WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
verder laat je voor het gemak maar ,mijn verdere argumentatie weg🤔

Waar ik niet op reageer, quote ik niet allemaal. Begrijp me niet verkeerd: dat wil niet zeggen dat ik het met je oneens ben.

Ik vind net als jij dat het huidige SBK niet is wat het zou moeten zijn. Er mogen van mij meer verschillende klassen ten tonele verschijnen, liefst klassen die werkelijk iets nieuws brengen. De WSS300 is een goede toevoeging en het dumpen van de Stocks heb ik ook niet zo'n moeite mee, want dat leek wel erg veel op de Superbikes die er direct achteraan kwamen. Maar ik snap net als jij niet dat er niet allang een Naked klasse is toegevoegd. Én toen ze die beslissing maakten om de Stocks te laten vervallen, hadden ze er van mij ook voor mogen kiezen om juist van het complete Stock-reglement de leidende klasse te maken. Dat had wellicht gezorgd voor een toegankelijkere competitie, in plaats van de hypersports waar we nu mee opgescheept zitten. (Spreek ik mezelf tegen? Bijna. Nu we dit klassement toch hebben, kom dan maar gerust met hypermotoren. Niemand die ze koopt, dus maakt niet uit hoe duur ze dan zijn. Had ik het ook anders willen zien? Ja, maar die keus is toen niet gemaakt.)

Nu was er op Assen wel zo'n naked klasse aan het einde van de dag trouwens, en daar keek ook nauwelijks iemand naar, dus of we het dan wel aan het rechte eind hebben? Ik ben niet geheel overtuigd van mijn (of ons) gelijk.

De BSB heeft een vol programma met heel veel toffe klassen, en is rete populair in Engeland en internationaal. De WSBK-leiding weigert toe te geven dat de Britten het beter voor elkaar lijken te hebben, en dat is misschien wel heel jammer. Zowel in de MotoGP als BSB speelt elektronica een ondergeschikte rol, maar in de WSBK rijdt iedereen met wat de fabriek ze voorschotelt, wat soms een heel groot voordeel geeft en soms juist niet. Dáár heeft het publiek natuurlijk niks aan: er is dan minder strijd op de baan (nadelig) én het is aan de motor of de coureur niet af te zien waar het verschil nou in zit.

En terwijl ik dit allemaal zit te typen, kijk ik met een half oog naar de F1 race op Hockenheim. Eén grote chaos, maar wel vermakelijk. :+
 
Sterker nog: het is gewoon triest dat racehelden als Jonathan Rea hier op aan gekeken worden. Zelfde als dat F1 helden aangekeken worden op de saaie F1 anno nu.

Jij weet hoe ik hier in sta 🤗 Rea doet waar hij goed (de beste) in is.👍
Het gaat me meer er om dat lavilla,medewerker van de organisatie(Dorna) hem afvalt en er zo openlijk toegegeven wordt dat het WSBK aan de reanimatie kan/moet🤔
 
Sterker nog: het is gewoon triest dat racehelden als Jonathan Rea hier op aan gekeken worden. Zelfde als dat F1 helden aangekeken worden op de saaie F1 anno nu.

Met het verschil dat Max wel een grote smoel heeft en nu voorop rijdt.
Sensatie genoeg op hockenheim😜
 
Waar ik niet op reageer, quote ik niet allemaal. Begrijp me niet verkeerd: dat wil niet zeggen dat ik het met je oneens ben.

Ik vind net als jij dat het huidige SBK niet is wat het zou moeten zijn. Er mogen van mij meer verschillende klassen ten tonele verschijnen, liefst klassen die werkelijk iets nieuws brengen. De WSS300 is een goede toevoeging en het dumpen van de Stocks heb ik ook niet zo'n moeite mee, want dat leek wel erg veel op de Superbikes die er direct achteraan kwamen. Maar ik snap net als jij niet dat er niet allang een Naked klasse is toegevoegd. Én toen ze die beslissing maakten om de Stocks te laten vervallen, hadden ze er van mij ook voor mogen kiezen om juist van het complete Stock-reglement de leidende klasse te maken. Dat had wellicht gezorgd voor een toegankelijkere competitie, in plaats van de hypersports waar we nu mee opgescheept zitten. (Spreek ik mezelf tegen? Bijna. Nu we dit klassement toch hebben, kom dan maar gerust met hypermotoren. Niemand die ze koopt, dus maakt niet uit hoe duur ze dan zijn. Had ik het ook anders willen zien? Ja, maar die keus is toen niet gemaakt.)

Nu was er op Assen wel zo'n naked klasse aan het einde van de dag trouwens, en daar keek ook nauwelijks iemand naar, dus of we het dan wel aan het rechte eind hebben? Ik ben niet geheel overtuigd van mijn (of ons) gelijk.

De BSB heeft een vol programma met heel veel toffe klassen, en is rete populair in Engeland en internationaal. De WSBK-leiding weigert toe te geven dat de Britten het beter voor elkaar lijken te hebben, en dat is misschien wel heel jammer. Zowel in de MotoGP als BSB speelt elektronica een ondergeschikte rol, maar in de WSBK rijdt iedereen met wat de fabriek ze voorschotelt, wat soms een heel groot voordeel geeft en soms juist niet. Dáár heeft het publiek natuurlijk niks aan: er is dan minder strijd op de baan (nadelig) én het is aan de motor of de coureur niet af te zien waar het verschil nou in zit.

En terwijl ik dit allemaal zit te typen, kijk ik met een half oog naar de F1 race op Hockenheim. Eén grote chaos, maar wel vermakelijk. :+


Leg eens uit.🤔

De BSB doet het goed omdat de rijders zelf de traction control zijn,dat geeft het een extra dimensie.(zie ook het commentaar van Fogarty)
Dat doet ook wat denken aan die oude,goedkopere en veel minder complexe superbikes.


Mijn insteek is meer een frisse organisatie,minder op geld en meer op de sport gericht ,parallel aan de dorna (wat ik een arogante en logge organisatie vind)
een monopolie is zowiezo slecht.
De dorna kan door blijven klooien tot er helemaal geen bestaansrecht meer voor de WSBK is en de circuits er geen geld meer aan willen spenderen 🤔

Een denkertje : zet alle hedendaagse toppers eens op dikke naked bikes (MarquezRossi,,Rea,Lorenzo,dovidiozo,Vinales,Rins etc) in een naked klasse,verbied ze aan andere klassen deel te nemen en ga dan eens kijken wie er komt kijken🤗
Met andere woorden de poppetjes bepalen ook de populariteit.
Uiteraard zal de motogp de grootste blijven,maar een slimme organisatie die talent aantrekt heeft een kans om te slagen.
Met het WSBK gaat al jaren alleen maar minder

Plus nakeds kunnen zo mooi zijn😍😍


momo.jpg

Uiteraard lul ik voor eigen parochie.

I have a dream/vision 🤗
 
Laatst bewerkt:
Leg eens uit.🤔
Bedoel je mijn MotoGP/elektronica opmerking? Sinds de spec ECU (+ een aantal andere cruciale onderdelen) hebben Honda en Yamaha een voordeel verloren, heeft Ducat flink ingelopen en kon Suzuki weer competitief terugkomen. Volgens mij rijden ze nu ook zonder TCS-per-bocht. Net als in de BSB heeft het gezorgd voor zichtbare competitie.

Verder: preach brother. 8-)
 
Ik denk dat je de plank compleet mis slaat🤔
Het hele kampioenschap was ooit gebaseerd op de toegankelijkheid van de klasse.(da's de sfeer die ik dan ook proefde toen ik vanaf 1996 de klasse ging bezoeken)
De gewone man met zijn nog betaalbare racer,kon zijn fiets op circuits,in de handen van getalenteerde rijders zien rondrijden.
Dat was de insteek.
Maar supersports worden nog maar mondjesmaat verkocht laat staan zeer exotische

Vertaalt naar heden te dage , : zet een kampioenschap op voor motoren (de nakeds) die wel verkopen,dat zou de essentie moeten zijn.

Maar goed,,sluit de gewone man uit en maak er maar een elitair clubje van,dik gesubsidieerd door de rijke elite en onbereikbaar voor jan met de pet.
Ik denk dat er geen plaats is voor 2 motogp klassen (productie motors of niet).
De huidige generatie brave rijders en dominatie van Rea (door gebrek aan concurrentie) helpen niet bij een toename in populariteit van de klasse
Zelf geloof ik er erg in om gewoon met stock motoren met standaard electronica te gaan rijden (al dan niet met nakeds). Het WK superbike was in de beginjaren toch vooral een mogelijkheid voor de rijders die geen kans kregen op een factory ride in de GP's om toch op competitief materiaal in een 'betaalbare' klasse te rijden. Betaalbaar in de zin van dat de importeurs en dealers een team konden opzetten. Dat is nu echt totaal verdwenen. Maak het een stock klasse en vind een bandensponsor (zodat elke entry x bandensets per weekend krijgt ipv moet betalen) en je hebt gewoon elke race 30+ rijders elk op competitief materiaal. En voor veel rijders een goede boterham.
 
En dan moet bovenstaande ook nog betaalbaar zijn zeker ? En kaartjes om te komen kijken mogen ook niks kosten ?
Klinkt allemaal leuk maar is gewoon haast niet haalbaar !!

Denk best vaak over zoiets na, bijvoorbeeld eenheidsklasses waarbij iedereen met compleet het zelfde materiaal rijd a la NSf100 cup etc, dus ook onderling wisselen van machines etc.
Daarin dan een opbouw met jeugd ( minibike, midibike, wss300/a1 motor ) die kunnen doorstromen naar iets wat iets meer power heeft en waarmee ze ook op grotere banen rijden.

Het probleem is dat je iets dergelijk s in Nl nooit kan laten slagen en dat Europa al weer te groot is om rond te gaan met zn allen, daarom komen we gewoon weer op het CEV en CIV uit voorlopig qua jeugd en kunnen de wat oudere jongens proberen in het WSS/SBK paddock binnen te komen.

Zou je nu een eenheids klasse opstarten die moet gaan concurreren met GP, WSBK, Moto-e , BSB etc. zou ik niet weten hoe je dat zou kunnen laten slagen..
alleen voor 1 race komen mensen niet naar het circuit dus je zal meerdere klasses/races moeten hebben, vrije data, sponsoring, coureurs die er wat van maken etc etc.
Als ik kijk hoe weinig mensen bijv. het BSB volgen, dan zie ik al dat het er dus niet om gaat of er een spannende klasse is waar geen of weinig electronica word gebruikt maar dat het er voor velen omdraait hoe hard het gaat, hoe exclusief het is en welke namen er mee doen ;)
 
Zelf geloof ik er erg in om gewoon met stock motoren met standaard electronica te gaan rijden (al dan niet met nakeds). Het WK superbike was in de beginjaren toch vooral een mogelijkheid voor de rijders die geen kans kregen op een factory ride in de GP's om toch op competitief materiaal in een 'betaalbare' klasse te rijden. Betaalbaar in de zin van dat de importeurs en dealers een team konden opzetten. Dat is nu echt totaal verdwenen. Maak het een stock klasse en vind een bandensponsor (zodat elke entry x bandensets per weekend krijgt ipv moet betalen) en je hebt gewoon elke race 30+ rijders elk op competitief materiaal. En voor veel rijders een goede boterham.

Is ook een goed idee.
Persoonlijk denk ik dat de dorna gewoon de foute,organisatie is om deze klasse te organiseren (jaren geleden heb ik hier ook die bezorgdheid geuit)
Ze missen mijns inziens gewoon het inzicht in wat er speelt bij de liefhebbers en dat deze mensen uit een ander hout gesneden zijn dan de doorsnee motogp fans.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Het probleem is dat je iets dergelijk s in Nl nooit kan laten slagen en dat Europa al weer te groot is om rond te gaan met zn allen, daarom komen we gewoon weer op het CEV en CIV uit voorlopig qua jeugd en kunnen de wat oudere jongens proberen in het WSS/SBK paddock binnen te komen.
Voor jeugd vanaf 2020: Introducing: the Northern Talent Cup
Het kleine kampioenschap gaat onder andere rijden tijdens de WSBK op Assen, tijdens de MotoGP op de Sachsenring en Brno. Goede plekken om je in de kijker te rijden voor bv. de Red Bull Rookies, World Supersport 300 of CEV Moto3. (Om daarna alsnog naar Andorra te verhuizen, natuurlijk.)
 
En dan moet bovenstaande ook nog betaalbaar zijn zeker ? En kaartjes om te komen kijken mogen ook niks kosten ?
Klinkt allemaal leuk maar is gewoon haast niet haalbaar !!


Denk best vaak over zoiets na, bijvoorbeeld eenheidsklasses waarbij iedereen met compleet het zelfde materiaal rijd a la NSf100 cup etc, dus ook onderling wisselen van machines etc.
Daarin dan een opbouw met jeugd ( minibike, midibike, wss300/a1 motor ) die kunnen doorstromen naar iets wat iets meer power heeft en waarmee ze ook op grotere banen rijden.

Het probleem is dat je iets dergelijk s in Nl nooit kan laten slagen en dat Europa al weer te groot is om rond te gaan met zn allen, daarom komen we gewoon weer op het CEV en CIV uit voorlopig qua jeugd en kunnen de wat oudere jongens proberen in het WSS/SBK paddock binnen te komen.

Zou je nu een eenheids klasse opstarten die moet gaan concurreren met GP, WSBK, Moto-e , BSB etc. zou ik niet weten hoe je dat zou kunnen laten slagen..
alleen voor 1 race komen mensen niet naar het circuit dus je zal meerdere klasses/races moeten hebben, vrije data, sponsoring, coureurs die er wat van maken etc etc.
Als ik kijk hoe weinig mensen bijv. het BSB volgen, dan zie ik al dat het er dus niet om gaat of er een spannende klasse is waar geen of weinig electronica word gebruikt maar dat het er voor velen omdraait hoe hard het gaat, hoe exclusief het is en welke namen er mee doen ;)


Puur kijkend naar assen is bij de WSBK nog niet 1/3 van de bezoekers capaciteit bereikt.
Dus met prijzen omlaag en aantallen omhoog,kan er meer omgezet worden.
Hoe,mogen brilliante geesten uitdenken
De dorna lukt het in ieder geval niet,om de populariteit op te krikken,met terugloop als gevolg 🤔


Je geeft het zelf al deels aan"welke namen er mee doen",vergeet niet de BSB is vooral een nationaal kampioenschap,met vele,voor ons, onbekende namen.
De populariteit ervan in nederland te toetsen is nier reeel,
Verder zitten ze kwa tijden op assen minimaal onder die van de WSBK en is het een stuk competatiever.
Dus het concept zou ook internationaal bestaansrecht hebben,het dient allen nog goed uitgewerkt te worden
 
Moto Morini is onderdeel van een Chinees bedrijf.
Uit Japan komt inderdaad geen kwaliteit. :+ ;)
......................Zei hij die zweert bij de action olie (oei,da's een steek onder water😜)
Nu wel ja, ze zijn nu van dezelfde eigenaar als Volvo,🤗
God weet wat die chinezen nog voor vette shit gaan bakken 😜
De eerste keer dat ik (bij de nurburgring) een s1000rr zag,dacht ik een nieuwe fireblade te zien🤔
Niet dusch-O-.
Denkend aan de z.g.n. imitatie drang van de jappen en nu de chinezen,was dat best wel een afknapper🤔,los van de prestaties
Die schele "oogjes"konden dat ook niet compenseren
 
......................Zei hij die zweert bij de action olie (oei,da's een steek onder water😜)
Nu wel ja, ze zijn nu van dezelfde eigenaar als Volvo,🤗
God weet wat die chinezen nog voor vette shit gaan bakken 😜
De eerste keer dat ik (bij de nurburgring) een s1000rr zag,dacht ik een nieuwe fireblade te zien🤔
Niet dusch-O-.
Denkend aan de z.g.n. imitatie drang van de jappen en nu de chinezen,was dat best wel een afknapper🤔,los van de prestaties
Die schele "oogjes"konden dat ook niet compenseren
Dat is olie geblend in Nederland. Kan niet goed zijn inderdaad. ;)
Ik heb de eerste Corsaro 1200 gehad, een hele indrukwekkende motor was dat toen.
Maar sinds de Granpasso tien jaar geleden is er eigenlijk niets meer gebeurd naar mijn idee.
Geen nieuw blok of grote stappen. Een beetje dezelfde oude kwaliteitswijn in (nauwelijks) nieuwe zakken.

Benelli vind ik nu wel lopen, dit (veel meer) dode paard wordt nu enorm goed getrokken.
Een leuk assortiment van aansprekende kleine motorfietsen en middenklassers, en het wordt vast alleen maar beter. :}

Het wachten is op een Bimota uit China. :+ Een replica van de (WSBK 2000) Anthony Gobert motorfiets stel ik dan voor. :9

2000-Bimota-SB8K-L-Side-730x487.jpg
 
Dat is olie geblend in Nederland. Kan niet goed zijn inderdaad. ;)
Ik heb de eerste Corsaro 1200 gehad, een hele indrukwekkende motor was dat toen.
Maar sinds de Granpasso tien jaar geleden is er eigenlijk niets meer gebeurd naar mijn idee.
Geen nieuw blok of grote stappen. Een beetje dezelfde oude kwaliteitswijn in (nauwelijks) nieuwe zakken.

Benelli vind ik nu wel lopen, dit (veel meer) dode paard wordt nu enorm goed getrokken.
Een leuk assortiment van aansprekende kleine motorfietsen en middenklassers, en het wordt vast alleen maar beter. :}

Het wachten is op een Bimota uit China. :+ Een replica van de (WSBK 2000) Anthony Gobert motorfiets stel ik dan voor. :9

Bekijk bijlage 1414117

Nou ik heb ook de eerste generatie met 140 pk en 123 Nm en is meer als zat voor mij.
Het mooie is na nu 20000 kilometers,in 2 jaar tijd, ermee gereden te hebben ,totaal een kleine 49000 kilometers,heeft het ding nog niet zoveel geks gehad.
Laat staan een geploft blok.

Terugkomend op het WSBK,opvallend is hierin ook de weinige en geijkte merken die er aan deelnemen.



Dit was ooit het uitgangspunt,vandaar dat een naked klasse zo gek nog niet is.
Zeker gezien de verschuiving van de verkoop van SS naar naked

Dit soort merken zie je al helemaal niet.




Terwijl men deelname hiervan toch aan zou moeten moedigen.
Vind ik toch een beetje jammer
 
Laatst bewerkt:
Voor jeugd vanaf 2020: Introducing: the Northern Talent Cup
Het kleine kampioenschap gaat onder andere rijden tijdens de WSBK op Assen, tijdens de MotoGP op de Sachsenring en Brno. Goede plekken om je in de kijker te rijden voor bv. de Red Bull Rookies, World Supersport 300 of CEV Moto3. (Om daarna alsnog naar Andorra te verhuizen, natuurlijk.)

Klopt helemaal dat dit er komt en is ook niets mis mee.. maar zoals ik het zie is het een soort opleidingstraject van KTM zoals bij yamaha de Blu Cru hebben etc.
Zoals jezelf aan aangeeft ; als het wat word kan je alsnog gaan verhuizen.. We hebben als Nederland of west Europa gewoon eigenlijk niets meer in het brengen tegen het spaanse en Italiaanse geweld ;) In de komende jaren komen er waarschijnlijk ook weer heel wat talenten uit de asia talent cup etc bij dus dan word het helemaal moeilijk.

Puur kijkend naar assen is bij de WSBK nog niet 1/3 van de bezoekers capaciteit bereikt.
Dus met prijzen omlaag en aantallen omhoog,kan er meer omgezet worden.
Hoe,mogen brilliante geesten uitdenken
De dorna lukt het in ieder geval niet,om de populariteit op te krikken,met terugloop als gevolg 🤔


Je geeft het zelf al deels aan"welke namen er mee doen",vergeet niet de BSB is vooral een nationaal kampioenschap,met vele,voor ons, onbekende namen.
De populariteit ervan in nederland te toetsen is nier reeel,
Verder zitten ze kwa tijden op assen minimaal onder die van de WSBK en is het een stuk competatiever.
Dus het concept zou ook internationaal bestaansrecht hebben,het dient allen nog goed uitgewerkt te worden

WSBK in assen zal beter bezocht worden als er meer races zijn bij beter weer voor minder geld ;) tenminste dat is wat ik hoor van mensen die niet ( meer ) gaan

Wat betreft het BSB verhaal, voor zover ik weet word dit vooral in de UK goed gevolgd en dan houdt het ook wel zo'n beetje op volgens mij.
Ik doelde er meer op dat het een goed opgezette raceklasse is maar toch alsnog niet goed bekeken word.. wat wel zou gebeuren als ene V rossi of marquez daar zou rijden ;)

P.s. ik snap dat velen zeggen van ; gooi die electronica er af en dan blijven de echte coureurs over..
Ik denk dat het deels waar is maar ik ben wel van mening dat we het niet veel gekker zouden hoeven maken, aangezien we anders gewoon steeds meer vermogen gaan krijgen wat steeds meer beteugeld word door electronica..
 
Klopt helemaal dat dit er komt en is ook niets mis mee.. maar zoals ik het zie is het een soort opleidingstraject van KTM zoals bij yamaha de Blu Cru hebben etc.
Zoals jezelf aan aangeeft ; als het wat word kan je alsnog gaan verhuizen.. We hebben als Nederland of west Europa gewoon eigenlijk niets meer in het brengen tegen het spaanse en Italiaanse geweld ;) In de komende jaren komen er waarschijnlijk ook weer heel wat talenten uit de asia talent cup etc bij dus dan word het helemaal moeilijk.



WSBK in assen zal beter bezocht worden als er meer races zijn bij beter weer voor minder geld ;) tenminste dat is wat ik hoor van mensen die niet ( meer ) gaan

Wat betreft het BSB verhaal, voor zover ik weet word dit vooral in de UK goed gevolgd en dan houdt het ook wel zo'n beetje op volgens mij.
Ik doelde er meer op dat het een goed opgezette raceklasse is maar toch alsnog niet goed bekeken word.. wat wel zou gebeuren als ene V rossi of marquez daar zou rijden ;)

P.s. ik snap dat velen zeggen van ; gooi die electronica er af en dan blijven de echte coureurs over..
Ik denk dat het deels waar is maar ik ben wel van mening dat we het niet veel gekker zouden hoeven maken, aangezien we anders gewoon steeds meer vermogen gaan krijgen wat steeds meer beteugeld word door electronica..

ik weet niet of je het in de gaten hebt maar de pk race blijft gewoon doorgaan -O-
Ik vraag me af : voor wie🤔
Wie benut het,wie is er blij mee,wat dient het???
Behalve kletspraat aan de bar🧐

Minder is meer🤓

Toch raar de een topic ,wat over de inhoud zou moeten gaan, betwist en besproken wordt op de vorm?
 
Is ook een goed idee.
Persoonlijk denk ik dat de dorna gewoon de foute,organisatie is om deze klasse te organiseren (jaren geleden heb ik hier ook die bezorgdheid geuit)
Ze missen mijns inziens gewoon het inzicht in wat er speelt bij de liefhebbers en dat deze mensen uit een ander hout gesneden zijn dan de doorsnee motogp fans.

Wij kunnen vinden en willen tot we een ons wegen. Een keer met Stuart Higgs en Jonathan Palmer mee lopen zullen ze niet doen.
 
Wij kunnen vinden en willen tot we een ons wegen. Een keer met Stuart Higgs en Jonathan Palmer mee lopen zullen ze niet doen.

Totdat het wsbk op een punt komt dat het niet meer levensvatbaar meer is.
Die gasten van de dorna leven in hun eigen cocon/illusie,al hun debiele en futiele regeltjes ten spijt die zetten geen zoden aan de dijk 🤔
en dat laatste rijmt🤗
 
ik weet niet of je het in de gaten hebt maar de pk race blijft gewoon doorgaan -O-
Ik vraag me af : voor wie🤔
Wie benut het,wie is er blij mee,wat dient het???
Behalve kletspraat aan de bar🧐

Minder is meer🤓

Toch raar de een topic ,wat over de inhoud zou moeten gaan, betwist en besproken wordt op de vorm?

Dat is juist wat ik zeg toch ? De pk race blijft maar doorgaan , voornamelijk omdat ze het met electronica kunnen beteugelen !
Nu moet ik zeggen dat ik van een zx9r met 140 pk overgestapt ben naar een 10r met bijna 190 pk.. en dat 190 pk leuker is dan 140, tenzij je heel beheerst rijd dan is die 140 leuker want je kan meer meters uit een tank halen ;)
Aan de bar zul je mij niet zien dus voor de kletspraat ghoef ik het niet te doen, toch weet ik dat ik over enkele jaren toch graag iets wil wat nog meer power heeft.. gewoon omdat het kan.

Btw het is toch al een raar topic, want als er geraced word is het hier rustig en tussendoor word er over van alles en nog wat gesproken
 
Dat is juist wat ik zeg toch ? De pk race blijft maar doorgaan , voornamelijk omdat ze het met electronica kunnen beteugelen !
Nu moet ik zeggen dat ik van een zx9r met 140 pk overgestapt ben naar een 10r met bijna 190 pk.. en dat 190 pk leuker is dan 140, tenzij je heel beheerst rijd dan is die 140 leuker want je kan meer meters uit een tank halen ;)
Aan de bar zul je mij niet zien dus voor de kletspraat ghoef ik het niet te doen, toch weet ik dat ik over enkele jaren toch graag iets wil wat nog meer power heeft.. gewoon omdat het kan.

Btw het is toch al een raar topic, want als er geraced word is het hier rustig en tussendoor word er over van alles en nog wat gesproken

Ik stop mijn geld liever in ,nog een jaar eerder met pensioen 😜 (58 jaar is mooie pensioenleeftijd) en heb vooral plezier met deze

tandwiel.jpg
 
Ik stop mijn geld liever in ,nog een jaar eerder met pensioen 😜 (58 jaar is mooie pensioenleeftijd) en heb vooral plezier met deze

Bekijk bijlage 1414165


Niet om lullig te doen maar ik ben net 30, ga uiterlijk op mn 50ste stoppen met werken en heb de 9 nog steeds en die gaat ook niet weg ;)
Word op dit moment bereden door mn pa, zodat hij niet achteruit gaat en die man ook nog wat leuks heeft ( laatste motor was 25 jr geleden een z900, zon replica )
Zoals al gezegd : mij zul je aan de bar e.d. niet zien, dus houd ik die centjes over voor mn hobby 's ( auto s en motoren )

P.s. binnenkort de baan nog op met de ZXR ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan