Wie had genoegen testrit met BMW K 1200 S..

Vindt hem ook erug mooi, helaas nu nog geen centjes voor. De genen die hem al besteld hebben, wens ik er veel plezier mee.
 
Zal zo eens op m'n gemak gaan lezen....

Leuk verhaal in Motor, leest lekker vlot weg en geeft ook een goed beeld van die motor denk ik

Misschien een nieuwe hobby erbij; auteur in een motorblad...

Het blad Motor is wat dat betreft een superblad (in mijn ogen)
 
Leuk verhaal in Motor, leest lekker vlot weg en geeft ook een goed beeld van die motor denk ik

Misschien een nieuwe hobby erbij; auteur in een motorblad...

Het blad Motor is wat dat betreft een superblad (in mijn ogen)


:^

Prima verhaal, goed leesbaar. Complimentjes !!

ZXR
 
Het laaste wat ik gehoord heb, moet die bijna 18000 euro gaan kosten. Als je dat toch eens omrekent naar de ouderwetse gulden, ben je toch ineens 40000 gulden armer. :?
 
POEH!!! best duur!... maar verder is het een ideale woon/werk fiets en ook lekker makkelijk om mee op vakantie tegaan.

Misschien iets als ik tegen de 40 ben ofzo ;)
 
Hoera, ook geprobeerd (groepsgewijs testrijden bij een dealer in Birmingham). Heel apart was dat er naast currie en bier (alleen na afloop verkrijgbaar) er ook een act was met een hypnotiseur ("look into my eyes, look into my eyes...". Dus misschien is mijn verslag hier volkomen subjectief, maar ach, dat zijn dit soort dingen altijd nietwaar?

Geweldig rijwielgedeelte, je vergeet dat je op een vrij grote motor rijdt. Zit positie is ook fijn, vaak een probleem voor mijn 1.94 m.

Motor: Tja, zal wel geweldig zijn maar ik heb nog nooit warm kunnen lopen voor een 4-in-lijn, in welke verschijningsvorm dan ook dus ik zal me hier maar beperken tot te zeggen dat-ie wel een tikkel rauw liep. Dat typische hoogfrequente "zinderen" waar veel 4-in-lijns last van hebben en die al gauw een dood gevoel in je handen geeft (geen last van omdat we op binnenwegen reden met wisselende toerentallen). Maarruh, alle kritiek werd op voorhand afgedaan met te zeggen dat de echte productie-motoren nog zullen veranderen.

Mijn conclusie? Zo gauw mogelijk een twin in dit rijwielgedeelte en BMW krijgt eem blanco cheque van mij (sterk, zo'n hypnose).
 
Dit is echt een super motor in mij ogen !!!


Alleen die prijs das minder !!

Nog meer meningen of hebben een testrit gemaakt?
 
In ieder geval weer typisch BMW, hoe sportief 'ie ook is, je kunt er zonder problemen koffers aan vast plakken. Daarbij is hij ook gemaakt voor Noord-Europese maten, niks ergers dan opgevouwen op je fiets zitten.
Petje weer af voor onze ooster buren.... zei de gek, die wacht hoe de nieuwe 1200RT wordt.
 
dat is veel geld € 17.500,- het is meer een sport-toer dan een supersportfiets, beetje te vergelijken met een Yamaha 1300, Kawasaki ZZR 1200, geen R1, ZX10, 1000 Suzuki, mijn idee, wel meer comfort, maar minder gericht op snelheid...
gr Gizmootje
 
dat is veel geld € 17.500,- het is meer een sport-toer dan een supersportfiets, beetje te vergelijken met een Yamaha 1300, Kawasaki ZZR 1200, geen R1, ZX10, 1000 Suzuki, mijn idee, wel meer comfort, maar minder gericht op snelheid...
gr Gizmootje
Tsja, als je de 1200S met die andere motoren gaat vergelijken, is dan die prijs echt zo super hoog????
 
Vergeleken met de ZZR1200 die kost 13650 euro zo uit me hoofd. Als je dan voor de standaard K1200s gaat die 17500 kost is een verschil van 4000 euro. Nou ben ik zo'n jan lul die nog graag de prijzen wel eens om wil rekenen naar de gulden, en dan is het verschil toch zo'n 9000 gulden. Soms als je het omrekent ziet het er toch wel eens anders uit. Ik vindt 9000 gulden toch nog steeds een hoop geld.
Het verschil met de FJR1300 is iets kleiner, maar toch nog steeds zo'n 5000 gulden.Wil niet zeggen dat de BMW dat niet waardt is maar toch. :?
 
Vergeleken met de ZZR1200 die kost 13650 euro zo uit me hoofd. Als je dan voor de standaard K1200s gaat die 17500 kost is een verschil van 4000 euro. Nou ben ik zo'n jan lul die nog graag de prijzen wel eens om wil rekenen naar de gulden, en dan is het verschil toch zo'n 9000 gulden. Soms als je het omrekent ziet het er toch wel eens anders uit. Ik vindt 9000 gulden toch nog steeds een hoop geld.
Het verschil met de FJR1300 is iets kleiner, maar toch nog steeds zo'n 5000 gulden.Wil niet zeggen dat de BMW dat niet waardt is maar toch. :?

Is misschien wel waar, maar dan zou je ook de restwaarde mee moeten nemen na 3 jaar....

O..en pas ook een beemer gekocht? gezien je onderschrift... :+
 
Nee nog geen beemer gekocht, maar heb bij de rai wel flink staan te kwijlen bij die k1200s. :9
En ja je hebt gelijk dat de inruilprijs wel vaak iets hoger ligt dan bij de jappen.
 
Heb een paar testen gelezen. Verhaal is dan een beetje rechtdoorfiets en moeilijk in bochten. Zou jammer zijn want fiets erg mooi maar vind nou juist die bochten zo leuk. Wat is waar van dat rechtlijnige karakter?
 
Ben ik nou 1 van de weinigen die de uitlaat die op dat ding zit echt mega groot vind? Net een kanon waar je karbiet mee kan gaan schieten bijvoorbeeld 8-)

Niet dat ik m niet mooi vind, vind m juist wat hebben daardoor :9
 
Heb een paar testen gelezen. Verhaal is dan een beetje rechtdoorfiets en moeilijk in bochten. Zou jammer zijn want fiets erg mooi maar vind nou juist die bochten zo leuk. Wat is waar van dat rechtlijnige karakter?
Ik vond 'm prima sturen tijdens mijn proefrit (ging niet al te snel als groep, maar toch). Het is natuurlijk geen extreme hypersports-fiets, en zelfs geen GS boxer. Waar wordt-ie mee vergeleken dan om tot die conclusie te komen?
 
Ik vond 'm prima sturen tijdens mijn proefrit (ging niet al te snel als groep, maar toch). Het is natuurlijk geen extreme hypersports-fiets, en zelfs geen GS boxer. Waar wordt-ie mee vergeleken dan om tot die conclusie te komen?
Bijvoorbeeld een R1100S of de RS als we het over BMW hebben, of een Blackbird.
Begrijp dat het geen supersport is een bird ook niet, maar weet dat die wel lekker is.
 
Ben ik nou 1 van de weinigen die de uitlaat die op dat ding zit echt mega groot vind?

Mee eens! Vind die schoorsteen ook net wat te heftig. Kijken hoe lang het duurt voordat je andere wel mooie uitlaten voor deze beemer hebt.............
 
Vergeleken met de ZZR1200 die kost 13650 euro zo uit me hoofd. Als je dan voor de standaard K1200s gaat die 17500 kost is een verschil van 4000 euro. Nou ben ik zo'n jan lul die nog graag de prijzen wel eens om wil rekenen naar de gulden, en dan is het verschil toch zo'n 9000 gulden. Soms als je het omrekent ziet het er toch wel eens anders uit. Ik vindt 9000 gulden toch nog steeds een hoop geld.
Het verschil met de FJR1300 is iets kleiner, maar toch nog steeds zo'n 5000 gulden.Wil niet zeggen dat de BMW dat niet waardt is maar toch. :?
Mmmmm zie hier een prijs voor de FJ1300A van €16999 dus dat scheelt nog maar 500 euro..
En tsja, voordeel als je al een BMW rijd.. inruilen op een BMW wordt dan toch goedkoper dan op een ander merk (zelf ervaring mee)
 
Terug
Bovenaan Onderaan