WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het grote verschil word in de eerste paar meter uit de bocht al gemaakt bij de nieuwe duc ;)
eerste 20 a 30 meter zit er zoveel meer vooruitgang in dan bij de jappen, davies zette hem er bij het uitkomen van sommige bochten al bijna meteen naast.

Topsnelheid verschil was groot met de BMW's , 322 tov iets van 311 ofzo ? Yamaha en Kawa blijven er een paar km op achter..
https://www.racesport.nl/wp-content/uploads/2019/03/SBKUitslag.pdf het verschil tss de Rea en Bautista is ongeveer 9 km/u, tss Sykes en Bautista is het 14km/u. Davies moet niet veel toegeven op Bautista.
Ik vind het ergens logisch dat ze het verschil bocht uit al maken. Of zie ik het verkeerd. Stel dat ze alle 2 in 2de versnelling de bocht uitkomen en de 1 moet ongeveer 2000 toeren eerder op schakelen. Volgens mij heeft ducati altijd een voordeel tussen 2 bochten in. Ik weet het niet, correct me if i'm wrong.
 
https://www.racesport.nl/wp-content/uploads/2019/03/SBKUitslag.pdf het verschil tss de Rea en Bautista is ongeveer 9 km/u, tss Sykes en Bautista is het 14km/u. Davies moet niet veel toegeven op Bautista.
Ik vind het ergens logisch dat ze het verschil bocht uit al maken. Of zie ik het verkeerd. Stel dat ze alle 2 in 2de versnelling de bocht uitkomen en de 1 moet ongeveer 2000 toeren eerder op schakelen. Volgens mij heeft ducati altijd een voordeel tussen 2 bochten in. Ik weet het niet, correct me if i'm wrong.

We zien het volgens mij wel redelijk hetzelfde ;)
Als je je motor vroeger op het gas kan zetten win je behoorlijk wat meters en kun je dat uitbouwen tot een hogere top.

Wat betreft je vergelijk dat 2 motoren tegelijk uit de bocht komen en er 1 2000 rpm eerder moet schakelen,kan ik iets inkomen maar bijv.kawa heeft er voor gezorgd dat ze bij een lagere rpm meer vermogen hebben.. hoger toerental is dus niet gegarandeerd meer snelheid of power ;)

Maargoed, je fiets laten lopen zoals je hem graag wilt laten lopen is wel fijn
 
We zien het volgens mij wel redelijk hetzelfde ;)
Als je je motor vroeger op het gas kan zetten win je behoorlijk wat meters en kun je dat uitbouwen tot een hogere top.

Wat betreft je vergelijk dat 2 motoren tegelijk uit de bocht komen en er 1 2000 rpm eerder moet schakelen,kan ik iets inkomen maar bijv.kawa heeft er voor gezorgd dat ze bij een lagere rpm meer vermogen hebben.. hoger toerental is dus niet gegarandeerd meer snelheid of power ;)

Maargoed, je fiets laten lopen zoals je hem graag wilt laten lopen is wel fijn
Ik heb ergens in eens gelezen dat je vermogen vooral in de hogere toeren moet gaan zoeken. Was een artikel over tuning van drag-racers.
 
Het is toch wel droevig dat een tak van motorracen niet meer over de mensen en inhoud gaat ,maar over toerentallen en regelementen B|
Gezellig-O-
 
Het is toch wel droevig dat een tak van motorracen niet meer over de mensen en inhoud gaat ,maar over toerentallen en regelementen B|
Gezellig-O-
jij vind dat "gezellig", voor andere mensen is techniek interessant.
Jij kijkt naar motorracen in het algemeen en techniek is daar een onderdeel van net zoals de piloten. En ik ben voor een race klasse waar de competitie op een "eerlijke" manier word georganisseerd.
 
jij vind dat "gezellig", voor andere mensen is techniek interessant.
Jij kijkt naar motorracen in het algemeen en techniek is daar een onderdeel van net zoals de piloten. En ik ben voor een race klasse waar de competitie op een "eerlijke" manier word georganisseerd.
Ja hier in de WSBK gaat het er echt eerlijk aan toe op deze manier. _O-

Over geen 1 enkele andere klasse wordt er zoveel geleuterd over de regelgeving als de WSBK. Komt natuurlijk omdat het er zo eerlijk aan toe gaat.

Hier op MF, de commentatoren tijdens de wedstrijden, de coureurs en teams zelf...
 
jij vind dat "gezellig", voor andere mensen is techniek interessant.
Jij kijkt naar motorracen in het algemeen en techniek is daar een onderdeel van net zoals de piloten. En ik ben voor een race klasse waar de competitie op een "eerlijke" manier word georganisseerd.

Wat denk jij te weten over hoe ik over techniek denk?,ik vind de techniek van vroeger trouwens veel boeiender (square four's boxer 4 cilinders tweetakt etc)
Ik kan mij niet voorstellen dat toerentallen in de marge zo boeiend zijn,vooral als erover hele pagina's mee gevuld worden
Vroegah had je de 1000cc 2 cilinders en 750 cc 4 cilinders,en een bepaalt gewicht,voor de rest : zoek het maar uit.
Alle merken en configuraties konden winnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ergens logisch dat ze het verschil bocht uit al maken. Of zie ik het verkeerd. Stel dat ze alle 2 in 2de versnelling de bocht uitkomen en de 1 moet ongeveer 2000 toeren eerder op schakelen. Volgens mij heeft Ducati altijd een voordeel tussen 2 bochten in. Ik weet het niet, correct me if i'm wrong.

Stel: nummer 1 komt de bocht uit met de 8.000 toeren en nummer 2 met 10.000 toeren. Allebei waar er optimaal gebruik wordt gemaakt van het koppel. Nummer 1 trekt door tot 14.000 toeren en heeft daar 230pk en nummer 2 gaat door tot 16.000 toeren, waar hij ook 230pk heeft. Wat is er verschillend volgens jou?
Wat het maximale toeren is, zegt echt helemaal niets.

jij vind dat "gezellig", voor andere mensen is techniek interessant.
Jij kijkt naar motorracen in het algemeen en techniek is daar een onderdeel van net zoals de piloten. En ik ben voor een race klasse waar de competitie op een "eerlijke" manier word georganisseerd.

Wat beschouw jij dan als eerlijk? Allemaal hetzelfde maximale toerental, waardoor je verschillende motorconfiguraties uitsluit of fors benadeelt?
 
Stel: nummer 1 komt de bocht uit met de 8.000 toeren en nummer 2 met 10.000 toeren. Allebei waar er optimaal gebruik wordt gemaakt van het koppel. Nummer 1 trekt door tot 14.000 toeren en heeft daar 230pk en nummer 2 gaat door tot 16.000 toeren, waar hij ook 230pk heeft. Wat is er verschillend volgens jou?
Wat het maximale toeren is, zegt echt helemaal niets. Vermogen ook niet, want wij weten niet welke vermogens ze hebben en bij welke toerentallen. Hebben ze allemaal evenveel vermogen:? ik weet het niet.



Wat beschouw jij dan als eerlijk? Allemaal hetzelfde maximale toerental, waardoor je verschillende motorconfiguraties uitsluit of fors benadeelt?
Ha nee geen max toerental, hoe kom je daar nu bij, zeker geen max gewicht en zeker geen max boring8)7
Dus ja op dat gebied vind ik die andere klasse iets eerlijker. Hoewel dat ik vind dat ze te ver gegaan zijn omdat het een PROTO klasse is.
Die andere klasse is een van straat afgeleide fietsen. En ducati heeft de reglementen goed gelezen en heeft daar een fiets op ontworpen.
 
Ik heb ergens in eens gelezen dat je vermogen vooral in de hogere toeren moet gaan zoeken. Was een artikel over tuning van drag-racers.

Dat is wel heel oldskool volgens mij.. tegenwoordig kunnen ze blokken bouwen met veel beschikbaar vermogen in het middengebied.
Ik zal kijken of ik het interview met de Kawasaki meneer snel terug kan vinden.



Heren : er word over elkaar heen gereageerd en het word meteen al een beetje boos of hatelijk, sommige posts zijn op meerdere manieren te lezen/interepeteren..
Kunnen toch dingen bespreken hier ? en ja het gaat constant over de regelementen,.. want die regelementen maken het een bespreekbaar ding, of moeten we het er over hebben dat Bautista domineert met 13 sec voorsprong en daar over verder gaan borduren ?!
 
Hij heeft maar iets meer dan 5 minuten gereden ofzo in FP2. Enkel in het begin een rondje en daarna de laatste 5 minuten.

Michael was goed bezig. 5e plaats en 0.05 sec achter nummer 1 Sykes.
Lowes deed het slecht dus ook goed voor Michael.

De Honda's net zo slecht als met 500 rpm minder dus dat is ook mooi (voor Ten Kate).
 
Ha nee geen max toerental, hoe kom je daar nu bij, zeker geen max gewicht en zeker geen max boring8)7
Dus ja op dat gebied vind ik die andere klasse iets eerlijker. Hoewel dat ik vind dat ze te ver gegaan zijn omdat het een PROTO klasse is.
Die andere klasse is een van straat afgeleide fietsen. En Ducati heeft de reglementen goed gelezen en heeft daar een fiets op ontworpen.

Ducati heeft absoluut goed huiswerk gedaan.
De grappen zoals Aprilia met de RSV4 deed, zie je tegenwoordig niet meer. Wel heel slim, maar die ruimte laat het reglement niet meer.
 
Dat is wel heel oldskool volgens mij.. tegenwoordig kunnen ze blokken bouwen met veel beschikbaar vermogen in het middengebied.
Ik zal kijken of ik het interview met de Kawasaki meneer snel terug kan vinden.



Heren : er word over elkaar heen gereageerd en het word meteen al een beetje boos of hatelijk, sommige posts zijn op meerdere manieren te lezen/interepeteren..
Kunnen toch dingen bespreken hier ? en ja het gaat constant over de regelementen,.. want die regelementen maken het een bespreekbaar ding, of moeten we het er over hebben dat Bautista domineert met 13 sec voorsprong en daar over verder gaan borduren ?!
Ik heb het ook ergens gelezen van kawasaki.
Oldskool zeg je, het is maar van de 800cc geleden.
 
Ducati heeft absoluut goed huiswerk gedaan.
De grappen zoals Aprilia met de RSV4 deed, zie je tegenwoordig niet meer. Wel heel slim, maar die ruimte laat het reglement niet meer.
Welke grappen waren dat ook alweer toen met de RSV4? :)
 
Welke grappen waren dat ook alweer toen met de RSV4? :)

De straatmotoren hadden een ketting voor de aandrijving van de nokkenassen. Maar ze hadden uitsparingen in kop zitten, die konden worden gebruikt om de nokkenassen met tandwielen aan te drijven. Omdat ze strikt gezien het blok niet aanpasten, was het niet illegaal. Er werd aan het blok zelf immers niets gewijzigd. Ze hadden er bij de ontwikkeling al rekening mee gehouden 😋
 
Laverty en Davies hebben gewoon een andere Duc V4 dan Bautista.
Anders valt het allemaal teveel op. _O-
 
Ik zeg het niet snel, maar wat een bimbo die bij Eurosport de interviews doet na de superpole. _O-

En of Michael superpole had kunnen pakken zullen we nooit weten.
De belangrijkste minuut van de ochtend en gelijk rode vlag.
Zonde van die qualifiers. :+
 
Ja daar gaan we weer wegens weersomstandigheden: Wel rijden, niet rijden, wel rijden, niet rijden. Blij dat ik deze keer lekker warm binnen op het benkske zit :)
 
Het zijn geen extreme omstandigheden zoals sneeuw of storm; ja, het is gewoon fris in april in Nederland.... wie had dat nou kunnen denken.... met af en toe een sneeuwstormpje!
 
Laatst bewerkt:
Ja daar gaan we weer wegens weersomstandigheden: Wel rijden, niet rijden, wel rijden, niet rijden. Blij dat ik deze keer lekker warm binnen op het benkske zit :)

Ben je al bij de kat wezen kijken?
En zo ja,was er een klik:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan