Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En ook nog met aftermarket Jama pijpenEven voorstellen, nieuwe trotse eigenaar van een vf700sm. Wat een heerlijke motor om lekker mee rond te toeren!
Ik vrees dat deze zonder demping zijn, of toch in ieder geval niet echt stil.En ook nog met aftermarket Jama pijpen
(Later overgenomen door Laser)
Die waren er in 2 uitvoeringen, met of zonder demping.
Zijn dat de open of de gedempte die erop zitten?
Met de demper is al wel luider dan de originele.Ik vrees dat deze zonder demping zijn, of toch in ieder geval niet echt stil.
Klinkt in ieder geval mooi donker.
De pijp heeft een gat van ongeveer 2cm doorsnee en als ik daar doorheen gluur zie ik een schot zitten, ongeveer 10cm dieper. Helemaal open is het dus niet. Toch hou ik het toerental binnen de bebouwde kom maar laag, wat mij betreft klinkt dat heerlijk.Met de demper is al wel luider dan de originele.
Vandaar dat je die eronder hebt.
Het zelfde exemplaar zonder demping heeft dus ook geen dempers
Op de buitenkant achteraan aan de kant van het wiel staat waarschijnlijk 'not for highway use'.De pijp heeft een gat van ongeveer 2cm doorsnee en als ik daar doorheen gluur zie ik een schot zitten, ongeveer 10cm dieper. Helemaal open is het dus niet. Toch hou ik het toerental binnen de bebouwde kom maar laag, wat mij betreft klinkt dat heerlijk.
Misschien kom ik nog een forum-lid in levende lijve tegen en kan er een definitive diagnose gesteld worden :-)
Dat ga ik Maandag eens nakijken. Dank je wel voor de tip.Op de buitenkant achteraan aan de kant van het wiel staat waarschijnlijk 'not for highway use'.
Ik heb dezelfde uitlaten op een van mijn twee SM's en die zijn behoorlijk luid. Wat ik heb gedaan is een zooi pannensponzen gehaald bij de Action en die er in gestampt en toen kruislings in elke uitgang twee dunne staafjes ijzer er voor welke klem zitten in het gat.
Ze worden daar een stuk stiller van en je merkt niets aan het vermogen en trekkracht, verandert niks.
Dat weet ik ook niet.Boevie, Ik heb echt geen idee. Achteraan zit een pijpje van ongeveer 10 cm lang, en daarna zit ik (na ongeveer 1.5cm) tegen een schotje aan te kijken.
Stationair klinkt het geweldig, bij meer toeren lijkt het wat snerperig te worden.
Bij het afremmen op de motor rommelt en ploft het dan ook weer leuk, maar ik denk dat oom agent daar toch anders tegenaan kijkt.
Als je de carburateurs goed afstelt en synchroniseert (of laten doen) is dat geplof afgelopen en loopt het machientje als een zonnetje.Bij het afremmen op de motor rommelt en ploft het dan ook weer leuk,
Toen ik ik mijn uitlaten terugmonteerde zonder de pakkingen te vernieuwen, begon die van mij ook te ploffen bij gas dicht.Als je de carburateurs goed afstelt en synchroniseert (of laten doen) is dat geplof afgelopen en loopt het machientje als een zonnetje.
Eerst maar eens even afwachten wat de pannesponzen teweeg brengenAls je de carburateurs goed afstelt en synchroniseert (of laten doen) is dat geplof afgelopen en loopt het machientje als een zonnetje.
Ja hoor, beschaafd genoeg! Ik ben er helemaal tevreden mee!Ik heb gisteren een eind gereden met de sponsjes SM en het is best wel een beschaafd geluid.
Wat ik vooral van de JAMA/Lasers jammer vind is dat ze dde hoek niet hetzelfde hebben gedaan als de OEM uitlaten, dat verpest voor mij het uiterlijk best wel.Ik heb gisteren een eind gereden met de sponsjes SM en het is best wel een beschaafd geluid.
Maar volgende keer ga ik weer met de andere SM, met de standard uitlaten en die vind ik fijner klinken. Ze hebben een donkerder geluid en minder fel. Maar die standaard uitlaten is hoegenaamd niet meer aan te komen.