Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was idd een leuk dagje .
Eerst met z,n allen lekker relaxed een beetje ouwehoeren, elkaars bikes wat bekijken en zo.
( Ik vind het trouwens wel sneu voor bennie dat er bij hem geen echt Verlicchi frame in zit... -O- )
En het was lekker weer; beetje rondgetoerd, lekker terrasje gepikt.
Voor herhaling vatbaar idd.

Maar nou zijn we nog vergeten om die MV op een ander terras te parkeren....
Doen we de volgende keer :]
Tot ziens met z,n allen !!
 
Fijn dat jullie zo'n leuke dag gehad hebben, ik heb heerlijk thuis gezeten en wat denk je; natuurlijk geen enkele uitruk gehad! Jammer dat ik de vierde zwarte niet kon etaleren. Gaaf hoor al die morinni's bijelkaar. Jammer dat we volgend jaar pas weer wat kunnen organiseren. Enne, bedankt voor de piccie's en zo snel...ik heb er echt op zitten w88.
Groeten
Ronald
 
Yep, was heel gesellie. Leuk eens de gezichten te zien achter de nicks. We hebben een tijdje gezocht naar de tien verschillen en er zijn er toch een paar, ondanks dat de motoren uit dezelfde fabriek komen. Daarna nog wat "professionele hulp" gehad bij het repareren van mijn teller (mototricolore eat your heart out). Mooi rondje om diverse kerken gereden en geëindigd op een terras in Loon op Zand (?). Is voor herhaling vatbaar, maar zal dit jaar wel niet meer lukken.
Blij toe trouwens dat niet iedereen zijn fototoestel vergeten was *O*

_O-

Mooie Brutale op die piccies..damn..

;)
 
( Ik vind het trouwens wel sneu voor bennie dat er bij hem geen echt Verlicchi frame in zit... -O- )


Maar nou zijn we nog vergeten om die MV op een ander terras te parkeren....
Doen we de volgende keer :]
Tot ziens met z,n allen !!

hhhmmmmmm B| B| . Het frame zal toch niet door een oud italiaantje in een achteraf schuurtje in elkaar gesoldeerd zijn????? :? :? :? Verlicchi frame of niet, het rijdt en stuurt heeeerlijk!! :9 :9 .
En die MV gaat volgende keer weer mee hoor ( al is het alleen om die piccie's op te leuken :o :o )
 
Maar nou zijn we nog vergeten om die MV op een ander terras te parkeren....
Doen we de volgende keer :]
Tsja ik kan er ook niks aan doen dat ie ondanks dat ie achteraan op de foto's staat toch de aandacht trekt 8-)

Haki: bedaank veur 't complemint
 
Wat een gave foto's. Hopenlijk staat er volgend jaar ook eentje van mij tussen. Ik zat gisteren echt te balen. Zo'n mooi motorweer, een treffen in mijn achtertuin en ik kan er niet bij zijn.
Dat stukje gereedschap is wel heel speciaal. Rijdt ie dan sneller?
 
Even een vraagje: Ben vandaag even naar een Corsaro wezen kijken bij Brabant Motors, Wat mij toen opviel was de korte achterkant van het voorspatbord. Hebben jullie hie al nadelige gevolgen van gemerkt?
 
Even een vraagje: Ben vandaag even naar een Corsaro wezen kijken bij Brabant Motors, Wat mij toen opviel was de korte achterkant van het voorspatbord. Hebben jullie hie al nadelige gevolgen van gemerkt?

Goed opgemerkt Fraanske !
Ik zelf heb er geen nadelige gevolgen van gemerkt,en ik heb er toch al een aardige plensbui mee beleefd...
Er is trouwens een update geweest die met de ( eventuele nadelige gevolgen ) te maken kon hebben nl.een soort spoilertje om het water uit de airbox te houden.
B.t.w. ; het achterspatbord is ook vrij kort;
Hierdoor heb je hooguit wat meer poetswerk aan je undertail.

*O* *O* :} :} :r :r
 
Ik heb nog eens nagevraagd bij mijn garage. Het "spoilertje" dient in de airbox bevestigd te worden. De schroefjes die erbij geleverd waren passen alleen in de gaten die al in de airbox zitten. De functie van het klepje zou zijn het weghouden van de warme radiator lucht uit de airbox. Het opspat water zou niet zo hoog komen onder het rijden.

(Zou die warme lucht de oorzaak zijn van het hoge verbruik?)
 
Citaat Motoplus nr 12 2006 ;

Het startgedrag van de Moto Morini Corsaro is over het algemeen nogal nukkig.
Om deze kinderziekte te boven te komen, krijgen alle Corsaro,s binnen afzienbare tijd een nieuwe ECU met aangepaste mapping. Bovendien komt er een extra `spatbordje `bij de radiateur , die moet voorkomen dat er water in de airbox komt. Verder krijgt de Italiaan een grotere afdekplaat voor de accu , zodat er ( eventueel ) ook voor een zwaardere 18 Ah variant gekozen kan worden.

einde citaat.

Ook mijn dealer heeft dit als zodanig bevestigd.

Als er trouwens een gat opzettelijk afgedekt zou worden tegen warme lucht,
dan heeft de koude lucht ook niet zo veel kans meer om de airbox te bereiken lijkt me.

Suc6 ermee !
 
De spleet tussen radiator en Airbox(horizontaal) wordt afgedekt. De montage op mijn exemplaar laat zelfs meer lucht toe tot de airbox als de andere montage.

Waarom zou de fabriek er schroefjes bij doen die bij montage op de radiator niet gebruikt kunnen worden?

Beide oplossingen kunnen water weghouden uit de airbox.
 
Bij mij zit dat spoilertje ook op de radiateur gemonteerd met als enige reden om opspattend water richting de airbox te voorkomen.

@ sander: ik denk dat die zuiperij komt door de euro 3 norm afstelling. Bij mijn vorige motor was dit ook het geval. Powercomander en andere uitlaten doen wonderen in dit geval. En meer koppel & vermogen, en zuiniger. 3 vliegen in ene klap!! }) }) .

:W :W
 
Ik ga morgen mijn dikke Corsaro weer eens lekker uitlaten *O* *O*
Lekker wat leuke stuurweggetjes opzoeken, en op mijn gemak nog wat nagenieten van het mooie najaarsweer :Y :} :] :) :Z :9
 
plezier brumby!!. Was ik ook van plan. Maar ik doe het gordijn open vanochtend en ik zie alleen maar mist. -O- -O- . Misschien wordt het vanmiddag beter. Ik denk wel dat het 1 van de laatste ritjes zal worden. Voor mij dan he. Ik ben niet zo'n die-hard die ook in de winter doorgaat...... :X :X

:W :W
 
Het is flink bewolkt hier, maar het zou gaan opklaren......zeggen ze.
Maar we gaan er toch op uit met ons tweetjes *O*
 
Even motor freaks checken. Me and my bike. Zeker een aanrader om het te volgen. Misschien kunnen we er nog wat van opsteken!!! *D *D

:W :W
 
Leuk om te volgen. Ga ik zeker doen.
Nog effe schelden. Dacht ik gisteren nog effe lekker te rijden. zitten er allemaal van die eikels op de weg. In dit geval waren het echte eikels, waardoor ik zit echt lekker door de bochten kan sturen. Ik ben alvast een route aan het uitzetten voor ergens volgend jaar, als ik ook mijn Corsaro heb.
 
Laatst bewerkt:
Hier misschien al een leuke uitlaat, van Remus:
Auspuffset%20Remus%20Corsaro.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan