Interessante info!
Die maximum toerentallen, in hoeverre worden die bepaald door straatfietsen waar de racers op gebaseerd moeten zijn? Of dat per merk de maatstaf?
Die toerentallen worden bepaald adhv de homologatiemodellen die als basis dienen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Interessante info!
Die maximum toerentallen, in hoeverre worden die bepaald door straatfietsen waar de racers op gebaseerd moeten zijn? Of dat per merk de maatstaf?
https://www.racesport.nl/wp-content/uploads/2019/03/SBKUitslag.pdf het verschil tss de Rea en Bautista is ongeveer 9 km/u, tss Sykes en Bautista is het 14km/u. Davies moet niet veel toegeven op Bautista.Het grote verschil word in de eerste paar meter uit de bocht al gemaakt bij de nieuwe duc
eerste 20 a 30 meter zit er zoveel meer vooruitgang in dan bij de jappen, davies zette hem er bij het uitkomen van sommige bochten al bijna meteen naast.
Topsnelheid verschil was groot met de BMW's , 322 tov iets van 311 ofzo ? Yamaha en Kawa blijven er een paar km op achter..
https://www.racesport.nl/wp-content/uploads/2019/03/SBKUitslag.pdf het verschil tss de Rea en Bautista is ongeveer 9 km/u, tss Sykes en Bautista is het 14km/u. Davies moet niet veel toegeven op Bautista.
Ik vind het ergens logisch dat ze het verschil bocht uit al maken. Of zie ik het verkeerd. Stel dat ze alle 2 in 2de versnelling de bocht uitkomen en de 1 moet ongeveer 2000 toeren eerder op schakelen. Volgens mij heeft ducati altijd een voordeel tussen 2 bochten in. Ik weet het niet, correct me if i'm wrong.
Ik heb ergens in eens gelezen dat je vermogen vooral in de hogere toeren moet gaan zoeken. Was een artikel over tuning van drag-racers.We zien het volgens mij wel redelijk hetzelfde
Als je je motor vroeger op het gas kan zetten win je behoorlijk wat meters en kun je dat uitbouwen tot een hogere top.
Wat betreft je vergelijk dat 2 motoren tegelijk uit de bocht komen en er 1 2000 rpm eerder moet schakelen,kan ik iets inkomen maar bijv.kawa heeft er voor gezorgd dat ze bij een lagere rpm meer vermogen hebben.. hoger toerental is dus niet gegarandeerd meer snelheid of power
Maargoed, je fiets laten lopen zoals je hem graag wilt laten lopen is wel fijn
jij vind dat "gezellig", voor andere mensen is techniek interessant.Het is toch wel droevig dat een tak van motorracen niet meer over de mensen en inhoud gaat ,maar over toerentallen en regelementen
Gezellig
Ja hier in de WSBK gaat het er echt eerlijk aan toe op deze manier.jij vind dat "gezellig", voor andere mensen is techniek interessant.
Jij kijkt naar motorracen in het algemeen en techniek is daar een onderdeel van net zoals de piloten. En ik ben voor een race klasse waar de competitie op een "eerlijke" manier word georganisseerd.
jij vind dat "gezellig", voor andere mensen is techniek interessant.
Jij kijkt naar motorracen in het algemeen en techniek is daar een onderdeel van net zoals de piloten. En ik ben voor een race klasse waar de competitie op een "eerlijke" manier word georganisseerd.
Ik vind het ergens logisch dat ze het verschil bocht uit al maken. Of zie ik het verkeerd. Stel dat ze alle 2 in 2de versnelling de bocht uitkomen en de 1 moet ongeveer 2000 toeren eerder op schakelen. Volgens mij heeft Ducati altijd een voordeel tussen 2 bochten in. Ik weet het niet, correct me if i'm wrong.
jij vind dat "gezellig", voor andere mensen is techniek interessant.
Jij kijkt naar motorracen in het algemeen en techniek is daar een onderdeel van net zoals de piloten. En ik ben voor een race klasse waar de competitie op een "eerlijke" manier word georganisseerd.
Ha nee geen max toerental, hoe kom je daar nu bij, zeker geen max gewicht en zeker geen max boringStel: nummer 1 komt de bocht uit met de 8.000 toeren en nummer 2 met 10.000 toeren. Allebei waar er optimaal gebruik wordt gemaakt van het koppel. Nummer 1 trekt door tot 14.000 toeren en heeft daar 230pk en nummer 2 gaat door tot 16.000 toeren, waar hij ook 230pk heeft. Wat is er verschillend volgens jou?
Wat het maximale toeren is, zegt echt helemaal niets. Vermogen ook niet, want wij weten niet welke vermogens ze hebben en bij welke toerentallen. Hebben ze allemaal evenveel vermogen ik weet het niet.
Wat beschouw jij dan als eerlijk? Allemaal hetzelfde maximale toerental, waardoor je verschillende motorconfiguraties uitsluit of fors benadeelt?
Ik heb ergens in eens gelezen dat je vermogen vooral in de hogere toeren moet gaan zoeken. Was een artikel over tuning van drag-racers.
Ha nee geen max toerental, hoe kom je daar nu bij, zeker geen max gewicht en zeker geen max boring
Dus ja op dat gebied vind ik die andere klasse iets eerlijker. Hoewel dat ik vind dat ze te ver gegaan zijn omdat het een PROTO klasse is.
Die andere klasse is een van straat afgeleide fietsen. En Ducati heeft de reglementen goed gelezen en heeft daar een fiets op ontworpen.
Ik heb het ook ergens gelezen van kawasaki.Dat is wel heel oldskool volgens mij.. tegenwoordig kunnen ze blokken bouwen met veel beschikbaar vermogen in het middengebied.
Ik zal kijken of ik het interview met de Kawasaki meneer snel terug kan vinden.
Heren : er word over elkaar heen gereageerd en het word meteen al een beetje boos of hatelijk, sommige posts zijn op meerdere manieren te lezen/interepeteren..
Kunnen toch dingen bespreken hier ? en ja het gaat constant over de regelementen,.. want die regelementen maken het een bespreekbaar ding, of moeten we het er over hebben dat Bautista domineert met 13 sec voorsprong en daar over verder gaan borduren ?!
Welke grappen waren dat ook alweer toen met de RSV4?Ducati heeft absoluut goed huiswerk gedaan.
De grappen zoals Aprilia met de RSV4 deed, zie je tegenwoordig niet meer. Wel heel slim, maar die ruimte laat het reglement niet meer.
tandwiel aandrijving van de nokkenassen ipv ketting, omdat zij dat als kit aanbodenWelke grappen waren dat ook alweer toen met de RSV4?
Welke grappen waren dat ook alweer toen met de RSV4?
Ja daar gaan we weer wegens weersomstandigheden: Wel rijden, niet rijden, wel rijden, niet rijden. Blij dat ik deze keer lekker warm binnen op het benkske zit