Wisselende remdruk

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.623
1.394
57
Den Haag
Ik heb een keer geprobeerd een gebruikte remschijf te kopen, maar toen die op de toonbank van de motorzaak lag kon ik al zien dat die veel krommer was dan mijn eigen schijf.

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
7.014
374
35
Druten
Ik heb een keer een set remschijven voor mijn circuitwielen gekocht en hier totaal geen problemen mee gehad.

Wat wil dat dan zeggen? 50/50 dat je gewoon een goede remschijf kan kopen.
Persoonlijk ben ik er niet zo bang voor + als je daar iets bestelt heb je iets van 2 weken zichttermijn dus als het niet goed is stuur je het gewoon weer terug :t

Super Blackbird

Need for Speed = Food for Thought
21 jun 2004
16.727
664
56
Purmerend
www.afsmotorparts.nl
Wat een triest verhaal.....

Met een beetje geluk heeft hij met zijn actie ook nog eens zijn balanceermachine vern##kt, dus is hij nog duurder uit dan simpelweg zijn fout toe te geven, en voor een andere remschijf te zorgen.

• Like
Waarderingen: Corrosion

SP1R

MF veteraan
11 apr 2002
7.914
88
Veenendaal
Klopte helemaal!:}

Blij dat ik het uiteindelijke probleem gevonden heb met jullie hulp!. Nu alleen nog maar even zien hoe ik dit afgehandeld krijg B|
Dit was wel het laatste wat ik verwacht had. Die bandenboer zit daar al zeker 10 jaar, dus had wel een professionele houding verwacht. Durfde er gewoon al bijna niet van uit te gaan dat daar iets met de velg gebeurt is.

En ik weet niet wat er gebeurt is, maar het is in ieder geval met lomp geweld gegaan als ik zag wat voor geweld er ook nodig was om dat ding weer "recht" te krijgen met die bandenlichter. Kan gewoon niet zo zijn dat het een klein foutje is geweest wat ze over het hoofd gezien hebben...

Begon al aan mezelf te twijfelen met dat ontluchten e.d.:/
Heb wel een idee hoor, band eraf gedrukt met niet de velg tegen de aanslag maar de schijf (soms moet er iets opgevuld worden als je van auto wielen naar motor wielen gaat).

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Wat een triest verhaal.....

Met een beetje geluk heeft hij met zijn actie ook nog eens zijn balanceermachine vern##kt, dus is hij nog duurder uit dan simpelweg zijn fout toe te geven, en voor een andere remschijf te zorgen.
Die kerel was zo ontiegelijk lomp aan wrikken dat het balanceerapparaat gewoon op en neer waggelde en en gewoon naar achter gebeukt werd. En dat was geen klein apparaatje...

Mister Vogezen

Prov Antwerpen.
14 jan 2019
932
828
Prov Antwerpen
Niets is zo belangrijk op een motorfiets dan onze remmen.
De schijven moeten o.a. kaarsrecht zijn .
Daar aan zitten prullen en zeggen het zal wel goed zijn , nee.
Verkloot je iets van een klant moet je ook maar het lef hebben om dit toe te geven ook al kost het je wat centen.
Wat is je vertrouwen nog in deze zaak ?
0.00 % En ze zijn een klant armer .
Wat een bende prutsers.

• Like

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Niets is zo belangrijk op een motorfiets dan onze remmen.
De schijven moeten o.a. kaarsrecht zijn .
Daar aan zitten prullen en zeggen het zal wel goed zijn , nee.
Verkloot je iets van een klant moet je ook maar het lef hebben om dit toe te geven ook al kost het je wat centen.
Wat is je vertrouwen nog in deze zaak ?
0.00 % En ze zijn een klant armer .
Wat een bende prutsers.
Dat vind ik dus ook!
Dit is met bruut geweld gegaan, dus had wel opgevallen moeten zijn dat er iets fout gegaan is lijkt me. Zeg dat dan gewoon netjes. Nu krijg kreeg ik een kromme remschijf terug, en had ik geen remdruk, maar in het ergste geval heb je gewoon een ongeluk. Vervolgens nog net doen alsof je neus bloed als iemand verhaal komt halen en maar allerhande "bullshit" aankaarten om de schuld van je af te praten. En vervolgens nog verder klooien met je remschijf/velg waar je bij staat...

Het is een bandencentrum die al meer dan 10 jaar bestaat. Je verwacht dat er netjes en deskundig met je spullen omgegaan word, durfde er zelfs al niet van uit te gaan dat ik de remschijf scheef terug gekregen had. Want je verwacht dat ze weten hoe het moet als ze zeggen dat ze ook motorbanden verwisselen.
Bij de kwikfit zeiden ze gewoon geen motorbanden om te leggen omdat ze daar gewoonweg de apparatuur niet voor hadden. Maar hier hadden ze er kennelijk ook geen benul van, maar wel met je "leven spelen" voor die 2 tientjes :(

Echt een stelletje prutsers daar!

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Prutser weet ik niet, iedereen kan een fout maken. En sommigen wat vaker dan anderen.....
Maar los het dan wel op!
Daar heb je wel een punt.

Iedereen kan fouten maken inderdaad, maar als ze er voor uit gekomen waren en samen met me voor een nette oplossing gekeken hadden (een nieuwe schijf ofzo, of een goede 2ehands had ik ook al vrede mee gehad). Ben de moeilijkste niet.

Maar wanneer ze doen alsof het probleem nooit bij hun gelegen kan hebben (weet zeker dat ik de velg daar 100% in orde netjes afgezet heb), er allerlei dubieuze randzaken bij halen die nergens op slaan om de schuld proberen af te schuiven en vervolgens voor je neus je remschijf, en misschien de velg zelf wel, verder staan te verkutten, dan vind ik zo iemand een prutser. Zeker als je al meer dan 10 jaar in het vakgebied werkzaam bent

Mister Vogezen

Prov Antwerpen.
14 jan 2019
932
828
Prov Antwerpen
Prutser weet ik niet, iedereen kan een fout maken. En sommigen wat vaker dan anderen.....
Maar los het dan wel op!
Als je met bandenlichters een remschijf te lijf gaat dan ben je in mijn ogen een prutser.
( Mijn gedacht natuurlijk ).
Dit is geen werkwijze die normaal is.
Los het op ,op een menselijke manier , daar kan ik wel inkomen.

• Like
Waarderingen: lennart0r en Corrosion

Cas

MF veteraan
21 mrt 2012
1.432
41
Maar je hebt zelf de schijven eraf gehaald en er later weer op gezet? Of begrijp ik dat verkeerd?

Dirtbag

MF veteraan
30 nov 2009
2.572
282
Deventer
Misschien moet je die "beun de haas" uitnodigen.

Hij op jou motor achter je aan rijden op de snelweg, jij in zijn auto er voor. Dan druk jij die auto voluit in de noodstop terwijl hij achter je aan rijdt. Je kunt vragen of hij dat aandurft op een motor met voorgescheurde remschijven.

db

• Haha

Super Blackbird

Need for Speed = Food for Thought
21 jun 2004
16.727
664
56
Purmerend
www.afsmotorparts.nl
Als je met bandenlichters een remschijf te lijf gaat dan ben je in mijn ogen een prutser.
( Mijn gedacht natuurlijk ).
Dit is geen werkwijze die normaal is.
Los het op ,op een menselijke manier , daar kan ik wel inkomen.
Ik had het natuurlijk niet over het rechtbuigen met een bandenlichter, maar wel over het in eerste instantie krom maken van de remschijf.

Ik monteer nu 13 jaar motorbanden, en realiseer mij wel degelijk wat de risico's en valkuilen zijn.
Een bandenhandel die hoofdzakelijk autobanden doet zal zelden of nooit wielen met remschijven er op krijgen. En dan is een foutje zo gemaakt.....

Ik heb zelf ook wel eens een remschijf van een klant vernaggeld. Voor het ploppen van de band stond hij nog rechtop, daarna niet meer..... :(
En natuurlijk viel hij precies op zijn schijf......
Maar goed, met een andere schijf was dit vrij vlot weer opgelost.
Er een bandenlichter achter te zetten zou ik niet eens bedacht hebben, laat staan gedaan....

indewegrijer

MF veteraan
15 apr 2004
3.248
48
Bodegraven
Ik had het natuurlijk niet over het rechtbuigen met een bandenlichter, maar wel over het in eerste instantie krom maken van de remschijf.

Ik monteer nu 13 jaar motorbanden, en realiseer mij wel degelijk wat de risico's en valkuilen zijn.
Een bandenhandel die hoofdzakelijk autobanden doet zal zelden of nooit wielen met remschijven er op krijgen. En dan is een foutje zo gemaakt.....

Ik heb zelf ook wel eens een remschijf van een klant vernaggeld. Voor het ploppen van de band stond hij nog rechtop, daarna niet meer.....

Er een bandenlichter achter te zetten zou ik niet eens bedacht hebben, laat staan gedaan....
Zo zie je maar, een mens is nooit te oud om te leren 😁

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Heb je misschien een foto van de nippel? Want als ik het nu zo lees lijkt het wel of je boor-actie het risico van spanen in het remsysteem op zou kunnen leveren.
Risico van spanen was ik me bewust van, vandaar ook dat ik de nippel verwijderd had. Na het uitboren een paar keer stevig uitgeblazen met de compressor, en wanneer je ontlucht met de klassieke methode (via het potje) komt de druk van "binnen uit" naar buiten door het ventiel, dus eventuele restspaandertjes worden mee naar buiten geperst :)

• Like
Waarderingen: ex-motorloos

Corrosion

MF veteraan
14 apr 2008
3.365
25
35
Van de week nog een aantal keren contact gehad met de rechtsbijstand, kreeg de gevraagde bewijsstukken niet afgeleverd door een fout in het systeem aan hun zijde. Had een aantal foto's van de demontage, filmpjes van de slag in de velg na het omleggen en na het terug wringen met de bandenlichter en nog geluidsopnames van de twee keer dat ik bij ze in de werkplaats stond waarin te horen valt dat een van hen een bandenlichter vraagt, en waarop je hoort dat ze met de schijf bezig zijn. Had mezelf al redelijk ingedekt, maar kreeg deze bewijsstukken dus alleen niet aangeleverd :(

Nu zijn ze met het voorstel om mij vanuit de verzekering schadeloos te stellen voor de geleden schade, wat super relax is natuurlijk! Maar vervolgens wilden ze weten hoeveel km die remschijf gebruikt is. WTF? 8)7
Dus iemand vernagelt je remschijf, en dan willen ze je er de dagwaarde voor terug geven. Voor de verzekering was dit heel logisch, maar kom er zelf niet goed bij met mijn hoofd...