Wie heeft de mooiste brik of klassieker?

Mach4 een v-max dat is en blijft een indrukwekkende machine een beest van een motor })

Prachtige motoren zien we hier voorbij komen *O*

Mijn maat heeft nog een Yamaha RD350 staan, in top staat daar is nog nooit aan gesleuteld hij is geen man van net internet maar als ik bij hem ben maak ik er een paar foto's van en plaats ze hier
 
Kan jij vertellen, wat speciaal/leuk/mooi is aan deze Z-series i.v.m andere japanners(of motoren) van dat era?

Hoi Sammie

Tja de een vind deze mooi de ander weer iets anders (gelukkig maar)Heb altijd de z-serie van 72 tot +/- 79 prachtig gevonden als ze stilstaan zijn ze nog snel. :Y :Y
En je kunt er heden ter dagen nog prima aan het verkeer mee deel nemen , en dat gaat met veel andere klassiekers jammer genoeg wat minder. :$ :$
En het was de eerste super bike na de Honda 750 tot de Suzuki GS 1000 verscheen . de Kawa z- 1000 had niet voor niks de bijnaam the KING en heeft dit segment +/- 8 jaar gedomineerd *D

Maar gelukkig zijn er nog vele andere mooie en interessante andere merken en modellen over gebleven , die hier voorbij komen :] :] :} :9~ :t :t

GREETZ
 
Hoi Sammie

Tja de een vind deze mooi de ander weer iets anders (gelukkig maar)Heb altijd de z-serie van 72 tot +/- 79 prachtig gevonden als ze stilstaan zijn ze nog snel. :Y :Y
En je kunt er heden ter dagen nog prima aan het verkeer mee deel nemen , en dat gaat met veel andere klassiekers jammer genoeg wat minder. :$ :$
En het was de eerste super bike na de Honda 750 tot de Suzuki GS 1000 verscheen . de Kawa z- 1000 had niet voor niks de bijnaam the KING en heeft dit segment +/- 8 jaar gedomineerd *D

Maar gelukkig zijn er nog vele andere mooie en interessante andere merken en modellen over gebleven , die hier voorbij komen :] :] :} :9~ :t :t

GREETZ
..Ik ken nl. iemand die ook gek is van deze dingen en er een hele kudde van heeft, vandaar mijn vraag...
 
Die blauwe 400. Hoe lang heb je die al? Hij lijkt namelijk heel veel op de motor die een (helaas overleden) collega van me ooit had.

Dat kan heel goed, de 1ste eigenaar (ik ben de tweede) is een aantal jaren geleden overleden. De naam van de eerste eigenaar was Hans, timmerman van beroep en lid van de KJMV. Door evenwichtsproblemen werd hij gedwongen om met motorrijden te stoppen, niet lang daarna is hij overleden.

Meer over de motor hier: A 1975 CB400F 102.000 km (65000 mi) complete engine rebuild
 
Mijn 1961 Honda CB72:

[afbeelding]
[afbeelding]

Prachtig en een super motor met voor mij een speciale herinnering. Eind jaren 60 in Hoorn hadden twee broers beiden zo'n motor nieuw gekocht en beweerden dat die sneller was dan mijn 600 cc Norton.

Dat gingen we onderzoeken op de dijk even buiten hoorn, een lang recht stuk met nauwelijks verkeer. We trokken een sprintje en ik kon de CB72 maar net voorblijven en het is dat die mannen vrij groot waren en een stuk meer gewicht hadden dan mijn indertijd 62 kg, want anders waren ze me voorbij gekomen.

Die CB72 moet je koesteren, super motortje.
 
full

Prachtige motoren,die vroege Honda's.. :)
 
Waarom zou je met veel oude motoren niet mee kunnen komen in het verkeer en met een Kawasaki Z1 wel??
Ik heb alles gereden en heb nu een 350cc en een 500cc ééncilinder van 60 jaar oud. Hooguit de remmen zijn wat minder maar die van mijn vw bus ook. Ik zie het probleem niet.
Juist nu kun je met een lichte (wendbare) motor beter meekomen in het drukke verkeer?
 
Dat kan heel goed, de 1ste eigenaar (ik ben de tweede) is een aantal jaren geleden overleden. De naam van de eerste eigenaar was Hans, timmerman van beroep en lid van de KJMV. Door evenwichtsproblemen werd hij gedwongen om met motorrijden te stoppen, niet lang daarna is hij overleden.

Meer over de motor hier: A 1975 CB400F 102.000 km (65000 mi) complete engine rebuild

Nee dus, het is een andere. De motor die ik bedoelde komt uit zeeland, en de bewuste eigenaar is in '05 op 34 jarige leeftijd overleden. Had ie z'n 400 net helemaal gerestaureerd.
 
Helaas nog geen echt mooie plaatjes gemaakt maar dit zijn de mijne:

lRdpSOu.jpg



en

a9bf1e457f94efe5e79ec2f548cbfe2d_zps1736207e.jpg


volledig gerestaureerde motoren waarbij echt alles uit elkaar is geweest en weer opnieuw opgebouwd. Beide motoren in 1972 op Nederlands kenteken gezet.
Rijden allebei goed.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig. Een T500 heb ik ook gehad, in 1986 en ik heb de presentatie van die motor meegemaakt op Zandvoort, waar hij bijna onhoorbaar sneller er vandoor ging dan een aantal racemotoren van 500 cc.
 
Dank voor de mooie woorden. Beide restauratie verhalen staan hier op MF. Als ik op de t500 rijd heb ik ook veel aanspraak. Heel veel mensen hebben die vroeger ook gehad. Maar er zijn er niet veel meer over. De meeste zijn kapot gereden of in de rracerij verzeild geraakt. Ze waren destijds goedkoop en erg snel. Ze werden bij het leven verbouwd en opgevoerd. Nu zie je een originele maar heel zelden. Ook op de Suzuki t/gt club waar ik inmiddels lid van geworden ben, zijn het voorlas de GT 750 die je ziet af en toe een T500 maar is echt in de minderheid.
Een gt750 staat op nog op verlanglijstje.....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog ergens een werkplaatsboekje van de T500 Pepijn.
 
Waarom zou je met veel oude motoren niet mee kunnen komen in het verkeer en met een Kawasaki Z1 wel??
Ik heb alles gereden en heb nu een 350cc en een 500cc ééncilinder van 60 jaar oud. Hooguit de remmen zijn wat minder maar die van mijn vw bus ook. Ik zie het probleem niet.
Juist nu kun je met een lichte (wendbare) motor beter meekomen in het drukke verkeer?


Lees mijn bericht nog eens :X

GREETZ
 
Ik zal kijken of ik het kan vinden. We zijn negen maanden terug verhuisd, maar ik moet het nog hebben.
 
Hier mijn bijdrage: mijn 37 jaar oude BMW R100RT. In de 22 jaar dat ik hem bezit heb ik hem enigszins aan mijn smaak aangepast (kuip eraf , laag stuur, etc.).

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan