Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als het koud iets tikt zou het opgewarmd over moeten zijn.Misschien eens laten draaien zonder achterste kleppendeksel? Die van mij tikt ook wel een beetje, maar dit gaat wel erg hard.
Oke, ik heb het alleen maar van horen zeggen, van meer dan 10 jaar geleden op het Magnaforum.idd, met warme motor is het nagenoeg verdwenen. Heb de kleppen dan ook iets te ruim afgesteld.
Maar met koude motor komt het qua volume totaal niet in de buurt bij wat er in het filmpje te horen is.
Ik ken dit verhaal ook, er zijn goeie ervaringen mee, met meer olietoevoer naar de koppenBij mn V65's stond de inlaat op 0.10 en uitlaat op max. 0.12mm.
Er zat echter wel een oilmod op!
Heerlijk stil blok en daarna nooit meer hoeven stellen.
Geen kleppen of nokkenasproblemen oid gehad.(120K)
Klein grapje.Hoi allen.
Ben even bezig geweest met een Magna Vf700c die een tik heeft. Volgende is gecontroleerd.
Klepspeling
Nokkenas intake achter vervangen
Klepstoters
Timing
Niets te zien verder aan oneffenheden een de nokken en de stoters
De tik blijft. Iemand anders nog een suggestie?
Eigenlijk/om het goed te doen heb je de bijbehorende slepers van de nokkenas ook nodig, omdat het spul op elkaar is ingelopen.ja klopt. Reden was juist de tik. Iemand had onderhoud gedaan en als adviespunt meegegeven de nokkenas te vervangen. Ik had mezelf aangeboden dit te doen ivm mijn ervaring met de supermagna en kosten te besparen. Na vervangen nog steeds problemen. Heb de schroevendraaier tegen de zijkant aangezet om te luisteren en het komt echt van rechtsachter. Er zat geen pitting in de kop ook. tuimelaar ook mooi glad
Bij een ander sleutelen is KüT.Ik hoorde trouwens ook nog van de eigenaar dat er mogelijk wat lucht ontsnapt langs de pakking van de uitlaatbocht maar dat zou andere klappen moeten maken volgens mij. Heb de ketting laten zitten maar geen noemenswaardige speling gevoeld bij het vervangen van de nokkenas. Dat laatste punt zou nog kunnen idd. Denk dat ik m wel een keer op de aanhanger zet. Staat niet zo 1 2 3 bij mij om de hoek namelijk
Hoeveel draden zitten aan de sensor? 1 of 2?Even inpikken bij timmie1993, hoe kan ik de ventilator testen op werking, is dit voldoende met enkel de temperatuursensor te overbruggen?
Een paar aandachtspuntjes.Gday, nog een nieuwe Magna eigenaar die zich presenteert...
Ik volg met interesse alles wat timmie1993 neerpent, ook al gaat het in mijn geval om een iets nieuwere versie van 97.
Een dijk van een motor, wel jammer dat ie na 140km probleemloos te rijden, plots begint te haperen alstie warmer loopt...
Na wat ik zo lees, best eerst het koelsysteem maar eens onder de loep nemen.
Mijn schoonbroer opperde de stroomregelaar als boosdoener, accuspanning staat nochtans mooi op 13V en bij draaiende motor vanaf 2000tpm 14,4V.
Het mooie ding:
Bekijk bijlage 1397044
Groeten,
Joren.