Wie rijd er een Aprilia Caponord 1200?

Ola!

Zijn hier nog Caponord 1200 eigenaren en rijders?
Ik ga a.s. woensdag mijn Capo halen. Ik ben heel lang op zoek naar een motor die aan mij bepaalde eisen moet voldoen.
Ik denk dat de Capo hier aan kan voldoen.
Zijn er nog zaken die belangrijk zijn om aan te passen?
Foto is van mij Caponord. Bwj 2013, 17.000km gelopen, travelpack en een grote beurt gehad in mei 2023.
 

Bijlagen

  • IMG_20230802_205747.jpg
    IMG_20230802_205747.jpg
    236,6 KB · Weergaven: 19
IMG20230619104859.jpg


IMG20230621153022.jpg


Jazeker en nog steeds volop onderweg, over 2 weken weer even wat bergtoppen doen in zwitserland en Italie
 
Nice! Nog altijd tevreden over de motor dus? Ik zie dat jij ook een navigatiesysteem heb boven het dashboard, hoe heb je dat gemaakt als ik vragen mag?
 
Afbeelding van WhatsApp op 2023-08-06 om 21.26.06.jpg


Afbeelding2 van WhatsApp op 2023-08-06 om 21.26.03.jpg


Afbeelding 3van WhatsApp op 2023-08-06 om 21.26.02.jpg



Heel simpel eigenlijk na de nodige mislukte versies, de standaard garmin beugel gebruikt en deze ter hoogte van de cockpit wat korter gemaakt, ook de schroefdraad van de bevestiging beugel ingekort tot de lengte van de moer die erop gaat.


De pijp is een stuk stalen verwarmingsbuis waar een M8 draadeind doorheen zit, in de buis/pijp zit een stuk benzine slang wat ik had liggen en wat klem zit in die pijp maar nog wel net de m8 doorlaat.
In de buitenkant van de ruit beugel 2 gaten net onder de stel sleuf geboord zodat je het draadeinde kan monteren, de 2 ringen aan de binnenkant zijn wel belangrijk en vangen veel van de krachten op.
Wat maat geving betreft mag duidelijk zijn dat het pijpje met de 2 ringen exact ertussen past zodat je de 2 staanders niet naar elkaar drukt tijdens het vastzetten.
 
Zoiets was ik ook van plan maar dan met een massief rond alu. Aan de uiteindes draad tappen en dan monteren met twee boutjes.

Woensdag ga ik de motor halen en dan meteen eind augustus een weekendje Luxemburg 🥳🍻
 
De Capo is vandaag opgehaald. Er zit nu al een TomTom Rider gemonteerd die geschakeld is. Motor aan, TomTom aan. Motor uit, TomTom uit. Super fijn natuurlijk maar de Rider is al wat ouder en ik heb zelf een TomTom 550. Zit er iets van een accessoire aansluiting op de Capo? Ik heb namelijk de kabel gevolgd, alleen zie ik niet meer achter het dashboard waar de kabel naar toe loopt. Weet iemand dat toevallig?
 
De Capo is vandaag opgehaald. Er zit nu al een TomTom Rider gemonteerd die geschakeld is. Motor aan, TomTom aan. Motor uit, TomTom uit. Super fijn natuurlijk maar de Rider is al wat ouder en ik heb zelf een TomTom 550. Zit er iets van een accessoire aansluiting op de Capo? Ik heb namelijk de kabel gevolgd, alleen zie ik niet meer achter het dashboard waar de kabel naar toe loopt. Weet iemand dat toevallig?
Als je de ruit er af haalt zit er een cabonachtige kap met daaronder nog een kapje, als je die weghaald ben je bij de electra en stekkers.

Let wel die 2e kap fixeerd je teller, dat je die weer goed terug zet.
 
Als je de ruit er af haalt zit er een cabonachtige kap met daaronder nog een kapje, als je die weghaald ben je bij de electra en stekkers.

Let wel die 2e kap fixeerd je teller, dat je die weer goed terug zet.
Klopt. Die heb ik al los gehad om de originele ruit weer te monteren. Kapjes ook los gehad en zag daar idd wat stekkers en kabels. Maar ik zag niet waar de TT op aangesloten is. Moet ik daar meer voor demonteren?
 
Klopt. Die heb ik al los gehad om de originele ruit weer te monteren. Kapjes ook los gehad en zag daar idd wat stekkers en kabels. Maar ik zag niet waar de TT op aangesloten is. Moet ik daar meer voor demonteren?
Moeilijk te zeggen, dat is door de vorige eigenaar bepaald, maar wel 1 van de meest voor de hand liggende plaatsen, beste remedie domweg de kabel volgen, losmaken waar het kan en wat heen en weer jutteren en hopen dat je wat ziet.
 
Vandaag de motor eens goed gepoetst en ik zag een soort van isolatie flapje op de uitlaat bocht hangen. Tegen de achterste uitlaat bocht. Hebben jullie dit ook? Zal morgen eens een foto maken..
 
De hitte bescherming zit weer op zijn plek!
Meteen de aansluiting van de optimate aangesloten. Alleen kwam ik een loze stekker tegen. Weet iemand toevallig waarvoor deze stekker dient?

De koppelingsvloeistof was zwart in het potje. Dus deze ook maar meteen ververst.
Nu zit ik nog met een andere vraag, de Caponord heeft een abs pomp. Als ik de remvloeistof ververs, moet dan via de ECU/ software de abs pomp draaien? IMG_20230812_150842.jpg
 
Als je het remsysteem goed doorgespoeld en ontlucht hebt. Zou de pomp ook ververst moeten zijn. Ik heb het zelf nooit gedaan maar dit is wat ik altijd begrepen heb.

Die stekker is volgens mij de OBD stekker.
 
Als je het remsysteem goed doorgespoeld en ontlucht hebt. Zou de pomp ook ververst moeten zijn. Ik heb het zelf nooit gedaan maar dit is wat ik altijd begrepen heb.

Die stekker is volgens mij de OBD stekker.
Ik spoel met de compressor door meestal. Werkt perfect en geen geknoei.

Thnx!
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-08-13-10-03-03-57_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2023-08-13-10-03-03-57_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    21,4 KB · Weergaven: 5
Vandaag voor de eerste keer een langere rit gemaakt (263km). Even naar de Ardennen geweest. De watervallen van Coo bezocht en daar lekker gegeten.
Ik moet zeggen dat de Caponord geen klap(je) verkeerd heeft gegeven. Het is een heerlijke motor om mee te rijden. Genoeg power, stuurt heerlijk (binnenkort wel andere banden) en een super zithouding. Eind augustus een weekendje naar Luxemburg met de Caponord! Is dit dan de motor die aan mijn eisen voldoet 🤔
Wie van jullie heeft een andere uitlaat geplaatst op de motor?
Even wat plaatjes voor de aandacht!
 

Bijlagen

  • IMG20230815151051.jpg
    IMG20230815151051.jpg
    404,5 KB · Weergaven: 4
  • IMG20230815114345.jpg
    IMG20230815114345.jpg
    252,7 KB · Weergaven: 4
  • IMG-20230815-WA0006.jpg
    IMG-20230815-WA0006.jpg
    254,7 KB · Weergaven: 4
  • IMG-20230815-WA0007.jpg
    IMG-20230815-WA0007.jpg
    181,9 KB · Weergaven: 7
Hey Caponord 1200 rijders. Ook bij mij heeft onlangs de klep in de uitlaat de geest gegeven. Klinkt wel lekker 😎 maar in september ga ik een week met de club naar Duitsland en Zwitserland. Is iemand al een door de dB test gemoeten daar en voldoet het nog, of hoe is dat afgelopen?
 
Ik zou er de gok niet op wagen dat het goed gaat. De klep zit er meestal in omdat zonder de klep, de norm niet gehaald wordt.
 
Hey Caponord 1200 rijders. Ook bij mij heeft onlangs de klep in de uitlaat de geest gegeven. Klinkt wel lekker 😎 maar in september ga ik een week met de club naar Duitsland en Zwitserland. Is iemand al een door de dB test gemoeten daar en voldoet het nog, of hoe is dat afgelopen?

Als je de standaard uitlaat hebt zou ik de gok wel wagen. Ik ben in juni door zuid Duitsland en Zwitserland gekomen op een superduke met full akra systeem (race use only). Langs meerdere agenten gereden maar niet aangehouden.
 
Zonet terug gekomen van 3 dagen Luxemburg. 625km heerlijk gestuurd en de Caponord is geweldig! Heerlijke lange bochten, korte krappe bochten en de motor kan het allemaal aan! Geweldig weekend gehad! Denk dat dit wel een blijvertje is hoor...
Helaas geen foto's kunnen maken omdat mijn telefoon in Spanje is gestolen!
 
Wat een stil topic is dit 🤔

Na Luxemburg was de motor wel erg vies. Eens een goede poetsbeurt gegeven.
Tijdens het poetsen zag ik dat de lak van uitlaat aan het bladeren / blakeren is. Hebben jullie dit ook?
20230904_091749.jpg20230904_095148.jpg
 
Inmiddels anderhalf jaar eigenaar van Caponord 1200 Rally en al vele mooie ritjes erop zitten. Het onderhoud doe ik zelf, echter heb ik nu 2 meldingen in het scherm; eentje van een service interval, eentje van de uitlaatklep (Healtech ESE lijkt niet te werken) en een welbekende storing in het ADD vering systeem. Deze kan ik er niet zelf uit halen, waar doen jullie het onderhoud aan jullie Aprilia's? En dan ben ik specifiek op zoek naar een adres waar ze ook de meldingen uit mijn motor kunnen halen.

Hoor het graag van jullie!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan