Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
corsaro...een briljant apparaat...stuurt als een mes...remt als een beer...
alleen nog even de standaard vering pimp'n en hij is af...

ik heb me echt super vermaakt op de corsaro (tijdens de test)
fsget.php

sorry...toch even een plaatje erbij...even herinneringen ophalen...:)
 
Mooie foto en je hebt er wel een paar meer gemaakt met je voorwiel als een artikeltje 5...hehe. Wacht maar, zal er van de zomer ook ff een mooie foto van een vette wheelie online zetten :)

De vering is dan welliswaar niet 100% perfect, maar wat mij betrefd is hij ook niet helemaal af zonder een setje open Termignoni's met race ECU.

cimg8234ridimensionarehz6.jpg


Meer foto's http://www.pompone.eu/viewtopic.php?t=2223
 
Laatst bewerkt:
Mooie bagagedrager, maar mag wat kosten: 490.00 CHF Switzerland Francs = 307.99 EUR
Euro 1 CHF = 0.628549 EUR 1 EUR = 1.59097 CHF . Maar bij gebrek aan alternatieven niet slecht.
 
Mooie bagagedrager, maar mag wat kosten: 490.00 CHF Switzerland Francs = 307.99 EUR
Euro 1 CHF = 0.628549 EUR 1 EUR = 1.59097 CHF . Maar bij gebrek aan alternatieven niet slecht.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH :r

En hij verstuurt ook niet buiten CH
 
Laatst bewerkt:
Da's effe schrikke het Mathh. Dacht ik ook. Misschien toch maar zelf zoiets proberen te maken? Ik heb er ook aan zitten te denken om van de buddyzit een soort opbergvakje te maken voor sleutels en een portemonee. Maar wat kostte nou een originele duozit?
 
Moet zeggen dat ik ook wel even opkijk van de prijs van dat rekje, dat wordt dus iets zelf maken.

Hoor overigens niemand over valdoppen, toch ook geen overbodige luxe en Bike Design heeft ze speciaal voor de Corsaro in het wit en in het zwart.

CPMM-001-Z.jpg
 
Mooie bagagedrager, maar mag wat kosten: 490.00 CHF Switzerland Francs = 307.99 EUR
Euro 1 CHF = 0.628549 EUR 1 EUR = 1.59097 CHF . Maar bij gebrek aan alternatieven niet slecht.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mooi rekje , mooi prijsje...
Je kunt in principe een paar spanbandjes onder je duozitje leggen .
Duozit er op , bagage er op en spanbanden aantrekken.
Je trekt ze dan direct aan het ( sub ) frame aan !
Sterker kan dus niet !
 
Hallo allen ,
ik volg met veel plezier vanuit België de reacties allerhande: blijkbaar is een rekje/bagagedrager "hot" op de morini forums ...: zelfs eentje knutselen was een optie ,en heel doenbaar :

alu.jpg

sporty2.jpg


de valblokken van Bike design zijn super aan te bevelen : na een valpartij(tje) in de Alpen in mei bleek dit echt een must : radiator als bij wonder nog heel maar verwrongen : op vraag hft Bike Design toen onmiddellijk iniatief genomen en hun produkt aan de Corsaro aangepast (ik heb m'n ros toen een 2 tal dagen moeten missen :resultaat zie foto ; een maand geleden bewezen die blokjes hun nut toen een halve wakkere zijn voorrang van linksnam en mezelf op een blokkerend voorwiel trakteerde :niets aan de moto , tenzij wat ertalon weg... oef.
groetjes
Thierry
 
Welkom Thierry en knap staaltje werk. Heb je ook een foto van de onderzijde van de bagageplaat?
 
Voor de echte sleutelaars onder ons, iemand al nagedacht over het plaatsen van een stuurdemper? Zelf vind ik de gekozen plek bij de Aprilia Tuono Factory, net onder de verlichting aan de voorkant tegen de vorkpoten, wel mooi. Lastig is echter om de bevestiging aan het frame te maken, misschien een lang tapeinde door het holle balhoofd?

Anders misschien rechts tussen tank en radiateur in de lengte van de motor?

Aangezien de Corsaro nogal makkelijk op het achterwiel gaat (geweldig natuurlijk), zou een stuurdemper een prettige toevoeging zijn om het stuur stabiel te houden.
 
@mathh ik stuur binnekort detail onderkant bagageplaat : let wel ,
is volledig uit "recup &afvalmateriaal "gemaakt , hft me dus ook buiten moeite niks gekost.
zodra moto terug van dealer is : voorheen koudstart probleem ; bleek verlies op kabelboom te zitten ,tss pickup ( sensor op nokkenas) en CPU , intussen van de baan , maar MSA ( import Begië/Frankrijk) vroeg toch om dashboard verbinding na te kijken : die zit nml vertakt tss pickup en cpu met mogelijk occasioneel verlies..
@ RickD :van "stuurdemper "gesproken :ontdekte dat de rollagers in balhoofd een "hard" punt kreeg , de corsaro van m'n dealer bleek hetzelfde probleem te hebben , beiden zijn van mei / +-7000km op teller.. dus met wiel van de grond eens checken.
 
Hoi Thierry, leuk dat Belgie ook vertegewoordigd is.
Even een Vraagje: volgens mij brand er stamdaard maar een koplamp. (Dimlicht) Is dit erg een voudig te veranderen zodat beide koplampen branden?
 
Mijn lijstje van aanpassingen wordt zo wel steeds langer
- Andere uitlaat, wellicht Katalysator eronder uit
- Power commander erin
- monoshock aanpassen
- andere spiegeltjes
- Velgen rood
- valdoppen
- grotere rode hugger
- voorspatbord aan achterkant iets verlengen
- Duo zit verbouwen / aanpassen.

Nog iets vergeten? Dan hoor ik het wel

Dat wordt nog een leuke klus. Alles op zijn tijd natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
werk aan de winkel dus...
wat de koplamp betreft is het geen sinecure om blok en lampen alcast eruit te halen( uit nwsgierigheid aan begonnen maar halverwege gestopt ..technisch zelf is het gn probleem om overbrugging te plaatsen vermoed ik , maar of de alternator /batterij (zelf de nwe 18A) dat probleeloos gaat slikken ?
ik lees regelmatig dat m'n kickt op 't uitzicht van uitlaten ,weinig staan er blijkbaar bij stil dat indien cpu niet netjes exact aangepast wordt je eerder qua prestaties /verbruik de verkeerde kant opgaat... ik wacht op de termignoni/sportcpu : fabrieksmatig aangepast :m'n dealer hft die
voor zichzelf besteld dus testen binnenkort mogelijk. Een katloze Y kan je online al vinden oa in België , van Ital. makelij :Quadt-D inlichtingen: tom@desmodromista.com ( http://www.desmo-import.com) maar weeral , zonder CO aanpassing ben je d'er nts mee!
en nog voor de fun ,maar efficient .( en weer recupmateriaal)...
nwmodelMRA.jpg

oilprotector.jpg
 
Jah, ook ik ben gezwicht voor de moto morini corsaro 1200.
Moet alleen nog tot mei/juni volgend jaar sparen en mijn zzr-600 verkopen, en dan kan ik de vecore versie gaan bestellen.

Kan niet wachten!!!!! :] :] 8-)
 
Voor de echte sleutelaars onder ons, iemand al nagedacht over het plaatsen van een stuurdemper? Zelf vind ik de gekozen plek bij de Aprilia Tuono Factory, net onder de verlichting aan de voorkant tegen de vorkpoten, wel mooi. Lastig is echter om de bevestiging aan het frame te maken, misschien een lang tapeinde door het holle balhoofd?

Anders misschien rechts tussen tank en radiateur in de lengte van de motor?

Aangezien de Corsaro nogal makkelijk op het achterwiel gaat (geweldig natuurlijk), zou een stuurdemper een prettige toevoeging zijn om het stuur stabiel te houden.

Matris-suspension heeft inmiddels een cartridgekit ontwikkeld voor de 50mm Marzocchi vork van de corsaro. (Ze hadden imo beter een achtershock kunnen ontwikkelen ...maar alez)
Hoe dan ook..het zal ongetwijfeld niet zo gek lang meer duren voor de eerste stuurdemperkits specifiek voor Corsaro op de markt komen
 
@Thierry, ik zal eens kijken of ik iets voel in het balhoofd, heb overigens nog geen 7000km gereden, maar 75km...hehe.

Mooi om te zien dat het Corsaro topic een beetje begind te leven :)

Zo vond ik vanavond weer een nieuwe uitlaatdemper, het zijn zeker de kortste.

2006-08-13.jpg


Meer afbeeldingen op http://www.raas-mx.com/road.php?s=morini

Vraag mij af hoe interessant het is om de katalysator leeg te ruimen of te verwijderen, aangezien de ECU er niet op afgestemd is (ook niet de open Termi versie).

@Hakinnen, ik heb een mooie Matris stuurdemper liggen, dus ik hoop de bevestiging dan los te kunnen kopen of eventueel na te maken.

Wat is een cartridgekit eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Vraag mij af hoe interessant het is om de katalysator leeg te ruimen of te verwijderen, aangezien de ECU er niet op afgestemd is (ook niet de open Termi versie).

De kat is een behoorlijke obstructie in het uitlaattraject. Gisteravond de motor moeten starten met een starthulp omdat de accu alweer te zwak was. Daarna een minuutje staan gas geven om de accu iets te laden en de pijp ter hoogte van de kat was over een lengte van 30cm echt roodgloeiend.
Zo gauw er een powercommander te koop is gaat ie er uit bij mij.
 
De kat is een behoorlijke obstructie in het uitlaattraject. Gisteravond de motor moeten starten met een starthulp omdat de accu alweer te zwak was. Daarna een minuutje staan gas geven om de accu iets te laden en de pijp ter hoogte van de kat was over een lengte van 30cm echt roodgloeiend.
Zo gauw er een powercommander te koop is gaat ie er uit bij mij.

Met een beetje gas geven wordt je accu niet echt opgeladen. Heb je er geen druppellader aan zitten?
Zo'n kat is idd een erg leuke smoor demper. De motor kan zijn uitlaatgas gewoon niet kwijt. Ik heb die steenpuist er ook afgesloopt en er een RapidBike module opzitten.
Da's echt een genot. Mooi vermogensafgifte en koppel. Kost wat maar dan heb je ook wat.
 
Het is mij duidelijk, die kat gaat er dus bij mij ook uit zodra er een powercommander voor de Corsaro is.

Nu rij ik niet met slecht weer, dus wil ik de accu in conditie houden met mijn Optimate 3. Nu heb ik gezocht naar een kabel om aan te sluiten op de stekker onder de duozit, maar kan die niet vinden.

Iemand een tip?

Overigens is er over de bevestiging van het zadel niet echt nagedacht, die twee schroeven zitten echt op een onzinnige plek, dus ff zadel eraf om accu te laden is geen optie :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan