WSBK en WSS Portimão

Wie wint Portimão?

  • Tom Sykes

    Stemmen: 10 37,0%
  • Marco Melandri

    Stemmen: 4 14,8%
  • Sylvain Guintoli

    Stemmen: 5 18,5%
  • Eugene Laverty

    Stemmen: 1 3,7%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 6 22,2%
  • Davide Guigliano

    Stemmen: 0 0,0%
  • Chaz Davies

    Stemmen: 0 0,0%
  • Leon Camier

    Stemmen: 1 3,7%
  • Ayrton Badovini

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    27

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
Vandaag en morgen de trainingen, zondag de races op het fantastiche circuit van Portimão!

Het circuit van Portimão, in het zuiden van Portugal is één van de meest veeleisende banen en heeft wel iets weg van de oude Nürburgring (Nordschleife). Een schitterende baan in het glooiende Portugese landschap *D
Jammer dat de organisatie zo laks is, zoals bijvoorbeeld met de minimale drink- en eetgelegenheden.. :/

Bij de Superbikes was Tom Sykes oppermachtig op Donington en pakte voor de eerste maal een dubbele overwinning! Maar kan de Brit met de eeuwige grijns dit herhalen op de rollercoaster van Portimão? Iedereen die dacht dat seizoen 2012 een toevalstreffer was heeft het mis! Het team heeft veel werk verzet en Sykes op de Kawasaki ZX10RR is de te kloppen combi. En ook de lange Fransman Baz kan aardig met de Kawa overweg.
Maar laten we de Aprilia's met Guintoli en Laverty niet uitvlakken, het is een bewezen goede machine en beide mannen kunnen races winnen. Net als de BMW's van Melandri en Davies want zoals Marco liet zien op Donington valt er ook met een wat onwillige Beemer veel punten te pakken.
Hopelijk kunnen Camier en/of Cluzel nu eens laten zien wat de Suzuki echt in huis heeft want tot nu toe lukt het in de races net niet.
En dan hebben we ook nog de Ducati's van Checa, Canepa, Badovini en Neukirchner maar waar voorheen Checa nog als favoriet werd aangemerkt hebben de nieuwe Ducs het moeilijk en staat er voor de vorm één in de poll. Het zijn zware tijden voor de Italianen en hun fans..


Bij de Supersports bleek eveneens een Brit de lakens uit te delen, Sam Lowes reed met zijn Yakhnich Yamaha R6 het hele veld zoek, meervoudig wereldkampioen Kenan Sofuoglu incluis. Dus wie gaat Sam stoppen?
Sofuoglu, Foret (als 'ie eens een keer goed start..). Zanetti (die echt goeie vriendjes is geworden met de Ten Kate PATA Honda) of gaat Michael v/d Mark (die na twee mindere weekenden weer gaat vlammen!) er een stokje voor steken?
Of zijn er verrassingen te verwachten van Scassa, Kennedy, Antonelli of weet Rolfo weer te stunten met de MV Agusta? *D
We gaan het zien!
 
Laatst bewerkt:
Gestemd op ......................

full



full
 
Laatst bewerkt:
Laverty!



mooi weekend met ook Danny de Boer in de superstock 1000
*O* *O* *O*

Yup en Lambo is exit, dus als het goed gaat dit weekend wellicht een vervolg... *D

Danny heeft al 4 jaar ervaring op Fireblades van Ten Kate, hopen dat hij Portimao snel oppakt.

En als het echt goed gaat dit jaar... Nederlander(s) in WSBK volgend jaar...? :X
 
Leuk zo met al die Nederlanders die meedoen! *O*

Is er eigenlijk al een definitief besluit genomen over de laatste podiumplaats in Monza, race 2?
 
Jij stemde op 'Sylvain Guintoli'. Maar hij wint er maar eentje die andere weet ik niet.

Vd Mark wordt derde!!
 
Michael won hier vorig jaar in de SST600 geloof ik. Hier pakt hij een podium, misschien zelfs zijn eerste winst.
 
:^Aprilia moest binnen 5 dagen een nieuw protest indienen, naar mijn weten hebben ze dat niet gedaan dus blijft Sykes 3de *D
Bij mijn weten dus wel, had dat ook nog in het Monza topic geplaatst. Aprilia heeft de borgsom van ik geloof 3100 euro betaald en daarmee gaat het proces verder. Maar ondertussen niets meer van gehoord dus.

Lijkt me ook dat beide teams er alles aan gelegen is om die extra drie punten eruit te slepen. We hebben vorig jaar gezien dat een kampioenschap op een half punt verloren kan worden en dus is er veel aan gelegen om die extra punten binnen te slepen.
 
Danny rijdt voor het eerst op Portimao toch, of heeft hij er al eens gereden in het EK stock 1000 van 2009?
 
Laatst bewerkt:
Er is gewoon geen één kanaal die de trainingen van vandaag uitzend. Normaal zendt Italia 2 het uit en juist vandaag heb ik de tijd om er via een proxy naar te kijken maar juist dit weekend zenden ze het niet uit. B|

Heb alles geprobeerd: van Japan tot Somalië tot Brazilië en elk netwerk gecontroleerd dat volgens dit .pdf bestand http://www.worldsbk.com/images/stories/documents/TV_coverage_2013.pdf uitzendrechten heeft... B|

Hoe moeilijk is het nu in vredesnaam om een livestream op te zetten op hun website? Problemen met contracten? Ja, leuk. Nu wordt er helemaal niets uitgezonden. Bah.
 
Er is gewoon geen één kanaal die de trainingen van vandaag uitzend. Normaal zendt Italia 2 het uit en juist vandaag heb ik de tijd om er via een proxy naar te kijken maar juist dit weekend zenden ze het niet uit. B|

Heb alles geprobeerd: van Japan tot Somalië tot Brazilië en elk netwerk gecontroleerd dat volgens dit .pdf bestand http://www.worldsbk.com/images/stories/documents/TV_coverage_2013.pdf uitzendrechten heeft... B|

Hoe moeilijk is het nu in vredesnaam om een livestream op te zetten op hun website? Problemen met contracten? Ja, leuk. Nu wordt er helemaal niets uitgezonden. Bah.


http://www.motogp.com/en/videos/season/2013/ITA
 
Kennedy momenteel snelste in WSS qualifying. Zou wel is kunnen regenen daar denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan