Wie is hier schuldig?

Als je weet dat ergens een beker vergif staat...em je ziet iemand ernaartoe lopen waarvan je weet dat hij niet weet dat er vergif in die beker zit....en je ziet dat hij t wil gaan opdrinken...en je "blijft stilstaan" ...dan doe je niks fout.....
Waar zei je nou precies dat die beker staat?
En wat voor smaak?

:+
 
Waar zei je nou precies dat die beker staat?
En wat voor smaak?

:+
Hier,
full
proef zelf maar :X dan zal ik niets fout doen, oké ???
 
Valt op dat een hoop mensen er het stoppen over de streep e.d er bijhalen. Je moet echter strafrechtelijke overtredingen er in dit geval even buiten laten, want daar krijg je gewoonweg een boete voor en deze lijden niet altijd tot schuld in civielrechtelijke zin.

De vrachtwagenchauffeur is tegen de achterzijde van een stilstaande motor gereden. In verzekeringstermen uitgedrukt rust het vermoeden van schuld op de vrachtwagenbestuurder. Hij dient aan te tonen dat er sprake is geweest van eigen schuld aan de zijde van de motorrijder. Hij dient dus aan te tonen dat de motorrijder inderdaad op een plek stond waar hij deze uberhaubt niet kon zien en niet hoefde te verwachten. Misschien is er wel een mooi saf in gevuld waaruit blijkt dat de motorrijder 3 meter voor de vrachtwagen stond en de bestuurder van de vrachtwagen net een andere zender op de radio opzocht of links een opwaaiend zomerjurkje voorbij zag komen :9

Het valt mij op dat bijna iedereen hier direct uitgaat van het feit dat de motorrijder tegen de voorbumper van de vrachtwagen is gaan staan wachten op het groene licht :? Dat lijkt mij sterk want dat is bijna een zelfmoordpoging.

Kortom vertel eens wat meer? Is er een SAF ingevuld en is er een politierapport opgemaakt? Waren er getuigen enz.....
Helaas wordt namelijk vaak gedacht dat je aan de hand van wat steekwoorden gelijk een uitspraak kunt doen over aansprakelijkheid bij een ongeval, maar di is nooit het geval. Geen één aanrijding is exact hetzelfde.

Eén ding staat vast .................... je maat is er goed vanaf gekomen. Zeker een bescherm O-)
 
Kortom vertel eens wat meer? Is er een SAF ingevuld en is er een politierapport opgemaakt? Waren er getuigen enz.....
Helaas wordt namelijk vaak gedacht dat je aan de hand van wat steekwoorden gelijk een uitspraak kunt doen over aansprakelijkheid bij een ongeval, maar di is nooit het geval. Geen één aanrijding is exact hetzelfde.

Voor zover ik weet zijn er geen getuigen en is er geen schadeformulier ingevuld. Ook is er geen politie aanwezig geweest. Als ik het zo opschrijf klinkt dat wel een beetje apart eigenlijk....
Hij stond overigens alleen met het voorwiel over de streep, aangzien er lussen in de weg lagen voor de flitspalen voor roodlicht. Als hij dus van rechts is aan komen rijden kan ik me voorstellen dat hij een beetje schuin voor de vrachtwagen heeft gestaan.
 
Voor zover ik weet zijn er geen getuigen en is er geen schadeformulier ingevuld. Ook is er geen politie aanwezig geweest. Als ik het zo opschrijf klinkt dat wel een beetje apart eigenlijk....
Hij stond overigens alleen met het voorwiel over de streep, aangzien er lussen in de weg lagen voor de flitspalen voor roodlicht. Als hij dus van rechts is aan komen rijden kan ik me voorstellen dat hij een beetje schuin voor de vrachtwagen heeft gestaan.

Klinkt logisch om daar dan inderdaad te blijven staan als motorrijder. Ook erg aannemelijk dat de vrachtwagenchauffeur je vriend daar niet kan zien (hij kan hem hoogstens hebben zien aankomen in de spiegel, maar dat was een voorsorteerstrook voor naar rechts, dus dan zal hij niet verwachten dat die motor recht voor zijn voorwiel parkeert).

En nou niet om je vriend uit te schelden ofzo, echt niet! (ik kan me best voorstellen dat het ook iets met aansprakelijkheid te maken heeft eigenlijk)
Ik vraag mij dan toch wel af hoe die vriend van je dan toch later dan de vrachtwagen was met optrekken, terwijl hij er toch redelijk bewust van was dat hij nogal gevaarlijk stond opgesteld? Was dit toch gewoon onoplettendheid? Of sprong bijvoorbeeld de versnelling uit z'n 1 of sloeg de motor af door gebrek aan benzine oid (lastig te bewijzen, maar dit vermindert misschien weer de aansprakelijkheid van de motorrijder, of is dit erg dom om te zeggen; ik roep ook maar wat)?
 
Voor zover ik weet zijn er geen getuigen en is er geen schadeformulier ingevuld. Ook is er geen politie aanwezig geweest. Als ik het zo opschrijf klinkt dat wel een beetje apart eigenlijk....
Hij stond overigens alleen met het voorwiel over de streep, aangzien er lussen in de weg lagen voor de flitspalen voor roodlicht. Als hij dus van rechts is aan komen rijden kan ik me voorstellen dat hij een beetje schuin voor de vrachtwagen heeft gestaan.

Geen politie EN geen schadeformulier?????
Misschien een domme vraag van mij hoor, maar wie zou er nu nog moeten bepalen wie er fout is dan?
Maar als dit werkelijk waar is, lijkt me dit de meest stomme fout, die die VA-chauffeur heeft begaan, die je je maar bedenken kunt. Hiermee gooit hij namelijk in 1 klap al z'n troeven weg. Het verhaal over het naderhand opstellen van die motor in die dooie hoek zou de verzekering dan maar op z'n woord en z'n blauwe ogen moeten geloven dan. Twijfelde ik er eerder nog over vanwege de grilligheid van die verzekeringen, in dit geval kan ik het me niet anders voorstellen dan dat die vriend van je wel heel erg zachtjes in z'n handjes mag gaan wrijven. Het enige wat nu dus echt nog aantoonbaar mag worden geacht, is dat die vrachtwagen achterop is gereden. En daarmee is ie dan zowel wettelijk als voor de verzekering ALTIJD fout. Echt een heeeeeeeeeele stomme zet dus van die VA-chauffeur |( (Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het anders NIET tot deze uitslag was gekomen, maar toch).

Wellicht dat dei VA-chauffeur hier meeleest en kan hij deze topic voor de verzekering gebruiken, maar anders
klsmile.gif
voor hem en kan die vriend van je vast zijn bankrekening in de gaten gaan houden ;)
 
Laatst bewerkt:
En nou niet om je vriend uit te schelden ofzo, echt niet! (ik kan me best voorstellen dat het ook iets met aansprakelijkheid te maken heeft eigenlijk)
Ik vraag mij dan toch wel af hoe die vriend van je dan toch later dan de vrachtwagen was met optrekken, terwijl hij er toch redelijk bewust van was dat hij nogal gevaarlijk stond opgesteld? Was dit toch gewoon onoplettendheid? Of sprong bijvoorbeeld de versnelling uit z'n 1 of sloeg de motor af door gebrek aan benzine oid (lastig te bewijzen, maar dit vermindert misschien weer de aansprakelijkheid van de motorrijder, of is dit erg dom om te zeggen; ik roep ook maar wat)?

Wat hij me vertelde was dat de vrachtwagen gewoon enorm snel reageerde op het groene licht. Wat al eerder werd gezegt in dit topic, dat een vrachtauto met zijn enorme koppel erg snel weg kan zijn in de eerste paar meters, ksn hierbij een rol spelen.
 
Geen getuigen, geen politie en vooral GEEN schadeformulier??

waar denkt die vriend van je een en ander te gaan verhalen?
Bij een aanrijding ALTIJD een schadeformulier, nu heeft hij geen poot om op te staan (zeker als die vrachtwagen chauffeur pleite is)
 
Geen getuigen, geen politie en vooral GEEN schadeformulier??

waar denkt die vriend van je een en ander te gaan verhalen?
Bij een aanrijding ALTIJD een schadeformulier, nu heeft hij geen poot om op te staan (zeker als die vrachtwagen chauffeur pleite is)
Hij heeft het kenteken toch wel genoteerd? :?

full
 
Nou dan wordt het wel een heel erg lastig gevalletje vrees ik. Tenzij je achteraf samen met de betreffende chauffeur alsnog een schadeformulier kunt invullen met duideljke schets ed.

Raar geen getuigen geen polite enzo. Die gozer wordt bijna met motor en al 30 cm het ZOAB ingedrukt en kennelijk niemand die dat ziet of iets onderneemt :? Jammer :(

Hoe heeft je vriend zijn motor weer weggekregen dan :? Zelf een hulpdienst ingeschakeld? Olie op de weg enzo.......?
Bijzonder apart verhaal.
 
Ze hebben uiteraard wel gesproken en nummerborden genoteerd en gegevens uitgewisseld. Ze hadden beide geen schadeformulier bij zich. Ik geloof dat m'n maat al wel contact heeft gehad met de chauffeur om alsnog een schadeformulier in te vullen, maar deze wilde eerst ff met z'n verzekering spreken.....

Wat betreft de olie op de weg, de motor is niet platgereden ofzo. Hij zat onder de bumper van de truck en dus zat de olie er nog in. Veel krassen en wat afgebroken en verbogen onderdelen.

Ik laat zeker even weten wat de uitslag is van dit akkefietje, maar als ik zo de reacties lees kan dit nog wel eens ff op zich laten wachten.
 
Als ik dit allemaal zo lees dan kan ik niet anders zeggen dat naar alle waarschijnlijkheid ieder zijn eigen schade zelf kan betalen via zijn verzekering.
Zonder getuigen, fotos, schadeformulier, politie zal dit een lang touwtrekkerij worden wie aansprakelijk is, dus fifty-fifty. (let maar op).

Hopelijk all-risk verzekerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan