Tijdens de afgelopen races hintten de commentatoren erop dat Haslam dicht bij een contractverlenging zat, en dat Toprak daarmee eigenlijk tussen wal en schip leek te vallen. Hij zal bij z'n huidige team moeten blijven, of een gekke sprong moeten maken, maar bij het fabrieksteam van Kawasaki lijkt geen plek. Tegelijkertijd gaan de geruchten dat het Spaansgerunde Kawasaki ook een Spanjaard in het zal wil, en daarbij de ogen heeft op Tito Rabat. Dan heeft Haslam alsnog het nakijken (en schiet Toprak er nog steeds niks mee op).Het laatste stukje is wel interessant want dat suggereert dat zowel Lowes als Haslem weg moeten. Is daar meer over bekend?
Bradl bedoel je ?Honda heeft al twee goede coureurs onder contract.
Daarvan kan de oudste anders wel naar het WSBK.
ik denk dat ie Gorgel bedoelt...Bradl bedoel je ?
Honda heeft al twee goede coureurs onder contract.
Daarvan kan de oudste anders wel naar het WSBK.
Dat hoor je elk jaar. En elk jaar hobbelt Honda met die hopeloze blade achter het veld aan.Het lijkt er op dat Honda weer serieus gaat investeren in de WSBK
Alvaro Bautista kiest voor 2020 zo goed als zeker voor Honda
De kans dat Alvaró Bautista na dit seizoen nog als Ducati coureur actief zal zijn in het WorldSBK wordt steeds kleiner. De huidige Aruba.it Racing Ducati coureur lijkt zo goed als zeker te kiezen voor Honda, het motormerk dat in 2020 met een nieuwe Fireblade komt en meteen in het eerste jaar op...www.racesport.nl
Is dat erg voor het kampioenschap World Superbikes?Ik ben bang dat die nieuwe "blade" geen fireblade zal zijn, maar een motor van 40000 euro, onbereikbaar voor de meeste mensen.
Die is ook goed natuurlijk. Ik bedoelde twee aliens.Bradl bedoel je ?
Bedoel je de dog favorite = Cal Crutchlow?Wat nu als HRC tegen Carl zegt ; ga jij eens lekker kampioen worden op een nieuwe blade !
leek mij wel leuk
Die is ook goed natuurlijk. Ik bedoelde twee aliens.
Bedoel je de dog favorite = Cal Crutchlow?
Telefoon had weer eens besloten om er iets anders van te maken... ik doelde zeker op cal, al mag foggy wat mij betreft ook weer opstappen
Telefoon had weer eens besloten om er iets anders van te maken... ik doelde zeker op cal, al mag foggy wat mij betreft ook weer opstappen
Is dat erg voor het kampioenschap World Superbikes?
Elke nieuwe dure supersport (en -bike) zie je uiteindelijk toch in elke raceklasse en haast elke circuitdag wel een keer verschijnen. Dus verkocht en gereden worden ze wel, al is het door rijke mensen met dure hobby's. Het zijn nog altijd productiemotoren.
Maar wat ik belangrijker vind: wat moet je als "meeste mensen" met zo'n trick superbike? Ze worden niet gemaakt voor, zijn niet bedoeld voor, de meeste mensen. Net als dat een Lamborghini, een Ferrari, een BMW M3, whatever, niet voor de meeste mensen bestemd zijn. In mijn ogen is elke nieuwe Blade, R1M, V4R, HP4 een Spartaans reclamebord om naar te kijken, niet een motor om zelf te willen hebben en rijden. Laat ons lekker motoren rijden die heerlijk zijn voor de straat, of desnoods een (paar) circuitdag(en). Een "gewone" CBR, R6/1, GSXR, ZX10R als je racen wil, een naked of toer of whatever als je via de dijk naar je werk rijdt: duur genoeg, gaaf genoeg.
Zolang de WSBK-fietsen nog altijd productiemotoren zijn, maakt het mij niet uit of het nou heel dure productiemotoren zijn, of heel goedkope.
Die heeft daar weinig trek in,denk ik
"Fogarty said: "I think all of the guys now are not allowed to be personalities.
They can't say what they want like I did, like Scott Russell did, like John Kocinski did, like Colin Edwards did.
The sponsors like all the nice things like [Valentino] Rossi does. "
Ik denk dat je de plank compleet mis slaat
Het hele kampioenschap was ooit gebaseerd op de toegankelijkheid van de klasse.(da's de sfeer die ik dan ook proefde toen ik vanaf 1996 de klasse ging bezoeken)
De gewone man met zijn nog betaalbare racer,kon zijn fiets op circuits,in de handen van getalenteerde rijders zien rondrijden.
Dat was de insteek.
Maar supersports worden nog maar mondjesmaat verkocht laat staan zeer exotische
Vertaalt naar heden te dage , : zet een kampioenschap op voor motoren (de nakeds) die wel verkopen,dat zou de essentie moeten zijn.
Maar goed,,sluit de gewone man uit en maak er maar een elitair clubje van,dik gesubsidieerd door de rijke elite en onbereikbaar voor jan met de pet.
Ik denk dat er geen plaats is voor 2 motogp klassen (productie motors of niet).
De huidige generatie brave rijders en dominatie van Rea (door gebrek aan concurrentie) helpen niet bij een toename in populariteit van de klasse
So true, het zijn mediagetrainde mannetjes geworden en je kan het de coureurs niet eens kwalijk nemen. Teveel externe belangen.
de Honda's rc30/rc45 waren toen der tijd ook al rond de 25k , de 916 , r7 zat rond de 18 k... ik weet niet of dat zo betaalbaar was ''vroeger'' maar inmiddels heb je inflatie , lonen wat stijgen etc etc dus 35-40 k voor een special tegenwoordig is nou niet echt extreem duurder dan de specials van ''vroeger''
Da's precies wat ik bedoel te zeggen: dat was de insteek. Maar ondertussen kijken we al een hele tijd naar peperdure exotische supersportmotoren die op straat nauwelijks meer voorkomen. Zelfs al zouden ze werkelijk standaard af-uit-de-fabriek de baan opdraaien, dan nog geldt: wie koopt er nou nog een superbike van de afgelopen twee, drie jaar om daar zelf mee te rijden ipv racen? Zie ook het populaire BSB: de populariteit ligt niet aan hoe exotisch de motoren zijn, want daar zie je dezelfde motoren als in de WSBK. En de Britse wegen lopen nou niet echt over van de ZX10 of Panigale, de winnende motoren van de afgelopen jaren.Ik denk dat je de plank compleet mis slaat
Het hele kampioenschap was ooit gebaseerd op de toegankelijkheid van de klasse.(da's de sfeer die ik dan ook proefde toen ik vanaf 1996 de klasse ging bezoeken)
De gewone man met zijn nog betaalbare racer,kon zijn fiets op circuits,in de handen van getalenteerde rijders zien rondrijden.
Dat was de insteek.
[/QUOTE]Da's precies wat ik bedoel te zeggen: dat was de insteek. Maar ondertussen kijken we al een hele tijd naar peperdure exotische supersportmotoren die op straat nauwelijks meer voorkomen. Zelfs al zouden ze werkelijk standaard af-uit-de-fabriek de baan opdraaien, dan nog geldt: wie koopt er nou nog een superbike van de afgelopen twee, drie jaar om daar zelf mee te rijden ipv racen? Zie ook het populaire BSB: de populariteit ligt niet aan hoe exotisch de motoren zijn, want daar zie je dezelfde motoren als in de WSBK. En de Britse wegen lopen nou niet echt over van de ZX10 of Panigale, de winnende motoren van de afgelopen jaren.
Met andere woorden: waar ze op rijden, boeit niet zoveel, zolang je de illusie maar wekt dat de motoren die daar rijden, ook in de winkel staan. En exotisch of niet, peperduur of niet, dat is nog altijd zo.
De toegankelijkheid van de Superbikes moet vooral rondom het evenement te merken zijn. De coureurs lopen "los" rond in het paddock, er is tijd voor veel media-evenementen, er zijn wat meer races te zien dan bij de Grand Prix weekenden, papa's en mama's kunnen opa, oma, kind en kinderwagen gerust meenemen, de prijzen zijn lager, de druktes minder... De races moeten goed zijn (dus weg met veel elektronica aub), want dat is de core business, maar die sfeer en insteek van productieklasses is wat mij betreft niet afhankelijk van het prijskaartje van de motoren op de baan.