Wie heeft er winterbanden en hoe bevalt dat

Dag oma.

Met afgelopen winter in het achterhoofd een de winter die voor de deur staat dacht ik aan winterbanden. Heeft iemand al meer ervaring met de Heidenau K60 Snow?

Zie de 1e pagina van dit topic uit 2009, verder heb ik nog niet gekeken maar daar staan wat (positieve) ervaringen. :)
 
heb ze er toevallig maandag weer onder gegooid, laat de sneeuw maar komen dan zie je zo
wie er wel een niet op winterbanden staan :Y :Y

all-season banden zijn een tussen oplossing , beter dan zomerbanden maar niet zo goed als winterbanden.
 
afgelopen winter met mijn winterbanden nooit vast gestaan en heb toch de nodige mensen zien glijden of niet eens het parkeervak uit zien komen.

ik rij al jaren met winterbanden en zal deze ook onder mijn toekomstige auto's gooien , het is geen tover middel maar als je je rijstijl gewoon aan past kan je gewoon normaal rijden en vooral bij wegrijden en remmen merk je het verschl :Y :Y :Y
 
afgelopen winter met mijn winterbanden nooit vast gestaan en heb toch de nodige mensen zien glijden of niet eens het parkeervak uit zien komen.

ik rij al jaren met winterbanden en zal deze ook onder mijn toekomstige auto's gooien , het is geen tover middel maar als je je rijstijl gewoon aan past kan je gewoon normaal rijden en vooral bij wegrijden en remmen merk je het verschl :Y :Y :Y

no shit sherlock..
 
Laatst bewerkt:
afgelopen winter met mijn winterbanden nooit vast gestaan en heb toch de nodige mensen zien glijden of niet eens het parkeervak uit zien komen.

ik rij al jaren met winterbanden en zal deze ook onder mijn toekomstige auto's gooien , het is geen tover middel maar als je je rijstijl gewoon aan past kan je gewoon normaal rijden en vooral bij wegrijden en remmen merk je het verschl :Y :Y :Y
en onder je motor...?
 
Nog nooit echte winterbanden onder de auto gehad en nog nooit vastgestaan ook. Ook niet in het land. Heb er wel M+S banden onder zitten, ik kom nog weleens van het asfalt af.

Winterbanden zijn geen wonderbanden. De grip is namelijk hetzelfde (of slechter zelfs bij natte weg) alleen je houd langer grip in winterse condities. Maar het is niet beter in principe. Klinkt vreselijk onlogisch. De band kan zich beter vormen en doordat hij een silica toevoeging heeft, heeft ie een lagere bedrijfstemperatuur.

Onder de motor heb ik nog nooit winterbanden ofzo gehad, gaat tot nog toe altijd prima.

mvg Rick
 
als je je rijstijl gewoon aan past kan je gewoon normaal rijden

en kan jeje blik laten staan en de motor pakken :Y

raad wel wat offroad ervaring aan. en een motor die dan niet te zenuwachtig is :Y
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit echte winterbanden onder de auto gehad en nog nooit vastgestaan ook. Ook niet in het land. Heb er wel M+S banden onder zitten, ik kom nog weleens van het asfalt af.

Winterbanden zijn geen wonderbanden. De grip is namelijk hetzelfde (of slechter zelfs bij natte weg) alleen je houd langer grip in winterse condities. Maar het is niet beter in principe. Klinkt vreselijk onlogisch. De band kan zich beter vormen en doordat hij een silica toevoeging heeft, heeft ie een lagere bedrijfstemperatuur.

Onder de motor heb ik nog nooit winterbanden ofzo gehad, gaat tot nog toe altijd prima.

mvg Rick


Ik moest ooit eens 2 collega's afzetten in Bruhl, Duitsland. Het hotel lag op een redelijke bult. Zonder winterbanden in de verse sneeuw kroop ik met 20 per uur omhoog met een hele slinger boze Duitsers achter me aan. Best vermakelijk. Toch heb ik nog steeds geen winterbanden op de bedrijfsastra, als ik hem de vangrail in duw komt er gewoon een nieuwe. Mijn eigen autootje daarentegen staat alweer op de winterbanden.
Op de motor hoef ik ze niet. Ik rij voor de lol, niet omdat het moet. Zoals vandaag heerlijk gereden naar de baas, met een flinke omweg. Morgen wordt het weer pokkeweer, ga ik echt niet op dat ding zitten.
 
edit Meangreengirl: Je autowinterbanden kun je op marktplaats zetten. Het gaat hier over winterbanden op de motor.

Ahaaa _O- In orde... die fotos waren ook niet écht commercieel bedoeld... Was meer als grap bedoeld ;) NL > CH is toch niet realistisch :+
 
Laatst bewerkt:
Maar even serieus: je hebt winterbanden en winterbanden. Er zit een erg groot verschil in kwaliteit.
Ik kies mijn banden voornamelijk om hun sneeuw-kwaliteiten... als ze qua slijtage wat minder scoren is dan ok voor mij. Met normaal weer rij ik er toch niet mee als op een circuit...
Ik denk dat voor die paar dagen sneeuw in NL je eerder een band moet kiezen die qua slijtage ook goed scoort.
All-season banden zijn maar zozo... van beide werelden zijn ze het net niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
PS.... en niet denken dat je met winterbanden meteen ALLES kan... Een schuivertje is snel gemaakt en zonder 4-wheel-drive is vanuit stilstand op een berg/helling optrekken nog tricky.

Mijn ervaring is dat je in losse(re) sneeuw meer grip hebt dan op platgereden sneeuw, dan heb je zelfs met de lamellen-techniek niet optimaal grip. En op ijs kan je beter met schaatsen onderweg zijn :Y

Maar vandaag vanuit stilstand met mijn achterwielaandrijving toch een bevroren helling omhoog gekomen *O* Dat had met zomerbanden NOOIT gelukt :N

Zo, dat was het dan even vanuit het "testcentrum" ;)
 
Nog nooit echte winterbanden onder de auto gehad en nog nooit vastgestaan ook. Ook niet in het land. Heb er wel M+S banden onder zitten, ik kom nog weleens van het asfalt af.

Winterbanden zijn geen wonderbanden. De grip is namelijk hetzelfde (of slechter zelfs bij natte weg) alleen je houd langer grip in winterse condities. Maar het is niet beter in principe. Klinkt vreselijk onlogisch. De band kan zich beter vormen en doordat hij een silica toevoeging heeft, heeft ie een lagere bedrijfstemperatuur.

Onder de motor heb ik nog nooit winterbanden ofzo gehad, gaat tot nog toe altijd prima.

mvg Rick


Ben ik niet met je eens, ik heb remtesten gedaan met het koekblik van de vrouw, met zomer en winterbanden binnen een uur tijd, op hetzelfde stuk wegdek, bij dezelfde lage temperatuur en kwam er achter, dat ik zelfs bij droog wegdek met de zomerbanden veel eerder ging blokkeren, als met de winterbanden. Boven ongeveer 7 graden, verdwijnt het voordeel van winterbanden, maar daaronder winnen ze het van zomerbanden.
Met mijn eigen achterwiel aangedreven bestelblikken kom ik op zomerbanden niet eens weg als er sneeuw ligt, terwijl ik normaal kan wegrijden op winterbanden. Ik heb het wel over echte winterbanden en niet over M&S, daar zit nog een wereld van verschil tussen.
 
Heel interessant al die ervaringen met winterband ... Onder een koekblik. Dat geloof ik wel. Maar wie heeft ze onder zijn motor zitten??
 
afgelopen winter met mijn winterbanden nooit vast gestaan en heb toch de nodige mensen zien glijden of niet eens het parkeervak uit zien komen.

ik rij al jaren met winterbanden en zal deze ook onder mijn toekomstige auto's gooien , het is geen tover middel maar als je je rijstijl gewoon aan past kan je gewoon normaal rijden en vooral bij wegrijden en remmen merk je het verschl :Y :Y :Y
Nuttige informatie voor een motorrijder :P

Het aanbod van winterbanden is nog steeds super beperkt helaas. Een collega van me zet ze wel iedere winter onder zijn scooter, en volgens hem is het een wereld van verschil. Maar geen tovermiddel natuurlijk.
 
LET OP:

svp alleen over winterbanden voor de motor!

Geen autobandenpraat dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel interessant al die ervaringen met winterband ... Onder een koekblik. Dat geloof ik wel. Maar wie heeft ze onder zijn motor zitten??


Er zijn alleen winterbanden beschikbaar voor (motor)scooters, brommers, offroads e.d.

Naar mijn weten niet voor "echte" motoren beschikbaar. Waarschijnlijk vanwege het vermogen van een zwaardere motorfiets in combinatie met het zachtere rubber van een winterband...
En heeft ook met de contour van een band uiteraard te maken. Ik denk dat die voor bijv. de "lamellen-techniek" niet geschikt is...

http://www.reifenwerk-heidenau.de/modules/reifenliste/view.php?point=5&rtyp=17

Hier nog wat interessante Info :Y


Zooo genoeg "winterbanden voor motoren"-info, moderator? ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan