Wie rijdt er voor de lol op een lichte fiets (<250cc)?

Wie denkt dat een 250cc langzaam is moet maar eens op een RGV,RS,KR1-S of andere 250cc 2 takt stappen ,top van rond de 210
is haalbaar,je heb dan echt geen zwaardere meer nodig,ik heb er meerdere gehad,en zelfs een 50cc met motorkenteken met een
top van 115km.Ik heb ook nog een CB125twee cilinder gehad ,met een top van zo,n 130 nog heel aardig mee te komen in het verkeer.
Dit is een van mijn oude 250cc motoren een TZR250 reverse cilinder.
Bekijk bijlage 1553674
Bekijk bijlage 1553675
Of mijn oude KR1-S
Bekijk bijlage 1553676
Mijn oude RD250LC,
Bekijk bijlage 1553677
Mijn oude 60cc Kreidler.
:^

Precies! Wat ik ook al zei, meer snelheid en vermogen koppelen de meeste mensen aan meer cilinderinhoud.

Mag ik ook eens een rondje op jouw motor?

Nou, het is wel een 540cc tweetakt he' ?

Dat kan ik wel hebben, ik rijd zelf een 750cc

En dan tikt de onfortuinlijke bestuurder even het begin van de powerband aan, en komt met grote pupillen en opwinding in de stem weer terug, en vraagt: is dit echt maar 500cc?
 
Jammer dat dit soort fietsen nooit aangeboden worden. Lijkt mij echt tof. Zou ook best graag een Yamaha XJR400 willen hebben
Ja dat vind ik ook wel erg jammer bijvoorbeeld de CB400SF niet echt te koop is hier, ik had er een kunnen kopen.
CB400SF.jpg


Nog steeds spijt dat ik het niet heb gedaan.
 
Naast de grote brommer eigenlijk altijd een kleine sidekick ernaast.

Eerst een 125cc chinese monkey, nu een pcx 125. Super praktisch, pakt net zo snel als een trapfiets, zuinig, makkelijk in onderhoud.
 
Ik heb nog maar 2 jaar volledig A rijbewijs. Rijd al jaren auto en ook brommer/scooter. Door de vervelende brommer beleid (fietspad af rijbaan op en weer na 100m terug) in de randstad over gestapt naar een motor. Gezien de kosten gekozen voor een 2e hands Honda PCX. Ik rij gemiddeld 1:38 met veel snelweg. Top is 105 km/u. Weinig kosten dus ideaal. Wel zou ik nu na 2 jaren gaan voor een Kawasaki j300 daar ik meer snelweg moet rijden dan ik gedacht had.
 
Ik heb er ook een PCX 150 naast , is gewoon lache .
Ik rij alleen 50 , 60 en 80 wegen , snelweg heeft de PCX nog nooit gezien , gebruik hem als woon werk het hele jaar door en zo af en toe op de toeristische tour .
Voor binnen door is dit super te doen , en ook nog eens heel zuinig , 600km per 4 weken en ongeveer 10,5 a 11 liter .
PCX gaat voorlopig niet weg , is gewoon leuk om meet te brommen .
 
Yamaha RD250LC en een Kawasaki CN250

Bij de yamaha heb ik altijd een onderschrift gehad "het is leuker snel te gaan op een langzame motor dan langzaam op een snelle"

En ik weet inmiddels dat niks minder waar is
Afwisseling is ook leuk. Vraag maar aan @Yosra87, die is ineens heel blij met een GS500, die toch een stuk langzamer is dan haar Z750

maar beide is gewoon t leukst, kun je kiezen (en altijd minimaal een motor uit elkaar hebben liggen)
 
Ik heb wel een beetje het N+1 syndroom, van de 13 motoren liggen er 3 uitelkaar
 
Ik werd er vandaag op een land weggetje dik uitgereden door een opgevoerde Honda MB...ik zeg helemaal niks meer over lichte motoren...oh en wordt met regelmaat voorbij gereden door snorfietsen die vervolgens ook nog sneller de bocht door zijn als ik...wel in de stad en zo’n stekker losmaken en ik haal een MIG in Chinese scooter welke minimaal 65 km per uur gaat...maar toch......het doet een beetje zeer..ik heb zelf ook zo’n scooter tie trouwens en voor ik mijn A had genoot ik met volle teugen van het voorblijven van een motor terwijl ik op het fietspad was en hij steeds moest stoppen door auto’s voor hem of haar..heerlijk, ik kan me het gevoel de euforie van een 600cc+ motor en berijder op zijn nummer zetten terwijl jij een 125 of 250 aan het rijden bent ( bochten) best voorstellen en alleen daarom lijkt het me leuk..al moet ik zeggen dat ik lui op een bijvoorbeeld een pan European heb zien rijden alsof ze op de fiets zaten zo makkelijk vlamde ze door de bochten...
 
Toen ik naar een nieuwe motor op zoek was (ik vond mn Vstrom 650 wat te lomp voor het zogenaamde rondje om de kerk), werd het bíjna een Versys X-300. Ik was erg onder de indruk van die motor.

Uiteindelijk toch voor iets anders gegaan omdat de motor meer dan 8000 toeren liep op de snelweg bij 105 km/h. Er was nog voldoende ruimte over (maximale vermogen is bij 11.500, redline bij 13.000), maar het voelde me heel onnatuurlijk.
Zo!...trekt die benzinetank dan niet zowat vacuüm bij die toeren?
 
Afwisseling is ook leuk. Vraag maar aan @Yosra87, die is ineens heel blij met een GS500, die toch een stuk langzamer is dan haar Z750

maar beide is gewoon t leukst, kun je kiezen (en altijd minimaal een motor uit elkaar hebben liggen)

Ik heb keuze zat in principe, een 1000 die 300+ doet, een paar 750's die sturen als een klontje boter, een handvol 600 voor als ik snel van een setje banden af wil...
En dan die twee kleine waar eigenlijk ook nog een 350 bij hoort, maar dat is al een 600 killer
 
Ik heb keuze zat in principe, een 1000 die 300+ doet, een paar 750's die sturen als een klontje boter, een handvol 600 voor als ik snel van een setje banden af wil...
En dan die twee kleine waar eigenlijk ook nog een 350 bij hoort, maar dat is al een 600 killer
Leuk maar het ging hier om 250cc of minder🙄
 
Minder dan 250cc moet 't dan echt niet worden! :X
Dan niet meer mogelijk om op de snelweg gewoon 120 mee te kunnen met 't andere verkeer.
Je wordt er ook niet blij van om noodgedwongen 'plat' te moeten liggen om mee te komen in de stroom.
Geen 120?? Nou èn?? Het adagium "op de motor moet je altijd iets sneller rijden dan het overige verkeer" is ongeveer net zo veel waard als het "loud pipes saves lifes": gewoon een smoesje om te kunnen doen wat motorrijders leuk vinden met het excuus van "veiligheid".

Ik rijd dagelijks snelweg met motoren die de 100 kruissnelheid niet halen. Al heel lang. Ettelijke tonnen uitgedrukt in kilometers inmiddels. Kleine lichte fietsjes zijn ideaal voor randstedelijk woon-werkverkeer. Als dat me iets geleerd heeft dan is dat wel dat als je betrouwbaar 85-90 kunt, kun je ook fatsoenlijk snelweg kunt rijden. Het vergt een ietsje andere rijstijl en iets meer anticiperen. Een goede plek op de weg helpt ook. Net als met bochten: je kunt niet opeens wegtrekken met een dot gas als compensatie voor een inschattingsfoutje, maar zolang je gewoon in de stroom op de rechterbaan mee kunt rijden en af en toe een vrachtwagen in kunt halen is er niks aan de hand. Gek genoeg word je er voor andere verkeersdeelnemers ook een stuk voorspelbaarder door als manoeuvres met minder snelheidsverschil plaat vinden... .
 
Waar ligt de grens van on-topic blijven? En wie bepaalt dat? De vraag van TS is "wie rijdt er voor de lol op een lichte fiets <250cc.

Mogen we straks alleen nog maar "ik" antwoorden?
 
Volgens mij is het vergelijken van lichte fietsen met zware fietsen best on-topic hoor. Dat valt gewoon onder de noemer "voor de lol op een lichte fiets" wat mij betreft.
 
Waar ligt de grens van on-topic blijven? En wie bepaalt dat? De vraag van TS is "wie rijdt er voor de lol op een lichte fiets <250cc.

Mogen we straks alleen nog maar "ik" antwoorden?
Voor mij hoeft dat wannabee gemoddereer ook niet...

Het RD'tje loopt wel niet zo héél erg hard maar toch kruis ik daar zo'n beetje 140 mee...
 
Als TS verklaar ik hier plechtig dat de 250cc als voorbeeld diende. Ik zit hier niet streng de posts af te keuren die het over meer cctjes hebben. Maar ik bedoel "licht" als in, relatief kleine blokjes. Boven de 400 - 500cc vind ik het zelf geen lichte fiets meer.

En verder denk ik, niet zo miepen, gewoon lekker lullen over lichte fietsjes.
 
Ik ben met de Kawa nog iet echt het verkeer in geweest, ben wel benieuwd wat het gaat worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan