WSBK Slowchat seizoen

Wie wordt er WSBK 2022 kampioen?

  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 24 26,1%
  • Johnathan Rea

    Stemmen: 13 14,1%
  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 43 46,7%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 4 4,3%
  • Scott Redding

    Stemmen: 2 2,2%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 2 2,2%
  • Michael Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xavi Vierge

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iker Lecuona

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 4 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Status
Niet open voor verdere reacties.
Baz is 1,90 uit mn hoofd ?!

Ik geloof gewoon niets van die gewichten, vooral omdat ik zelf ook ca. op dat gewicht zit maar nog een stuk langer ben..
Daarbij geloof ik ook niet dat Baubau 66kg weegt, eerder 56. vandaar mn conclusie dat het met alles op en aan moet zijn
 
Baz is 1,90 uit mn hoofd ?!

Ik geloof gewoon niets van die gewichten, vooral omdat ik zelf ook ca. op dat gewicht zit maar nog een stuk langer ben..
Daarbij geloof ik ook niet dat Baubau 66kg weegt, eerder 56. vandaar mn conclusie dat het met alles op en aan moet zijn
Is inderdaad met full suit
 
zou volgens Scott voor Baskettbal dan ook iedereen even groot moeten zijn ? of de hoogte van de horden varieren naar gelang de grootte van de loper ? kan nog wel enkele zaken bedenken zo :+
 
Baz is 1,90 uit mn hoofd ?!

Ik geloof gewoon niets van die gewichten, vooral omdat ik zelf ook ca. op dat gewicht zit maar nog een stuk langer ben..
Daarbij geloof ik ook niet dat Baubau 66kg weegt, eerder 56. vandaar mn conclusie dat het met alles op en aan moet zijn
In het commentaar van afgelopen zaterdag werd gezegd dat Bautista masr 50kg weegt... Daar stond ik wel van te kijken overigens
 
dat dacht ik niet.
Toprak ca 1.80
Redding ca 1.85
Baz ca 1.90
Toprak: 182 cm - 68 Kg

Redding 185cm - 70 kg

Baz 191 cm - 79 kg

Bautista 169 cm - 58 kg

Jonathan Rea 176 cm - 70 kg

Alex Lowes - 176cm - 67 kg
 
Laatst bewerkt:
@V Rossi 46 bedankt voor de gegevens, ik zat er niet al te ver naast in mn schattingen.
Trouwens grappig om te zien dat Rea en Lowes even lang zijn maar dat Lowes lichter is.. je zou andersom verwachten

Is inderdaad met full suit
Ben ik weer gerust gesteld ;)
In het commentaar van afgelopen zaterdag werd gezegd dat Bautista masr 50kg weegt... Daar stond ik wel van te kijken overigens
Achterin de 50 kg dus blijkbaar, ik vind dat niet heel vreemd. Het is echt een mini mannetje waarvan de vlechtjes het enige overtollige gewicht is wat ie mee moet slepen :P
 
en dus is Scott uit zijn nek aan het lullen. die 2kg gaan niet het grote verschil maken dat hij beweerd dat er is. Er zijn er die sneller zijn dan jij Scott, leg je er bij neer.
Ja daar komt het wel op neer.
Waarschijnlijk een beetje chargeren om zijn punt te maken, maar het slaat nergens op.
Nou het verschil is 12 kg en 16 cm.
 
Ik vermoed dat Scott wel iets meer weegt dan 70kg.
Als je kijkt naar foto's van hem, en dan 1,85m dan zit hij eerder rond de 75-80kg denk ik.
Die 70 is al van lang geleden vermoed ik.
Maar dan nog, je hebt er mee te dealen. Bij basketbal zeggen ze ook niet je mag niet langer zijn dan 2 meter anders hebben de kleintjes geen kans meer 🤷🏽‍♂️
 
Ja daar komt het wel op neer.
Waarschijnlijk een beetje chargeren om zijn punt te maken, maar het slaat nergens op.
Nou het verschil is 12 kg en 16 cm.
Toch vind ik dat ze er in het wsbk gerust iets mee kunnen doen, ze proberen toch om het kampioenschap ( nog) spannender te maken ? Daarvoor hebebn ze allerlei dingen bedacht zoals performance ponits en bijv sprint races. wat mij betreft komt daar een minimaal gewicht bij voor rijder en motor.. Dit gewicht hoeft niet perse in Scott zn voordeel uit te pakken.

Mijn voorkeur is iets heel anders, aero en electronica beperken !
 
Toch vind ik dat ze er in het wsbk gerust iets mee kunnen doen, ze proberen toch om het kampioenschap ( nog) spannender te maken ? Daarvoor hebebn ze allerlei dingen bedacht zoals performance ponits en bijv sprint races. wat mij betreft komt daar een minimaal gewicht bij voor rijder en motor.. Dit gewicht hoeft niet perse in Scott zn voordeel uit te pakken.

Mijn voorkeur is iets heel anders, aero en electronica beperken !
Aero mogen ze van mij wel er direct aflaten.
Qua elektronica kunnen we nog discussiëren, als het bijdraagt aan de veiligheid op straat helemaal prima.
 
Ik vermoed dat Scott wel iets meer weegt dan 70kg.
Als je kijkt naar foto's van hem, en dan 1,85m dan zit hij eerder rond de 75-80kg denk ik.
Die 70 is al van lang geleden vermoed ik.
Maar dan nog, je hebt er mee te dealen. Bij basketbal zeggen ze ook niet je mag niet langer zijn dan 2 meter anders hebben de kleintjes geen kans meer 🤷🏽‍♂️
Geen idee, het staat op z'n eigen site.
Ik ga er vanuit dat het dan klopt, anders moet tie het zelf (laten) aanpassen want hij wordt nu wel mee om z'n oren geslagen. ( En terecht)
 
Aero mogen ze van mij wel er direct aflaten.
Qua elektronica kunnen we nog discussiëren, als het bijdraagt aan de veiligheid op straat helemaal prima.
Ik denk dat er meer regels moeten komen om kosten te besparen.... Alleen andere vering, uitlaat en vrijwel standaard blokken bijvoorbeeld, volgens mij zoals het "vroeger" bedoeld is. Dus geen speciale achterbruggen, velgen etc. Ook de aero ben ik geen voorstander van..
 
Ik denk dat er meer regels moeten komen om kosten te besparen.... Alleen andere vering, uitlaat en vrijwel standaard blokken bijvoorbeeld, volgens mij zoals het "vroeger" bedoeld is. Dus geen speciale achterbruggen, velgen etc. Ook de aero ben ik geen voorstander van..
Gaat niet werken, dan gaan er merken komen waar al die goodies opzitten
 
Ik denk dat er meer regels moeten komen om kosten te besparen.... Alleen andere vering, uitlaat en vrijwel standaard blokken bijvoorbeeld, volgens mij zoals het "vroeger" bedoeld is. Dus geen speciale achterbruggen, velgen etc. Ook de aero ben ik geen voorstander van..
Ik denk dat er veel meer mechanische delen lijken op de productiemotoren dan vroeger.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de 996RS met magnesium wielen, achterbrug, triple clamp (voorvork poten houders) en blokdelen, dat is niet meer.
Blokken die na 300 a 400 km afgeschreven waren.
Wat jij aanhaalt klinkt als Superstock 1000.

Hier nog wat over Ducati 999F06;
13483110_1790762884475811_5742077407298727730_o.jpg


13482804_1790762877809145_4916625240370635243_o.jpg

13522991_1790762951142471_697590926043804946_o.jpg

13517479_1790763007809132_8895437810383527620_o.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan