verder laat je voor het gemak maar ,mijn verdere argumentatie weg
Waar ik niet op reageer, quote ik niet allemaal. Begrijp me niet verkeerd: dat wil niet zeggen dat ik het met je oneens ben.
Ik vind net als jij dat het huidige SBK niet is wat het zou moeten zijn. Er mogen van mij meer verschillende klassen ten tonele verschijnen, liefst klassen die werkelijk iets nieuws brengen. De WSS300 is een goede toevoeging en het dumpen van de Stocks heb ik ook niet zo'n moeite mee, want dat leek wel erg veel op de Superbikes die er direct achteraan kwamen. Maar ik snap net als jij niet dat er niet allang een Naked klasse is toegevoegd. Én toen ze die beslissing maakten om de Stocks te laten vervallen, hadden ze er van mij ook voor mogen kiezen om juist van het complete Stock-reglement de leidende klasse te maken. Dat had wellicht gezorgd voor een toegankelijkere competitie, in plaats van de hypersports waar we nu mee opgescheept zitten. (Spreek ik mezelf tegen? Bijna. Nu we dit klassement toch hebben, kom dan maar gerust met hypermotoren. Niemand die ze koopt, dus maakt niet uit hoe duur ze dan zijn. Had ik het ook anders willen zien? Ja, maar die keus is toen niet gemaakt.)
Nu was er op Assen wel zo'n naked klasse aan het einde van de dag trouwens, en daar keek ook nauwelijks iemand naar, dus of we het dan wel aan het rechte eind hebben? Ik ben niet geheel overtuigd van mijn (of ons) gelijk.
De BSB heeft een vol programma met heel veel toffe klassen, en is rete populair in Engeland en internationaal. De WSBK-leiding weigert toe te geven dat de Britten het beter voor elkaar lijken te hebben, en dat is misschien wel heel jammer. Zowel in de MotoGP als BSB speelt elektronica een ondergeschikte rol, maar in de WSBK rijdt iedereen met wat de fabriek ze voorschotelt, wat soms een heel groot voordeel geeft en soms juist niet. Dáár heeft het publiek natuurlijk niks aan: er is dan minder strijd op de baan (nadelig) én het is aan de motor of de coureur niet af te zien waar het verschil nou in zit.
En terwijl ik dit allemaal zit te typen, kijk ik met een half oog naar de F1 race op Hockenheim. Eén grote chaos, maar wel vermakelijk.