Wie heeft hier de voorrang?

Wie heeft de voorrang

  • A

    Stemmen: 1 11,1%
  • B

    Stemmen: 8 88,9%
  • Weet niet

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.

milant

MF'er
12 nov 2006
214
0
GroteFoto-MNUALOUZ.jpg
 
Simpel. Feitelijk zelfde situatie als in het andere topic. Beiden moeten voorrang verlenen aan het verkeer op de voorrangsweg, daarna gaat degene die de kortste bocht maakt, B dus.
 
Simpel. Feitelijk zelfde situatie als in het andere topic. Beiden moeten voorrang verlenen aan het verkeer op de voorrangsweg, daarna gaat degene die de kortste bocht maakt, B dus.

Nou, ik ben wel met je eens, maar of het simpel is weet ik niet.
Best veel mensen denken dat A "al op het voorrangsweg rijdt".....
 
yup B heeft voorrang zoals hierboven omschreven!
maar vergeet niet dat als A B wel zou raken o.i.d. hij zich dan al op de voorrangsweg bevindt, en dat A weer wel in zn recht staat verzekeringstechnisch gezien.
 
yup B heeft voorrang zoals hierboven omschreven!
maar vergeet niet dat als A B wel zou raken o.i.d. hij zich dan al op de voorrangsweg bevindt, en dat A weer wel in zn recht staat verzekeringstechnisch gezien.

uhm, ...come again :?
B heeft voorrang en A staat verzekeringstechnisch in zijn recht?
 
idd vaag antwoord, ik zeg nu A heeft voorrang mits hij zich op de voorrangsweg bevind.
als hij eenmaal op die voorrangsweg rijdt dan moet je wachten je staat immers niet recht tegen over elkaar op een weg met tweerichtingsverkeer.

als ik er helemaal naast zit geef ik het bier de schuld!
 
Laatst bewerkt:
Zoals ze nu staan heeft B voorrang, standaard verhaal van korte bocht voor lange bocht. Mocht A nou bijvoorbeeld 1 sec voor B uitlopen (en B dus nog niet helemaal tot de haaientanden is en A er al ietsje over) dan is A al bezig met afslaan en moet B dus wachten aangezien A dan wel al op de voorrangsweg zit als B bij de haaientanden aankomt.

Maar het plaatje zoals het nu is geeft B voorrang. Misschien kunnen ze zelfs tegelijk afslaan als B maar doorrijdt.
 
Zoals ze nu staan heeft B voorrang, standaard verhaal van korte bocht voor lange bocht. Mocht A nou bijvoorbeeld 1 sec voor B uitlopen (en B dus nog niet helemaal tot de haaientanden is en A er al ietsje over) dan is A al bezig met afslaan en moet B dus wachten aangezien A dan wel al op de voorrangsweg zit als B bij de haaientanden aankomt.

Maar het plaatje zoals het nu is geeft B voorrang. Misschien kunnen ze zelfs tegelijk afslaan als B maar doorrijdt.

Dit plaatje moet je zien als een soort schadeformulier.
Er is een botsing geweest waar de blauwe pijlen elkaar kruisen en dit was de situatie.
Wie had als eerst gekund? ;)
 
Dit plaatje moet je zien als een soort schadeformulier.
Er is een botsing geweest waar de blauwe pijlen elkaar kruisen en dit was de situatie.
Wie had als eerst gekund? ;)


Als er een botsing was waar de blauwe pijlen elkaar kruisen staat A vlledig in zijn recht omdat deze zijn manouvre al afgemaakt heeft, hij is al afgeslagen. Hierbij zit hij dus al op de voorrangsweg en moet B hem voorlaten ;)


Maar geheel theoretisch doen alle maten en afstanden er niet toe en zou B voor A gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan