Wij willen het kwartje van Kok terug NU

ach en op een gegeven moment kun je zoet, zuur en bitter niet meer betalen.
We hebben nu de bittere periode en binnekort proeven we niets meer, daar gaan ze namelijk belasting op heffen :z
 
Laatst bewerkt:
Een goede manier om te protesteren tegen de regering.

1.Geen alcoholische dranken drinken. Gemakkelijk niet aanstellen met die hap en laat dat pilsje staan.

2. Niet roken. Gemakkelijk ook niet aanstellen als je wil roken moet je betalen en anders niet zeiken, stoppen is gemakkelijk. Whiners die dat `niet kunnen` hadden maar niet moeten beginnen. En vroeger hadden ze ook allang kunnen weten dat rook inademen slecht voor je longen is.

3. Koop je een zuinige motor of auto, en ga voor kleine ritjes 5< km met de fiets, niet aanstellen dat doe ik ook en dat gaat prima en scheelt enorm in de beurs.
Ga ook dichterbij je werk wonen of zoek werk dichterbij huis, als je weet dat de helft van je loon naar benzine gaat waar the F ben je dan mee bezig.

Deze maatregelen kunnen absurd veel geld schelen ik ben hier al een tijd mee bezig en ik bespaar per week ongeveer 15 euro.

Daarnaast (off topic) laatst op tv, een vrouw was tegen de verpakkingsbelasting en haalde alles al uit de verpakking in de winkel, en kreeg haar 1% belasting terug(na veel gezeur onder managers, tussenpersonen, bedrijfsleiders, enz enz enz).
Als iedereen dit gaat doen is het heel snel afgelopen met die onzin.
Als je ook ziet hoe belachelijk veel verpakkingen er om 1 klein product zitten dan denk ik waar zijn ze mee bezig.
Dus nog een besparende maatregel.

En ik weet ook dat we het verrekte goed hebben in dit land maar heel veel dingen zijn eigen keuzes of je het wel of niet uitgeeft.
Als jij graag wil roken of drinken dan betaal je die 2 euro voor dat biertje of die 4 euro voor die sigaretten, je had er ook voor kunnen kiezen om dat niet te doen.
Hoeveel mensen hebben er 2 of zelfs meer motoren en daarnaast ook nog eens een of twee autos.

Relativeren.
 
Briljante man die Kok. Het was een tijdelijke maatregel, dat kwartje.
In het juiste perspectief is alles maar tijdelijk.....
Het zou pas echt wat zijn als we de kwartjes die we bovenop de begrote opbrengst hebben betaald, terug zouden krijgen.
Leuk initiatief, maar vergeet het maar. Dat geld krijgen we niet meer terug.
 
Het niet teruggeven van Kokkies kwartje is inderdaad dé manier gebleken om het vertrouwen in de politiek te ondermijnen. Mijn mening is dat de mensen aan de top al het contact met de gewone mensen zijn verloren. Als ík hr. Kok was zou ik me dood schamen, omdat ook hij ongetwijfeld van zijn moeder heeft geleerd dat je je aan je afspraken moet houden. Hij heeft op die manier 16 miljoen beloftes gebroken. En dat je dat kwartje anders toch wel moet betalen maar dan op een andere manier, doet daar helemaal niks aan af!!!
Maar ja,we zijn al zo vaak bedrogen door de Pvda.... :(
 
Het niet teruggeven van Kokkies kwartje is inderdaad dé manier gebleken om het vertrouwen in de politiek te ondermijnen. Mijn mening is dat de mensen aan de top al het contact met de gewone mensen zijn verloren. Als ík hr. Kok was zou ik me dood schamen, omdat ook hij ongetwijfeld van zijn moeder heeft geleerd dat je je aan je afspraken moet houden. Hij heeft op die manier 16 miljoen beloftes gebroken. En dat je dat kwartje anders toch wel moet betalen maar dan op een andere manier, doet daar helemaal niks aan af!!!
Maar ja,we zijn al zo vaak bedrogen door de Pvda.... :(


PVDA is ook zo'n kneuzen partij.
ze beloven van alles en even later eenmaal in de regering nemen ze afstand van alle zaken waarmee ze de kiezers destijds voor zich gewonnen hebben.

maar waarschijnlijk maakt het niks uit voor de volgende verkiezingen, om pvda te stemmen moet je al dom zijn en dan zal het langer termijn geheugen ook niet verder gaan dan 2 jaar. :')
 
Zucht.. ik word hier zo moe van...

Wie denk er nou even serieus, dat ze spontaan de accijnzen gaan verlagen omdat we met zn alleen een online petitie getekend hebben?

:N
 
Zucht.. ik word hier zo moe van...

Wie denk er nou even serieus, dat ze spontaan de accijnzen gaan verlagen omdat we met zn alleen een online petitie getekend hebben?

:N
Ik ben ook bang dat er meer voor nodig is maar ik denk wel dat het tijd wordt om deze discussie op gang te brengen.

Hebben we het zo goed?

Ok we mogen niet echt klagen maar toch.

De laatste jaren zijn prijzen in supermarkten flink gestegen, energiekosten en de vaste lasten stijgen alsmaar en dan zie je toch dat we iedere keer minder kunnen doen van ons inkomen.

dit hoeven we toch niet te pikken!

De mogelijkheden om op het aantal kilometers te bezuinigen zijn toch langzamerhand uitgeput.

En verder nog:
wat was de prijs voor een vat olie in het jaar 2000 in euro?
wat is de prijs van een vat olie nu in euro?
er klopt iets niet.....
 
12 /08 '05 was de prijs voor een vat ruwe amerikaanse olie €66,13.
Nu is een vat €135,- oid... -O-

Ruim het dubbele dus.
 
Laatst bewerkt:
De hele affaire van het kwartje van Kok toont aan dat er geen onbetrouwbaardere partij is dan onze eiegen overheid. :r
Overigens bestaan er nog meer "tijdelijke"heffingen op motorbrandstoffen.
Zo staat me bij dat er ooit ook eens een extra dubbeltje aan belasting bovenop de bestaande is gekwakt.
Was ook "tijdelijk"......... :(
 
De hele affaire van het kwartje van Kok toont aan dat er geen onbetrouwbaardere partij is dan onze eiegen overheid. :r
Overigens bestaan er nog meer "tijdelijke"heffingen op motorbrandstoffen.
Zo staat me bij dat er ooit ook eens een extra dubbeltje aan belasting bovenop de bestaande is gekwakt.
Was ook "tijdelijk"......... :(

Ze ''zeggen'' dat dit is verekent door de accijnen een paar jaar te ''bevriezen''.
 
Mensen, waar maken we ons toch druk om. Het is werkelijk waar lood om oud ijzer. Als het kwartje van Kok er weer af gaat, gaat de belasting wel omhoog. Of worden de wegen minder goed onderhouden. Of wordt er weer extra gekort op de gezondheidszorg. De overheid heeft nu eenmaal geld nodig. Live with it...

Hoewel ik vrees dat je de spijker op z'n kop slaat, vind ik het een principekwestie. Geef inderdaad die langverwachte 12 Eurocent terug!

Loze beloftes horen we vaker, dit is de uitgelezen kans er toch 1tje waar te maken. Dat we dan een maand later weer aan het huidige tarief zitten doet er dan niet eens zoveel toe.

Karl
 
WOOW 15€ PER WEEK :o :o :o :o :o

dat is inderdaad absurd veel geld!!

Eey family guy,

Reken ff door, 60 euro per maand, is 720 euro per jaar ik bespaar maar zon bedrag omdat ik al weinig nuttigde van de in mijn post genoemde goodies.
Als je normaal gesproken meer gebruikt dan bespaar je dus ook meer, en voor mij is 720 euro wel ff een groot bedrag aangezien mijn inkomen klein is.
 
Een goede manier om te protesteren tegen de regering.

1.Geen alcoholische dranken drinken. Gemakkelijk niet aanstellen met die hap en laat dat pilsje staan.

......

Relativeren.


Aaaaah!! Neeeeeeee, dat niet! ;( Dan maar een krantenwijk erbij! ;)


(maareeeh, ik kan makkelijk lullen met een modaal salaris, er zijn er genoeg die het met minder moeten doen) :$
 
Laatst bewerkt:
Zucht.. ik word hier zo moe van...

Wie denk er nou even serieus, dat ze spontaan de accijnzen gaan verlagen omdat we met zn alleen een online petitie getekend hebben?

:N
Accijns verlagen in evenredigheid met de stijgende olie-prijs zou een mooi doel kunnen zijn van een petitie; een kwartje terugvragen dat in 1991 is geheven en in de periode van '92-'95 weer teruggecompenseerd is zal alleen maar bevestigen dat de regering haar onwetende onderdanen onbezorgd kan belasten.
 
Laatst bewerkt:
Accijns verlagen in evenredigheid met de stijgende olie-prijs zou een mooi doel kunnen zijn van een petitie; een kwartje terugvragen dat in 1991 is geheven en in de periode van '92-'95 weer teruggecompenseerd is zal alleen maar bevestigen dat de regering haar onwetende onderdanen onbezorgd kan belasten.



Als dit, en ik schijf àls (hetgeen ik hevig betwijfel), echt zo is, dan is het een marketingtechnische en publicitaire beginnersfout om het op zo'n indirecte wijze terug te geven. Ïk denk dat ze deze verrekeningswijze achteraf hebben bedacht.

En verdorie moet dat nou zo'n woord als "teruggecompenseerd", getverderrie.
 
ik heb net even de televaag . geenstijl.nl , nu.nl en rtlnieuws.nl getipt over
The domain name kwartjevankokterug.nu is for sale | Undeveloped

ben benieuwd of dit iets op gaat leveren .... als dit het nieuws of de krant haalt mag de persoon die er achter zit er nog wel 5 servertjes bij zetten om de DBase up and running te houden. en een goed verhaal klaar hebben voor het rtl nieuw om balkebende onderuit te lullen.

gisterenzowat €1,58 de liter moeten neerleggen niet normaal :(
heel nederland moet effe op die site de petitie tekenen
 
Eey family guy,

Reken ff door, 60 euro per maand, is 720 euro per jaar ik bespaar maar zon bedrag omdat ik al weinig nuttigde van de in mijn post genoemde goodies.
Als je normaal gesproken meer gebruikt dan bespaar je dus ook meer, en voor mij is 720 euro wel ff een groot bedrag aangezien mijn inkomen klein is.


ja maar geen bier meer gaan drinken is wel een keiharde maatregel....:P

stel je voor dat we de auto niet meer pakken, niet meer roken, niet meer drinken.

dan gaan de belastingen voor condooms omhoog, weten ze iig zeker dat daar mensen niet minder van gan gebruiken :')

straks breng ik ze op ideeen :X
 
Ook moet de per 1 juli ingeplande milieuheffing voor diesel van 3 cent per liter en de verhoging van lpg met 1,5 cent in de ijskast, vindt de VVD.

omlaag?! hoger moet het :x
 
Kwartje van Kok ??


Ik wil OOK het dubbeltje van Lubbers terug ! ! !

Laten we dat ook niet vergeten Stelleje ******* in Den Haag
 
Laatst bewerkt:
12 /08 '05 was de prijs voor een vat ruwe amerikaanse olie €66,13.
Nu is een vat €135,- oid... -O-

Ruim het dubbele dus.
Nu is het 130 DOLLAR per vat
Omgerekend ca 82 euro dus.

De dollar stond ooit eens boven de euro maar is behoorlijk gedaald, hierdoor is voor ons de stijging niet zo hard gegaan als er wordt gesuggereerd. Er zijn wel meer rekenvoorbeelden langs geweest.......

De reden voor de verder stijgende prijzen gaan vooral over speculaties, de rijksten der aarde kopen massaal grote hoeveelheden olie om deze over een jaar van de hand te doen voor de dubbele prijs. Zo worden de rijken steeds rijker en de armen steeds armer! leve het kapitalisme -O-

De overheid profiteerd hier behoorlijk van dus ik vind dat er best wel wat terug naar de burgers mag komen.
 
Gisteren de petitie al ondertekend :Y

Betwijfel alleen of het iets gaat uithalen :/
Den Haag is heel goed in oogkappen ophouden |(
Zeker als ze hun zakken ermee kunnen vullen B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan