Gday, nog een nieuwe Magna eigenaar die zich presenteert...
Ik volg met interesse alles wat timmie1993 neerpent, ook al gaat het in mijn geval om een iets nieuwere versie van 97.
Een dijk van een motor, wel jammer dat ie na 140km probleemloos te rijden, plots begint te haperen alstie warmer loopt...
Na wat ik zo lees, best eerst het koelsysteem maar eens onder de loep nemen.
Mijn schoonbroer opperde de stroomregelaar als boosdoener, accuspanning staat nochtans mooi op 13V en bij draaiende motor vanaf 2000tpm 14,4V.
Het mooie ding:
Bekijk bijlage 1397044
Groeten,
Joren.
Een paar aandachtspuntjes.
Het zou iets kunnen zijn wat niets te maken heeft met een blok dat op zijn werktemperatuur komt.
Het zou dus zo maar de tankbeluchting kunnen zijn.
-Gaatje in de tankdop verstopt. Test is rijden met een paar liter in de tank, en met de dop open.
-afwateringsgaatjes in de koppen bij de bougies niet verstopt?
Bij haperingen bij het op temperatuur komen is de eerste verdachte inderdaad iets elektrisch.
-Bobines die doorslaan.
-bougiekabels/doppen of bougies die niet lekker meer zijn.
- er zit iets niet goed vast. Bijv de accuklemmen, of de andere kant.
-slecht contact makende of zelfs smeulende stekkerverbindingen.
-Ik denk dat je een benzinepomp hebt? Ik weet niet precies hoe die werkt, maar die zou kunnen haperen.
En dan komen we gelijktijdig aan bij de vlotternaalden.
Als die niet goed afdichten gaat de benzinepomp vaker pompen, en zou het niveau in een vlotterbak te hoog kunnen worden.
Als het niveau echt te hoog word (denk dat de afwijking echt niet meer mag zijn dan 1 mm, maar dat staat in het werkplaatshandboek) gaat één of meerdere cilinder te rijk lopen ,en doet niet meer mee/haperen.
Haperingen met een opwarmende motor zou eventueel ook nog de elektronische ontsteking/CDI kunnen zijn, of de pick-up spoelen.