woonwerk motor in en om A''dam

Hier een GPZ 500S met topkoffer en herrie uitlaat voor in de file. Ook elke dag te vinden in het Centrum van Amsterdam.
Een naked vind ik niet prettig, aangezien ik eigenlijk altijd met de motor rijdt tenzij er sneeuw ligt en het onder de -0 is. Een kuip biedt dan net ff de benodigde bescherming en is dus een aanrader.

Maar mijn GPZ is smal, licht, toch vlot zat en lekker zuinig.

Nadeel van lichtere motoren (of scooters) vind ik toch dat je op de snelweg al (heel) snel tekort komt. En aangezien jij uit Purmerend komt zul je toch over de snelweg rijden denk ik?

Ik denk dat Deputy een agent is? lijkt me dat ze daar dan wel goed hebben nagedacht over wat de meest handige motorfiets voor ze is.

Maar goed, ik zie ook genoeg toerbuffels rondrijden door Amsterdam :]
 
Laatst bewerkt:
Nadeel van lichtere motoren (of scooters) vind ik toch dat je op de snelweg al (heel) snel tekort komt. En aangezien jij uit Purmerend komt zul je toch over de snelweg rijden denk ik?
De meeste kiezen er juist voor om de snelweg te vermijden. Die gaan ofwel over de Jaagweg langs het kanaal (druk), ofwel via Landsmeer.
 
Als je voor het tour- en vakantie werk al een vfr hebt, zou ik voor ww verkeer een scootertje aanschaffen, lekker licht,zuinig een automaatje, gas geven en je bent weg, op snelheid zal het wel niet zo aankomen denk ik,altijd druk rond en in Amsterdam.

Succes met je keuze
 
Ik zou zeker voor een all road gaan. Ik zelf heb abloluut geen zin om met kettingen te knoeien, daarom rijd ik met een BMW 1100GS door de Coentunnel.
Ik heb het tussendoor ook nog wel eens met de CB250N of met de R60 gedaan, maar ik merk dat je daar minder ruimte mee krijgt als zo'n rechtopzitter met een breed stuur. Het lijkt wel of de automobilisten denken dat zo'n kleintje wel even kan wachten.
Ik zie tussen de file trouwens ook veel Deauvilles, dat schijnen ook lekkere dingen te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik rij dagelijks van Purmerend naar Amsterdam op een vfr 750. Het gaat prima op deze motor. Ik rij gewoon over de snelweg.
 
Nee, absoluut niet. De Transalp én de V-strom zijn uitstekend te hanteren in de stad. Als je nagaat dat mijn werkgebied de wallen zijn, en dat ik zojuist weer van de alp afkom na een paar uurtjes slalommen tussen de toeristen door, kun je wel concluderen dat er niets mis is met zo een Transalp.

bigpimpin.jpg
 
Ietsje meer ontopic rij ik ook gewoon in Amsterdam met mijn ZZR1100 en heb dat met elke andere motor gedaan. Makkelijkste was denk ik de Derbi 250cc motorscooter. 2e plaats is voor de XJ900 omdat ie smal is en heel makkelijk doseerbaar vermogen. Maar ik zou het met een VFR net zo makkelijk ook doen en er zeker geen andere motor voor kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan