Een collega van me blijkt zo\'n apparaat te hebben. Zijn dealer heeft hem getuned naar 210 - 220pk (in combinatie met een Two Bros uitlaat). De ZX12R schijnt (dat wist hij me te vertellen) bij de lancering in \'teruggetunede\' vorm op de markt te zijn gezet. Het blok was eigenlijk bedoeld voor 210pk. Die heeft \'ie dus nu weer terug.
On its very first full-throttle dyno run we got 165 horsepower out of it. Of course, we\'ve upped that figure significantly since then. And Ram Air adds about 12 horsepower in the higher speed ranges. If we didn\'t have noise regulations to worry about we could probably bump it up to about 210 horsepower.
Wat doen die hier allemaal tegelijk op vrijdagavond
Tonga zijn alle .to domeinen, dus ook dingen als come.to/blaat enzo worden geregistreerd als Tonga.Ik zat nog even bij de bezoekersaantallen te kijken en vroeg me dan ook af hoe dit forum 36 hits krijgt uit TONGA?????
die gast in dat filpmje met zweedse taal trekt hem lekker door..!!! Zie hem remme voor die Jag..
(sorry voor rare posts.. ik ben Niet nuchter..!1)
Denk dat zo\'n bug vast wel sneller rondjes maakt aangezien hij VEEL harder door de bochies kan.Zo\'n Bugatti wordt overigens wel weggereden door een GP500 op het circuit.
Helemaal correct. Bochtensnelheid van een (supersport)wagen ligt vele malen hoger.Denk dat zo\'n bug vast wel sneller rondjes maakt aangezien hij VEEL harder door de bochies kan.
\'Forget it\'
Daar zit nog een wereld tussen. Net als dat er een wereld tussen sportwagens en de F1 zit.
Personenauto\'s bezitten het krachten gebied tot 1G. Sportwagens komen niet verder dan 1,2G. Formule auto\'s komen tot ruim 4G.
Dat de g-krachten met motorvermogen samen je rondetijden bepalen mag bekend zijn.
Zie lijste:
Graden G-waarde grens gebied
10 0.18
15 0.27
20 0.36 Autobus
25 0.47 veilige nat weer grens
30 0.58
35 0.70
40 0.84
45 1.00 personen auto
50 1.19 sportwagen
55 1.44 sportmotorfiets
60 1.73 gp motorfiets
65 2.14 gt1 wagens
70 2.75 formule 3000
75 3.73 formule 1
80 5.67 race boten
83 8.00 F16 met piloot
85 11.43 bewusteloosheid
89 57.29 dodelijk
Hoe wil je dat doen zonder piloot??
Volgens mij lopen in die tabel een heel aantal zaken door elkaar. Je gooit namelijk verticale (en daarin ook nog eens de positieve en negatieve) en laterale G krachten op één hoop.Op Dinsdag 13 november 2001 14:44 schreef Veteraan het volgende:
{knip specificatie laterale G krachten}