Ach, met een klein fietsje kom je er uiteindelijk ook wel.
Er zijn er genoeg de wereld rond gegaan met een MZ, CZ of Honda C90..
Kwestie van genoegen nemen met de belemmering van een kleine cylinderinhoud, en vreselijk lol hebben met wat je er wèl mee kunt..
Daar werd de onderste ook voor gebruikt door de vorige eigenaar,die had hem nieuw gekocht en er stond maar 3400km op toen ik hem kocht,Een kennis van me gebruikt die dingen voor op de camping en om in de buurt rond te kachelen..
Ik wil er onwijs graag een 125 ééncilinder tweetakt bij: TZR 125, DT 125, RD125, maakt niet uit...
Koppel is zowat inherent aan cilinderinhoud. Enige manier voor een groot verschil in koppel is geforceerde inductie. En vermogen is kort door de bocht koppel maal rotaties. Dus voor jou is een zware daadwerkelijk de ware.Bekijk bijlage 1557881
Ik heb een tijd lang een Suzuki TS185 gehad. Naast 4 andere motoren, dat wel.
120 kilo, 11 kW tweetakt. Een grote brommer, meer niet. Erg leuk ding.
Hiermee ben ik voor het eerst wat gaan proberen om terrein/offroad te rijden.
Enorm veel lol mee gehad, heel veel mee gevallen, erg veel van geleerd maar toen ik er een F650 op noppenbanden bij kocht reed ik er nooit meer op.
Voor mij is de 35kW van de F650 het lichtste (in vermogen) dat ik zou willen. Ik hou nou eenmaal van wat vermogen in m'n rechterhand. Lichter gewicht is altijd fijn. Lichter in cilinder inhoud mag best als het vermogen en koppel maar niet minder wordt.
Foto? :-)Mijn AWO/ Simson 425 is een staande ééncylinder van 250cc...
Dan moet-ie 'm loslaten en dan is het een liggende 1cilinderFoto? :-)
Ik ook, was 1 van m'n eerste motoren toen ik begon met motorrijden. En een week of 2 geleden heb ik er weer 1 gekocht! Is wel wat werk aan, maar ik kijk er naar uit om er hier in de omgeving lekker te gaan rijden ermee. Ik heb ook een 1100 en een 1200, beide ZRXén, maar zo een licht fietsje is heerlijk rijden en inderdaad, gooi en smijt werk. Hij staat nu nog in de woonkamer te wachten tot ik klaar ben met werk aan de 1200 R, maar als die klaar is gaat het Hondaatje weer de liefde krijgen die ze verdient. Deze is het, bijna geheel origineel, op de tanksticker na dan, maar die zijn al onderweg naar me.250cc, 20pk is zo'n beetje het minimum dat je in Nederland wil hebben. Ga je daar onder zitten dan word het spannend om continu 100 te rijden en een vrachtwagen in te halen. Daarbij, vorig jaar mochten we nog 130, dan moet je met 20pk al plat op de tank liggen.
Vandaar dat alle respondenten boven de 250cc zitten.
Ik heb jarenlang op een CB400Four gereden, fantastische fiets. Alle versnellingen doorhalen, geen remmen en smalle bandjes, heerlijke gooi en smijt fiets.
Zie post #30Foto? :-)
Mijn 700cc zit qua gewicht dichter bij die 130 dan bij die 200Mooi hoe veel mensen een 500-600cc motor als "licht" beschouwen.
Ik kan echt enorm lol hebben op de Duke 200 van m'n vriendin. Je weet niet wat je meemaakt als je van een "normale" 200kg wegende motor overstapt op zo'n vlieggewicht van 130kg. En je kan op elk moment de volledige 26pk benutten
Helaas heb ik met 193cm niet echt het postuur voor zo'n lichte fiets...