinden.... en gewoon googlen @ Go Show! Zo hebben wij het ook gedaan, waar we nu altijd zitten hebben we onderdak voor de brommerts. Mevrouw des huizes regelt voor ons de taxi`s om vrijdags en zaterdag naar circuit gebracht te worden zodat we allemaal kunnen drinken! :P en we zitten er met een paar duitsers, zwitsers, zelfde clubje en altijd wel erg gezellig en super geregeld. Voor nog geen 100pp hebben we 2 overnachtingen, drinken en eten alles inclusief! Kaarten van de tribunes moet je ook snel bij zijn, wij hebben ze afgelopen december al weer gekocht...we zijn met 9 man dus moet je wel eea wat beter voorbereiden dan als je bijv maar met zn 2-en bent en dan zal eea uiteraard wat nmakkelijker te regelen zijn. En zaterdagavond boven op de ankerberg bier drinken en feestje maken, prachtige sfeer en met ondergaande zon kijk je zo op het circuit dat in het dal ligt...super sfeer! Maar mooiste vind ik toch nog wel de donderdags en de vrijdag lekker die kant op vegen en al die bochtjes te rijden! En het slap ouwehoeren!
 
Laatst bewerkt:
Kijk! Een hoop reactie's waar ik iets aan heb, bedankt! Ik lees dat ik net zo goed staanplaatsen kan kopen ipv tribunekaarten. Is er dan plaats genoeg op de "vrije"plaatsen? of moet ik dan heel vroeg op het circuit zijn? Zijn de tribune's ruim opgezet of is het net zo krap als in Assen?

Is dat ook aan te raden met een dochter van 9 om staanplaatsen te kopen? Of is het zicht voor haar dan te beperkt?
 
Kijk! Een hoop reactie's waar ik iets aan heb, bedankt! Ik lees dat ik net zo goed staanplaatsen kan kopen ipv tribunekaarten. Is er dan plaats genoeg op de "vrije"plaatsen? of moet ik dan heel vroeg op het circuit zijn? Zijn de tribune's ruim opgezet of is het net zo krap als in Assen?

Is dat ook aan te raden met een dochter van 9 om staanplaatsen te kopen? Of is het zicht voor haar dan te beperkt?

Kan prima...op het binnenterrein bij de staanplaatsen heb je plek zat smorgens...de duitsers komen toch net voor aanvang pas op het talud of tribune zitten. Je hebt veel hoogteverschil dus je dochtertje kan alles goed zien! En de tibunes zijn net zo krap als op Assen!

en Brno is idd ook een aanrader, voor 2 jaar terug ook geweest!! Maar Brno was ook wel erg rustig...weinig te beleven s`avonds...wel gezellig.

En Chemnitz is idd saaie industriestad...maar bij de sachsenring gebeurt het verder op de ankerberg nabij het circuit op het campingterrein. Zwickau hebben we ook gezeten, dat was toen wel leuk en die hadden er in het centrum wel wat aan gedaan...was nog een soort van feestje voor Bradl en zn team met Viessmann...

We hebben dan als nederlanders wel commentaar op Assen, maar Assen is wel echt een motorrace evenement....dat is totaal anders dan dat je in Brno of Sachsenring hebt, zou net zo goed een dtm of F1 wkend kunnen zijn qua sfeer en je ziet relatief maar weinig motren....in spanje en italie komt het ook in de buurt zoals Assen....maar assen is echt wel uniek!!! een hele stad die op de kop staat en motoren, motoren en nog eens motoren....dat is in het buitenland helaas wel anders en valt me telkens weer op...
 
Laatst bewerkt:
Kan prima...op het binnenterrein bij de staanplaatsen heb je plek zat smorgens...de duitsers komen toch net voor aanvang pas op het talud of tribune zitten. Je hebt veel hoogteverschil dus je dochtertje kan alles goed zien! En de tibunes zijn net zo krap als op Assen!

en Brno is idd ook een aanrader, voor 2 jaar terug ook geweest!! Maar Brno was ook wel erg rustig...weinig te beleven s`avonds...wel gezellig.

En Chemnitz is idd saaie industriestad...maar bij de sachsenring gebeurt het verder op de ankerberg nabij het circuit op het campingterrein. Zwickau hebben we ook gezeten, dat was toen wel leuk en die hadden er in het centrum wel wat aan gedaan...was nog een soort van feestje voor Bradl en zn team met Viessmann...

We hebben dan als nederlanders wel commentaar op Assen, maar Assen is wel echt een motorrace evenement....dat is totaal anders dan dat je in Brno of Sachsenring hebt, zou net zo goed een dtm of F1 wkend kunnen zijn qua sfeer en je ziet relatief maar weinig motren....in spanje en italie komt het ook in de buurt zoals Assen....maar assen is echt wel uniek!!! een hele stad die op de kop staat en motoren, motoren en nog eens motoren....dat is in het buitenland helaas wel anders en valt me telkens weer op...

Wattttttttt......De TT kan daar nog héél veel van leren en kan niet tippen aan de rest van de GP"s waar dan ook ....ik heb er al wel een paar gezien in de laatste 40 jaar waar ook ter wereld maar Assen .....kom op zeg , ik wil niet zeggen dat het helemaal bagger is ......maar het is er wel een amateuristische bende zowel op als rond het circuit ennnnnn het is er nog smerig ook.
 
Wattttttttt......De TT kan daar nog héél veel van leren en kan niet tippen aan de rest van de GP"s waar dan ook ....ik heb er al wel een paar gezien in de laatste 40 jaar waar ook ter wereld maar Assen .....kom op zeg , ik wil niet zeggen dat het helemaal bagger is ......maar het is er wel een amateuristische bende zowel op als rond het circuit ennnnnn het is er nog smerig ook.
Dat kun je wat mij betreft in geen geval het circuit verwijten maar eerder de mentaliteit van de Nederlandse bezoeker: waarom iets in een prullenbak gooien als er vrijwilligers zijn die dat toch wel opruimen?

En dat geldt niet alleen voor de TT maar het niet willen nemen van dergelijke (kleine) verantwoordelijkheden zie je bij steeds meer evenementen in Nederland.
 
Wattttttttt......De TT kan daar nog héél veel van leren en kan niet tippen aan de rest van de GP"s waar dan ook ....ik heb er al wel een paar gezien in de laatste 40 jaar waar ook ter wereld maar Assen .....kom op zeg , ik wil niet zeggen dat het helemaal bagger is ......maar het is er wel een amateuristische bende zowel op als rond het circuit ennnnnn het is er nog smerig ook.

Ik heb het niet over accomodaties...of professionaliteit of dat het schoon is, lekker belangrijk dat maakt de sfeer niet! Het is de sfeer dat dat je bij een motorrace bent en dat de hele omgeving dat uitademt...daar is Assen echt wel uniek in, dat zit niet in een super deluxe mega accomodatie of weet ik veel. Bij de andere gp`s had het net zo goed een autorace weekend kunnen zijn of wat voor evenement dan ook.....

En de mooiste circuits met de mooiste sfeer zijn allemaal bagger accomodaties en ouwe bende...dat blijft het mooist! Denk aan Donnington, Brno, Philip Island, Monza, Mugello etc,

Sepang, Losail, Austin, India of weet ik veel waar ze allemaal van die megaparken hebben gebouwd heeft toch helemaal niks.... niets van historie, niets geen sfeer...het is luxe en daar is ook alles mee gezegt...

Maar kortom sachsenring is zekers de moeite waard, prachtige baan en 1 van de mooiste races!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan