Wie heeft de mooiste brik of klassieker?

Dan mag mijn 2-klepper ook hier staan:

full


Plaatje van bijna 7 jaar geleden, maar er is weinig aan veranderd, windscherm wat platter gelegd en andere uitlaten (RVS). Is van oktober 1985 en er staat nu 136.000 km op de teller.
 
Wat mij betreft is er dan toch een motor die hier niet mag ontbreken. Een motor die heel wat controversiële gevoelens heeft losgemaakt maar ik vind 'em schitterend. Ik heb er zelf 2, maar zeker niet de mooiste. De mooiste heeft Arnout. Hier staat de motor op het NVT in Woerden, maar toen waren de meesten al weer weg:




 
Wat mij betreft is er dan toch een motor die hier niet mag ontbreken. Een motor die heel wat controversiële gevoelens heeft losgemaakt maar ik vind 'em schitterend. Ik heb er zelf 2, maar zeker niet de mooiste. De mooiste heeft Arnout. Hier staat de motor op het NVT in Woerden, maar toen waren de meesten al weer weg:
[~[url="http://i304.photobucket.com/albums/nn194/keesvdr/20160924_NVT_Woerden/IMG_5748_zpskssrf5np.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i304.photobucket.com/albums/nn194/keesvdr/20160924_NVT_Woerden/IMG_5750_zps8jddo6xa.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i304.photobucket.com/albums/nn194/keesvdr/20160924_NVT_Woerden/IMG_5746_zpsaw8jz8gd.jpg"]afbeelding~][/URL]

Wat ik me hierbij afvraag: is dit een klassieker? Het lijkt mij een vrij moderne motor en ik wil zeker je plezier niet bederven hoor, maar waar ligt de grens denk ik dan. Het zal een vage grens zijn en welke zijn de criteria die een motor klassiek maken?
 
Guzzi v50 Monza.

Heb ik al 15 jaar en doe ik nooit meer weg. Ik blijf het een schoonheid vinden.

Ik krijg het niet voor elkaar om een plaatje te posten. Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn....?
 
Wat ik me hierbij afvraag: is dit een klassieker? Het lijkt mij een vrij moderne motor en ik wil zeker je plezier niet bederven hoor, maar waar ligt de grens denk ik dan. Het zal een vage grens zijn en welke zijn de criteria die een motor klassiek maken?


Zal dan een brik zijn in jouw ogen ..vrees ik .. O-) Het is ook eigenlijk een streetfighter volgens mij .. :X


.
 
Laatst bewerkt:
Zal dan een brik zijn in jouw ogen ..vrees ik .. O-) Het is ook eigenlijk een streetfighter volgens mij .. :X

Ik heb daar eigenlijk geen verstand van en als ik de brikwijzer raadpleeg begrijp ik dat een brik een goedkoop ding is die niet meer dan 1000 euro kost. De motor waar ik op reageerde lijkt me veel meer waard dus dan moet hij onder de noemer klassieker geplaatst kunnen worden neem ik aan en daarvoor lijkt hij me te modern.

Dus zeggen jullie het maar.
 
Laatst bewerkt:
Maar als het een Katana zou zijn uit 1981 dan noem ik het wel een klassieker.
 
Wat ik me hierbij afvraag: is dit een klassieker? Het lijkt mij een vrij moderne motor en ik wil zeker je plezier niet bederven hoor, maar waar ligt de grens denk ik dan. Het zal een vage grens zijn en welke zijn de criteria die een motor klassiek maken?

Een katana uit 81/82 is zeker een klassieker, ook al zijn hier een heleboel modificaties aangebracht.
Staan zelden meer te koop en prijzen zijn behoorlijk gestegen.

Tis geen oldtimer, zeker geen brik. Modern zijn de originele dunne bandjes ook niet en het zwabberframe ook niet.

Klassieker dus. :+
 

_O- zit ik te wachten op een flinke discussie ,wellus niettus....

Zelfs al over mijn weerwoord zitten nadenken B|

Maar wanneer is een motor een klassieker?
Niet alleen bouwjaar, maar ook innovatief / uitstraling / uiterlijk / zeldzaam ? Stijgende waarde?

Z900? Ja, katana? Ja, xs650? Ja, lemans 1? Ja. V35/v50?...?? :+

Gpz900? Ehm meer youngtimer volgens mij.
Gsx750es ook, ;)
Gsx750 klapkat is volgens mij klassieker aan het worden. :+ :W
 
Guzzi v50 Monza.

Heb ik al 15 jaar en doe ik nooit meer weg. Ik blijf het een schoonheid vinden.

Ik krijg het niet voor elkaar om een plaatje te posten. Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn....?

Aangezien er een v35 imola in de schuur staat, stuur de foto maar naar m'n email adres. Zet ik hem wel hier neer. :Y
 
_O- zit ik te wachten op een flinke discussie ,wellus niettus....

Zelfs al over mijn weerwoord zitten nadenken B|

Maar wanneer is een motor een klassieker?
Niet alleen bouwjaar, maar ook innovatief / uitstraling / uiterlijk / zeldzaam ? Stijgende waarde?

Z900? Ja, katana? Ja, xs650? Ja, lemans 1? Ja. V35/v50?...?? :+

Gpz900? Ehm meer youngtimer volgens mij.
Gsx750es ook, ;)
Gsx750 klapkat is volgens mij klassieker aan het worden. :+ :W

Een vriendelijke discussie over de criteria lijkt me niet verkeerd hoor. Maar ik vind dat verre van makkelijk, want wat maakt een motor tot een klassieker? Bijvoorbeeld de Honda welke de hele motorwereld op zijn kop zette? De Kawasaki die deze Honda een schop onder de reet gaf?

Voor mij zeker wel klassiekers. De Triumph twins, de Norton en BSA twins die daar in feite weinig van verschillen? Ik denk van wel, maar dat komt ook omdat ik ze zo mooi vind. De oude BMW boxers noemden wij eind jaren 60 'trekkers' en we hadden helemaal niets met deze toch echt wel erg goed motoren en de R69S was bepaald geen sloom brommertje. Dus terechte klassieker, als vind ik hem echt niet mooi.

De Japanse luchtgekoelde twee en driecilinder tweetakten, schitterende motoren, stinken als een bunzing en luchtvervuilers, maar wat zijn ze mooi. Ik vind dat terechte klassiekers met de T500 die ik zelf heb gehad als smaakmaker. Ik zie Robbie Bron nog gaan op Zandvoort met zo'n motor, onhoorbaar tussen al die brullende en stampende racers, maar hij gaf ze heel flink partij met een motortje dat zo uit de showroom kwam. Klassieker dus.

Nou, schiet maar.
 
Laatst bewerkt:
Okee,ik denk persoonlijk dat de criteria variëren met de leeftijd die je hebt...Voorbeeldje,ik ben 50 geweest,en opgegroeid met oude motoren,en hobby-matig bezig geweest met engelse motoren en oude honda's.Toen de Katana uitkwam vond ik ze vreselijk,net als de GSX-R 750.Als ik er nu op terugkijk vind ik ze juist wel mooi,en klassieker waardig.Dus wat ik vroeger lelijk vond is nu mooi,uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.Ben nog steeds gek van de Bol d'Or serie,en een oer-Slabby zou ik nu graag in de garage willen hebben,net als een oude Triumph twin.Beauty is in the eye of the beholder. :)
 
full

Yep `` en ik heb altijd gezegd ` de laatste motor wordt een Harley Davidson .( :] )
Dus die heb ik er maar vast bij aangeschaft , kan ik er een beetje aan wennen..





Maar of het een klassieker of een brik is laat ik aan jullie over . :/
 
Laatst bewerkt:
Leuk zon dikke Harley! Wat mij betreft zeker een klassieker!

Maar zon FLH 1340 met dubbele schijven en gietwielen is voor mij minder klassieker dan een '69 met trommelremmen, ronde achterbrug en een 1200cc shovelhead.

Afin, het is een dikke Harley!
 
Leuk zon dikke Harley! Wat mij betreft zeker een klassieker!

Maar zon FLH 1340 met dubbele schijven en gietwielen is voor mij minder klassieker dan een '69 met trommelremmen, ronde achterbrug en een 1200cc shovelhead.

Afin, het is een dikke Harley!



(Er hoort eigenlijk een 1340 shovel in, zit nu dus een evo in :X )

Sommige mensen noemen dit een verbeterde aanpassing. ;)
 
(Er hoort eigenlijk een 1340 shovel in, zit nu dus een evo in :X )

Sommige mensen noemen dit een verbeterde aanpassing. ;)

Technisch misschien wel, qua karakter niet.
Als er hier ooit weer een Harley in huis komt dan liefst een shovelhead, en zeker die 1200 blokken zijn geweldig. Maar ja, die zijn tegenwoordig duurder dan een blockhead, dus dat gaat nog lastig worden.

Maar je hebt wel een heel mooie Elektra Glide! :Y
 
Laatst bewerkt:
absoluut mijn ding niet maar ik zou hem in het hokje klassieker willen schuiven.

Haal aub wel die veters van het stuur af B|

Een mooie Guzzi California I zou best in m'n schuurtje geparkeerd mogen worden,
voor later dan hè, als ik ook oud ben :P
 
absoluut mijn ding niet maar ik zou hem in het hokje klassieker willen schuiven.

Haal aub wel die veters van het stuur af B|

Een mooie Guzzi California I zou best in m'n schuurtje geparkeerd mogen worden,
voor later dan hè, als ik ook oud ben :P


Wil ie het allermooiste d`r af halen . ;(





Wat dacht je wat ik er als eerste afgepleurd heb , leertjes vetertjes en tasjes. _O-
 
Laatst bewerkt:
Technisch misschien wel, qua karakter niet.
Als er hier ooit weer een Harley in huis komt dan liefst een shovelhead, en zeker die 1200 blokken zijn geweldig. Maar ja, die zijn tegenwoordig duurder dan een blockhead, dus dat gaat nog lastig worden.

Maar je hebt wel een heel mooie Elektra Glide! :Y

Hoor je mij ook niet zeggen dat een evo mooier is om te zien .. langer heel blijven is een ander verhaal.


(had om mij gerust nog een shovel in mogen liggen) . ;)
 
Okee,ik denk persoonlijk dat de criteria variëren met de leeftijd die je hebt...Voorbeeldje,ik ben 50 geweest,en opgegroeid met oude motoren,en hobby-matig bezig geweest met engelse motoren en oude honda's.Toen de Katana uitkwam vond ik ze vreselijk,net als de GSX-R 750.Als ik er nu op terugkijk vind ik ze juist wel mooi,en klassieker waardig.Dus wat ik vroeger lelijk vond is nu mooi,uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.Ben nog steeds gek van de Bol d'Or serie,en een oer-Slabby zou ik nu graag in de garage willen hebben,net als een oude Triumph twin.Beauty is in the eye of the beholder. :)
Helemaal mee eens! :Y Het komt er volgens mij op neer, dat klassieker een heel wijd en vooral persoonlijk begrip is. Persoonlijk vindt ik deze klassieker er met kop en schouders bovenuit steken. ;)
full
 
De vraag 'wie heeft de mooiste?' (wat niet kan want begrippen als 'mooi' of 'lillik' zijn zo subjectief als maar kan) is simpel en eenvoudig:

IEDEREEN.

Iedereen heeft een brik of klassieker (nog zo'n subjectief onderwerp...) die in zijn of haar ogen beter/ mooier/ duurder/ betrouwbaarder/ ..der/ ..ter is dan die van de buurman/ -vrouw.

Ik heb (in mijn subjectieve ogen) een hele mooie collectie motorfietsen die allemaal mooi zijn.
Soms zelfs mooier dan exemplaren die in een museum staan (wederom...vind ik).
Dus dan ook dé mooiste?
Dat mag een ander bepalen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan