Wrm bandenwarmers na GPrace?

ben20

MF'er
15 mrt 2009
76
2
Iemand een idee met welke reden dat is? Ik kan me niet inbeelden dat ze ze willen goed houden voor de volgende race :)
 
Iemand een idee met welke reden dat is? Ik kan me niet inbeelden dat ze ze willen goed houden voor de volgende race :)

Hoeveel sets banden mogen er totaal in een wedstrijd seizoen "verbruikt" worden tijdens de kwalificatie en wedstrijd ronden?
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht altijd dat het was zodat de media en dergelijke niet kan zien wat de toestand van de banden zijn na een race. Ik kan me wel voorstellen dat de producenten van de banden niet willen dat hun merk in een slecht daglicht wordt gezet. Vooral nu met de nieuwe banden van michelin in de GP. Daarnaast denk ik ook dat de teams niet willen dat andere teams kunnen bestuderen wat hun merk fiets met de banden doen. Daardoor zouden ze alleen makkelijk informatie weggeven over hun instellingen. Geen idee of wat ik zeg ook de werkelijke redenen zijn.
 
Volgens mij....
Als banden te snel afkoelen heeft dat een effect op de band (spanning, compound, kleur, weet ik veel wat allemaal).
Aangezien ze na een race niet meteen de fiets en dus banden onder de loep kunnen nemen (#1 #2 en #3), gooien ze die warmers er op om dit effect te minimaliseren zodat een goede analyse alsnog mogelijk is.

Ik denk niet zo zeer omdat ze de band volgende week nog racedag of sessie willen gebruiken omdat er nog genoeg vlees op zit. :')

Ook Pottenkijkers kan ik mij goed wat bij voorstellen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Om een beetje grip te houden op je zakenrelaties is het zaak dat je de boel een beetje warm houd.

Vandaar. Om de banden wat aan te trekken is het ook niet weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan