WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Spannende races lees ik hier.

Ik heb mij enorm zitten te verbijten achter de tv. Voor mij voorlopig ook de laatste keer geweest. Zenden ze ook de WSS niet uit. Tenminste nog een kampioenschap waar het er eerlijk én spannend aan toe gaat, maar dat vonden ze niet belangrijk bij Eurosport. Zelfs via de player niet terug te zien.

Ik heb zitten kijken naar 2 onbegrensde Ducati's. Een V4 die betere specs heeft als zijn V2 broer, maar ondertussen 4000 RPM meer maakt dan die V2 broer.
Dat neemt het op tegen 2 begrensde Kawasaki's en een Yamaha.

Jezus wat spannend! |(
Wat een circus.
 
Laatst bewerkt:
Rea moet nu echt knokken voor een podiumplek👍, mooie strijd.
Bautista in samenwerking met zijn V4 motoGPreplica😉 op dit💪moment onverslaanbaar.
Mvdm is het even kwijt dus op Assen het vertrouwen terugvinden. 🤔
 
Rea moet nu echt knokken voor een podiumplek👍, mooie strijd.
Bautista in samenwerking met zijn V4 motoGPreplica😉 op dit💪moment onverslaanbaar.
Mvdm is het even kwijt dus op Assen het vertrouwen terugvinden. 🤔
Ongelijke strijd bedoel je, nog even en het is terug een ducati cup.:r|(
 
Gisteren laat de herhaling vd laatste ronden van race 2 gezien: Vond het wel weer mooi om te zien hoe Rea er voor gaat en zo een van de snellere Duc’s toch verslaat puur op stuurmanskunst :t
 
Wat een ongelofelijk dom gedram over een motogp replica. Dat die japanners niet zo’n goede fiets kunnen maken is toch niet de schuld van ducati?
Daar zijn die homologatie specials toch voor?, dat de rest daar niks mee doet is toch hun eigen schuld.
Die jappen kunnen ook wel een dikke fiets maken die 16000rpm kan draaien standaard, dat ze dat niet doen is een tweede
 
Wat een ongelofelijk dom gedram over een motogp replica. Dat die japanners niet zo’n goede fiets kunnen maken is toch niet de schuld van ducati?
Daar zijn die homologatie specials toch voor?, dat de rest daar niks mee doet is toch hun eigen schuld.
Die jappen kunnen ook wel een dikke fiets maken die 16000rpm kan draaien standaard, dat ze dat niet doen is een tweede
Je ziet toch hopelijk mijn 😉hé niet te serieus nemen.
 
Ach jullie hebben ook gelijk, is het glas half leeg of half vol? :)

half vol hoor, nog steeds een nederlander die leuk mee doet in de top en gewoon best wel leuke races.
Bautista is wel echt knap bezig, Davies en de rest lijken redelijk op het "oude" niveau te zitten weer.

Goed van Lowes dat ie nu blijft zitten, en leuk dat de BMW opeens toch aardig mee kan doen.

Al met al leuk seizoen tot op heden.
 
Wat een ongelofelijk dom gedram over een motogp replica. Dat die japanners niet zo’n goede fiets kunnen maken is toch niet de schuld van ducati?
Daar zijn die homologatie specials toch voor?, dat de rest daar niks mee doet is toch hun eigen schuld.
Die jappen kunnen ook wel een dikke fiets maken die 16000rpm kan draaien standaard, dat ze dat niet doen is een tweede

hhahahaha,

De andere fabrikanten MOGEN geen 16.000 toeren draaien. De organisatie bepaalt op een vage (externe) formule hoeveel toeren elke fabrikant mag maken.

Maximum toerentallen op dit moment (verplicht!):
Aprilia: 14.700 (doet niet mee)
BMW: 14.900
Honda: 14.550
Kawasaki: 14.600
MV Agusta: 14.950
Ducati: 16.350
Suzuki: 14.900 (doet niet mee)
Yamaha: 14.700
 
En die Kawa mag er 14600 draaien, omdat het 2019 model er standaard 500 meer kan dan het 2018 model. Hadden ze dit jaar geen " nieuw " model uitgebracht dan mochten zij er nu nog steeds maar 14100 draaien terwijl die motor veel meer kan.

En als je bedenkt dat die Panigale V2 maar iets van 12000 rpm mocht draaien en deze nieuwe op papier veel steker is, is het dubbel zo krom dat die 4000 rpm er bij heeft gekregen vergeleken met de voorganger.
 
De FIM kan de RPM's gedurende het seizoen bijstellen om meer gelijkwaardigheid te maken. Lekker vaag.

De vergelijking V2 en V4 zou ik niet willen maken. Simpelweg niet vergelijkbaar. De enige overeenkomst is de fabrikant. ;)
 
hhahahaha,

De andere fabrikanten MOGEN geen 16.000 toeren draaien. De organisatie bepaalt op een vage (externe) formule hoeveel toeren elke fabrikant mag maken.

Maximum toerentallen op dit moment (verplicht!):
Aprilia: 14.700 (doet niet mee)
BMW: 14.900
Honda: 14.550
Kawasaki: 14.600
MV Agusta: 14.950
Ducati: 16.350
Suzuki: 14.900 (doet niet mee)
Yamaha: 14.700

*Zucht* ik leg het nog 1 keer uit.
Bestaand modellen behouden hun maximum toerentallen van afgelopen seizoen.
Nieuwe modellen, ZX10-RR, S1000RR en de V4R worden voorafgaand aan het seizoen bepaald.
Het productie model op de testbank gezet en ze kijken in elke versnelling naar het maximaal koppel.
Daar nemen ze het gemiddelde van + 3%
Ook kijken ze in de 3e & 4e versnelling naar bij welk toerental het maximaal draait, en doen er 1100 toeren bij.
De laagste van deze 2 wordt het maximaal toerental voor de start van 2019.
(De V4R draait als productiemodel maximaal 16.500 rpm...)
 
Dat zag ik later ook. Mijn fout.
Maar nu kan de FIM gaan bijstellen om een gelijkwaardig niveau te bereiken. Dat doet men op basis van een vage formule, waarbij rekening wordt gehouden met verwachtte resultaten (van coureur en motor). Dat is zo subjectief als het maar kan.

Maar als Ducati deze kant op wil gaan het nog een paar dure ontwikkelingsjaren worden. Hoge toerentallen komen niet zonder kosten. :)
 
Ducati krijgt na deze wedstrijd toch een “straf” omdat ze het te goed doen (wordt per 3 races bekeken) en moeten dan max 250rpm inleveren, als ik het goed begrepen heb
 
Het verbaast mij sowieso dat hogere toeren voor snellere tijden staan, dacht toch dat er meer haken en ogen aan zaten.

Any how, ik denk dat ze voor de rest alle limiten wel vrij mogen geven vanaf nu, dan word t wel leuk denk ik.
 
Het is toch wel vermakelijk het gekeuvel in de marge. 😜
Dit terwijl de fans in grote getale deze tak van racerij de rug toe keren,de tribunes leger worden en de kijkcijfers uitblijven,blijft de dorna maar lekker aanklooien met hun regeltjes die totaal geen zoden aan de dijk zetten en mensen weg doen blijven:t
 
Ducati krijgt na deze wedstrijd toch een “straf” omdat ze het te goed doen (wordt per 3 races bekeken) en moeten dan max 250rpm inleveren, als ik het goed begrepen heb

Dat schijnt niet helemaal duidelijk te zijn. Het wordt ook uitgelegd als blokjes van 250. Ze zouden dan ook 500, 750 of 1000 kunnen doen.
Ook kan het dat andere fabrikanten juist meer toeren krijgen.
Te achterlijk voor woorden. Zet gewoon een harde grens (bijv. 15.000 tpm) en klaar.

Het is toch wel vermakelijk het gekeuvel in de marge. 😜
Dit terwijl de fans in grote getale deze tak van racerij de rug toe keren,de tribunes leger worden en de kijkcijfers uitblijven,blijft de dorna maar lekker aanklooien met hun regeltjes die totaal geen zoden aan de dijk zetten en mensen weg doen blijven:t

idd!
 
Het is toch wel vermakelijk het gekeuvel in de marge. 😜
Dit terwijl de fans in grote getale deze tak van racerij de rug toe keren,de tribunes leger worden en de kijkcijfers uitblijven,blijft de dorna maar lekker aanklooien met hun regeltjes die totaal geen zoden aan de dijk zetten en mensen weg doen blijven:t

:^
 
Het is toch wel vermakelijk het gekeuvel in de marge. 😜
Dit terwijl de fans in grote getale deze tak van racerij de rug toe keren,de tribunes leger worden en de kijkcijfers uitblijven,blijft de dorna maar lekker aanklooien met hun regeltjes die totaal geen zoden aan de dijk zetten en mensen weg doen blijven:t
Ja; mee eens...

Max toerental per hoeveelheid cilinders en maximale verkoopprijs in de winkel van het gehomologeerde model. Wellicht combineren met maximale prijs voor een WSBK fiets, voor de rest, zoek het uit.
 
*Zucht* ik leg het nog 1 keer uit.
Bestaand modellen behouden hun maximum toerentallen van afgelopen seizoen.
Nieuwe modellen, ZX10-RR, S1000RR en de V4R worden voorafgaand aan het seizoen bepaald.
Het productie model op de testbank gezet en ze kijken in elke versnelling naar het maximaal koppel.
Daar nemen ze het gemiddelde van + 3%
Ook kijken ze in de 3e & 4e versnelling naar bij welk toerental het maximaal draait, en doen er 1100 toeren bij.
De laagste van deze 2 wordt het maximaal toerental voor de start van 2019.
(De V4R draait als productiemodel maximaal 16.500 rpm...)
Maar er is een proto klasse die een max toerental heeft voor elke fabrikant.
Is het de fout van ducati dat zij de mazen opzoeken in het net? Nee helemaal niet, is het eerlijk tov de andere fabrikanten?
Vind ik ook niet. Waarom kan dorna een duidelijk eerlijk reglement opstellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan