Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
ooh ik zit in zo n vreselijk dillemma. Enerzijds wil ik de Super verkopen omdat ik een toer wil maar anderzijds wil ik er geen afscheid van nemen en 2 is teveel...

Momenteel heb ik alweer wat nieuws op het oog om uit te voeren maar zoek eerst advies.

De voorste kop van mijn Super moet toch wel vervangen worden. Kostenplaatje is:

55 pakking,
nieuwe olie
nieuwe kvs
Waarschijnlijk kop vlakken gezien dit bij de achterste echt nodig was.

Ik heb het idee dat de ketting iets meer hoorbaar is na het vlakken van de achterste kop want deze is op de max gevlakt. Dit kan 2 dingen betekenen. NAKS te slap of ketting te ver uitgerekt. Hoe weet ik wat t is?
KMstand is 43k mls.
Ik lees ook dat wat dikkere olie wat bijgeluid kan oplossen. Wie weet raad?

Ik kan ook voor de optie van een ander blok gaan.
Het idee wat ik heb is dit, het spuiten van het blok:



Dit wil ik sowieso gaan doen alleen weet nog niet of ik dat ga doen met een ander blok of het huidige
 
Laatst bewerkt:
start op 3 en soms 2 cilinders, daarna na een beetje draaien komen de andere sputterend erbij. Voorste bochten koud. Warme start met witte rook af en toe. KVS wordt eruit gegooid bij stadsritten maar snelweg blijft t niveau goed. Kan ermee te maken hebben dat ik een handswitch voor de radiator heb. Bobines al omgewisseld, bougies vervangen, Achterste is al vervangen. Gek genoeg geen sludge. Denk een beginnende kop en dat, zodra de kop uitzet bij warmte en als je de motor uitzet, de kvs de cilinder in sijpelt. Zodra de motor afgekoeld is denk ik dat alles weer dicht zit maar dat t beetje wat de cilinder in gelopen is eerst moet verdampen. Problemen zijn bij warme start ook erger. Kan geen bellen vinden echter tijdens warm circuleren van de kvs. Vaag allemaal. Optie is uiteraard ook nog de boel even opnieuw op juiste NM zetten
 
Laatst bewerkt:
Goedenmiddag heren,

Mijn vader heeft een mooie rode supermagna uit '87 en zoekt hier een servicemanual van.
Heeft een van jullie die misschien digitaal? Het gaat om een VF750CJ

Ik hoor het graag.

Groeten Ivo
 
Sjonge ik wacht nou al 4 weken op een dunlop k555 achterband bij de dealer. Slaat nergens op, ik kan m gewoon bestellen op een site. Het is toch 150-80-15?
 
Huh mopedreifen.de levert ineens niet meer aan Nederland! Edit: oja wel, verkeerde vlag geselecteerd aan het begin :+
 
Laatst bewerkt:
Kwam er vandaag achter dat ik een incontinente voorvork heb, zijn er hier toevallig mensen bekend met het probleem ?

Is er makkelijk aan onderdelen te komen ( want heb al gemerkt dat dat over het algemeen een probleem is ) ?
En is het met standaard gereedschap op te lossen ?

Alvast bedankt !

1025315_543438162408560_853258887_o.jpg

( Word tijd om hem te wassen, ik weet het :P )
 
Lekke keerrimg.

Motor op de bok wiel eruit, poot los en eruit en ermee naar een motorgarage. Pak dan ook gelijk de andere mee. Nieuwe olie en keeringen? Max 100,- schat ik in. Ik heb ergens gelezen dat er heren zijn die een paar ringen in de vork leggen bij montage doppen. Dit om de veer wat strakker te krijgen.

Grt en succes dré
 
Heb ik gedaan. Heb er vulbussen in gedaan. Keerringen en olie zijn veel goedkoper joh. Gewoon even bij de willekeurige dealer langsgaan voor de materialen. Niet een moeilijke klus en makkelijk om gelijk de poten te polijsten
 
Het is inderdaad de bedoeling het zelf te doen.
Heb op het werk vaker hydraulische cilinders gereviseerd ( tot 250 bar ) dus dit moet geen probleem zijn.
Wij hebben ook een partij keringen liggen, het probleem is alleen dat ik nergens kan vinden welke er precies in zitten.
En aangezien dit mijn enige vervoermiddel is is demonteren nu geen handige optie.

Weet je toevallig nog wat er in is gegaan lynx, net als die vulbussen ?
Dan kan ik die ook gelijk draaien.
 
Kwam er vandaag achter dat ik een incontinente voorvork heb, zijn er hier toevallig mensen bekend met het probleem ?

Is er makkelijk aan onderdelen te komen ( want heb al gemerkt dat dat over het algemeen een probleem is ) ?
En is het met standaard gereedschap op te lossen ?

Alvast bedankt !

[afbeelding]
( Word tijd om hem te wassen, ik weet het :P )
Op zich geen speciaal gereedschap nodig.

Ik gebruik in de werkplaat lange inbusdoppen en speciaal gereedschap om de nieuwe keerringen netjes in de passing te tikken.

Het kan ook zonder.

In techniek staan how-to's.

Keerringen zelf kun je bij elke motorzaak halen. Rond de twaalf euro.
Vorkolie ook.

Voorvorkkeerringset 39x52x11
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb m best strak staan. Met moeite de dop erop. Is 32mm breed, 2, 53mmdik en ik had zelf 130mm lang. Zou je aanraden iets korter te gaan om de dop erop te krijgen. Weet namelijk niet wat de staat van je veren is.
 
Super, bedankt voor de snelle reacties !

Keerrlingset 39x52x11, betekent dat meerdere keerringen van die afmetingen in een veerpoot, of zit er slechts een per poot in en dat het een set voor 2 poten is ?
 
Dan ga ik voor de RR15, zou ongeveer hetzelfde moeten zijn.
Morgen gelijk de spullen bestellen en zsm de boel repareren.

Tot die tijd even een noodoplossing.

980937_543491555736554_265947595_o.jpg


iig bedankt iedereen voor de hulp !
 
Super, bedankt voor de snelle reacties !

Keerrlingset 39x52x11, betekent dat meerdere keerringen van die afmetingen in een veerpoot, of zit er slechts een per poot in en dat het een set voor 2 poten is ?

Hej Micro. Ik zeg het nog eens voor de zekerheid.
Neem wel de orginele Honda zoals maniac zegt. Anderen lekken al vaak als je ze erin zet. Kun je weer overnieuw beginnen.
Twijfel een heel klein beetje of het echt goed is overgekomen bij jouw :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan