Wie heeft ervaring met Chang jiang zijklepper?

weet je wat ik me afvraag, of die chinezen voor hun 750 kopklepper dezelfde krukas als de zijklepper hebben, bij ural hebben ze dat ook geprobeert maar dat ging niet goed door het grotere vermogen...
verder, hou de carbs koel door hitteschildjes en tussenstukken tussen kop en carb...
 
Heeft er iemand een goede tip om m'n aanstaande zijklepper koel te houden?

maar ik weet niet waar te zoeken.

Search no more, look on my site O-)

Verbeteringen die je kunt doen voor koeling/betere smering zijn :

Gaatjes boren in R cilinder en gleufje frezen zoals in linker en leidingkje maken van L naar R.
Verbeterde oliepomp monteren.
Grotere carterpan.
Olieniveau in voorkant verhogen.

Schijnt voor afgeleverde Russen nodig te zijn om carter gelijk van bramen/gietgallen te ondoen en schoon te maken.(weet niet of dit ook voor Chineesjes opgaat, maar heb wel eens koppen gezien die het ergste doen vermoeden) Lagers te vervangen.
Eventueel gelijk in lagerdeksel viltring vervangen door Viton keerring

Heb ik je nu genoeg huiswerk gegeven ? :+

Heb evt. wel links van wat sites voor je, mail me dan maar.
 
Search no more, look on my site O-)




Bedankt Catwesel, you've got mailtje.
Wat bedoel je trouwens met olieniveau in voorkant verhogen?
Ga zodadelijk ff op je site surfen.

Ah..... site bekeken jij bedoeld het koperen pijpje die de olie naar boven moeten gooien. Goed bezig John!
 
Laatst bewerkt:
Ah..... site bekeken jij bedoeld het koperen pijpje die de olie naar boven moeten gooien. Goed bezig John!
Nope, pijpje is er voor dat het oliepeil hoger blijft staan. Waardoor tandwielen beter gesmeerd worden en warmte en geluid vermindert. Er zit een klein buisje in lagerhuisje krukas poelie. Daar wordt olie doorvan de pomp doorheen geperst.
 
Laatst bewerkt:
Plaatje vergeten erbij te doen :X

full
 
Update, wanneer het schip met onze lading morgen arriveerd in Hollandse wateren, dan kan ik m'n dessertje 2 augustus ophalen. Komt mooi uit want dan is Herr Flick zuruck von Urlaub im Schwarzwald (waar doet ie 't allemaal van...) en gaan we 'm saampies halen en ontkratten :9~
Wordt vervolgt.
full


Oh is helemaal geen Chang!!, fotoke van Le petit pik du Flick bij onze Japanse liefdes paar weekjes geleden in de Vosges
 
Laatst bewerkt:
Update, wanneer het schip met onze lading morgen arriveerd in Hollandse wateren, dan kan ik m'n dessertje 2 augustus ophalen. Komt mooi uit want dan is Herr Flick zuruck von Urlaub im Schwarzwald (waar doet ie 't allemaal van...) en gaan we 'm saampies halen en ontkratten :9~
Wordt vervolgt.
(Afbeelding)

Oh is helemaal geen Chang!!, fotoke van Le petit pik du Flick bij onze Japanse liefdes paar weekjes geleden in de Vosges

Waar doet ie het allemaal van??
Tja had je maar geen chang moeten kopuh!

:P
 
ik heb die foto van die gaten in de cylinder gezien, krijg je zo geen enorme lekkerij? en zitten doe gaten door de cylinderwand heen?
ik snap het niet helemaal denk ik.
wel heb ik eens gehoord van kleine gaatjes in de rok van dez uiger boren voor betere smering...
 
ik heb die foto van die gaten in de cylinder gezien, krijg je zo geen enorme lekkerij? en zitten doe gaten door de cylinderwand heen?
ik snap het niet helemaal denk ik.
wel heb ik eens gehoord van kleine gaatjes in de rok van dez uiger boren voor betere smering...

;) Heb je je linkercilinder wel eens goed bekeken ?
Hetzelfde doe je dus ook bij de rechter.
En vervolgens leg je een leidingkje van links naar rechts.
Geen lekkerij, als het goed is.
Denk ik ook :+
Nee, dat is om beide kanten even zwaar te krijgen       *D O-)
 
euh, ik heb een kopklepper, geen sleuven in de cylinder..
verschil in zuigergewicht zit ', zeer vaak ook in de pistonpennen is mijn ervaring, op zich toch geen gek idee? smeergaatjes in de zuiger? alleen als het TE goed smeert...
 
euh, ik heb een kopklepper, geen sleuven in de cylinder..
verschil in zuigergewicht zit ', zeer vaak ook in de pistonpennen is mijn ervaring, op zich toch geen gek idee? smeergaatjes in de zuiger? alleen als het TE goed smeert...

Jammer 8-)

:+

Ja dat denk ik ook, ben al verschillende maten van pistonpennen tegen gekomen.
Bij mij zitten er onder de beide olieschraapveren gaatjes in de zuiger.
Kan dat, te goed smeren ?
 
Goed nieuws, Maandagmiddag as wordt de Chang opgehaald de douane heeft m'n Chineesje vrijgegeven!! stand by 4 ontkratpiccies ( :+ ben blij modus :+ )
 
Goed nieuws, Maandagmiddag as wordt de Chang opgehaald de douane heeft m'n Chineesje vrijgegeven!! stand by 4 ontkratpiccies ( :+ ben blij modus :+ )

Oeps dubbel (echt blij die Er1win)
 
Terug
Bovenaan Onderaan