Wie is er eerder!

Een middag knallen met de boys is al goed voor 200-250 km afstand,dus italie moet goed te doen zijn.
Wie er t eerst is is niet relevant ,jij hebt de meeste lol.
 
600 is zeker goed te doen ja dat is 6 uurtjes rijden. Ben 1 keer naar Zuid-Frankrijk en 1 keer naar Italie geweest. Dat is 1500 km enkele reis. In 1 dag ben je he-le-maal kapot als je aan komt.
Ook een keer naar Tsjechie geweest ongeveer 700 km en dat is een eitje.
 
enkele jaren terug naar spanje (benidorm) gereden met de auto, de rest op de motor.
(iemand moest de zooi toch meenemen) |(
ik ben om 03.00 vertrokken en heb de hele weg behoorlijk doorgejaagd.
om 11.00 werd ik luid claxonerend ingehaald door 5 motoren met uitbundig zwaaiende knullen.
's avonds om 23.45 kwam ik uitgeput aan op de camping waar de jongens al volgeschonken
me opwachtten..
één maal raden wie om 01.00 snachts de tenten stond op te zetten :(

dus uuh... ga lekker op de motor.. :]
ik doe het de volgende keer ook B|
 
Daadwerkelijk gaat het uiteindelijk om het plezier wat je eraan beleeft. :)
Maar het blijft toch grappig dat een veel langzamer voertuig het uiteindelijke toch kan winnen van een snelle motor en dat eigenlijk door de beperkingen of voordelen die je op dat moment hebt!
Jaren geleden eens iets gelezen over 2 identieke vrachtwagens (1 begrenst) die gelijk starten vanuit Nederland naar zuid Spanje. De 1 kon niet harder dan begrenst en de ander moest maar doen wat die niet laten kon. In dit geval kwamen ze beiden bijna gelijk aan!
 
700 km is in mijn geval maar 3 keer tanken.... Vind die tests van Top gear ook altijd wel interessant. 2 heren in totaal verschillende voertuigen en dan kijken wie het eerste aan komt.
Laatst ook eentje met Jeremy in een Jaguar. Hij kon kiezen de "zuinige" diesel of de Supercharged V8 versie.
Hij koos (natuurlijk) de V8.
 
Geen wedstrijd van maken :N

400km snelweg rijden en 2 á 3 honderd mooie km's erbij rijden en je komt een stuk later aan.
Reken zelf de rest maar uit :9
 
700 km is in mijn geval maar 3 keer tanken.... Vind die tests van Top gear ook altijd wel interessant. 2 heren in totaal verschillende voertuigen en dan kijken wie het eerste aan komt.
Laatst ook eentje met Jeremy in een Jaguar. Hij kon kiezen de "zuinige" diesel of de Supercharged V8 versie.
Hij koos (natuurlijk) de V8.

700KM is met een TSi van VW maar één keer tanken en dan houd je (ruim) brandstof over ....

Met een Leopard TANK haal je dat idd niet.
 
600km? Mijn ouders gingen keertje naar het Zwarte Woud, toevallig kon ik 3 dagen vrij krijgen.
Was rond de 560 km gewoon in een keer 150/160(met natuurlijk stukken planken) ja je moet idd niet 20 min gaan rusten.

Tanken olie even checken en gaan, 4x tanken.
Had nog een extra liter olie in de rug zak was ook wel nodig hehehe.

Was geen wedstrijd uiteraard, vond het zelf wel mooi tanken en weer gassen !!
Denk dat je makkelijk kan winnen maar idd dan word het een wedstrijdje word er niet veiliger op.
 
Laatst bewerkt:
Als ik met de motor alleen wegga voor een week ga ik naar Praag :]
Met de zomervakantie gaan we altijd met de auto met het gezin. Maar wellicht dit keer dus 1 maal niet. Toch leuk om dit eens te vergelijken!


Sja met het gezin doe je lekker rustig aan beetje kijken, koffie even eten dan mot er weer een pissen etc.
Niet echt te vergelijken.
 
Heb t voor je uitgerekend

Als je 600 km rijdt met 150 cruise dan zit je op 150 kmu op 2 uur met 300 kmu waarvan je nog 300 te gaan hebt stel dat dat 3 uur rijden is zul je ongeveer rekening moeten houden met een auto met 140 kmu die in 2 uur op 280 zit...scheelt 20 kmu dus zal zij nog 4 uur moeten rijden...dat betekend dat je in totaal 1 uur speling hebt mbt tanken drinken pissen ect...op een rit van 600 km kun je elk uur 10 min pauze houden ofwel gemiddeld om de 3 uur een half uur pauze....is te doen dus je kan eerder aankomen :)
 
Simpel.

Met de auto zal je gemiddeld 80km/u halen, dan doe je over 600km 450 minuten
Met de motor kan je proberen 90km/u te halen en dan doe je over 600km 400 minuten
Heb je 50 minuten over om 2 keer te tanken.

Lijkt me geen onmogelijke taak om eerder te zijn.
 
wat wil je eigenlijk doen op vakantie? met 2 kids erbij en jij hebt een motor? lekker gezellig
 
Laatst bewerkt:
Zag een programma over mensen die verhuisden naar Frankrijk, buiten dat je dat gewoon niet moet doen :) was de vrachtwagen er eerder dan die mensen zelf met de gewone auto...

Sneller betekent dus niet altijd eerder aanwezig...
 
wat wil je eigenlijk doen op vakantie? met 2 kids erbij en jij hebt een motor? lekker gezellig

er is ook een tussenweg tussen de hele dag weg zijn op de motor, of even een middagje met een kind achterop een rondje door de bergen maken.

tenzij je vakantie eruit moet zien als de hele dag met alle gezinsleden op trekken.
-O-

het is't altijd waard om de motor mee naar bebergd gebied te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Je vrouw gaat dit met de auto dik winnen. Je gaat toch zeker geen 600km over de snelweg met een gangetje van 160km naar Italie rijden? Jij komt minstens 5 dagen later aan omdat je de hele reis lekker binnendoor rijdt en hier en daar een stukje omrijdt om nog ff die mooie bochten te pakken!
 
Ik krijg het idee dat je vrouw gewoon geen zin heeft om 600km met jou in een ruimte te zitten _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan