Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zondag is het toch mooi weer! Of staat hij al in de "winter"stalling.

Ik was vandaag naar Utreg geweest met de auto.
Was ook zo gepland trouwens.
In de winterstalling staat ie nog niet echt eigenlijk.
Laten we zeggen in de "wintermodus" ( druppellader )

See ya
 
@ mathh;
In geval je het spul nog niet hebt gemonteerd;
Zo zit het bij mij in elkaar geknutseld
Je kunt ook duidelijk zien dat het vervloekte beugeltje is afgeknipt. :W
 
Laatst bewerkt:
Momenteel rij ik nog een 998, maar het moet snel een Corsaro gaan worden. Vond deze mooie Termignoni open uitlaat op het Italiaanse forum, het geluid zal ongetwijfeld waanzinnig zijn.

http://img224.imageshack.us/img224/15/cimg8234ridimensionarehz6.jpg

meer foto's op http://www.pompone.eu/viewtopic.php?t=2223

Vond deze op de beurs ook erg gaaf, heeft iemand al ervaring met het bestellen?
Prijs?/via internet?/dealers via de site?/het plaatsen?. Zou er alleen Corsaro 1200 in willen graveren! :]
 
Vond deze op de beurs ook erg gaaf, heeft iemand al ervaring met het bestellen?
Prijs?/via internet?/dealers via de site?/het plaatsen?. Zou er alleen Corsaro 1200 in willen graveren! :]

Prijs had ik op de beurs naar gevraagd op de Morini-stand;
€ 1500,- !!!

|( :N :N

Ik ben van plan om deze winter een paar uitlaten te laten maken op maat.
Ken namelijk iemand die uitlaten fabriceert op lengte/dikte - carbon/titanium.
Ik kan je alvast melden dat die uitlaten in ieder geval geen € 1500,- gaan kosten.
Ook ga ik dan de katalysator verwijderen want deze is hoogstwaarschijnlijk verantwoordelijk voor de enorme hitte die geproduceerd word.
( Normaal gesproken kun je in de meeste gevallen bij een titanium uitlaat je hand meteen op de uitlaat houden na een lange rit )
Zelfs graveren behoort tot de mogelijkheden !
 
1500 euries is inderdaad teveel van het goede! :N Jammer ik vond die zwarte plaat erg mooi (met gravure evt.) Dat hebben die andere uitlaten meestal niet. Als je wil hou me ff op de hoogte misschien krijgen we misschien wel quotum korting _O-
Heb je misschien al piccies? van soortgelijke uitlaatjes. thnx anyway.
 
1500 euries is inderdaad teveel van het goede! :N Jammer ik vond die zwarte plaat erg mooi (met gravure evt.) Dat hebben die andere uitlaten meestal niet. Als je wil hou me ff op de hoogte misschien krijgen we misschien wel quotum korting _O-
Heb je misschien al piccies? van soortgelijke uitlaatjes. thnx anyway.

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
V.w.b. het graveren;piccies heb ik nog niet.
Ik weet ook nog niet of ik het t.z.t. laat doen;misschien kies ik voor carbon.
Ik weet wel dat hun kunnen graveren direct op de uitlaat zelf.
Voorwaarde is dan wel dat het titanium moet worden uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
De Termignoni's in de stalen uitvoering koop je in Duitsland voor onder de 800 Eurie inclusief ander ECU http://www.blm.at/morini/zubehoer/zubehoer_morini.htm , 700 Eurie meer voor Titanium is mij een beetje teveel van het goede.

Hier is een set van Remus, interessant is dat hun ook een katvrije verbinding verkopen http://www.morini.at/morini/corsaro/zubehoer/zub_corsaro.htm .

GPR verkoopt dempers voor rond de 800 Eurie http://bikersandmore.de/shop/index.html?g.p.r._schalldaempfer_gpr_motomorini.htm
 
Prijs had ik op de beurs naar gevraagd op de Morini-stand;
€ 1500,- !!!

|( :N :N

Ik ben van plan om deze winter een paar uitlaten te laten maken op maat.
Ken namelijk iemand die uitlaten fabriceert op lengte/dikte - carbon/titanium.
Ik kan je alvast melden dat die uitlaten in ieder geval geen € 1500,- gaan kosten.
Ook ga ik dan de katalysator verwijderen want deze is hoogstwaarschijnlijk verantwoordelijk voor de enorme hitte die geproduceerd word.
( Normaal gesproken kun je in de meeste gevallen bij een titanium uitlaat je hand meteen op de uitlaat houden na een lange rit )
Zelfs graveren behoort tot de mogelijkheden !

Graag ons inderdaad op de hoogte houden, ook wat de warmte ontwikkeling betreft. Vind ik nminstens zo interessant. Kun je tenminste een keer zadeltassen ophangen als je zou willen.
 
Vandaag is de deal gemaakt, als alles meezit rij ik aanstaande vrijdag huiswaarts op een geel/zwarte Corsaro.

Voor de zomer moet er natuurlijk wel een setje open Termignoni's op :)
 
Thanx :)

Ik woon in de omgeving van Amsterdam en heb hem bij Bruggeman motoren gekocht, waar ook mijn 998 vandaan komt toen ze nog een Ducatistore hadden.

Ik heb lang getwijfeld of ik wel afscheid kom nemen van mijn 998, maar de waarheid is, ik rij gewoonweg veel te hard met dat ding. Moet 19 december ook nog voorkomen voor een artikel 5, werd drie keer geklokt met plus 100km te hard en ook nog toen ik een wheelie maakte bij 140km (reed een motoragent achter me...duh).

Moet overigens wel oppassen met de Corsaro, is ook al een wheeliemonster.
 
Hallo Rick D;

Welkom hier.
Dus vrijdag gaat het gebeuren.
Had je trouwens nog een proefrit gemaakt ?
 
Ik heb een keertje heel kort s'avonds gereden met een demo van Goedhart Motoren in Bodegraven. Maar ik rij nooit in het donker en was niet bekend in de omgeving, dus 2 weken geleden bij Bruggeman Motoren eentje ruim een uur mee gekregen. Ben van Nieuw-Vennep via Lisse, Bennebroek naar Zandvoort gereden en toen via Haarlem richting Beverwijk en toen langs het Noordzee kanaal naar Amsterdam en dwars door Amsterdam om vervolgens weer over de A4 naar de dealer terug te rijden.

Ik kwam overigens niet meer bij van het lachen toen ik even 200Km/u deed, ik knapte zowat af bij mijn ellebogen, ben namelijk iemand die alleen een kopje koffie tilt in het dagelijkse leven...haha.

Iemand een mening over rijden op de snelweg met de Corsaro?

Het koppel, daar ben ik aan verslaafd. Was dit jaar voor het eerst met mijn Duc (108nm op de Dynojet) in Zwitserland en na iedere haarspeldbocht in zijn 2de versnelling omhoog knallen, genieten. Mijn vriend moest met zijn CBR600 aanpoten om uberhaupt een beetje aansluiting te houden :)

Ik hoop veel plezier te beleven aan de Corsaro, ben iemand die altijd mooi weer rijdt en dan een tankie leeg, was met de 998 rond de 180Km, met de Corsaro zou dat wel eens minder kunnen worden als ik het zo lees hier en daar.

Hopelijk dat iemand binnenkort eens een audiobestand aanbied van de open Termignoni's, misschien even uploaden naar YouTube, ben enorm nieuwschierig naar hoe dat klinkt.
 
Ik kwam overigens niet meer bij van het lachen toen ik even 200Km/u deed, ik knapte zowat af bij mijn ellebogen, ben namelijk iemand die alleen een kopje koffie tilt in het dagelijkse leven...haha.

Iemand een mening over rijden op de snelweg met de Corsaro?

Ik hoop veel plezier te beleven aan de Corsaro, ben iemand die altijd mooi weer rijdt en dan een tankie leeg, was met de 998 rond de 180Km, met de Corsaro zou dat wel eens minder kunnen worden als ik het zo lees hier en daar.

Rijden op de snelweg gaat wel, maar niet te lang hoor! altans dan niet boven de 120km/h. Rij je niet harder dan kun je het lang vol houden hoor :] . Op het circuit heb ik 150 km gereden met een tankje dus dat valt wel mee hé? Op het rechte eind de 213 km/h aangetipt en die staat er nog steeds op de display als snelst gereden snelheid :Y
 
Hallo

Wie van jullie hebben er allemaal een Corsaro 1200, volgens het kenteken.

He JJ Cobas, Als je A zegt moet je ook B zeggen.

Ik weet dat er een discussie is (was) met je baas en Moto Morini over de omschrijving op het kenteken. Ik ben een paar maanden geleden bij jullie in de zaak geweest om naar de 2 Corsaro's te kijken en eventueel een proefrit te maken en toen heb ik het verhaal gehoord over de omschrijving op het kenteken en de principe discussie met Moto Morini. De Corsaro zou minder waard zijn als de nieuwe eigenaar hem weer probeerde door te verkopen. De eigenaar (vader) kwam zwaar teleurgesteld over en ging volledig in de verdediging, terwijl ik slechts open vragen stelde.

Ik begreep het toen al niet en nu ook niet. Hoezo wordt een motor minder waard als er type 01 bij handelsbenaming staat. Iedereen snapt toch dat het om een Corsaro 1200 gaat. Ik ga in 2007 een Corsaro kopen en dan zal er waarschijnlijk type 02 bij handelsbenaming staan. Ik zie op de site de Corsaro's ook niet meer staan, dus ik neem aan dat de discussie (die tot voor de rechtbank zou worden gevoerd) is afgerond. Ik ben benieuwd naar de afloop.

Dus graag antwoord als je zo'n vraag stelt.
 
He JJ Cobas, Als je A zegt moet je ook B zeggen.

Ik weet dat er een discussie is (was) met je baas en Moto Morini over de omschrijving op het kenteken. Ik ben een paar maanden geleden bij jullie in de zaak geweest om naar de 2 Corsaro's te kijken en eventueel een proefrit te maken en toen heb ik het verhaal gehoord over de omschrijving op het kenteken en de principe discussie met Moto Morini. De Corsaro zou minder waard zijn als de nieuwe eigenaar hem weer probeerde door te verkopen. De eigenaar (vader) kwam zwaar teleurgesteld over en ging volledig in de verdediging, terwijl ik slechts open vragen stelde.

Ik begreep het toen al niet en nu ook niet. Hoezo wordt een motor minder waard als er type 01 bij handelsbenaming staat. Iedereen snapt toch dat het om een Corsaro 1200 gaat. Ik ga in 2007 een Corsaro kopen en dan zal er waarschijnlijk type 02 bij handelsbenaming staan. Ik zie op de site de Corsaro's ook niet meer staan, dus ik neem aan dat de discussie (die tot voor de rechtbank zou worden gevoerd) is afgerond. Ik ben benieuwd naar de afloop.

Dus graag antwoord als je zo'n vraag stelt.


Even een foto die eerder is geplaatst:

moriniklaara.jpg



Iedereen hier weet dat het een Corsaro 1200 is.
Waar staat het op de motor!!
Op het kenteken staat geen Corsaro 1200 dus je hebt geen Corsaro 1200.

Als je zo'n motor met bijvoorbeeld andere uitlaten erop zet, waardoor de kappen Corsaro verdwijnen, heb je geen duidelijke benaming meer aanwezig.
Of je hebt schade, motor zo totalloss, dagwaarde bepaling!!

Als je bij een Moto Morini dealer komt zal er misschien geen probleem zijn.
Maar als je bij iemand anders komt die niks van zo'n klein merk als Moto Morini weet heb je de problemen, die weet niet wat het is!!

Als je in 2007 een Corsaro koopt (prijs is trouwenst verhoogt voor 2007) staat er natuurlijk ook gewoon 01 op het kenteken, en als je denk ik een Moto Morini 9 1/2 koopt zal er wel 02 op staan.
Lekker duidelijk over tien jaar als ze bij model 14 zijn.
Het probleem was er nooit, Tricolore's demo van vorig jaar stond gewoon Corsaro 1200 op het kenteken, alle Corsaro's in Duitsland staat gewoon Corsaro op hun kenteken.

Zelfs op het CVO papier van Moto Morini staat Corsaro 1200 op, ook 01.
Keuze 0.2; 01 Keuze 0.2.1; Corsaro 1200

cvo%20corsaro.jpg


Ze hadden gewoon beide keuze's op het kenteken moeten vermelden, doen andere merken ook.

Merk is perfect, product perfect (3e motor van het jaar).


ps. onze rode demo word binnenkort wel verkocht, prijs onder 12000euro *O*
 
Laatst bewerkt:
Bedankt JJ, dit is een antwoord waar ik iets mee kan. Weet je de nieuwe prijzen van model 2007 al ( of een indicatie)

Ik moet helaas echt nog wachten totdat ik voldoende geld bij elkaar heb gesprokkeld, en daarnaast heb ik het gevoel dat als ik in maart / april 2007 een Corsaro bestel, de belangrijkste kinderziektes al vanaf fabriek verholpen zijn. Geeft me toch een prettig gevoel.

Maar als je baas een mooie deal heeft waarbij ik mijn rode VFR uit 2000 met 23.500 op de teller kan inruilen, houdt ik me aanbevolen. Hier een linkie: TE KOOP: Honda VFR 800 FI , Bouwjaar 2000
 
Even een foto die eerder is geplaatst:

(Afbeelding)


Iedereen hier weet dat het een Corsaro 1200 is.
Waar staat het op de motor!!
Op het kenteken staat geen Corsaro 1200 dus je hebt geen Corsaro 1200.

Als je zo'n motor met bijvoorbeeld andere uitlaten erop zet, waardoor de kappen Corsaro verdwijnen, heb je geen duidelijke benaming meer aanwezig.
Of je hebt schade, motor zo totalloss, dagwaarde bepaling!!

Als je bij een Moto Morini dealer komt zal er misschien geen probleem zijn.
Maar als je bij iemand anders komt die niks van zo'n klein merk als Moto Morini weet heb je de problemen, die weet niet wat het is!!

Als je in 2007 een Corsaro koopt (prijs is trouwenst verhoogt voor 2007) staat er natuurlijk ook gewoon 01 op het kenteken, en als je denk ik een Moto Morini 9 1/2 koopt zal er wel 02 op staan.
Lekker duidelijk over tien jaar als ze bij model 14 zijn.
Het probleem was er nooit, Tricolore's demo van vorig jaar stond gewoon Corsaro 1200 op het kenteken, alle Corsaro's in Duitsland staat gewoon Corsaro op hun kenteken.

Zelfs op het CVO papier van Moto Morini staat Corsaro 1200 op, ook 01.
Keuze 0.2; 01 Keuze 0.2.1; Corsaro 1200

(Afbeelding)

Ze hadden gewoon beide keuze's op het kenteken moeten vermelden, doen andere merken ook.

Merk is perfect, product perfect (3e motor van het jaar).


ps. onze rode demo word binnenkort wel verkocht, prijs onder 12000euro *O*

-----------------------------------------------------------------------------

Sorry JJ Cobas; maar ik vind je argumenten nou niet bepaald aannemelijk.
Als de bewoording 'Corsaro' alleen maar voor hoeft te komen op de motor , dan hoeft iemand alleen maar zijn originele uitlaten te monteren bij inruil.
Maar het gaat er denk ik meer om dat de toekomstige koper weet dat het om een bepaald model gaat, en dat weet een motorrijder altijd;Het is namelijk zijn eigen hobby, en er word bij aankoop van een motor duidelijk gekozen voor een bepaald merk/model.
Op het moment dat ik t.z.t. mijn corsaro zou willen inruilen en de betreffende dealer herkent dit model niet als zodanig, dan ga ik even een deur verder....
 
Hallo allemaal, terug uit Andalusië. Goed weer gehad (15-19 graden, toch goed aankleden) waarvan 2 dagen bewolkt. Heerlijk rondgereden op een Transalpje, niks mis mee daar. Alleen maar over 1300 km bochten, haarspeldbochten en prachtige vergezichten gezien en heerlijk gegeten en gedronken. Echte aanrader: www.travelmoto.com voor de geïnteresseerden...
Omdat het onze tweede keer was hebben wij echter een tochtje gedaan die nog niet op de site staat, zoals overnachten op verschillende lokaties en het aandoen van de woestijn (la Alpujarra)

Hallo JJ Cobas, begrijp ik het goed dat jullie om bovenstaande reden geen Morini meer voeren?

Hallo RickD, gefeliciteerd met je aanwinst! Eindelijk een gele op het forum erbij.
 
Welkom terug van vakantie Mathh en bedankt voor het welkom.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn gele Corsaro opgehaald, het was koud met mijn zomeruitrusting, vooral die ventilerende delen van mijn leren pak maakte het koeltjes. Maar het liet de pret niet drukken, ik heb genoten van mijn eerste 75km. Omdat ik besloten heb de motor op de stevige manier in te rijden, heb ik na een fikse warmloop periode regelmatig flink het gas erop gehad (belast) en stevig doorgeschakeld. Hoogst gehaalde km/u is al 207km :)

Inmiddels staat hij lekker warm binnen en heb ik de kunstof kentekenplaathouder eraf gehaald, die ga ik vervangen voor een zelfgemaakte korte aluminium houder.

Ik vond overigens een Zwitserse firma die een dergelijke kentekenplaathouder al in het assortiment heeft, inclusief een wel heel leuke oplossing voor het duo zitje.

http://www.hrkaufmann.ch/morini/corsaro.html

Heck.jpg


Vraag: iemand al naar een alternatief gekeken voor de wel erg grote standaard spiegels?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan